Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJefke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 5 van 20)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (17-5-2011 09:04:00)Onlangs heeft Satis&Fy op ons event wat Robe kopjes gehangen. Is niet direct de verhuurboer van om de hoek. We hadden idd wel maar 8 kopjes, maar ik aan dat ze niet zomaar 73 merken van kopjes in huis halen met telkens 8 stuks.Topic: Verse newb (4-5-2011 19:56:00)Tja, ik moet voor zowat al mijn 2e hands-spullen naar Nederland. Ok, ik denk niet dat ik al 288km heen heb moeten rijden (al scheelt het niet veel), maar dat was ook telkens voor 1 toestel.
Mijn auto rijdt niet op water, maar gelukkig wel op kosten van de baas ;)
Ik ben er overigens niet geraakt. Meer geluk de 19e hoop ik. De 19e zal er ook wel leuker spul te vinden zijn denk ik.
@smilfit: Precies toch wel een hoop dingen gescoord. Wat die parren betreft: daarvoor ga ik niet naar een beurs. Er zijn genoeg verhuurbedrijven die (bijna) heel hun voorraad parren, incl t4, kabels en sturingen aan het dumpen zijn hier in de buurt.Topic: Second hand beurs (22-2-2011 19:46:00)
En wat is er dan wel mis iets wel hebben, maar niet bijhebben? Als met de laptop draait, is het idd wel een stom excuus. Maar als je met vinyl en/of CD's draait, is het echt wel niet abnormaal dat je niet alles bijhebt.
Topic: Mega hoge prijzen tape-acts (16-5-2011 15:20:00)Zeg, dat weet ik ook niet meer van buiten hoor. Wat ik er zo nog van weet is dat ze een mixer willen van een degelijk merk, met X aantal inputs. Dan ook een paar degelijke monitors, een degelijke pa die voldoende krachtig is, en wat statieven en kabels. Ze brengen zelf namelijk enkel zichzelf, een laptop en een paar synths mee (waarvan er eente aangesloten wordt). Het grappige is dat bij alles wel wat merken werden vernoemd, maar die zijn niet bindend. Ze willen volgens mij vooral vermijden dat ze moeten gaan spelen op een behringer mixer door wat skyec boxjes :D
Voor licht stellen ze ook hun eisen: 24kw (gekleurd) podium-licht, en 1 bepaalde kleur mocht er niet bijzitten (ik dacht dat het groen was). 24KW klinkt veel (zeker voor een kleinere locatie), maar navraag leerde dat dit niet zo strikt was. met enkel pars zit je al snel aan 24KW natuurlijk. Maar met intelligent, bewegend licht kan het met minder ook.
Licht/geluidstech moet je ook zelf voorzien.
@Jeroen: Het is inmiddelens 2j geleden dat ik de rider gezien heb. Toen wilden ze nog 2 of 3 stereo lijnen voor cd/minidisk/laptop. Misschien is dat intussen aangepast naar 1 (wat mij voldoende lijkt). Maar het is dus nog altijd een pak meer lijnen dan de gemiddelde tape-act waarbij de zanger(es) meelalt met de cd/md :) En dan vind ik het nogal vreemd dat dit type artiesten een ganse mengtafel en monitor setup meesleuren, incl 3 technici.
Topic: Mega hoge prijzen tape-acts (16-5-2011 13:00:00)Voor licht stellen ze ook hun eisen: 24kw (gekleurd) podium-licht, en 1 bepaalde kleur mocht er niet bijzitten (ik dacht dat het groen was). 24KW klinkt veel (zeker voor een kleinere locatie), maar navraag leerde dat dit niet zo strikt was. met enkel pars zit je al snel aan 24KW natuurlijk. Maar met intelligent, bewegend licht kan het met minder ook.
Licht/geluidstech moet je ook zelf voorzien.
@Jeroen: Het is inmiddelens 2j geleden dat ik de rider gezien heb. Toen wilden ze nog 2 of 3 stereo lijnen voor cd/minidisk/laptop. Misschien is dat intussen aangepast naar 1 (wat mij voldoende lijkt). Maar het is dus nog altijd een pak meer lijnen dan de gemiddelde tape-act waarbij de zanger(es) meelalt met de cd/md :) En dan vind ik het nogal vreemd dat dit type artiesten een ganse mengtafel en monitor setup meesleuren, incl 3 technici.
Tja, dan is Milk Inc toch net iets soepeler kwa eisen (prijs zal waarschijnlijk wel hoog zijn, maar het is dan ook veruit de meest populaire act in belgië). Hun rider vermeld gewoon wat ze technisch nodig hebben, zonder specifieke merken/types te eisen. Je moet ook geen apparatuur of techniekers van hen betalen, dat mag prima voorzien worden door de man die de pa levert.
Topic: Zelfbouwproject:: laser (10-5-2011 14:39:00)Waarom zou die noodstop over ethernet moeten gaan? Het systeem van de grote rode knop naast de operator die alle lasers kan afleggen (zoals jeroen voorstelt) lijkt me effectief genoeg?
Verder lijkt ethernet mij voldoende snel om centraal een legertje lasers aan te sturen. Ook kwa timing. 100Mbit is momenteel toch echt wel het minimum wat je kan krijgen. Dat is nog altijd 400x zo snel als DMX. Dan heb je al wat ruimte om wat error-correctie te doen, en retransmits voor het menselijk oog wat doorheeft.
Topic: Chauvet (9-5-2011 16:28:00)Verder lijkt ethernet mij voldoende snel om centraal een legertje lasers aan te sturen. Ook kwa timing. 100Mbit is momenteel toch echt wel het minimum wat je kan krijgen. Dat is nog altijd 400x zo snel als DMX. Dan heb je al wat ruimte om wat error-correctie te doen, en retransmits voor het menselijk oog wat doorheeft.
JeroenVDV schreef:
Kun jij me wellicht dan het telefoonnummer van "Robe Rental" even sturen? En dan heb ik het niet over de verhuurder op de hoek met wel 20 kopjes, maar gewoon serieuze voorraden?Neehoor, maar de lage prijzen komen toch echt omdat het spul in China gefabriceerd wordt - met de daaraan klevende nadelen.
Er komt wel meer low-budget rommel uit China: iPhones, iPads, IBM servers, ...Aangezien je enkel maar wat discolampen aan je pc wil hangen, denk ik dat je beter af bent met een pc-programma, en een USB-to-DMX interface ipv die led-controller.
Het meest populaire om te starten is Freestyler. Dit is gratis, en zit een heel forum achter. Kwa DMX-interface kan je er zelf eentje bouwen, of eentje kopen. De lijst met ondersteunde interfaces staat wel ergens op die site.
Topic: Info staging (21-3-2011 19:41:00)Het meest populaire om te starten is Freestyler. Dit is gratis, en zit een heel forum achter. Kwa DMX-interface kan je er zelf eentje bouwen, of eentje kopen. De lijst met ondersteunde interfaces staat wel ergens op die site.
Ja, de zanger van "Ou Est Le Swimming Pool" is voorbije zomer tijdens Pukkelpop van een lichtmast gesprongen (dus niet uit een lichttoren). Was zelfmoord overigens.
Topic: PA-markt 2011 (20-3-2011 10:53:00)Ha, en ik maar denken dat ik gewoon veel te laat was voor het goede spul (kon er pas om 14u15 zijn), maar blijkbaar had het niet erg veel verschil gemaakt. Wel ergens 10 XLR-kabels gekocht.
Topic: Second hand beurs (7-3-2011 21:42:00)watje schreef:
Nou het is vanuit hier toch 288km :P en mijn auto rijd helaas niet op waterMijn auto rijdt niet op water, maar gelukkig wel op kosten van de baas ;)
Ik ben er overigens niet geraakt. Meer geluk de 19e hoop ik. De 19e zal er ook wel leuker spul te vinden zijn denk ik.
@smilfit: Precies toch wel een hoop dingen gescoord. Wat die parren betreft: daarvoor ga ik niet naar een beurs. Er zijn genoeg verhuurbedrijven die (bijna) heel hun voorraad parren, incl t4, kabels en sturingen aan het dumpen zijn hier in de buurt.
Ik ga waarschijnlijk wel eens langs gaan. De inkom is toch gratis. Dus buiten tijd kan ik er niets op verliezen.