Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Lj_pino

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 36 bijdrage(n) van Lj_pino (Pagina: 4 van 4)

Topic: Einde aan de Db Schaal ? (19-8-2005 17:11:00)
Inderdaad dat even over het hoofd gezien, dat er geen moleculen bijkomen. Die volume uitzetting klopt wel ja. happy :)
Topic: Einde aan de Db Schaal ? (19-8-2005 02:37:00)
Ik denk, dat dat komt omdat een speaker de lucht alleen verplaatst. Je weet vast wel dat lucht bestaat uit (een mengsel van) moleculen. De speaker duwt die moleculen steeds aan, en die doet dat op de frequentie van de muziek zodat je golven krijgt in die frequentie. Je verplaatst de moleculen alleen, waardoor je dus die onderdruk krijgt aan de ene kant, waarbij de druk niet lager kan worden als 0 bar.

Bij een explosie treed er een verbranding op waarbij de verhouding brandstof:zuurstof optimaal is. Doordat die verhouding optimaal is krijg je de verbranding in 1 keer en dat is dus die explosie.
Bij een explosie komen er reactieproducten (stoffen die onstaan door de reactie) vrij, je voegt dus extra moleculen toe, waardoor meer wel mogenlijk is. Je hebt immers een teveel aan moleculen (tot ze wegstromen).

Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk uitgelegt heb, en dat het ongeveer klopt, volgens mij is dit de verklaring... happy :)

Edit:
Oeps, zat niet zo goed op de datum te letten, sorry. ashamed :$
Topic: Het bouwen van een case (5-3-2005 11:13:00)

Sylvia schreef:

Danny25 schreef:

ik wil graag een 2he hoge case onder mijn draaitafel plaatsen. Maat zo dat ik heb er aan het einde van de avond af kan halen . ik zoek dan ook iets van een geleide systeem die ik aan de twee cases kan makenheeft iemand een iedee hoe ik zoiets kan gaan maken. en wat voor systeem ik kan gebruiken??
Ben ik de enige die dit niet kan volgen? Serieus, ik begrijp je vraag niet, ook niet als ik je typefouten wegdenk. Kun je de vraag wat nader toelichten?
Hij bedoelt dat hij een case heeft voor zijn draaitafel, en daar een 2he case onder wilt zetten. Echter is het wel de bedoeling dat hij ze na gebruik van elkaar af kan halen.

Hij wil dat doen met een soort "geleidesysteem" aan de cases, dus dat je de een aan de andere koppelt om zo stevig te kunnen stapelen.

De vraag is wat voor een geleidesysteem hij moet gebruiken en hoe hij zoiets moet maken.

Antwoord van mij:
Stapelbare hoeken op de cases zijn niet toereikend? Ik denk persoonlijk dat een geleidesysteem maken vrij ingewikkeld kan worden. Bovendien, als je dat van ijzer maakt krijg je hoeken die makkelijk ergens achter blijven haken. (Deuren, stukken aanhanger/bus of ledematen)
Topic: NIEUWE PRODUCTIE : : DJ Jows - Timmy! (23-2-2005 18:42:00)

DJ.T schreef:

Uuuuhhh Pino,

Enig idee wie Timmy is?
Dit illustreert het karakter perfect, denk dat dat er dan toch wel in hoort. wink ;)
South park? Of zit ik er ver naast? Ik geef overigens gewoon mijn mening, en het lijkt me het beste dat ik dat zo oprecht mogelijk en objectief doe.
Topic: NIEUWE PRODUCTIE : : DJ Jows - Timmy! (23-2-2005 15:46:00)
Ik ben geen held mbt producing, echter vind ik het zeer lekker klinken. Lekkere basstonen, leuke melodie en vocals. Alleen het stukje vocal tussen 0:27 en 0:40 sec, de ge eeeh en geyeah, dat gekreun, vind ik niet zo mooi.

Verder echt top, keep on going.
Topic: Draaitafel meubel (20-2-2005 15:44:00)
Dat is wel uit te rekenen.

Neem de omtrek van de hoek (van waar de kromming begint tot waar de kromming eindigt).
Omtrek hoek = X
(omtrek van die ene hoek is een kwart van een cirkel)
Dus: X*4=Y
Y/pi=doorsnede van die cirkel = D
D/2= radius = R
Neem afstand R tussen de passerpunten. Trek vanaf het begin en vanaf het eind van de kromming een cirkel op het hout (op de plek waar de TT komt, op andere plekken blijf je het wellicht zien na het verven). Waar ze elkaar kruisen zet je de passerpunt en kan je zo de cirkel van de hoek trekken.

Succes.