Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kees

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 38 bijdrage(n) van Kees (Pagina: 4 van 4)

Topic: Sunlite 2006 (24-7-2006 12:30:00)

Dré schreef:

Heb je daarbij ook rekening gehouden met tijdzones...
Ja, dit was al een paar dagen na de post, maar ik heb inmiddels e-mail contact met ze.
Topic: waarom parren? (19-7-2006 23:57:00)
Maar de wereld zou toch heel donker zijn zonder parren?
Vooral de kleinere producties kunnen niet zonder!

Go go Par! Go go Par! razz :p
Topic: waarom parren? (14-7-2006 23:05:00)
Parren gebruik je inderdaad niet snel bij disco's of dance events. Simpel omdat je daar niet constant licht nodig hebt. Hier gebruik je MH's omdat ze een strakke beam hebben en bewegen, of je gebruikt Strobo's.
Maar als je een theatergroep hebt, daar moet je niet flits flits hebben razz :p Maar wel een stel acteurs die zichtbaar moeten zijn (anders hebben ze zich voor nix zo leuk opgemaakt). Je gaat dan spelen met de kleur licht, soms wil je 1 persoon uitlichten en dan gebruik je spots of een MH. Alleen daar moet het budget wel voor zijn!
Ik heb wel es voorstellingen gedaan en dan een diaprojector gebruikt als spot, primitief maar het werkt prima.
Topic: Sunlite 2006 (14-7-2006 19:29:00)
Hey,
Ik ben Sunlite 2006 aan het proberen. Wie maakt er nog meer gebruik van? En ook, als ik een scene in elkaar zet via EasyStep of EasyTime dan doen de channels heel erg raar. Als ik bijvoorbeeld van een MH de positie instel, hem licht laat geven etc. En ik scroll even opzij dan ineens staat het dimkanaal weer op nul. De grafische schuif zie je onderaan staan, maar het %licht staat nog op et juiste. Ga ik dan met de muis over de schuif springt het % weer naar 0. Kent iemand dit probleem of doe ik wat fout?
Ik heb al wat bij het forum van sunlite gevraagd, maar daar zijn ze nogal langzaam met antwoorden.
Topic: Beste merk (11-7-2006 23:35:00)
Heel veel activiteiten worden nog belicht met parren. Idd simpel om de reden prijs. Daarbij is de luxe van focus lang niet altijd nodig, waarom zou je dan duurder gaan doen? Een 8 parren maken een podium of dansvloer dusdanig dat je ook wel gaat zweten, licht genoeg!
Topic: Beste merk (11-7-2006 15:10:00)
Het is inderdaad alleen voor als er shows zijn. De danszalen zijn al vol met licht overdag. s'Avonds gebruiken ze TL met een bepaalde lichtsoort. Showverlichting neemt over et algemeen veel te veel stroom om zo'n 6 uur per dag aan te moeten staan. Dus show only. Maar ik denk idd dat ik maar weer eens de eigenwijze technicus ga uithangen en een ander voorstel doen dan ze om gevraagd hebben, qua merk dan. Thanx you all!
Topic: Beste merk (11-7-2006 12:19:00)
Met licht denk ik aan een stel parren (8stuks), hiervoor dus de dmx dimmerpacks, een dmx controller, stuk of 4 scanners, een fogmachine en 1 of 2 strobes. Doordat ze meerdere danszalen hebben zal dit meerdere keren worden toegepast. De grote zaal zal dan uiteraard wat meer krijgen. Door het lage plafond is een MH niet echt te gebruiken (kost teveel, te weinig effect), scanners willen wel.
Topic: Beste merk (11-7-2006 12:06:00)
Hallo,

Voor een dansschool ben ik gevraagd te kijken naar licht. Ze willen alles, nu en voor uitbreidingen in de toekomst, alles van 1 enkel merk hebben. Wat is volgens jullie het beste? Als ik kijk naar Showtec hebben ze werkelijk alles, maar de geluiden rond dit merk zijn niet altijd positief.
Uiteraard is er niet een budget om alles bij Martin weg te halen, Showtec zit ongeveer wel op de juiste prijsklasse