Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Ronald bus
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 39 bijdrage(n) van Ronald bus (Pagina: 4 van 4)
Topic: dj gear samenstelling (14-3-2006 13:57:00)
Kan ik gewoon met mijn Logitech X-230 pc speakers (met 64Watt Piekvermogen zie ik hier) op deze samenstelling te werk gaan:
- 2x Akiyama DJ-4000 Acura
- 1x Vestax PCV-275
Nu heb ik dus meer geld gereserveerd voor de mixer en de draaitafels (tenzij deze pc speakers niet op de mixer passen).
Ik wil met dit setje hardstyle gaan draaien.
Geen probleem?
Topic: dj gear samenstelling (14-3-2006 13:29:00)- 2x Akiyama DJ-4000 Acura
- 1x Vestax PCV-275
Nu heb ik dus meer geld gereserveerd voor de mixer en de draaitafels (tenzij deze pc speakers niet op de mixer passen).
Ik wil met dit setje hardstyle gaan draaien.
Geen probleem?
Ja ik heb hier ook een setje logitech pc speakers van 100W.
Ik heb ook al dat geweld nog niet nodig. Deze logitech set is uiteraard een actieve speakerset dus die kan ik gewoon op mijn mixer aansluiten of past dat niet?? Ik weet niet of de uitgang van de soundcard van mn pc hetzelfde is als de uitgang van de mixer?
Dat zou heel wat poen schelen.
Dan vind ik het belangrijker om 2 goede draaitafels aan te schaffen en een mixer in een wat duurdere prijsklasse!
Plus koptelefoon natuurlijk. Zitten er bij de Reloop RP-5000 M3D al elementen bij?
Topic: dj gear samenstelling (13-3-2006 20:58:00)Ik heb ook al dat geweld nog niet nodig. Deze logitech set is uiteraard een actieve speakerset dus die kan ik gewoon op mijn mixer aansluiten of past dat niet?? Ik weet niet of de uitgang van de soundcard van mn pc hetzelfde is als de uitgang van de mixer?
Dat zou heel wat poen schelen.
Dan vind ik het belangrijker om 2 goede draaitafels aan te schaffen en een mixer in een wat duurdere prijsklasse!
Plus koptelefoon natuurlijk. Zitten er bij de Reloop RP-5000 M3D al elementen bij?
Jah. nog even forummen en ik heb 2 goude SL1200s met verzwaarde gouden plateau zijdes :P
Maar zover zal het niet gaan.
Want als ik dit samenstel kom ik op:
- 2x Akiyama DJ-4000 Acura Euro 625,- (exl. naalden e.d)
- 1x American Audio Q-D6 Euro 135,-
- Behringer Truth B-2031A Euro 379,- (geen versterker nodig??)
= Euro 1139,-
Vind ik voor een beginnende DJ wel erg veel aanschaf...
Groeten
Topic: dj gear samenstelling (13-3-2006 20:37:00)Maar zover zal het niet gaan.
Want als ik dit samenstel kom ik op:
- 2x Akiyama DJ-4000 Acura Euro 625,- (exl. naalden e.d)
- 1x American Audio Q-D6 Euro 135,-
- Behringer Truth B-2031A Euro 379,- (geen versterker nodig??)
= Euro 1139,-
Vind ik voor een beginnende DJ wel erg veel aanschaf...
Groeten
Ik wil hardstyle gaan draaien en misschien in de toekomst hardcore....
*edit* Ik heb iig van jullie vernomen dat die Akiyama zeer goed gevalt en zelfs de Technics kan gaan verstoren! :)
Ik kies nu dus (puur door jullie reacties) de Akiyama Acura boven de Reloop 5000 M3D
Topic: dj gear samenstelling (13-3-2006 19:49:00)*edit* Ik heb iig van jullie vernomen dat die Akiyama zeer goed gevalt en zelfs de Technics kan gaan verstoren! :)
Ik kies nu dus (puur door jullie reacties) de Akiyama Acura boven de Reloop 5000 M3D
Oke. Dat heb ik eerder zien staan jah. Bij de "uitleg" van de Acura. Maar weet iemand of het verschil van meer dan 100 euro tussen de reloop en de akiyama het ook waard is?
Met de visie op een beginner.
grtz
Topic: dj gear samenstelling (13-3-2006 19:43:00)Met de visie op een beginner.
grtz
Dus die American Audio QD6 of die Numark zijn beter bevonden dan de Behringer VMX-300. (ik hoorde daar trouwens wel een aantal mensen over ruis en kraken idd)
Het grootste verschil tussen de specificaties van de
Reloop RP-5000 M3D en de Akiyama DJ-4000 Acura is:
-Reloop motor Starting torque: > 2200 g/cm
-Reloop Wow & Flutter: < 0,15% WRMS at 33 1/3 RPM
-Akiyama motor Starting Torque: 4.5kg(f)cm
-Akiyama Wow&Flutter: < 0.1% WRMS
Is dit verschil het verschil tussen Euro 625,- voor de Akiyama's en Euro 518,- voor de Reloops waard??
Het verschil is meer dan Euro 100,- voor deze spec verschillen.
Groeten
Topic: dj gear samenstelling (13-3-2006 19:27:00)Het grootste verschil tussen de specificaties van de
Reloop RP-5000 M3D en de Akiyama DJ-4000 Acura is:
-Reloop motor Starting torque: > 2200 g/cm
-Reloop Wow & Flutter: < 0,15% WRMS at 33 1/3 RPM
-Akiyama motor Starting Torque: 4.5kg(f)cm
-Akiyama Wow&Flutter: < 0.1% WRMS
Is dit verschil het verschil tussen Euro 625,- voor de Akiyama's en Euro 518,- voor de Reloops waard??
Het verschil is meer dan Euro 100,- voor deze spec verschillen.
Groeten
Gebruik maken van m'n home hifi set is niet mogelijk, omdat mijn pa die set nog gebruikt voor films e.d.
Dus ik zal echt alles moeten aanschaffen.
Ik heb lang gezocht naar degelijke TT's en daar kwam na t lezen van veel recensies uit dat de Reloop RP-4000 (en tot op heden heb ik de RP-5000 op het oog, door de sterkere motor en meerdere functies) toch wel een fijn tafeltje is.
Ik ben bereid wat extra's te geven voor de TT's dus ik vind de RP-5000 M3D een goede keuze.
Deze tafel heeft ongeveer dezelfde prijs als de JB-Systems en de Akiyama...ongeveer dan he....
De Reloop RP-5000 M3D is toch minder?
Wordt de Numark DM-1002MKII beter bevonden dan de Behringer VMX-300? Ik zie wel minder functies? Daarom juist? Of is de Numark mixer degelijker?
Voor boxen en versterker ben ik op zoek naar iets wat lang mee gaat, goedkoop is, maar niet optimaal hoeft te stomen. Zoals ik al zei zet ik het spul toch niet hard.
Ik heb nog niet eens gekeken naar een koptelefoon nee.
Ik heb nog wel een leuk ding hier liggen, maar het zoeken naar een nieuwe headphone is zeker wel iets voor als ik een leuk setje heb uitgekozen.
*edit* Ik zie dat die Akiyama's goed gaan bij de mensen die hier reageren? Is het verschil groot tussen de Reloop RP-5000 M3D en die Akiyama's v.w.b. de prestaties??
Groeten
Topic: dj gear samenstelling (13-3-2006 18:42:00)Dus ik zal echt alles moeten aanschaffen.
Ik heb lang gezocht naar degelijke TT's en daar kwam na t lezen van veel recensies uit dat de Reloop RP-4000 (en tot op heden heb ik de RP-5000 op het oog, door de sterkere motor en meerdere functies) toch wel een fijn tafeltje is.
Ik ben bereid wat extra's te geven voor de TT's dus ik vind de RP-5000 M3D een goede keuze.
Deze tafel heeft ongeveer dezelfde prijs als de JB-Systems en de Akiyama...ongeveer dan he....
De Reloop RP-5000 M3D is toch minder?
Wordt de Numark DM-1002MKII beter bevonden dan de Behringer VMX-300? Ik zie wel minder functies? Daarom juist? Of is de Numark mixer degelijker?
Voor boxen en versterker ben ik op zoek naar iets wat lang mee gaat, goedkoop is, maar niet optimaal hoeft te stomen. Zoals ik al zei zet ik het spul toch niet hard.
Ik heb nog niet eens gekeken naar een koptelefoon nee.
Ik heb nog wel een leuk ding hier liggen, maar het zoeken naar een nieuwe headphone is zeker wel iets voor als ik een leuk setje heb uitgekozen.
*edit* Ik zie dat die Akiyama's goed gaan bij de mensen die hier reageren? Is het verschil groot tussen de Reloop RP-5000 M3D en die Akiyama's v.w.b. de prestaties??
Groeten
Nu ben ik nog maar een beginner. Dat had ik er misschien bij moeten zetten. Ik heb nog nooit iets anders gehad.
Dit zouden mijn eerste spullen worden.
Ik zal het geluid nooit keihard zetten. Ik woon nog thuis en ik heb een kamer onder het huis. Dus giga boksen en versterker heb ik niet nodig. Als het maar geluid levert.
Het totaal moet ongeveer rond 800 a 900 euro zitten.
Ik denk voor een beginner niet te weinig?
groeten,
Ronald
Topic: dj gear samenstelling (13-3-2006 18:19:00)Dit zouden mijn eerste spullen worden.
Ik zal het geluid nooit keihard zetten. Ik woon nog thuis en ik heb een kamer onder het huis. Dus giga boksen en versterker heb ik niet nodig. Als het maar geluid levert.
Het totaal moet ongeveer rond 800 a 900 euro zitten.
Ik denk voor een beginner niet te weinig?
groeten,
Ronald
Beste mensen,
Ik heb uit de ruime aanbiedingen op deze site gekozen voor de volgende samenstelling:
- Reloop RP-5000 M3D (t.t.)
- Behringer VMX-300 (mixer)
- JB Systems VX-400 (ampl.)
- Behringer Truth B2030p (mon. speakers)
kosten: 1000,- (meer dan mijn budget)
Weet iemand of deze aparatuur een degelijke prijs/kwaliteit verhouding hebben?
En of er misschien betere producten zijn die ik voor deze prijs beter kan aanschaffen?
Ik hoop snel reacties te krijgen....
Groeten,
Ronald
Ik heb uit de ruime aanbiedingen op deze site gekozen voor de volgende samenstelling:
- Reloop RP-5000 M3D (t.t.)
- Behringer VMX-300 (mixer)
- JB Systems VX-400 (ampl.)
- Behringer Truth B2030p (mon. speakers)
kosten: 1000,- (meer dan mijn budget)
Weet iemand of deze aparatuur een degelijke prijs/kwaliteit verhouding hebben?
En of er misschien betere producten zijn die ik voor deze prijs beter kan aanschaffen?
Ik hoop snel reacties te krijgen....
Groeten,
Ronald