Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj-exca

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 43 bijdrage(n) van Dj-exca (Pagina: 4 van 5)

Topic: TSX-15 brol tweeter (12-5-2005 13:41:00)
Kan je die protector nergens kopen in plaats van zelf samen te stellen? en bestaat dat ook voor een woofer? dan heb ik nergens meer zorgen over die lampjes kan je dan toch overal kopen... toch?
Topic: TSX-15 brol tweeter (9-5-2005 18:22:00)
Oké dan de 250watt... kan ik later nog gebruiken voor neem nu dat ik iets groter moet aandrijven. Hoe zit het trouwens met de ventilator? maakt dat veel lawaai want ik ga die dan ook gewoon op men kamer gebruiken voor te oefenen enzo
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 20:29:00)
Wel dan zal ik op veilig spelen: P-500 Vintage (2*160watt aan 8 ohm)... de p-700 is 2*250watt dat is te gevaarlijk denk ik
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 20:19:00)
oke bedankt voor de reacties
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 20:06:00)
Zo wat denken jullie? Ik wil graag een goeie versterker voor mijn TSXen die niet snel clipt... dap of stageline? naar schijnt clipt dap nogal snel...
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 18:05:00)

kvm schreef:

de woofer ging al vrij hevig heen en weer in de kast maar maakte helemaal geen vervormde bas en bromde ook niet. En toen vielen plots de hoge tonen weg.
Slechts enkele seconden?

Martin.
Ja die bas van de versterker ging enkele seconden daar bovenop, tóen was het ver overdreven. Maar gewoon op die manier (bewegende woofer) heb ik nog de hele avond die speaker gebruikt als monitor en das perfect normaal. Als ik die speaker als topkast zou gebruiken zou die tweeter nog veel meer moeten kunnen verdragen toch? En ik ga geen ander setje kopen wink ;) heb niet meer nodig als die tweeter het uithoudt tenminste. Geluidskwaliteit is ook mooi trouwens.

EDIT: Ik heb ondertussen eens opgezocht, de hifi versterker die ik heb gebruikt geeft inderdaad per kanaal 50 watt continue. Het is een pioneer SA-560 die van 1985 dateerd......
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 17:43:00)
Nee, ik heb dat maar voor enkele seconden geprobeert om te weten waar de grens lag. Dat was trouwens na dat de tweeter al de lucht was in gevlogen omdat ik natuurlijk de foutsoorzaak probeerde te achterhalen. Ben al aan het zoeken naar een nieuwe versterker
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 17:18:00)
geen ik heb geen EQ gebruikt. De bas was wel stevig moet ik zeggen (tussenkomst mengpaneel). De woofer bewoog duidelijk stevig op en neer op de bas (jbsystems logo op de conus bewoog toch 1 cm). Ik heb toen wel eens de bas volledig opengedraaid en toen kreeg ik bijna geen bas meer van de misvorming dus dat zal wel het maximum geweest zijn denk ik, maar dat was dan de potmeter op de versterker en dat is 5X zoveel bas ofzo dus dat spreekt voor zich dat dat niet de bedoeling is om te gebruiken
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 16:23:00)
Oké dat voelt goed aan. 50 watt kan ik goed geloven. JB raad een versterker aan van 2*200 watt rms (ga die niet kopen want die clipt ook veel te snel) maar die woofer zat nu al zo te schudden of was dat ook door die clip? Ohja ik zou een versterker van stageline nemen heb die gisteren voor de zaal gebruikt heeft goed zijn werk gedaan
Topic: TSX-15 brol tweeter (8-5-2005 16:05:00)
inderdaad, maar dan zou ik dat toch moeten gehoord hebben? het geluid was normaal... en inderdaad de kans dat dat ding clipt is vrij groot. Uiteindelijk: 240 watt - 10watt gering stroomverbruik = 2*115 watt per kanaal op 6 ohm.... dat zouden ze toch moeten aankunnen.
Als een versterker clipt, op welke manieren kan je dit dan waarnemen naast de leds (die niet aanwezig zijn dus)