Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Beerke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 76 bijdrage(n) van Beerke (Pagina: 4 van 8)
Topic: Het bouwen van een case (24-4-2008 14:54:00)
Hoe kan je deze letters krijgen?
Pim MullerIs gebeurd met lettersjablonen. Zoek eens in google op "lettersjablonen".
Je kan dat spuiten ofwel met een witte verfstift (stift met een kogel) schrijven.
Doch indien voor eenmalig gebruik (weet niet of dat bij jou zo is) valt dit nogal duur uit. Methode van Dré is dan te overwegen.Topic: Het bouwen van een case (4-12-2007 12:21:00)Eigenlijk simpel, een paar stukken op de juiste plek voldoet.(dus waarom meer gebruiken als dat niet nodig is.)
Daarnaast gaat de deksel soepeler over de versterker, soms zitten knoppen van een versterker een beetje "in de weg". Bovendien ..minder schuim...een stuk(je) goedkoper.
Vergeet daarbij ook niet dat een case volledig gevuld met schuim al snel vacuum gaat trekken als je de (diepe) goed passende deksel erafhaalt.
De case zwart van binnen is natuurlijk mooier, who cares...het gaat om de buitenkant.
De bodem moet je echter wel geheel bekleden, en dat is hier niet gedaan.
Martin.Inderdaad, Martijn en KVM, dat zijn de 2 redenen waarom niet volledig met schuim. Besparing is voor mij de minst belangrijke. Maar zo een stolp deksel dat volledig met schuim is afgewerkt en dan heel goed past, die krijg je veel moeilijker over of af de versterker of box (heb dat met een paar vorige cases aan de hand gehad, uiteindelijk al het schuim eruit gehaald en gewerkt met "banden" schuim, zoals hier, gaat direct veeeeel soepeler).
Tja onderkant zou inderdaad volledig met schuim kunnen, maar ik weet niet of het echt moet. Het hard schuim vertoont (nog) geen tekenen van te hoge druk. Misschien toch wel te overwegen voor een volgende case.
Zwart spuiten vind ik niet nodig in dit geval (en bovendien milieuvriendelijker), maar dat is een persoonlijke smaak natuurlijk.
Dat snijden van het schuim lukt bij mij inderdaad niet zo goed. Meestal doe ik het met een cuttermes, maar ik zal de volgende keer eens proberen met een vers geslepen keukenmes. Want dat lelijk gesneden schuim werkt inderdaad op mijn zenuwen. Dat moet inderdaad beter kunnen. Bedankt voor de reakties en de tips.Topic: Het bouwen van een case (3-12-2007 09:25:00)
https://www.mijnalbum.nl/Foto-NI7VH3O8.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-MI4BX4R7.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-Y34BTAGC.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-4METQYQR.jpg
en de link naar alle bouwwerkzaamheden afgelopen jaar
https://www.mijnalbum.nl/Album=JMVHOT6E
Zijn er nog ideeen of opmerkingen? ik hoor ze graagWreed schoon, zoals ze in België zeggen. Ik blijf het echt wel een goed idee vinden, die stolpcases voor 19 inch. Denk dat ik zelf hier ook maar eens ga aan beginnen. Toch een paar vraagjes ivm met de stoplcases voor 19 inch apparatuur:
1) Hebben al je binnenrackjes dezelfde diepte? Zoja, wat is de standaarddiepte (gemeten van op de voorkant van het hout tot op de achterkant van het hout?
2) Die uitgezaagde handvaten aan die binnenrackjes zijn heel mooi, maar zijn die ook handig? Ik bedoel bijvoorbeeld, voor een zwaar versterkerrack, zou een inbouwhandvat (type fliphandle) (zwart) dan niet handiger zijn?
3) Welke dikte van schuim heb je langs de binnenkant van de buitenste case dan kleven? Doe je de volledige binnenkant of enkel slechts banden? Is het hard of zacht schuim?
Alvast bedanktTopic: 4 speakers aansluiten (17-9-2007 14:46:00)
Ik ben ook nog eens actief bezig geweest!
Eén van de cases die ik gebouwd heb, is een case voor een elektrische piano. Ik heb met name extra aandacht besteed aan de binnenbekleding. En ik ben trots op het resulaat. Maar alle opmerkingen zijn welkom natuurlijk! Zie hier enkele fotootjes:
Case met piano: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/caseopenmet.jpg
Nogmaals: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/caseaf5.jpg
Binnenbekleding bezig: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/hardschuim4.jpg
Binnenbekleding af: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/stof4.jpg
En nog meer tekst en foto's in dit verslag van de bouw.
Alle kritiek is dus welkom!
Topic: Het bouwen van een case (7-3-2008 07:42:00)
Eén van de cases die ik gebouwd heb, is een case voor een elektrische piano. Ik heb met name extra aandacht besteed aan de binnenbekleding. En ik ben trots op het resulaat. Maar alle opmerkingen zijn welkom natuurlijk! Zie hier enkele fotootjes:
Case met piano: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/caseopenmet.jpg
Nogmaals: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/caseaf5.jpg
Binnenbekleding bezig: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/hardschuim4.jpg
Binnenbekleding af: https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/stof4.jpg
En nog meer tekst en foto's in dit verslag van de bouw.
Alle kritiek is dus welkom!
Bij onze leverancier zitten ze per 250, 3000, of 5000 of 6000 in 1 doos al naargelang de grootte van de rivetten, en ook al naargelang de levering (laatst zaten rivetten van 4,0 x 12,5 ze per 3000 in 1 doos, vroeger zaten er denk ik 5000 in 1 doos, en de dozen zijn even groot, beetje raar maar het zij zo). Grotere rivetten zoals bijvoorbeeld 4,8 x 19,5 zitten in dozen van 250 of 500, weet het zo niet van buiten.
Topic: Het bouwen van een case (1-2-2008 11:28:00)Wow, dat geeft inderdaad al een heel genuanceerder beeld van insteekprofiel. Eigenlijk heb ik ook nog heel wat insteekprofiel liggen, omdat ik op een jaar tijd maar 1 klant gehad heb die daar naar gevraagd heeft. Het gewoon hoekprofiel daarentegen vliegt de deur uit. Feit is wel dat insteekprofiel een pak duurder is, maar ik dacht dat het ook over het algemeen iets sterkere kisten zou opleveren. Maar ik weet het, dat is een discussie die al lang meegaat.
Maar ik dacht eigenlijk insteekprofiel te gaan gebruiken om enkele kabelkisten te maken, wegens het feit dat dergelijke kisten toch wel wat afzien (maar dan is er weer de vraag is insteek echt sterker). En eigenlijk ook al omdat ik dan een voorbeeld stappenplan op mijn site zou kunnen zetten van het bouwen van een case met insteekprofiel. Wat dan misschien toch weer bepaalde klanten zou kunnen overtuigen om toch voor insteekprofiel te gaan. Maar ik ben er nog niet aan uit of dat wel een goed idee is. Maar toch heb ik het gevoel dat je in professionele milieus meer insteekprofiel tegen komt. Of heb ik dat verkeerd voor?
Je ziet het, heel wat tegenstrijdige ideeën.
O ja, nog iets dat ik even ik de groep wou gooien: balhoeken. Ik heb onder andere medium balhoeken (met 1 bevestigingsgat per been) en grote balhoeken (2 bevestigingsgaten per been). Vorige week was ik op weg met mijn bestelwagen met achterin twee (gevulde) cases: 1 met medium balhoeken en 1 met grote balhoeken. Ik had de cases niet vastgemaakt in de laadruimte (ik weet het, shame on me). Plots moest ik echt heel hard remmen. Beide cases schoven naar voor. Van de case met medium balhoeken is er 1 popnagel van een been van een balhoek losgekomen door de slag. De case met grote balhoeken heeft de slag zonder schade overleefd. Dit doet mijn vermoeden versterken dat de grote balhoeken toch te verkiezen zijn boven de mediums (voor zover dit past in het ontwerp natuurlijk, voor heel kleine kisten of kisten met een heel smal deksel zal het dikswijls niet anders kunnen dan mediums).
Gelukkig is de schade wel snel hersteld door een nieuwe popnagel. En bovendien: gelukkig is de inhoud van de case niet beschadigd (onder andere een gitaarversterker met lampen). Dus de case heeft wel gedaan waarvoor ze bedoeld is: namelijk de inhoud beschermen! Gelukkig maar ...
Topic: Het bouwen van een case (31-1-2008 10:23:00)Maar ik dacht eigenlijk insteekprofiel te gaan gebruiken om enkele kabelkisten te maken, wegens het feit dat dergelijke kisten toch wel wat afzien (maar dan is er weer de vraag is insteek echt sterker). En eigenlijk ook al omdat ik dan een voorbeeld stappenplan op mijn site zou kunnen zetten van het bouwen van een case met insteekprofiel. Wat dan misschien toch weer bepaalde klanten zou kunnen overtuigen om toch voor insteekprofiel te gaan. Maar ik ben er nog niet aan uit of dat wel een goed idee is. Maar toch heb ik het gevoel dat je in professionele milieus meer insteekprofiel tegen komt. Of heb ik dat verkeerd voor?
Je ziet het, heel wat tegenstrijdige ideeën.
O ja, nog iets dat ik even ik de groep wou gooien: balhoeken. Ik heb onder andere medium balhoeken (met 1 bevestigingsgat per been) en grote balhoeken (2 bevestigingsgaten per been). Vorige week was ik op weg met mijn bestelwagen met achterin twee (gevulde) cases: 1 met medium balhoeken en 1 met grote balhoeken. Ik had de cases niet vastgemaakt in de laadruimte (ik weet het, shame on me). Plots moest ik echt heel hard remmen. Beide cases schoven naar voor. Van de case met medium balhoeken is er 1 popnagel van een been van een balhoek losgekomen door de slag. De case met grote balhoeken heeft de slag zonder schade overleefd. Dit doet mijn vermoeden versterken dat de grote balhoeken toch te verkiezen zijn boven de mediums (voor zover dit past in het ontwerp natuurlijk, voor heel kleine kisten of kisten met een heel smal deksel zal het dikswijls niet anders kunnen dan mediums).
Gelukkig is de schade wel snel hersteld door een nieuwe popnagel. En bovendien: gelukkig is de inhoud van de case niet beschadigd (onder andere een gitaarversterker met lampen). Dus de case heeft wel gedaan waarvoor ze bedoeld is: namelijk de inhoud beschermen! Gelukkig maar ...
Ik wil binnenkort enkele kabelkisten gaan bouwen, en ik zou willen gebruik maken van insteekprofiel. Tot nu toe heb ik alleen nog maar met hoekprofiel gewerkt, en tot nu toe bouwde ik steeds volgens de "doosmethode": dus eerst een houten kist bouwen bestaande uit 6 stukken hout en die dan in twee zagen, zodat ik zeker was dat deksel en kist goed passen.
Als ik echter met insteekprofiel werk, hoe kan ik dan zeker zijn dat het deksel van de case (sluitprofiel dus) goed past op de case? Ik veronderstel dat ik nu direct 10 stukken hout moet zagen in plaats van 6, maar als ik ergens een mm onnauwkeurig zou zagen, gaat alles dan nog passen? Alle tips en truuks zijn welkom ... want ik heb liever dat m'n eerste kist direct goed is.
Topic: Het bouwen van een case (4-12-2007 12:28:00)Als ik echter met insteekprofiel werk, hoe kan ik dan zeker zijn dat het deksel van de case (sluitprofiel dus) goed past op de case? Ik veronderstel dat ik nu direct 10 stukken hout moet zagen in plaats van 6, maar als ik ergens een mm onnauwkeurig zou zagen, gaat alles dan nog passen? Alle tips en truuks zijn welkom ... want ik heb liever dat m'n eerste kist direct goed is.
pimmo schreef:
Nou zie ik bij de vorige case dat daar belettering opstaat "PLUGGED".Hoe kan je deze letters krijgen?
Pim Muller
Je kan dat spuiten ofwel met een witte verfstift (stift met een kogel) schrijven.
Doch indien voor eenmalig gebruik (weet niet of dat bij jou zo is) valt dit nogal duur uit. Methode van Dré is dan te overwegen.
KVM schreef:
Martijn schreef:
Waarom maar een aantal stukken schuim en niet de volledige binnenkant?Daarnaast gaat de deksel soepeler over de versterker, soms zitten knoppen van een versterker een beetje "in de weg". Bovendien ..minder schuim...een stuk(je) goedkoper.
Vergeet daarbij ook niet dat een case volledig gevuld met schuim al snel vacuum gaat trekken als je de (diepe) goed passende deksel erafhaalt.
De case zwart van binnen is natuurlijk mooier, who cares...het gaat om de buitenkant.
De bodem moet je echter wel geheel bekleden, en dat is hier niet gedaan.
Martin.
Tja onderkant zou inderdaad volledig met schuim kunnen, maar ik weet niet of het echt moet. Het hard schuim vertoont (nog) geen tekenen van te hoge druk. Misschien toch wel te overwegen voor een volgende case.
Zwart spuiten vind ik niet nodig in dit geval (en bovendien milieuvriendelijker), maar dat is een persoonlijke smaak natuurlijk.
Dat snijden van het schuim lukt bij mij inderdaad niet zo goed. Meestal doe ik het met een cuttermes, maar ik zal de volgende keer eens proberen met een vers geslepen keukenmes. Want dat lelijk gesneden schuim werkt inderdaad op mijn zenuwen. Dat moet inderdaad beter kunnen. Bedankt voor de reakties en de tips.
Deze case is al een tijdje klaar, maar ik had er nog geen foto's van gepost. 't Is een kist voor een Fender gitaarversterker.
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_1-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_4-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_2-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_3-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_5-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_6-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_7-b.jpg
De flightcase dient niet enkel voor vervoer, maar meestal ook als "amp stand" tijdens repetitie of optreden. Daarom heb ik trouwens onderaan de versterker ook rubber voetjes gemonteerd zodat die stevig bovenop de case kan staan.
Topic: Het bouwen van een case (11-10-2007 09:53:00)https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_1-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_4-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_2-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_3-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_5-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_6-b.jpg
https://www.flightcase-brico.be/images/indekijker/kijker1_7-b.jpg
De flightcase dient niet enkel voor vervoer, maar meestal ook als "amp stand" tijdens repetitie of optreden. Daarom heb ik trouwens onderaan de versterker ook rubber voetjes gemonteerd zodat die stevig bovenop de case kan staan.
Watt-Xtra schreef:
https://www.mijnalbum.nl/Foto-UCOQLPLF.jpghttps://www.mijnalbum.nl/Foto-NI7VH3O8.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-MI4BX4R7.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-Y34BTAGC.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-4METQYQR.jpg
en de link naar alle bouwwerkzaamheden afgelopen jaar
https://www.mijnalbum.nl/Album=JMVHOT6E
Zijn er nog ideeen of opmerkingen? ik hoor ze graag
1) Hebben al je binnenrackjes dezelfde diepte? Zoja, wat is de standaarddiepte (gemeten van op de voorkant van het hout tot op de achterkant van het hout?
2) Die uitgezaagde handvaten aan die binnenrackjes zijn heel mooi, maar zijn die ook handig? Ik bedoel bijvoorbeeld, voor een zwaar versterkerrack, zou een inbouwhandvat (type fliphandle) (zwart) dan niet handiger zijn?
3) Welke dikte van schuim heb je langs de binnenkant van de buitenste case dan kleven? Doe je de volledige binnenkant of enkel slechts banden? Is het hard of zacht schuim?
Alvast bedankt
het antwoord is intussen duidelijk. XLR kan dus, maar een gewone microfoonkabel is niet goed.
We hebben dit weekend onze plan kunnen trekken door aan de versterker te vertrekken met een speakon/speakon kabel. Aan de speakerkant hebben we een overgangsstukje speakon/XLR gebruikt (overgangsstukje kan WEL tegen hoge vermogens, in tegenstelling tot een microfoonkabel). Dus geen microkabel gebruikt.
Om verwarring te vermijden in de toekomst, ga ik geen XLR speakerkabels maken of kopen om die speakers aan te sluiten. Zo blijven alle XLR kabels die ik heb gewoon microfoonkabels. Voor de speakers ga ik speakon kabels gebruiken in de toekomst en ik ga de inbouw XLR ingang en uitgang op de speaker vervangen door inbouw speakon.
En het is mij inderdaad opgevallen dat de richting man en vrouw omgekeerd is bij XLR speaker aansluiten als bij XLR microfoon aansluiting. Bij XLR microfoonkabel wijzen de mannelijke pinnen in de richting van het signaal (enfin zo onthou ik het). Bij speaker aansluiting is dat dus omgekeerd. Ik heb dus iets bijgeleerd. Bedankt voor de reakties.
Een newbie
Topic: 4 speakers aansluiten (15-9-2007 10:16:00)We hebben dit weekend onze plan kunnen trekken door aan de versterker te vertrekken met een speakon/speakon kabel. Aan de speakerkant hebben we een overgangsstukje speakon/XLR gebruikt (overgangsstukje kan WEL tegen hoge vermogens, in tegenstelling tot een microfoonkabel). Dus geen microkabel gebruikt.
Om verwarring te vermijden in de toekomst, ga ik geen XLR speakerkabels maken of kopen om die speakers aan te sluiten. Zo blijven alle XLR kabels die ik heb gewoon microfoonkabels. Voor de speakers ga ik speakon kabels gebruiken in de toekomst en ik ga de inbouw XLR ingang en uitgang op de speaker vervangen door inbouw speakon.
En het is mij inderdaad opgevallen dat de richting man en vrouw omgekeerd is bij XLR speaker aansluiten als bij XLR microfoon aansluiting. Bij XLR microfoonkabel wijzen de mannelijke pinnen in de richting van het signaal (enfin zo onthou ik het). Bij speaker aansluiting is dat dus omgekeerd. Ik heb dus iets bijgeleerd. Bedankt voor de reakties.
Een newbie
ombouwen naar speakon ben ik van plan, alleen kan dat nu nog niet omdat ik het materiaal nog moet bestellen.
maar ik moet de installatie dit weekend al gebruiken en ik zie voorlopig geen andere optie dan een microkabel
bedankt voor antwoorden
maar ik moet de installatie dit weekend al gebruiken en ik zie voorlopig geen andere optie dan een microkabel
bedankt voor antwoorden