Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bams
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 5 van 15)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (5-3-2013 10:04:00)
Tja... een oldtimer restaureren kost ook veel geld, een VW kever uit 1979 is dat niet waard, maar een Aston Martin DB7 weer wel.. en daar werden ook niet altijd logische keuzes gemaakt.
(al denk ik bij de zuid europese fabrikanten af en toe wel eens dat ze gebruikten wat ze toevallig op de plank hadden liggen. heb ooit 4 coemar Robots gehad en alle 4 hadden ze een andere ballast.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (4-3-2013 20:35:00)(al denk ik bij de zuid europese fabrikanten af en toe wel eens dat ze gebruikten wat ze toevallig op de plank hadden liggen. heb ooit 4 coemar Robots gehad en alle 4 hadden ze een andere ballast.
Is dit zo gek? een coemar venus m4 doet al een paar 1000. en daar zijn er op zijn minst tientallen van. deze unit is de laatst bekende.
Topic: hoe aan werk geraken (25-2-2013 16:08:00)Veel draaien in feestcafés oid wil ook nogal eens helpen. Als je een paar weekeinden op rij ambiance heb gemaakt is de kans groot dat mensen komen vragen of je ook op hun feest wil draaien.
als ik zo vrij mag zijn; je lijkt in je andere postings nog niet echt lang bezig te zijn. mijn ervaring is dat er twee soorten dj's zijn.
1. iemand die met zijn koffer en koptelefoon binnenstapt, de ballen verstand heeft van techniek, en nog niet eens zijn mengtafel zou kunnen aansluiten mocht dat nodig zijn, draait puur op gevoel en iedereen in de omgeving kent hem, durft nog wel eens een vage plaat te draaien maar heeft charmes te over. draagt over het algemeen een shirt van werchter, een nieuwe hippe band, of whatever hij eerst in zijn kast tegenkwam.
2. de driveinnshowdj die aankomt met zijn gerief, alles opbouwt, jaren draait en op routine de avond nog weet te redden. vaak voorzien van een poloshirt met eigen logo, vraag hem niet om de nieuwe skrillex, maar manX-country roads heeft hij nog op single bij. die laatste werkt beter op de dansvloer.
Dit bovenstaande is natuurlijk puur persoonlijk en geen vaste waarheid, maar ik wil wel zeggen; maak een keuze. op dit moment lijk je vooral een groepje vrienden te zijn wat voor zichzelf draait omdat ze het leuk vinden met apparatuur te leuren en om gewoon dj te zijn. dit is een recept om binnen 2 jaar je schuur vol spullen te hebben staan, die je om sentimentele reden niet wil verkopen maar waarvan je vrouw/moeder eist dat ze opgeruimd worden. waarom draai je eigenlijk? als je het nuchter bekijkt is allround/driveinshow dj zijn een van de eenzaamste beroepen ter wereld. je hebt niet eens groupies for godsake!
Topic: welke licht-tafel te kopen? (5-2-2013 22:06:00)als ik zo vrij mag zijn; je lijkt in je andere postings nog niet echt lang bezig te zijn. mijn ervaring is dat er twee soorten dj's zijn.
1. iemand die met zijn koffer en koptelefoon binnenstapt, de ballen verstand heeft van techniek, en nog niet eens zijn mengtafel zou kunnen aansluiten mocht dat nodig zijn, draait puur op gevoel en iedereen in de omgeving kent hem, durft nog wel eens een vage plaat te draaien maar heeft charmes te over. draagt over het algemeen een shirt van werchter, een nieuwe hippe band, of whatever hij eerst in zijn kast tegenkwam.
2. de driveinnshowdj die aankomt met zijn gerief, alles opbouwt, jaren draait en op routine de avond nog weet te redden. vaak voorzien van een poloshirt met eigen logo, vraag hem niet om de nieuwe skrillex, maar manX-country roads heeft hij nog op single bij. die laatste werkt beter op de dansvloer.
Dit bovenstaande is natuurlijk puur persoonlijk en geen vaste waarheid, maar ik wil wel zeggen; maak een keuze. op dit moment lijk je vooral een groepje vrienden te zijn wat voor zichzelf draait omdat ze het leuk vinden met apparatuur te leuren en om gewoon dj te zijn. dit is een recept om binnen 2 jaar je schuur vol spullen te hebben staan, die je om sentimentele reden niet wil verkopen maar waarvan je vrouw/moeder eist dat ze opgeruimd worden. waarom draai je eigenlijk? als je het nuchter bekijkt is allround/driveinshow dj zijn een van de eenzaamste beroepen ter wereld. je hebt niet eens groupies for godsake!
Licon is het nooit echt geworden. Pearl is nog steeds een van de tour/clubstandaarden. Als je over zulke budgetten praat moet je echt eens over je regio gaan kijken, die filosofie volgen zou hetzelfde zijn wanneer je een opel koopt omdat er alleen een opelgarage in je dorp zit.
Eigenlijk is voor elke tafel wel iets te zeggen, voor een kleine 5000 euro heb je (tweedehands) elk platform wel.
Hog 3 op IPC is echt wel tof speelgoed ben ik ondertussen achter, maar wel een heel andere filosofie dan van een pearl en zeker van een licon, die nog gebaseerd is op de oude scancommander filosofie.
Wil je voor een "flash n trash" show gaan en ben je iedere week op pad in kleine locaties waar je steeds loopt te pielen met je setup ga dan gewoon voor een pearl. Denk je veel complexe dingen te gaan doen, probeer dan alle tafels eens uit (al dan niet via de pc-varianten).
maar geef eens duidelijk aan wat je wil: hoeveel keer per jaar gebruiken, hoeveel dmx-lijnen, wat voor spul knoop je er aan, hoeveel programmeertijd per klus, hoe vaak onderverhuur aan derden die er mee overweg moeten kunnen en ga zo maar door.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (28-1-2013 14:38:00)Eigenlijk is voor elke tafel wel iets te zeggen, voor een kleine 5000 euro heb je (tweedehands) elk platform wel.
Hog 3 op IPC is echt wel tof speelgoed ben ik ondertussen achter, maar wel een heel andere filosofie dan van een pearl en zeker van een licon, die nog gebaseerd is op de oude scancommander filosofie.
Wil je voor een "flash n trash" show gaan en ben je iedere week op pad in kleine locaties waar je steeds loopt te pielen met je setup ga dan gewoon voor een pearl. Denk je veel complexe dingen te gaan doen, probeer dan alle tafels eens uit (al dan niet via de pc-varianten).
maar geef eens duidelijk aan wat je wil: hoeveel keer per jaar gebruiken, hoeveel dmx-lijnen, wat voor spul knoop je er aan, hoeveel programmeertijd per klus, hoe vaak onderverhuur aan derden die er mee overweg moeten kunnen en ga zo maar door.
Niet op klikken als je de komende 72 uur nog afspraken hebt.. het is echt verslavend leesvoer.
www.lsionline.co.uk/magazine/vault/
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (27-1-2013 22:30:00)www.lsionline.co.uk/magazine/vault/
waarom zou dat niet kunnen? als je de lichtplannen in de oude LSI's leest (wat zowiezo een aanrader is om de filosofie van lichtshows in de 80's te snappen) zie je dat er vaak heel erg gespiegeld gewerkt wordt; een dansvloer vol met trussdriehoeken vol parren, neon en strobes op de hoeken met in het midden van de driehoek een groot effect zag je best vaak.
Volgens mij was bijv. de grote zaal van de alcazar zo opgebouwd, Barrocci in zundert had zo een grof gevormde vlinder met gespiegelde truss. hooizolder in zoutelande had wat kleinere vierkanten met her en der helicopters. Highstreet had zo rechte trussen die vanuit de molen parallel op de dansvloer liepen. was al grotendeels intelligent, maar vintage gezien hadden ze er nog oude zipstrips op zitten.
de kans dat je vier dezelfde kan vinden lijkt me groter om vier verschillende te vinden. als je er vier hebt is het wel tof om d'r twee om te bouwen met cmy led par 36..
Topic: Carnavalsmuziek seizoen 2012-2013 (27-1-2013 18:57:00)Volgens mij was bijv. de grote zaal van de alcazar zo opgebouwd, Barrocci in zundert had zo een grof gevormde vlinder met gespiegelde truss. hooizolder in zoutelande had wat kleinere vierkanten met her en der helicopters. Highstreet had zo rechte trussen die vanuit de molen parallel op de dansvloer liepen. was al grotendeels intelligent, maar vintage gezien hadden ze er nog oude zipstrips op zitten.
de kans dat je vier dezelfde kan vinden lijkt me groter om vier verschillende te vinden. als je er vier hebt is het wel tof om d'r twee om te bouwen met cmy led par 36..
Carnavalsmuziek maar dan anders: ik vind hem iig lekker. niks geen vaste afspraken of deuntjes:
youtu.be/CaofTRri69U
voor iedereen die nu begint te roepen; de echte carnavalist moet dit niet.. speel met carnaval 5 dagen tuba, en speel het liefste de oude klassiekers, maar hoor graag ook wat vernieuwends.
Topic: Carnavalsmuziek seizoen 2012-2013 (12-1-2013 20:12:00)youtu.be/CaofTRri69U
voor iedereen die nu begint te roepen; de echte carnavalist moet dit niet.. speel met carnaval 5 dagen tuba, en speel het liefste de oude klassiekers, maar hoor graag ook wat vernieuwends.
Dubbel S zonder T (geniale artiestennaam nog steeds) heeft ook weer een nummer. meezingbaar en echt carnavalesk!
youtu.be/tK9GgdkkjL4
Topic: Carnavalsmuziek seizoen 2012-2013 (11-1-2013 21:14:00)youtu.be/tK9GgdkkjL4
en in het kader van... je ontkomt er niet aan, dan maar een goede parodie.
youtu.be/LQhM3nKrbEE
is in ieder geval weer Hangoppiaans absurd, kan ik wel waarderen, met een goede hoempabeat en een perfecte apresski- en polonaise versie.
Topic: Carnavalsmuziek seizoen 2012-2013 (10-1-2013 13:02:00)youtu.be/LQhM3nKrbEE
is in ieder geval weer Hangoppiaans absurd, kan ik wel waarderen, met een goede hoempabeat en een perfecte apresski- en polonaise versie.
ik heb deze plaat echt volledig gemist in 2011 en 2012, maargoed.. in de rebound:
Gre parelmoer, ik ben een behbehberggeit..
youtu.be/KVPzhmdk5Bs
Gre parelmoer, ik ben een behbehberggeit..
youtu.be/KVPzhmdk5Bs