Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Soundsmurf

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 92 bijdrage(n) van Soundsmurf (Pagina: 4 van 10)

Topic: Drive-in show websites (21-1-2012 23:38:00)

dj-olivier schreef:

djgys schreef:

dj-olivier schreef:

Hier wil ik toch even onze nieuwe website vermelden. Het is nog een soort bèta versie dus tips zijn welkom! www.kemusic.nl
als ik bij foto's kijk dan kan ik niet terug naar het Album overzicht wink ;)
Dan zou ik ipv een popup hetzelfde screen gebruiken. Zal ik nu wel even aanpassen. Het idee van een pop-up was dat je hem weer kon sluiten en de fotopagina open bleef staan...
Het probleem met pop-ups is dat driekwart van de wereld pop-up blokkers gebruikt om zo vooral reclamebanners te mijden. Vermijd zoveel mogelijk pop-ups op een website.
Topic: Orientatie digitale mengtafel (19-1-2012 13:27:00)

PvG schreef:

Nieuws van A&H. Mogelijke concurrent voor de Presonus (en Behringer X32?). Ben benieuwd naar de prijs met digisnake/stagebox. Zouden ze onder de 5keuro grens komen?
www.allen-heath.com/UK/News/Pages/NewsDetail.aspx?NewsId=566
5K is alleen voor de console. Voor 7K heb je een 32/16 setup hoorde ik gisteren op de CUE2012.

bomdes schreef:

Wat er ook jammer uit ziet is dat je voor een fullblown systeem te hebben met 2 expanders je 2 CAT5 lijnen moet leggen. Het zou net handig zijn van 2 expanders te kunnen linken en te koppelen aan de stagerack. Dan kan je makkelijk een digitale stagesnake leggen van 16/8
Je neemt 1x een 24/12 en kan hier 1x een 8/4 aan doorlussen (direct bij de drummer bijvoorbeeld) een 2e 8/4 dient inderdaad een eigen (extra) CAT5 kabel te hebben naar het console. Vind ik persoonlijk ook jammer. Zie wel opties om niet 16/8 te maken in één case van 2 extenders maar deze apart te houden en zo indien nodig ook een lijn naar bijvoorbeeld blazers of strijkers te leggen.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (10-1-2012 14:18:00)

Subsystem schreef:

Achteraf organisatie erop aangesproken...
En wat heb jij hier zelf aan gedaan tijdens het draaien om schade te voorkomen?

Je had de DJ/organisatie ook gelijk kunnen aanspreken op/over zijn/haar gedrag en mogelijke gevolgen zoals schade. De organisatie had dan al tijdens het event in kunnen grijpen, nu hebben ze geen invloed meer op de schade maar krijgen ze wel de rekening even voorgezet achteraf. Blijven communiceren ook tijdens het werk is van groot belang en als je begrip wil krijgen voor situaties.
Topic: Wat kosten jullie nou? (3-1-2012 13:12:00)
Die genoemde afstanden maken het verhaal inderdaad niet duidelijker of de transportkosten nu wel of niet terecht zijn.

Offtopic

dj stoke schreef:

Wie heeft het hier over een disco bar!! (trouwens, "wij" noemen dat een DJ booth) Ik wilde gewoon 1 box bij die ijsbaan en 1 box in het zaaltje.
Zeg als je mensen op hun vingers tikt vanwege benoemingen wil jij het dan wel allemaal helemaal goed doen. In een box liggen baby's, speakers komt geluid uit.
Topic: PA markt 2012 (29-12-2011 13:37:00)
Ik kom, als ik kan, ook altijd in de ochtend omdat er 's middags alweer naar een klus wordt gereden. Mensen met goede prijzen en spullen die ik zoek hebben een klant aan mij. Toch staan er jongens tussen die de hoofdprijs proberen te beuren en niet willen onderhandelen in de ochtend. Ik vind het best maar in de middag ben ik (en niet de enige) weg om weer centen te verdienen.

Kortom, als ik kan ben ik er weer bij.
Topic: Het legaal verlonen van je personeel (21-12-2011 21:13:00)
Ik heb de getallen gewoon opgezocht daar ze vrij beschikbaar zijn net als die van Nederland. Echt nergens komt er 8 en een beetje euro uit. Ik weet niet hoe jij dan aan dat getal komt daar websites van de overheid anders melden. Een medewerker van 18 jaar krijgt 82% van onderstaande. Het maakt mij ook niet veel uit maar was gewoon nieuwsgierig.
In België heeft een werknemer recht op een minimumloon. Het minimumloon wordt ook wel genoemd het gewaarborgd gemiddeld minimum maandinkomen (GGMMI). Dit is een bruto loon dat een werkgever tenminste aan een werknemer dient te betalen. Het gewaarborgd gemiddeld minimum maandinkomen wordt vastgesteld door de Nationale Arbeidsraad. Dit minimummaandinkomen wordt berekend in functie van de leeftijd van de werknemer.. Deze CAO wordt regelmatig gewijzigd.

Sinds de laatste indexaanpassing van 1 mei 2011 bedraagt het gewaarborgd minimum maandinkomen bij een fulltime betrekking voor 21,5 jaar € 1443,54 of een percentage hiervan indien jonger.
Topic: Het legaal verlonen van je personeel (21-12-2011 17:28:00)

bomdes schreef:

Dan liggen de lonen in nederland toch echt enorm laag. Hier in België is, zelfs voor een 18jarige, het absolute minimumloon 8,xx EUR brutoloon.
Heb deze toch eens nagezocht (nieuwsgierig daar het verschil wel heel groot zou zijn tussen de twee buurlanden) en in België liggen de wettelijke minimumlonen lager dan in Nederland. Ik noem ze even:

Bruto maand 18 jarige BE - NL:
€ 648,00 - € 653,00

Bruto dag 18 jarige BE - NL:
€ 29,92 - € 30,14

Het is geen groot verschil maar het wettelijke absolute minimumloon van € 8,xx per uur gaat bij lange na niet gehaald worden in België. Het minimale uurloon in België zal vanzelfsprekend ook wel lager zijn anders is het wel heel schreef.

In Nederland stijgen de wettelijke minimumlonen trouwens in 2012, ik weet niet of dit in België ook zo is (kan daar niets over vinden).
Topic: Het legaal verlonen van je personeel (20-12-2011 13:02:00)

bomdes schreef:

Het minimum bruto dagloon voor een 18 jarige is € 30,14, het minimum bruto maandloon € 653.
Is dit serieus?
Ja, dit is serieus.

bomdes schreef:

Kan je beter basketters gaan naaien in zjakkemakke voor Nike of Reebok, daar hanteren ze ook zulke lonen.
Nou dat dacht ik toch echt niet, liggen in die landen enorm veel lager (en dan ook nog iets met kinderarbeid helaas).
Topic: Pas op voor oplichting (2-12-2011 13:28:00)

Victor schreef:

Koen G is helderziend! Zelfs het land had hij goed geraden! laugh :D
Hmmm, ik vind Koen G nu al verdacht laugh :D
Topic: Router inbouwen in 19" (28-11-2011 13:39:00)
Ik gebruik zelf al enige jaren een Silex SX-3000GB USB server om zo o.a. digitale mengtafels aan te sturen met remote software (maar ook thuis voor domotica). Ken ook menig techneut welke deze gebruiken naar tevredenheid (ik heb het idee ook weer van een techneut tenslotte). Werkt gewoon goed en kost ongeveer € 115,00. Je installeert op de PC de driver welke virtuele USB porten aanmaakt waarna de computer niet beter weet dan dat het apparaat direct aan een USB port van de computer hangt.

Er zijn ook WiFi versies van Silex maar dat schijnt niet al te best te werken. Om die reden heb ik gekozen voor een bedrade versie en het WiFi deel met een apart accesspoint geregeld. Een ander punt is dat je maar één computer tegelijk kan koppelen aan een Silex, dus geen USB porten delen over meer dan één computer tegelijk.