Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dieter(Pulse)
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 121 bijdrage(n) van Dieter(Pulse) (Pagina: 5 van 13)
Topic: Contract Voorbeeld (12-8-2005 13:52:00)
Wat betreft de manfrotto's: zijn zeker kwalitatief beter en gaan ook hoger! heb daar meestal 8 meter truss + 3 dmx barren + 4 martin mac 250+ + martin atomic strobo aanhangen en ook hiermee geen problemen mee gehad.
Wat je wel best doet is de lichten goed verdelen zowel in de breedte als in de lengte van de truss, hiermee bedoel ik: een mh op de voorste bar van de truss de tweede op de achterste, enz...En heb je dan ook nog de veiligheidspin in het handvat zitten? Deze is ontworpen om bij een forse overbelasting door te knakken. Ik heb echter wel al gezien dat sommige verhuurders als die doorknakt gewoon een zware nagel in de plaats steken. Persoonlijk vind ik de ALT-300 (liefst de 400) toch beter geschikt voor zwaardere ladingen als die manfrottos met hun max 30kg. Dat ze max 30kg erop schrijven is niet voor niks he.
Ik heb het zelf aan de hand gehad dat de veiligheidspin doorknakte bij het omhoog heisen van 8parretjes, 2 scans en een strobo op 7.5m truss.... Hou het dus maar op max 30kg
Topic: AX-18B subs na twee weken al stuk!!! (20-6-2005 08:50:00)
Dat laatste stukje over de stroomvoorziening komt nog bovenop de op voorhand vermeldde benodigde stroomvoorziening (bijv 32A CEE 3fasige krachtstroom).
Dit heb ik er bijgeschreven na wat knoeien met generators bij vorige carnaval.
Zo schrijf je er telkens wat bij telkens je een situatie tegenkomt waar je nog niet aan gedacht had.
Topic: Contract Voorbeeld (12-8-2005 13:48:00)Dit heb ik er bijgeschreven na wat knoeien met generators bij vorige carnaval.
Zo schrijf je er telkens wat bij telkens je een situatie tegenkomt waar je nog niet aan gedacht had.
Dit is mijn stukje in het contract in de rubriek plaatsing:
Het basiscontract is door een juriste ooit nagekeken maar hier zijn nadien nog wat dingen aan toegevoegd dus ik weet niet zeker of het zo waterdicht is maar het is alleszinds beter dan niks.
Plaatsing en bediening
U dient aan de ingang van de zaal voldoende plaats te voorzien om te parkeren en te laden en te lossen. Op de plaats van de installatie dienen enkele tafels aanwezig te zijn en dient ruim voldoende plaats te zijn om alle gehuurde apparatuur te plaatsen. Wanneer de zaal moeilijk bereikbaar is (trappen of lange afstand tussen de plek waar de installatie moet staan en de losplek of andere obstakels) dient u dit bij de boeking te melden! Indien dit niet gemeld wordt kunnen we niet garanderen tijdig klaar te zijn met het opstellen.
Er moet bij het opstellen en afbreken steeds minimum één helper aanwezig zijn. De stroomvoorziening moet degelijk zijn en mag niet afwijken van 50Hz en de aanwezige spanning moet tussen de 215V en de 240V bedragen. Ook dient de stroomvoorziening op max 20m afstand van de opstelplek te liggen.
Indien aan bovenstaande voorwaarden niet voldaan zijn kunnen we besluiten om een gedeelte van de apparatuur of alle apparatuur niet in gebruik te nemen totdat het probleem verholpen is.
Topic: Beyma 15K200 / SM115K optimale kastinhoud (12-8-2005 13:40:00)Het basiscontract is door een juriste ooit nagekeken maar hier zijn nadien nog wat dingen aan toegevoegd dus ik weet niet zeker of het zo waterdicht is maar het is alleszinds beter dan niks.
Plaatsing en bediening
U dient aan de ingang van de zaal voldoende plaats te voorzien om te parkeren en te laden en te lossen. Op de plaats van de installatie dienen enkele tafels aanwezig te zijn en dient ruim voldoende plaats te zijn om alle gehuurde apparatuur te plaatsen. Wanneer de zaal moeilijk bereikbaar is (trappen of lange afstand tussen de plek waar de installatie moet staan en de losplek of andere obstakels) dient u dit bij de boeking te melden! Indien dit niet gemeld wordt kunnen we niet garanderen tijdig klaar te zijn met het opstellen.
Er moet bij het opstellen en afbreken steeds minimum één helper aanwezig zijn. De stroomvoorziening moet degelijk zijn en mag niet afwijken van 50Hz en de aanwezige spanning moet tussen de 215V en de 240V bedragen. Ook dient de stroomvoorziening op max 20m afstand van de opstelplek te liggen.
Indien aan bovenstaande voorwaarden niet voldaan zijn kunnen we besluiten om een gedeelte van de apparatuur of alle apparatuur niet in gebruik te nemen totdat het probleem verholpen is.
Tis ook maar wat je wil met je speakers.
Deze speakertjes kunnen inderdaad laag maar dan is de belastbaarheid niet echt geweldig door de grote powerdip.
Ik heb 6 SM115K's in gebruik. Deze zijn op rendement en powerhandling afgestemd en niet op diepgang.
Dit wil zeggen dat deze niet lager komen als 45hz maar wel een hehoorlijk rendement hebben en 1kw versterkervermogen kunnen verdragen.
(48.5hz poortafstemfreq, 135L netto kast)
Op deze manier is een strakke highpassfilter wel noodzakelijk!
Als je laag wil gaan kun je idd het overwegen om de kasten rond de 35-40hz af te stemmen. Dan gaat het een stuk dieper maar heb je wel veel minder belastbaarheid en minder rendement.
Topic: Contract Voorbeeld (10-8-2005 20:39:00)Deze speakertjes kunnen inderdaad laag maar dan is de belastbaarheid niet echt geweldig door de grote powerdip.
Ik heb 6 SM115K's in gebruik. Deze zijn op rendement en powerhandling afgestemd en niet op diepgang.
Dit wil zeggen dat deze niet lager komen als 45hz maar wel een hehoorlijk rendement hebben en 1kw versterkervermogen kunnen verdragen.
(48.5hz poortafstemfreq, 135L netto kast)
Op deze manier is een strakke highpassfilter wel noodzakelijk!
Als je laag wil gaan kun je idd het overwegen om de kasten rond de 35-40hz af te stemmen. Dan gaat het een stuk dieper maar heb je wel veel minder belastbaarheid en minder rendement.
Het handige aan een contract is dat je een stok achter de deur hebt.
In de praktijk doe je uiteraard je uiterste best om er het beste van te maken maar mocht er dan iemand klagen heb je tenminste een schriftelijk bewijs.
Zo ook over het bedrag en de eventuele overuren. Als dit duidelijk op papier staat kan hier geen discussie over zijn.
Ikzelf gebruik 1 A4 blad in welliswaar zeer klein lettertype waar volgens mij zeker het voornaamste opstaat.
Topic: Ervaring: ALT-290 / ASD ALT-300 statieven (21-7-2005 09:56:00)In de praktijk doe je uiteraard je uiterste best om er het beste van te maken maar mocht er dan iemand klagen heb je tenminste een schriftelijk bewijs.
Zo ook over het bedrag en de eventuele overuren. Als dit duidelijk op papier staat kan hier geen discussie over zijn.
Ikzelf gebruik 1 A4 blad in welliswaar zeer klein lettertype waar volgens mij zeker het voornaamste opstaat.
djbidji schreef:
heb zelf ook de mobil tech versie van de alt 300 (sp1-TA) en hang daar zonder problemen 8 meter truss met 3 dmx barren en 4 mh (15 kg/st.) aan. hoogte is inderdaad niet bijzonder maar voor binnen is dit meestal geen probleem.Wat betreft de manfrotto's: zijn zeker kwalitatief beter en gaan ook hoger! heb daar meestal 8 meter truss + 3 dmx barren + 4 martin mac 250+ + martin atomic strobo aanhangen en ook hiermee geen problemen mee gehad.
Wat je wel best doet is de lichten goed verdelen zowel in de breedte als in de lengte van de truss, hiermee bedoel ik: een mh op de voorste bar van de truss de tweede op de achterste, enz...
Ik heb het zelf aan de hand gehad dat de veiligheidspin doorknakte bij het omhoog heisen van 8parretjes, 2 scans en een strobo op 7.5m truss.... Hou het dus maar op max 30kg
De warmte van je spoel enz is echt je minste zorg bij de frequenties onder de 40hz. Het grote probleem is de mechanische belastbaarheid (x-max en x-mech). Deze neemt zeeer snel af onder de tuningfrequentie.
Heb je een sub die op 40-45hz ergens getuned is en een powerhandling van 500watt heeft, dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat je op 30hz nog maar minder dan 150watt over hebt. Als je dan een signaal van 500watt op 30hz instuurt kun je wel raden wat er gebeurt. De speaker gaat over zijn maximum mechanische belasting en de spreekspoel begint te tikken tegen de poolplaat (krijg je zo'n tikkend geluid elke bas). Dit houdt een speaker niet lang vol en dan kun je er vanuit gaan dat je binnen de korste keren hem kapot hebt.
Topic: Heb ik zo een complete lijst om licht op een feestje te doen? (11-6-2005 16:27:00)Heb je een sub die op 40-45hz ergens getuned is en een powerhandling van 500watt heeft, dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat je op 30hz nog maar minder dan 150watt over hebt. Als je dan een signaal van 500watt op 30hz instuurt kun je wel raden wat er gebeurt. De speaker gaat over zijn maximum mechanische belasting en de spreekspoel begint te tikken tegen de poolplaat (krijg je zo'n tikkend geluid elke bas). Dit houdt een speaker niet lang vol en dan kun je er vanuit gaan dat je binnen de korste keren hem kapot hebt.
Waarom altijd zo overdreven? Het gemiddelde setje dat je voor 250man tegenkomt is 8 parretjes, 2 deftige scans, een grote stroboscoop, dit allemaal op een trussje van meter of 6 en een rookmachine. Dan blijf je wel binnen je budget en dat is beter als zo 8 statieven overal neer te zetten
Topic: Ben je de Q-30 snel beu? (10-6-2005 11:19:00)'k heb vroeger ook nog een Q30 gehad. Vond hem wel nogal feedbackgevoelig. Qua motor enz prima ding wel maar de bouwkwaliteit is toch stuk minder als de technicsen.
Maarja in de verhuur kun je ook moeilijk met jb-systems draaitafels afkomen, Technics is nog steeds de standaard daar.
Topic: T.amp Proline (9-6-2005 19:46:00)Maarja in de verhuur kun je ook moeilijk met jb-systems draaitafels afkomen, Technics is nog steeds de standaard daar.
Allé dan zal ik m'n beste Duits eens gaan bovenhalen en daar wat gaan lezen
Topic: T.amp Proline (9-6-2005 15:04:00)
Niek of Luc, hebben jullie ondertussen al gebruikservaringen met de proline versterkers ?