Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kees
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 38 bijdrage(n) van Kees (Pagina: 1 van 4)
Topic: rookmachines en astma (23-10-2006 10:33:00)Idd, dit is onmogelijk. Switchpacks kunnen alleen 100% of 0 % geven. Geen percentage hiertussen.
Dimmers kunnen dat wel, kortom, wil je dimmen... moet je dimmers hebben!Topic: Volgspot topic (6-10-2006 13:10:00)De Gladiator M IV Gaat er nog met een slordige 2,5 kW overheen.
Geloof me, ik moet er eerdaags 10 in Gelredome bouwen en onderhouden voor Borsato.Volgens mij zei ik ook toen erachteraan. De beste en sterkste volgspot toen, dat is dus jaren '80. Het lijkt mij idd nogal zielig als ze nu met alle nieuwe soorten lampen er niet meer overheen kwamen.
Topic: dimmerpack/switchpack??? (5-10-2006 22:26:00)Ik denk dat je altijd moet beginnen met parren en alles wat daarbij hoort. Watvoor feest je ook naartoe gaat, rustig of juist niet, dat heb je nodig. Ga je naar een zilveren bruiloft feest, moet je volgens mij niet met veel effecten aankomen. Wel met wat parren.
Watvoor licht je ook kiest, je moet het ophangen.
Denk ook aan vervoer, waar stop je alles in etc!Topic: goede lichtset voor 100 euro (30-9-2006 16:41:00)Kan ik et snel mee eens zijn
Topic: goede lichtset voor 100 euro (30-9-2006 12:14:00)
Als een rookmachine aanstaat is dat altijd te ruiken. Door de grote verscheidenheid van mensen heeft de een er last van en de ander maakt het niets uit.
Onder het motto 'wat een boer niet kent dat vreet hij niet' nemen mensen al snel de conclusie dat het slecht is. En als je iets slecht vindt, dan voel je ook ineens dingen die door die rook komen.
Niet alleen mensen met astma zeggen dat het slecht is, maar dat is het echt gewoon niet. Ik heb dit ooit gelezen in Zichtlijnen, kzal es kijken of ik hem nog heb.
Maar daar stond een onderzoek in over schadelijkheid van rookmachines. Zover ik me kan herinneren was dat vrijwel niets, het was alleen wat vettig.
Topic: Droogijs als lichteffect (18-10-2006 10:04:00)Onder het motto 'wat een boer niet kent dat vreet hij niet' nemen mensen al snel de conclusie dat het slecht is. En als je iets slecht vindt, dan voel je ook ineens dingen die door die rook komen.
Niet alleen mensen met astma zeggen dat het slecht is, maar dat is het echt gewoon niet. Ik heb dit ooit gelezen in Zichtlijnen, kzal es kijken of ik hem nog heb.
Maar daar stond een onderzoek in over schadelijkheid van rookmachines. Zover ik me kan herinneren was dat vrijwel niets, het was alleen wat vettig.
In de duidelijk zichtbare wolk van droogijs is vrijwel geen zuurstof.
Dat is een gevaar wat ik nog niet gelezen heb. Het blijft wel mooi op de vloer liggen, maar als wie dan ook z'n kop in die wolk steekt, heeft ie echt geen zuurstof. Daarom moet je goed nadenken of je het wel gebruiken kan!
Topic: dimmerpack/switchpack??? (7-10-2006 18:06:00)Dat is een gevaar wat ik nog niet gelezen heb. Het blijft wel mooi op de vloer liggen, maar als wie dan ook z'n kop in die wolk steekt, heeft ie echt geen zuurstof. Daarom moet je goed nadenken of je het wel gebruiken kan!
freakerd schreef:
Maar ik ben van plan om er een lichtsturing op te zetten, kan ik dan niet de spots op het switchpack zetten en misschien zijn er wel lichtsturingen die het dan toch nog kunnen dimmen?Dimmers kunnen dat wel, kortom, wil je dimmen... moet je dimmers hebben!
Douwe schreef:
Kees schreef:
Leuk weetje.. ken je het liedje Super Trooper van Abba? (oud.. jaren 80 :p). Maar dat gaat over een volgspot. De beste en de sterkste volgspot,Geloof me, ik moet er eerdaags 10 in Gelredome bouwen en onderhouden voor Borsato.
Dat licht eraan wat je ermee gaat doen he. Als je je lampen wil dimmen (minder fel laten branden) dan moet je via dimmers werken.
Als je ze alleen vol aan of volledig uit wil kunnen doen, dan heb je genoeg.
Maar heel erg meestal worden voor parren dimmers gebruikt en geen switchpacks. Dus zou ik dimmers kopen.
Topic: Volgspot topic (5-10-2006 00:34:00)Als je ze alleen vol aan of volledig uit wil kunnen doen, dan heb je genoeg.
Maar heel erg meestal worden voor parren dimmers gebruikt en geen switchpacks. Dus zou ik dimmers kopen.
Spring niet te vaak van persoon 1 naar persoon 2, gaat niet springen tussen 'aan' en 'uit'.
Beste is om van te voren een (of meerdere) repetitie mee te maken en via je cue-script al te zien wanneer je de spot moet aan doen. Is er geen specifieke cue-script voor je spot gemaakt, probeer die dan in overleg zelf op te stellen.
Ga niet een uurtje voor de generale pas kijken naar je spot maar probeer dat ervoor al te doen, ermee spelen leer je veel van!
Leuk weetje.. ken je het liedje Super Trooper van Abba? (oud.. jaren 80 :p). Maar dat gaat over een volgspot. De beste en de sterkste volgspot toen, die letterlijk de naam Super Trooper heeft. Deze worden tegenwoordig ook nog gemaakt onder deze naam, kans is groot dat je met een super trooper werkt. Link naar websitevan producent Super Trooper II
EDIT: ff stukje tekst ervan opgezocht:
Tonight the
Super Trouper lights are gonna find me
Shining like the sun
(Sup-p-per Troup-p-per)
Smiling, having fun
(Sup-p-per Troup-p-per)
Feeling like a number one
Tonight the
Super Trouper beams are gonna blind me
But I won't feel blue
(Sup-p-per Troup-p-per)
Like I always do
(Sup-p-per Troup-p-per)
'Cause somewhere in the crowd there's you
Topic: goede lichtset voor 100 euro (1-10-2006 13:37:00)Beste is om van te voren een (of meerdere) repetitie mee te maken en via je cue-script al te zien wanneer je de spot moet aan doen. Is er geen specifieke cue-script voor je spot gemaakt, probeer die dan in overleg zelf op te stellen.
Ga niet een uurtje voor de generale pas kijken naar je spot maar probeer dat ervoor al te doen, ermee spelen leer je veel van!
Leuk weetje.. ken je het liedje Super Trooper van Abba? (oud.. jaren 80 :p). Maar dat gaat over een volgspot. De beste en de sterkste volgspot toen, die letterlijk de naam Super Trooper heeft. Deze worden tegenwoordig ook nog gemaakt onder deze naam, kans is groot dat je met een super trooper werkt. Link naar websitevan producent Super Trooper II
EDIT: ff stukje tekst ervan opgezocht:
Tonight the
Super Trouper lights are gonna find me
Shining like the sun
(Sup-p-per Troup-p-per)
Smiling, having fun
(Sup-p-per Troup-p-per)
Feeling like a number one
Tonight the
Super Trouper beams are gonna blind me
But I won't feel blue
(Sup-p-per Troup-p-per)
Like I always do
(Sup-p-per Troup-p-per)
'Cause somewhere in the crowd there's you
dj rens schreef:
Maar wat denken jullie?? eerst parren plus dimmer ( ff doorsparen) of chaser met effecten en eerst natturlijk standaardWatvoor licht je ook kiest, je moet het ophangen.
Denk ook aan vervoer, waar stop je alles in etc!
Uhm.., wat ga je op dat statief zetten dan? 
In fases kopen heeft geen zin, zet het dan op een spaarrekening en blijf er vanaf tot je genoeg hebt. Als je alles in 1 keer koopt kan je korting krijgen!
En waarom kies je voor een switchpack?
Topic: goede lichtset voor 100 euro (30-9-2006 14:00:00)
In fases kopen heeft geen zin, zet het dan op een spaarrekening en blijf er vanaf tot je genoeg hebt. Als je alles in 1 keer koopt kan je korting krijgen!
En waarom kies je voor een switchpack?
dj xciter schreef:
Niet doen! koop gewoon losse parren, losse statieven en losse lampen. Dan heb je veel betere kwaliteit en je bent amper duurder uit.
Ik zou even doorsparen en gaan voor een lichtset als deze, mooist is daar 2 van (2x 178).
Dan heb je nog dimmers nodig, mooie dimbar, wederom 2x (2x 189).
Komt nog een besturing, Botex is leuk om mee te beginnen (175). Deze heeft 12 kanalen, dat is 4 teveel maar heb je wel mogelijk om iets uit te breiden. Als dat niet gebeurt ga je gewoon voor de 8kanaals.
Dan rest nog kabel, zowel dmx als powerrr.
Totaal ongeveer 950 euro. Je kan uiteraard voor tweede hands gaan
Dan heb je nog dimmers nodig, mooie dimbar, wederom 2x (2x 189).
Komt nog een besturing, Botex is leuk om mee te beginnen (175). Deze heeft 12 kanalen, dat is 4 teveel maar heb je wel mogelijk om iets uit te breiden. Als dat niet gebeurt ga je gewoon voor de 8kanaals.
Dan rest nog kabel, zowel dmx als powerrr.
Totaal ongeveer 950 euro. Je kan uiteraard voor tweede hands gaan
