Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ JB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 4 van 20)

Topic: Dimmers bouwen (2-3-2010 15:47:00)
Stuur een mailtje naar TTL en vraag wat het kost om een stuk of wat dimmerpacks te bouwen die 12V uitsturen. Die jongen is altijd bereid om iets onbestaands voor je te bouwen, zeker bij dit soort inbouwprojecten wordt hij nieuwsgierig naar wat voor oplossing hij kan bedenken. sneaky :V
Topic: FM uitzenden (1-3-2010 02:42:00)
Wel toegeven: ik snap nog steeds niet waarom we moeten betalen voor het laten trillen van lucht. Ik denk dat ik maar rechten ga vragen voor de frequentieband 0 tot 20k Hertz.
Topic: Lacie harddisk drive (27-2-2010 19:54:00)
Ik heb ook al te veel harddisks van Lacie's Porsche-reeks zien sneuvelen, binnen 2 jaar na aankoop bij continu gebruik. Heel tragisch, dus nooit meer dat merk voor mij.

Heb hier thuis een rijtje MyBooks van Western Digital, die doen het een stuk beter. De muziekschijf staat in RAID1, dus als het ooit mis mag gaan met één van de schijven (geen idee wanneer dat is, deze gaan al jarenlang mee), dan is het maandenlange rip-werk van mijn collectie nooit echt verloren. Op de andere schijven staat minder belangrijke info of staat gebackupd op de ander.

Schijven die ik bij me heb gehad met kapotte FAT-tabel of andere schijffouten waren altijd prima te recoveren. GetDATAback is leuk voor dingen die je per ongeluk hebt verwijderd, maar minder sterk in moeilijkere gevallen. Met Paragon Hard Disk Manager goede resultaten geboekt in vingers-in-het-haargevallen.
Topic: Kabels automatisch oprollen (2-2-2010 21:02:00)

LEDesign schreef:

Stofzuigen? happy :)

Werkt dit ook niet: klik?
Helaas, werkt niet. Heb 2 van die dingen thuis. 2 USB-kabels van 1m zijn al naadje.

Ik zou inderdaad een combikabel nemen en die driemaal over een haakje slaan. Of een ingenieus systeem dat je 'm in 1 handeling in het meubel kan verstoppen.
Topic: Techniek gebruikt bij ''vliegende'' reclame objecten (o.a. tmf awards en vrienden van amstel live) (28-1-2010 17:04:00)
Geen idee wat er met de bierglazen op Amstel Live is gedaan, wat ik wel weet is dat Frontline doorgaans de rigging doet in Ahoy'. Ze gebruiken vaak het ZFX vliegsysteem waarmee objecten (meestal personen) kunnen worden verplaatst. Ik heb daar een tijdje voor stage rondgelopen en toen hadden ze nog geen bochten liggen (dus alleen rechte stukken), maar het stond wel op de planning om die snel te ontwikkelen. Misschien is dat inmiddels wel gedaan.
Topic: Komkommertijd, leuke verhaaltjes uit de oude doos. (10-1-2010 20:06:00)
Stel dat die takels bestaan: hoe wil je ze allen tegelijk laten zakken? Heb je toevallig meerdere personenliftjes op accu of diesel? Dan zou ik toch even twijfelen aan je materiaalinvestering en -planning...
Topic: Komkommertijd, leuke verhaaltjes uit de oude doos. (10-1-2010 12:09:00)
Toch mooi dat we hier thuis een flinke hoeveelheid UPS'en hebben staan. laugh :D
(Wij zijn gelukkig niet getroffen.)

Wel een keer op de camping gehad: wij stonden aan de rand, zagen rook en later vuur uit een transformatorhuisje komen (500m verderop) en ineens viel de stroom uit. Onze caravan had nog gewoon een flinke UPS draaien: licht aan, muziekje aan, laptoppen. Best wel wat verbaasde gezichten. sneaky :V
Topic: Nieuwe geluidskaart, help! (9-1-2010 14:13:00)
De link naar Realtek werkt niet.

Persoonlijk heb ik het niet zo op onboard geluidskaarten. Als de muziek door blijft lopen, gaat het wel, maar zodra er een stilte valt, komen alle spookgeluiden naar de voorgrond.
De Maya is op zich een prima geluidskaart voor het geld. Goedkoper dan dit zul je eigenlijk niets vinden met dezelfde specs (4 kanalen). Ik snap dat je zuinig wilt zijn op je centen, maar goed geluid is ook belangrijk.

Als je denkt echt alleen maar 2 kanalen nodig te hebben, zijn zijn er nog wel een paar opties van American DJ en JB Systems:
- American Audio Audio Genie Pro;
- American Audio Audio Genie 2;
- JB Systems USB audio converter;
volgens mij had Numark ook nog zo'n simpel 2ch kaartje, maar weet ik niet zeker.
Topic: Braziliaanse carnavalsmuziek. (9-1-2010 14:07:00)
Volgens mij zit er enorm veel percussie in zulke nummers (Good Men - Give It Up). Ook Safri Duo zal het dan nog altijd wel goed doen.
(Zoek voor verzamel-cd: Beat The Drums)
Topic: Keuze Drummicrofoons (4-1-2010 12:50:00)
@DjTimC: excuus, had een lange dag achter de rug, dus had een leesfoutje. shut up :X