Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Timo Beckman
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 187 bijdrage(n) van Timo Beckman (Pagina: 5 van 19)
Topic: SynQ SQ-212 sub (29-6-2017 19:49:00)
Vooral de dubbele 12"wekt mijn belangstelling.
De leverancier geeft aan:
"Het betreft MAX SPL (met andere woorden: tot daar trekt ‘ie het, verder niet. Dit is dus echt een PIEK)
Bovendien werd de MAX SPL gemeten volgens zeer hoge normen:
Pinknoise, 10dB Crest
Dit laatste zegt mij niets.De crest factor is het verschil tussen overall level en piek level. Om muziek als muziek te laten klinken heb je +/- een 12db crest factor nodig. Wat ik steeds meer zie in specs is gemeten met band limited pink noise 6dB crest factor of zelfs bij sommige merken nu 4dB.
(dit soort geneuzel heeft meer te maken met "aanbestedingen". Tech's weten vaak wel welk merk maar steeds vaker beslissen ambtenaren en die cijfer geil. Hoe meer hoe beter en hogere levels krijg je met een lagere crest factor. Of het nog überhaupt ergens naar klinkt maakt niet uit harder wint meestal)
Ik vind het voorzichtig positief te noemen dat Synq voor een 10dB crest factor kiest qua meten alleen moet ik me aansluiten bij de opmerkingen van Dre.
Verder zul je ook tegen een "klein" probleem aanlopen: De amp die dit soort van vermogens kan leveren is lastig te vinden als je het betaalbaar wilt houden.
Ik heb het e.e.a. van de mannen bij powersoft nagevraagd betreffende een amp die ik zoek om een Fulcrum Acoustic CS121 (fulcrum-acoustic.com/assets/pdf/Spec%20Sheets/Prod%20Spec,%20CS121%20v2.pdf van voldoende vermogen te voorzien.
AES moet de versterker kunnen leveren dus in het geval van de Synq 2400W. Maar om het als muziek te laten klinken zul je bijna 4 x dat vermogen nodig hebben.
Qua limitters Zul je dan weer settings moeten maken waarop het e.e.a. ook heel blijft. Uitgaand van fatsoenlijke processing (RMS & Peak limiters) kom je dan uit op 60% van het AES vermogen voor de RMS limiter en 90% max level voor de piek limiter.
De reden om die Amp zo zwaar uit te voeren is om op normaal input level het e.e.a. qua amp niet de clip in te drukken bij pieken......Topic: Cursus geluid meten (20-5-2017 18:50:00)
We gaan volgende week eens kijken en luisteren naar de w-82b in combinatie met de w-15bp (wat dat ook moge betekenen)Ik heb het 1 x moeten gebruiken (op tour in china) en ik hoop dat ze er nu iets meer van snappen dan toen der tijd.
De speakers waren vrij snel op maar de zaal niet zeg maar. Halverwege nog wat gedoe gehad met rechts (aanvoer ging mee met een ketting).
Midden in een volle zaal dus toen maar de groundstack (martin longbow) vol aan gezet die toch even een tikkie harder ging dan ik meen 9 stuks line array van CVR.
Even voor de duidelijkheid : W8L als groundstack was niet mijn keuze zeg maar alleen had ik geen keus. Iets met china management en niks te vertellen dus.....Topic: Driverack software (4-3-2017 19:16:00)
In dit artikel staat o.a. het e.e.a. betreffende de crest factor
www.prosoundweb.com/topics/audio/we_need_more_power_captain_but_how_just_how_much_amplifier_power_is_needed/
Topic: SynQ SQ-212 sub (23-6-2017 20:51:00)www.prosoundweb.com/topics/audio/we_need_more_power_captain_but_how_just_how_much_amplifier_power_is_needed/
reinierveenhoff@gmai schreef:
Synq heeft een nieuwe serie subwoofers 2 x 12"2 x 15"en 2 x 18*.Vooral de dubbele 12"wekt mijn belangstelling.
De leverancier geeft aan:
"Het betreft MAX SPL (met andere woorden: tot daar trekt ‘ie het, verder niet. Dit is dus echt een PIEK)
Bovendien werd de MAX SPL gemeten volgens zeer hoge normen:
Pinknoise, 10dB Crest
Dit laatste zegt mij niets.
(dit soort geneuzel heeft meer te maken met "aanbestedingen". Tech's weten vaak wel welk merk maar steeds vaker beslissen ambtenaren en die cijfer geil. Hoe meer hoe beter en hogere levels krijg je met een lagere crest factor. Of het nog überhaupt ergens naar klinkt maakt niet uit harder wint meestal)
Ik vind het voorzichtig positief te noemen dat Synq voor een 10dB crest factor kiest qua meten alleen moet ik me aansluiten bij de opmerkingen van Dre.
Verder zul je ook tegen een "klein" probleem aanlopen: De amp die dit soort van vermogens kan leveren is lastig te vinden als je het betaalbaar wilt houden.
Ik heb het e.e.a. van de mannen bij powersoft nagevraagd betreffende een amp die ik zoek om een Fulcrum Acoustic CS121 (fulcrum-acoustic.com/assets/pdf/Spec%20Sheets/Prod%20Spec,%20CS121%20v2.pdf van voldoende vermogen te voorzien.
AES moet de versterker kunnen leveren dus in het geval van de Synq 2400W. Maar om het als muziek te laten klinken zul je bijna 4 x dat vermogen nodig hebben.
Qua limitters Zul je dan weer settings moeten maken waarop het e.e.a. ook heel blijft. Uitgaand van fatsoenlijke processing (RMS & Peak limiters) kom je dan uit op 60% van het AES vermogen voor de RMS limiter en 90% max level voor de piek limiter.
De reden om die Amp zo zwaar uit te voeren is om op normaal input level het e.e.a. qua amp niet de clip in te drukken bij pieken......
Nieuw stukje werk. Fase alignment m.b.v. Powersoft Armonia/X8dante in combi met Smaart V8.1 (api geactiveerd).
Zonder al te veel naar smaart te kijken is het mogelijk om in de workflow van armonia alles al +/- kloppend te krijgen. Alleen de ruwe driver trace voldoet al....
Dit is via een analyzer bridge tussen Smaart en de Armonia soft gedaan.....
timobeckmangeluid.wordpress.com/2017/05/20/working-again/
Topic: Cursus geluid meten (17-5-2017 12:55:00)Zonder al te veel naar smaart te kijken is het mogelijk om in de workflow van armonia alles al +/- kloppend te krijgen. Alleen de ruwe driver trace voldoet al....
Dit is via een analyzer bridge tussen Smaart en de Armonia soft gedaan.....
timobeckmangeluid.wordpress.com/2017/05/20/working-again/
Is een lange zit maar laat het verschil tussen Time alignment en Fase alignment zien en de som van beide bronnen met alleen Time alignment en daarna met Time en phase alignment
timobeckmangeluid.wordpress.com/2017/05/17/the-alignment-vs-phase-alignment/
Topic: Compacte line-array (30-4-2017 00:59:00)timobeckmangeluid.wordpress.com/2017/05/17/the-alignment-vs-phase-alignment/
Hollender schreef:
Iemand al eens van CVR-audio gehoord?We gaan volgende week eens kijken en luisteren naar de w-82b in combinatie met de w-15bp (wat dat ook moge betekenen)
De speakers waren vrij snel op maar de zaal niet zeg maar. Halverwege nog wat gedoe gehad met rechts (aanvoer ging mee met een ketting).
Midden in een volle zaal dus toen maar de groundstack (martin longbow) vol aan gezet die toch even een tikkie harder ging dan ik meen 9 stuks line array van CVR.
Even voor de duidelijkheid : W8L als groundstack was niet mijn keuze zeg maar alleen had ik geen keus. Iets met china management en niks te vertellen dus.....
Staat de Baud rate goed? Kon vroeger nog wel eens een probleem zijn met XP/Soundweb green. Dat serieel gedoe zouden ze toch eens af moeten schaffen......
Topic: Nieuwe gebruiksaanwijzing betreffende Smaart beschikbaar voor download (16-1-2017 10:54:00)Via deze weg wil ik U en eventueel geïnteresseerde collega’s uitnodigen op donderdag 9 Februari 2017 voor een New Product Demo betreffende de nieuwste versie van Rational Acoustics Smaart DI V2 in het Holiday Inn Hotel Amsterdam.
Het product team van Rational Acoustics, instructeurs en “Uber Geeks” zullen aanwezig zijn om vragen betreffende Smaart DI V2 en Smaart V8 te beantwoorden en demonstraties op de software te geven.
Bij interesse laat het even weten aub via TimoBeckmanGeluid at hotmail.com (even aanpassen naar een normaal email adres aub)
timobeckmangeluid.wordpress.com/2017/01/13/new-product-demo-smaart-di-v2/

Topic: Nieuwe gebruiksaanwijzing betreffende Smaart beschikbaar voor download (21-11-2016 21:17:00)Het product team van Rational Acoustics, instructeurs en “Uber Geeks” zullen aanwezig zijn om vragen betreffende Smaart DI V2 en Smaart V8 te beantwoorden en demonstraties op de software te geven.
Bij interesse laat het even weten aub via TimoBeckmanGeluid at hotmail.com (even aanpassen naar een normaal email adres aub)
timobeckmangeluid.wordpress.com/2017/01/13/new-product-demo-smaart-di-v2/

Er is een nieuwe update beschikbaar voor Smaart V8 gebruikers (beschikbaar onder het tabje downloads op jou eigen account).
www.rationalacoustics.com/myrational/
www.rationalacoustics.com/download/Smaart-v8-User-Guide.pdf
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/11/21/smaart-v8-update/

Topic: Basisinformatie geluid (20-11-2016 13:13:00)www.rationalacoustics.com/myrational/
www.rationalacoustics.com/download/Smaart-v8-User-Guide.pdf
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/11/21/smaart-v8-update/

Het is een tijdje geleden dat ik hier het 1 en ander heb gedeeld.
De 1ste blog post betreft het fase corrigeren via Allpass filters (old school Meyer style maar dan via een digitale processor waar Meyer via de analoge weg werkte tot voor kort).
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/10/24/once-upon-a-time/
De 2de blog post betreft een voor mij nieuwe manier van werken nm. FIR.
In deze post zie je de 1ste experimenten betreffende het werken met deze techniek en de "gevaren" tot het maken van Fuck-ups.
Ik heb in de eerste paar voorbeelden het systeem redelijk extreem fase en frequentie recht getrokken wat op 1 mic positie behoorlijk indrukwekkend lijkt tot dat je de 2 andere mic posities bekijkt. Wat op de onax mic positie "to good to be true" lijkt blijkt dus idd niet zo'n goede keuze te zijn. Deze post word naarmate ik verder experimenteer met deze techniek ge-update.
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/11/13/a-little-update/
De reden voor mij om FIR te gaan betrekken in mijn werk heeft te maken met het samen stellen van een "advanced training meten" en dat ik sinds kort distributeur ben geworden van een speaker merk wat oa. werkt met FIR gestuurde systemen dus is het een soort van nodig dat ik weet hoe het e.e.a. werkt al gaan de mannen die dit merk ontwikkeld hebben een stuk verder dan dat ik op dit moment kan/wil gaan........
Topic: Geluidstafel aansturen via tablet (was geluidstech aanspreken)? (19-10-2016 19:28:00)De 1ste blog post betreft het fase corrigeren via Allpass filters (old school Meyer style maar dan via een digitale processor waar Meyer via de analoge weg werkte tot voor kort).
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/10/24/once-upon-a-time/
De 2de blog post betreft een voor mij nieuwe manier van werken nm. FIR.
In deze post zie je de 1ste experimenten betreffende het werken met deze techniek en de "gevaren" tot het maken van Fuck-ups.
Ik heb in de eerste paar voorbeelden het systeem redelijk extreem fase en frequentie recht getrokken wat op 1 mic positie behoorlijk indrukwekkend lijkt tot dat je de 2 andere mic posities bekijkt. Wat op de onax mic positie "to good to be true" lijkt blijkt dus idd niet zo'n goede keuze te zijn. Deze post word naarmate ik verder experimenteer met deze techniek ge-update.
timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/11/13/a-little-update/
De reden voor mij om FIR te gaan betrekken in mijn werk heeft te maken met het samen stellen van een "advanced training meten" en dat ik sinds kort distributeur ben geworden van een speaker merk wat oa. werkt met FIR gestuurde systemen dus is het een soort van nodig dat ik weet hoe het e.e.a. werkt al gaan de mannen die dit merk ontwikkeld hebben een stuk verder dan dat ik op dit moment kan/wil gaan........
Ik heb er de pest aan om aan de zijkant te staan maar praktisch gezien is die keus erg vaak niet aan mij.
Het nadeel zit hem vaak in de klank balans zeker qua laag/de rest. Maar goed veel op en neer lopen dan komt het wel goed....
Het nadeel zit hem vaak in de klank balans zeker qua laag/de rest. Maar goed veel op en neer lopen dan komt het wel goed....