Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Davasch
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Davasch (Pagina: 5 van 11)
Topic: Showtec Expression 5000, fabriekscases icm. slide-systeem (21-10-2012 13:44:00)Ik heb dit geprobeeerd met twee usb-sticks (logistiek probleempje die dag...) zonder succes.
Waarschijnlijk wordt er ergens een id/serial van de usb-stick opgeslagen en als die niet overeenkomt met het huidige medium worden alleen de files zelf gelezen, maar niet de rekordbox db.Topic: carnavalsmuziek 2012 (4-6-2012 21:05:00)Topic: Converter van Wav naar 320Kbps MP3 (4-12-2011 17:14:00)Klopt, hij verbindt namelijk met 127.0.01 wat het adres is voor de eigen pc. Hiervoor heb je geen internetverbinding nodig, niet eens een netwerkkaart.Ik ken Itch helemaal niet, maar als je bedoelt dat je met 'stutter' wil zoeken door je tracks, kijk dan eens naar PCDJ Dex. Er is pas een nieuwe versie uitgekomen (2.x), daar heb ik nog niet mee gewerkt en kan ik dus niet over oordelen. Zelf gebruik ik de vorige versie (1.x) en ben daar toch wel tevreden over.
Ook RPM van Gizmolabs vind ik wel lekker werken (heeft ook stutter/of framesearch). Heeft ook nog eens een zacht prijsje. Enige reden waarom ik het niet gebruik is dat het tags van FLAC-bestanden niet goed inleest.Topic: DN HC-5000 met BPM Studio (6-10-2011 16:52:00)Dit bericht staat al vanaf maart 2009 op hun site. Inmiddels zijn we meer dan 2,5 jaar verder...
Rond die tijd (2009) heb ik deze 'driver' ook eens uitgeprobeerd.
Driver tussen aanhalingstekens omdat het geen driver is (de Denon wordt namelijk als HID-device standaard door Windows herkend) maar een programma dat de HID-communicatie voor zich neemt. Communicatie tussen de 'driver' en BPM verloopt vervolgens via een http - of telnet-verbinding (te lang geleden..
). Mooi gevonden, leuk programmeerprojectje, maar niet echt iets waarop ik on the road zou willen vertrouwen.
Ik ben het dus ook zeker met Roel eens.
Hm... jammer. Het leek een goed idee
Nog even voor de zekerheid hoor: ik bedoel dus niet de klemmen zelf, maar alleen het 'fixture' deel van het slide systeem, zodat de klemmen er iedere keer (snel) in geklikt kunnen worden.
En anders op zoek naar een goede kistenbouwer...
Topic: Showtec Expression 5000, fabriekscases icm. slide-systeem (21-10-2012 00:07:00)
Nog even voor de zekerheid hoor: ik bedoel dus niet de klemmen zelf, maar alleen het 'fixture' deel van het slide systeem, zodat de klemmen er iedere keer (snel) in geklikt kunnen worden.
En anders op zoek naar een goede kistenbouwer...
Ik heb op dit moment een aantal Showtec Expression 5000's, maar nog geen kist(en) om deze in te vervoeren. Ik zou graag de fabriekcases van showtec zelf gebruiken, maar weet dat de lampen dan niet met klemmen vervoerd kunnen worden.
Heeft iemand toevallig ervaring met het ShowTec Slide systeem. Het deel dat aan de head zelf bevestigd wordt is een stuk lager, wellicht dat de kist dan wel kan sluiten?
Topic: Denon DN-HC4500 en DN-HS5500 (30-9-2012 22:48:00)Heeft iemand toevallig ervaring met het ShowTec Slide systeem. Het deel dat aan de head zelf bevestigd wordt is een stuk lager, wellicht dat de kist dan wel kan sluiten?
Ik zou me niet blindstaren op specs qua processor; mijn budgetlaptop van 5 jaar (met AMD processor) geleden draait PCDJ en VirtualDJ probleemloos. Waar ik wel goed op zou letten is inderdaad bouwkwaliteit en natuurlijk een goede geluidskaart (zit met de 4500 wel goed).
Topic: CDJ2000: SD of USB (6-7-2012 22:24:00)dimi_v schreef:
al geprobeerd om een image te kopiëren van USB naar SD of vice versa? Misschien dat het werkt?Waarschijnlijk wordt er ergens een id/serial van de usb-stick opgeslagen en als die niet overeenkomt met het huidige medium worden alleen de files zelf gelezen, maar niet de rekordbox db.
Lame is inderdaad een goede encoder. Een grafische frontend die ik wel eens gebruikte is Winlame.
Tegenwoordig gebruik ik dBpoweramp voor dit soort zaken. Is niet gratis, maar bevat ook een cd-ripper en converteert zowat alle gangbare formaten.
Topic: Van CD naar USB, hoe houd ik overzicht? (25-11-2011 13:51:00)Tegenwoordig gebruik ik dBpoweramp voor dit soort zaken. Is niet gratis, maar bevat ook een cd-ripper en converteert zowat alle gangbare formaten.
Wat ook nog altijd kan is een playlist aanmaken van elke cd, als overgang.
Zelf vind ik ook redelijk grote lijst per genre en die dan te sorteren op rating fijn werken.
Zelf vind ik rekordbox niet zo handig, helaas moet het wel via dit programma om het werkbaar te houden op de Pioneers...
Ik weet natuurlijk niet hoe je muziek ingedeeld en getagged is, maar ik heb zelf een redelijk grote library overgezet naar Rekordbox met behulp van MediaMonkey. Met mediamonkey kan je heel eenvoudig dynamische playlists aanmken.
Mijn bestanden zijn ingedeeld in meerder genres (bv: "danceclassic; fout" in het genre-veld). MediaMonkey leest dit als aparte genres en kan smartlists aanmaken (bv een playlists met alle nummers die 'danceclassic' bevatten in het genre-veld).
Je kan dit zo gek maken als je wilt, een dynamische playlists als dit is bv. ook mogelijk:
genre=house AND 125 < BPM < 135 AND year=2010
Exporteer deze playlists en importeer deze in Rekordbox en je bent klaar
Topic: Kinder (groeps) dansjes (12-10-2011 14:24:00)Zelf vind ik ook redelijk grote lijst per genre en die dan te sorteren op rating fijn werken.
Zelf vind ik rekordbox niet zo handig, helaas moet het wel via dit programma om het werkbaar te houden op de Pioneers...
Ik weet natuurlijk niet hoe je muziek ingedeeld en getagged is, maar ik heb zelf een redelijk grote library overgezet naar Rekordbox met behulp van MediaMonkey. Met mediamonkey kan je heel eenvoudig dynamische playlists aanmken.
Mijn bestanden zijn ingedeeld in meerder genres (bv: "danceclassic; fout" in het genre-veld). MediaMonkey leest dit als aparte genres en kan smartlists aanmaken (bv een playlists met alle nummers die 'danceclassic' bevatten in het genre-veld).
Je kan dit zo gek maken als je wilt, een dynamische playlists als dit is bv. ook mogelijk:
genre=house AND 125 < BPM < 135 AND year=2010
Exporteer deze playlists en importeer deze in Rekordbox en je bent klaar
Helikopter van Gebroeders Ko doet het hier ook altijd erg goed
Nog een paar:
Het Feestteam - De olifant
Café the Block - Het vliegerlied
Topic: DN HC-5000 met BPM Studio (9-10-2011 16:03:00)
Nog een paar:
Het Feestteam - De olifant
Café the Block - Het vliegerlied
cdjimmy schreef:
Je hoeft géén internet verbinding te hebben om de HC-5000 met bpm Studio te gebruiken.Alleen die vervelende "driver" van AudioSuite kan verdomd beter!cdjimmy schreef:
Met deze laatste kan je niet zoeken met frame's zoals bij Bpm.Ook RPM van Gizmolabs vind ik wel lekker werken (heeft ook stutter/of framesearch). Heeft ook nog eens een zacht prijsje. Enige reden waarom ik het niet gebruik is dat het tags van FLAC-bestanden niet goed inleest.
cdjimmy schreef:
Op hun site maken ze reclame over "COMING SOON 2.3 versie"maar dit staat er al maanden op.Willen ook niet zeggen wanneer de driver 2.3 aankomt(????).Rond die tijd (2009) heb ik deze 'driver' ook eens uitgeprobeerd.
Driver tussen aanhalingstekens omdat het geen driver is (de Denon wordt namelijk als HID-device standaard door Windows herkend) maar een programma dat de HID-communicatie voor zich neemt. Communicatie tussen de 'driver' en BPM verloopt vervolgens via een http - of telnet-verbinding (te lang geleden..
). Mooi gevonden, leuk programmeerprojectje, maar niet echt iets waarop ik on the road zou willen vertrouwen.Ik ben het dus ook zeker met Roel eens.