Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Brokencore
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 165 bijdrage(n) van Brokencore (Pagina: 5 van 17)
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (15-2-2013 20:33:00)Voor gebruik op het lichtnet? Zou ik niet doen. Voor laagspanning kan het prima maar voor het lichtnet zou ik iets nemen met enige veiligheidsmarge (wel zo veilig).Afhankelijk van de gebruikte krimpkous. De "chinese" kous is vaak erg dun, dan wordt het tricky. Er zijn echter ook kousen met dikkere buitenwanden, of meerdere over elkaar.
Zorgen bij het solderen wel voor een nette, gladde soldering zonder scherpe "tin-punten" welke door de krimpkous kunnen prikken. Zelf doe ik ook een extra krimpkous om de buitenmantel om de aders af te dekken.Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (2-1-2013 12:10:00)Kabels aan elkaar solderen kan prima (met krimpkous). Enkel nooit een vertinde draad onder een stroef steken! Zowel het breken bij de overgang alsmede de "zachtheid" van het soldeer zorgt voor problemen (draden gaan los zitten).Topic: Luidsprekers "opwarmen" (10-12-2012 15:46:00)
Tevens een voordeel als één van de versterkers het laat afweten tijdens het draaien, je hebt nog steeds een bruikbare geluidset (enkel wat zachter)
Topic: Novanex (9-2-2013 13:22:00)Flinke kick:
Ik heb recent twee Novanex actieve subwoofers aangeboden gekregen. Type Novanex W300 "Bass Expander / Powergenerator". Graag had ik er wat meer info over gehad of ze nog de moeite waard zijn. Heb ze nog niet zelf kunnen beluisteren, en kan er op internet niks over vinden.
Hier iemand (in het verleden) ervaring met deze active subwoofers?
Topic: Hoofdprintplaat GLP Ypoc 250 kapot (4-2-2013 22:51:00)Ik heb recent twee Novanex actieve subwoofers aangeboden gekregen. Type Novanex W300 "Bass Expander / Powergenerator". Graag had ik er wat meer info over gehad of ze nog de moeite waard zijn. Heb ze nog niet zelf kunnen beluisteren, en kan er op internet niks over vinden.
Hier iemand (in het verleden) ervaring met deze active subwoofers?
Er zitten niet zo heel spannende componenten op, als de microcontroller nog werkt (lijkt er wel op als een LED knippert) kan het een kleine moeite zijn voor een elektronica specialist.
Wat doet deze printplaat niet? Helemaal niks, geen display, geen dmx, etc?
Topic: PDI boxes, passief en fantoomvoeding? (18-1-2013 22:42:00)Wat doet deze printplaat niet? Helemaal niks, geen display, geen dmx, etc?
35 meter ongebalanceerde audio is vragen om problemen...
Topic: Problemen vrieskou Behringer Inuke (17-1-2013 14:39:00)Open schroeven en zelf modificeren dan! Heel lastig zal het niet zijn (op het vervallen van de garantie na).
Edit: Trouwens, als het probleem inderdaad is dat de capaciteit van condensatoren door de lage temperatuur onder een kritische grens komt te liggen hebben de versterkers geen lang leven in het vooruitzicht.
Topic: Problemen vrieskou Behringer Inuke (16-1-2013 11:59:00)Edit: Trouwens, als het probleem inderdaad is dat de capaciteit van condensatoren door de lage temperatuur onder een kritische grens komt te liggen hebben de versterkers geen lang leven in het vooruitzicht.
Kan door kou komen, de capaciteit van condensatoren neemt af bij lage temperaturen. Enkel zou dan de (DSP) voeding erg krap gedimensioneerd zijn. Het lijkt erop dat de (DSP) microcontroller niet goed gereset.
Tevens zou het vocht / ijs kunnen zijn welke problemen veroorzaakt op de printplaat? Bij een LCD kunnen bij vorst de kristallen bevriezen waardoor deze niet lijkt te werken, maar omdat de LED's ook raar doen moet er meer aan de hand zijn.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (2-1-2013 13:48:00)Tevens zou het vocht / ijs kunnen zijn welke problemen veroorzaakt op de printplaat? Bij een LCD kunnen bij vorst de kristallen bevriezen waardoor deze niet lijkt te werken, maar omdat de LED's ook raar doen moet er meer aan de hand zijn.
Eens, een snelle blik op een datasheet geeft een UL keuring aan tot 600V (dit is neem ik aan de isolatiewaarde?). De enige juiste methode is dus schuko / eurokabel / powercon?
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (2-1-2013 12:30:00)Dré schreef:
Brokencore schreef:
Kabels aan elkaar solderen kan prima (met krimpkous).Zorgen bij het solderen wel voor een nette, gladde soldering zonder scherpe "tin-punten" welke door de krimpkous kunnen prikken. Zelf doe ik ook een extra krimpkous om de buitenmantel om de aders af te dekken.
PvG schreef:
Solderen is not-done! Uit eigen ervaring en (meerdere malen?) door Dré hier op het forum bevestigt: dan breken de adertjes bij de overgang wel/niet gesoldeerd. Kabels aan patch paneeltjes met bijv XLR connectoren moeten daarom goed vastgezet worden met tiewraps, zodat de kabel niet gaat breken op de soldeerovergang.Twee speakers met de voorkant tegen elkaar en daarbij één in tegenfase zetten? Vervolgens dikke deken erover.