Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MarkRombouts
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 62 bijdrage(n) van MarkRombouts (Pagina: 4 van 7)
Topic: verschillen tussen actieve en passieve monitoren (gebruiks ervaringen) (16-8-2007 13:38:00)
Ik heb een tijd gewerkt met actieve monitoren HK FAST om precies te zijn. Mogelijkheden en geluid ervan waren best in orde in verhouding tot de kosten van zo'n kastje.
Ik ben laatst echter toch overgestapt naar een set passieve HK PRO12m monitoren met Crown XTi versterkers, omdat ik het beu was altijd zo veel kabels over het podium te trekken. Er moet altijd een signaal en een stroom kabel naartoe. Ik heb ook een tijdje geprobeerd te werken met de combikabels, maar dat was voor mij geen oplossing. Wellicht dat dit wel goed werkt als je in een vaste bezetting optredens verzorgd, zodat je daar je bekabeling op kan inrichten.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat passief voor mij toch makkelijker werkt. De kwaliteit die ik nu heb is ook wat hoger, maar dat heeft voornamelijk met het uitgegeven budget te maken.
Topic: welke veiligheidsschoenen? (21-7-2007 13:51:00)Ik ben laatst echter toch overgestapt naar een set passieve HK PRO12m monitoren met Crown XTi versterkers, omdat ik het beu was altijd zo veel kabels over het podium te trekken. Er moet altijd een signaal en een stroom kabel naartoe. Ik heb ook een tijdje geprobeerd te werken met de combikabels, maar dat was voor mij geen oplossing. Wellicht dat dit wel goed werkt als je in een vaste bezetting optredens verzorgd, zodat je daar je bekabeling op kan inrichten.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat passief voor mij toch makkelijker werkt. De kwaliteit die ik nu heb is ook wat hoger, maar dat heeft voornamelijk met het uitgegeven budget te maken.
Ik heb ook tijdens het werken altijd mijn werkschoenen aan met verstevigde neus en zool, weet niet of het staal of kunstof is eigenlijk. Lopen echt prima.
Sterker nog, als ik privé weet dat ik ergens veel moet lopen trek ik deze schoenen aan, omdat ze beter lopen dan mijn andere normale schoenen.
Topic: Handgrepen hoe te plaatsen. (4-6-2007 22:41:00)Sterker nog, als ik privé weet dat ik ergens veel moet lopen trek ik deze schoenen aan, omdat ze beter lopen dan mijn andere normale schoenen.
Persoonlijk vind ik de handvaten die je van vier kanten kunt pakken niet echt handig voor topkasten.
Ik vind het lastig een topkast met dergelijke handvatten boven je uit te tillen, je kunt de handvatten daarvoor eigenlijk niet gebruiken vind ik. Een "gewoon" handvat wat je echt kunt vastpakken werkt dan veel beter volgens mij.
Topic: Nieuwe top/line-array kast ( 4x8" ) (30-5-2007 08:43:00)Ik vind het lastig een topkast met dergelijke handvatten boven je uit te tillen, je kunt de handvatten daarvoor eigenlijk niet gebruiken vind ik. Een "gewoon" handvat wat je echt kunt vastpakken werkt dan veel beter volgens mij.
@Ivo: Werd de set alleen voor disco ingezet of is er ook nog wat Live gedaan ??
Topic: Bandpasskast dubbel 18'' ( MSP18B ) (20-9-2006 22:15:00)Deze kasten lijken zo op het eerste gezicht wel er veel op de dubbel 18" baskasten van de EV X-array serie, typenummer schiet me zo even niet te binnen.
Als de prestaties vergelijkbaar zijn heb je een zeer leuke kast die veel output geeft uit een beperkt volume.
Topic: ervaringen met Electro Voice ZX 1 90 , combinatie welke sub (8-9-2006 12:48:00)Als de prestaties vergelijkbaar zijn heb je een zeer leuke kast die veel output geeft uit een beperkt volume.
EV raadt deze combi zelfs aan als ik me niet vergis.
Moet dus prima gaan. Ik zou dan wel gaan voor twee SB122's en twee ZX1's met versterkers en crossover/processor. Heb je volgens mij een mooi zeer compact setje.
Topic: HK PR:O 15'' top en 18'' bass (30-8-2006 12:04:00)Moet dus prima gaan. Ik zou dan wel gaan voor twee SB122's en twee ZX1's met versterkers en crossover/processor. Heb je volgens mij een mooi zeer compact setje.
Was dit met de oude of nieuwe ELIAS PX set ??
Topic: HK PR:O 15'' top en 18'' bass (29-8-2006 20:03:00)Ik verkies de HK klank toch echt boven die van LEM.
De HK's klinken wat rustiger en beschaafder om het zo maar te zeggen. Bij LEM heb ik toch een beetje het idee dat ze erg hun best doen om hard te klinken en daar hou ik niet zo van.
Topic: HK PR:O 15'' top en 18'' bass (29-8-2006 00:08:00)De HK's klinken wat rustiger en beschaafder om het zo maar te zeggen. Bij LEM heb ik toch een beetje het idee dat ze erg hun best doen om hard te klinken en daar hou ik niet zo van.
Ik heb bij de aanschaf van mijn HK ELIAS PX systeem ook eens geluisterd naar deze serie. Het klinkt zeer zeker prima, met een goede set versterkers en processor. Ik heb voor de eenvoud toch gekozen voor de actieve ELIAS PX.
Deze klinkt in mijn oren toch net wat beter/rustiger/liever en daar hou ik wel van. Ook vind ik het lekker makkelijk, stroom erop, signaal erin en gaan met die banaan. Zeker als je setje binnen een kwartiertje na aankomst moet draaien erg fijn.
Topic: Geluidsset 1500 man (26-6-2006 11:53:00)Deze klinkt in mijn oren toch net wat beter/rustiger/liever en daar hou ik wel van. Ook vind ik het lekker makkelijk, stroom erop, signaal erin en gaan met die banaan. Zeker als je setje binnen een kwartiertje na aankomst moet draaien erg fijn.
Ik lees het topic nu pas door en vind het nogal vreemd dat dit nog niet ter sprake is gekomen. Lijkt me toch redelijk belangrijk bij het samenstellen van een grote geluidsset.