Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hanzie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Hanzie (Pagina: 5 van 11)
Topic: Hulp bij juiste lichttafel (2-12-2017 09:24:00)Topic: Lichttafels koppelen (12-10-2017 14:14:00)
Helemaal eens met DJBlackdevil.
voordeel ook nog eens, mocht je toch alles apart willen aansturen, je dan ook loopjes over je (led)parren kan doen of je koppen patronen kan laten maken, zonder dat ze allemaal het zelfde doen.
Persoonlijk ben ik bang, als je al je gelijke koppen en barren, het zelfde laat doen, je daar later spijt van krijgt. Denk daar iig goed over na.
Topic: Hulp bij juiste lichttafel (1-12-2017 09:13:00)voordeel ook nog eens, mocht je toch alles apart willen aansturen, je dan ook loopjes over je (led)parren kan doen of je koppen patronen kan laten maken, zonder dat ze allemaal het zelfde doen.
Persoonlijk ben ik bang, als je al je gelijke koppen en barren, het zelfde laat doen, je daar later spijt van krijgt. Denk daar iig goed over na.
4 parren >4x 1ch = 4
2 led barretjes 5kanalen >2x 5ch =10
1 laser, 16 kanaals =16
1hazer >1x 1ch = 1 (of 2 ch??)
8 led barren showtec 8 <8ch? >8x 8ch =64 (8 barren of parren???? En indien barren hoeveel lamen per bar)
4 led parten 4 kanaals >4x 4ch =16
4 washheads 11 kanaals >4x11ch=44
2 zoom washheads 13 kanaals >4x13ch=26
2 moving heads 8 kanalen >2x 8ch =16
2 scanners 9 kanalen >2x 9ch =18
Nog wat conventionele dimmerpacks. Par 16, hanglampjes,pinspspotjes, etc. 16 kanalen. > 16ch
Als ik goed geteld heb, kom ik op 231 kanalen uit! Hoe wil jij dat ooit op een showtec 48 kwijt die maar 48ch heeft? .?
Zelfs al zou je van alles wat je hebt er maar in zetten, heb je nog 76 kanalen nodig.
Maar wat wil je ermee doen? Bandjes, disco, thuisparty
Ik ken geen enkele tafel die voor jou budget a 200euro dit aan kan, ik snap ook niet dat je voor deze redelijke berg licht, maar zo'n krap budget hebt, maar goed...
Om hiermee een leuke show neer te zetten , denk ik dat je beter naar een 2e hands tafel kan kijken als bijv. Showtec stagemaster pro of de showtec lightdesk pro, deze zijn voor rond jouw budget nog wel te vinden 2e hands.
Nieuw zou ik voor de showtec creator 1024 of creator 1024pro gaan. (De gewone showtec creator a ca 700euro, heeft voldoende kanalen, maar niet geschikt voor jou gebruik, alleen voor movingheads, ledparren etc, zou wel gaan, maar de gewone parren etc werkt niet fijn hier op) , deze 2 tafels zitten aardig wat hoger in je budget (>1000) de showtec 1024pro, vond ik zelf prima werken. 2e Hands zou je deze zo rond de 1200euro nog kunnen vinden.
Eventueel een avolites pearl tiger 2e hands, vanaf 1500 euro misschien ook nog wel en voor onder de 1000euro een zero88 frog (leap, fat of bull) met beetje zoeken en geduld lukt ook wel. (Heb je wel een pc voor nodig met een 1,25" floppy disk, "fixtures" moet je namelijk hier eerst op maken en dan via floppy disk in de tafel zetten er zijn maar weinig frog tafels met een usb of usb converter)
Alle tafels hierboven genoemd, kunnen zeker meerdere programma's tegelijk aan.
Ben er zelf niet zo in thuis, maar misschien een ander forum lid wel, die nog wat suggesties heeft, met bijv. een 2e hands (of nieuw ) Chamsys, Ma, Jans of ande merk.
Wat misschien nog een goed alternatief is, inderdaad een laptop met hierop dmx software (bijv. lightjockey) en een dmx dongel, zoals je zelf al aangaf, al vind ik dat zelf niet prettig werken en zeker niet bij bandjes etc.
Topic: verticale rookmachine (7-11-2017 01:34:00)2 led barretjes 5kanalen >2x 5ch =10
1 laser, 16 kanaals =16
1hazer >1x 1ch = 1 (of 2 ch??)
8 led barren showtec 8 <8ch? >8x 8ch =64 (8 barren of parren???? En indien barren hoeveel lamen per bar)
4 led parten 4 kanaals >4x 4ch =16
4 washheads 11 kanaals >4x11ch=44
2 zoom washheads 13 kanaals >4x13ch=26
2 moving heads 8 kanalen >2x 8ch =16
2 scanners 9 kanalen >2x 9ch =18
Nog wat conventionele dimmerpacks. Par 16, hanglampjes,pinspspotjes, etc. 16 kanalen. > 16ch
Als ik goed geteld heb, kom ik op 231 kanalen uit! Hoe wil jij dat ooit op een showtec 48 kwijt die maar 48ch heeft? .?
Zelfs al zou je van alles wat je hebt er maar in zetten, heb je nog 76 kanalen nodig.
Maar wat wil je ermee doen? Bandjes, disco, thuisparty
Ik ken geen enkele tafel die voor jou budget a 200euro dit aan kan, ik snap ook niet dat je voor deze redelijke berg licht, maar zo'n krap budget hebt, maar goed...
Om hiermee een leuke show neer te zetten , denk ik dat je beter naar een 2e hands tafel kan kijken als bijv. Showtec stagemaster pro of de showtec lightdesk pro, deze zijn voor rond jouw budget nog wel te vinden 2e hands.
Nieuw zou ik voor de showtec creator 1024 of creator 1024pro gaan. (De gewone showtec creator a ca 700euro, heeft voldoende kanalen, maar niet geschikt voor jou gebruik, alleen voor movingheads, ledparren etc, zou wel gaan, maar de gewone parren etc werkt niet fijn hier op) , deze 2 tafels zitten aardig wat hoger in je budget (>1000) de showtec 1024pro, vond ik zelf prima werken. 2e Hands zou je deze zo rond de 1200euro nog kunnen vinden.
Eventueel een avolites pearl tiger 2e hands, vanaf 1500 euro misschien ook nog wel en voor onder de 1000euro een zero88 frog (leap, fat of bull) met beetje zoeken en geduld lukt ook wel. (Heb je wel een pc voor nodig met een 1,25" floppy disk, "fixtures" moet je namelijk hier eerst op maken en dan via floppy disk in de tafel zetten er zijn maar weinig frog tafels met een usb of usb converter)
Alle tafels hierboven genoemd, kunnen zeker meerdere programma's tegelijk aan.
Ben er zelf niet zo in thuis, maar misschien een ander forum lid wel, die nog wat suggesties heeft, met bijv. een 2e hands (of nieuw ) Chamsys, Ma, Jans of ande merk.
Wat misschien nog een goed alternatief is, inderdaad een laptop met hierop dmx software (bijv. lightjockey) en een dmx dongel, zoals je zelf al aangaf, al vind ik dat zelf niet prettig werken en zeker niet bij bandjes etc.
Oh die stand alone....
Dacht er bedoeld werd, als enige op de dmx lijn...
Maar echt stand alone, nee nog niet geprobeerd.
Topic: verticale rookmachine (6-11-2017 06:59:00)
Dacht er bedoeld werd, als enige op de dmx lijn...
Maar echt stand alone, nee nog niet geprobeerd.
Ja, dat heb ik geprobeerd.
Topic: verticale rookmachine (3-11-2017 09:18:00)Goedendag,
Iemand een idee, wat de oorzaak kan zijn, dat 3 van onze 4 up smokers (antari z2020 en soortgelijk) regelmatig dienst weigeren, dmx adressen etc zijn correct ingesteld.
Ik hoorde, dat dit komt door vervuiling van de pomp/leiding, zo ja hoe krijg je dit schoon? (En hoe vaak herhaal je dit dan) of zijn er ook andere oorzaken voor?
Topic: cue(list) versus playback (3-11-2017 09:12:00)Iemand een idee, wat de oorzaak kan zijn, dat 3 van onze 4 up smokers (antari z2020 en soortgelijk) regelmatig dienst weigeren, dmx adressen etc zijn correct ingesteld.
Ik hoorde, dat dit komt door vervuiling van de pomp/leiding, zo ja hoe krijg je dit schoon? (En hoe vaak herhaal je dit dan) of zijn er ook andere oorzaken voor?
Heb nu de infinity chimp 300
had hiervoor de creator 1024pro, die net als de pearl tafels en de zero88 frog playbacks hadden. Je kon hier wel meer onder 1 schuif kwijt, maar werd gauw onoverzichtelijk.
Merk inmiddels wel dat het werken met cues wat anders gaat.
Tips en tricks hier over etc, qua indeling van je schuiven en wat je onder een schuif zet en wat onder een executer oid, zijn welkom.
Topic: cue(list) versus playback (16-10-2017 21:40:00)had hiervoor de creator 1024pro, die net als de pearl tafels en de zero88 frog playbacks hadden. Je kon hier wel meer onder 1 schuif kwijt, maar werd gauw onoverzichtelijk.
Merk inmiddels wel dat het werken met cues wat anders gaat.
Tips en tricks hier over etc, qua indeling van je schuiven en wat je onder een schuif zet en wat onder een executer oid, zijn welkom.
Goedendag,
Wie kan mij duidelijk het verschil in werking tussen een tafel uitleggen, die werkt op basis van playbacks en 1 die werkt op basis van een cuelist?
Tot nu toe heb ik zelf altijd gewerkt op tafels die gebruik maken van playbacks.
Chase, effect of scene onder een fader proggen en klaar. Fader up en je ziet de chase, effect of scene uitgevoerd worden die er onder staat. Bijv. Fader 1 dimmer van de koppen en fader 4 beweging. Hoe hoger de fader hoe hoger de uitsturing.
Nu werkt mijn nieuwe tafel op basis van cue(list), echter snap nog niet echt het begrip cuelist en hoe de faders dan, werken/reageren.
Kan iemand hier dit verschil duidelijk uitleggen, evt aan hand van een voorbeeld?
Topic: Lichttafels koppelen (13-10-2017 19:40:00)Wie kan mij duidelijk het verschil in werking tussen een tafel uitleggen, die werkt op basis van playbacks en 1 die werkt op basis van een cuelist?
Tot nu toe heb ik zelf altijd gewerkt op tafels die gebruik maken van playbacks.
Chase, effect of scene onder een fader proggen en klaar. Fader up en je ziet de chase, effect of scene uitgevoerd worden die er onder staat. Bijv. Fader 1 dimmer van de koppen en fader 4 beweging. Hoe hoger de fader hoe hoger de uitsturing.
Nu werkt mijn nieuwe tafel op basis van cue(list), echter snap nog niet echt het begrip cuelist en hoe de faders dan, werken/reageren.
Kan iemand hier dit verschil duidelijk uitleggen, evt aan hand van een voorbeeld?
Als ik ervan uit mag gaan dat je over de Chimp spreekt, je kunt dan een andere lichttafel gebruiken om te mergen. Het signaal van de externe lichttafel wordt doorgegeven op een universe dat je kunt kiezen op de Chimp.
Heb het bij de Chimp gezien idd, maar zag het ook bij een andere tafel. Heb ook ergens gelezen, dat het soms gebruikt wordt om bijvoorbeeld een deel vd verlichting (wand of barverlichting, algemene verlichting bijv.) Apart te houden qua sturing. Maar dat kun je dan toch ook onder een aparte cue zetten? Goedendag,
Na mijn oriëntatie naar een andere/nieuwe lichttafel, zag ik dat diverse tafels, de mogelijk bezitten om op 1 vd dmx uitgangen, deze te inverteren naar een ingang, zodat je hier een soort slave tafel op aan kunt sluiten. (Waarbij de kanalen vd "slave" dan van de hoofdtafel afgaan. )
Wat is het idee hier achter?
Let op! Ik bedoel dus niet , het koppelen zoals bij grote installaties, waarbij je met meerdere technici aan een installatie werkt, programmeert en bedient (simultaan/parallel gekoppeld)
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (12-10-2017 14:02:00)Na mijn oriëntatie naar een andere/nieuwe lichttafel, zag ik dat diverse tafels, de mogelijk bezitten om op 1 vd dmx uitgangen, deze te inverteren naar een ingang, zodat je hier een soort slave tafel op aan kunt sluiten. (Waarbij de kanalen vd "slave" dan van de hoofdtafel afgaan. )
Wat is het idee hier achter?
Let op! Ik bedoel dus niet , het koppelen zoals bij grote installaties, waarbij je met meerdere technici aan een installatie werkt, programmeert en bedient (simultaan/parallel gekoppeld)
De kogel is door de kerk......
Ben er uit, wat het gaat worden: Het is de infinity chimp 300 geworden. Prijstechnisch een mooie deal gekregen met inruil van mijn huidige tafel (Showtec creator 1024pro) .
Zelf ook prettige ervaring met Highlite service etc.
MA, is nieuw te hoog gegrepen en 2e hands niet voorhanden in buurt te vinden en wil geen op pc draaiend systeem. (Persoonlijke voorkeur)
Geen zero88, omdat ik er dan nauwelijks op voor uit ga (solution 48, zou het dan worden), Avolites mij te duur, 2e hands zijn ze zo weg... als ze er al zijn (wie weet ooit..) , chamsys, hier nauwelijks tot niet in gebruik (ken niemand hier in de buurt die er mee draait).
Ben er uit, wat het gaat worden: Het is de infinity chimp 300 geworden. Prijstechnisch een mooie deal gekregen met inruil van mijn huidige tafel (Showtec creator 1024pro) .
Zelf ook prettige ervaring met Highlite service etc.
MA, is nieuw te hoog gegrepen en 2e hands niet voorhanden in buurt te vinden en wil geen op pc draaiend systeem. (Persoonlijke voorkeur)
Geen zero88, omdat ik er dan nauwelijks op voor uit ga (solution 48, zou het dan worden), Avolites mij te duur, 2e hands zijn ze zo weg... als ze er al zijn (wie weet ooit..) , chamsys, hier nauwelijks tot niet in gebruik (ken niemand hier in de buurt die er mee draait).