Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Frisbee

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 4 van 20)

Topic: BCD2000 Dj console (18-5-2006 16:15:00)
Dat kan idd ook, maar dan kun je niet mixen op een externe mixer.

Ik snap overigens niet zo goed waarom deejee_jojo het geluid eerst door de BCD wil laten gaan en dan door een externe mixer?

Volgens mij wil je gewoon een software programma aansturen met de BCD, en mixen op een externe mixer. Daarvoor is het niet nodig dat het geluid door de BCD gaat.
Topic: BCD2000 Dj console (18-5-2006 14:20:00)
Dan moet je het zo aansluiten:

PC --usb--> Console ---> mixer

Dat kan niet met de Behringer omdat die geen dubbele output heeft. De Hercules heeft dat dacht ik wel. Je kan de Behringer wel als controller aansluiten op je bestaande setup. Maar dan kun je net zo goed een console kopen zonder ingebouwde geluidskaart.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (5-5-2006 18:18:00)

Reind schreef:

Hier staan ze voor een kwart open bij de draaitafels, phono ingangen zijn inderdaad wat aan de gevoelige kant maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad.
Dat hebben wel meer mixers. Bij het ontwerpen van de phono ingang gaan ze wss uit van een element met lage output. Het zou ook vervelender zijn als je met de gain vol open de 0dB nog niet haalt. Heb je een element met behoorlijke output dan zet je de gain iets terug, so what happy :)
Topic: Welke hoofdtelefoon? (3-5-2006 16:10:00)

mr_jows schreef:

De Xbox 360 kent bijv. ook af en toe wat problemen. Gaat bij sommigen vaststaan, videokaart brandt door, etc. Is het daarom een slecht product? Helemaal niet. Gewoon een fabrieksfout. Omruilen en gaan met die banaan.
Het verschil tussen een goede en een slechte fabrikant zit hem nou juist in de continuïteit. Een goed merk heeft de kwaliteitscontrole van het productieproces en toleranties van onderdelen zo geregeld dat je altijd een goed product krijgt. Bij een slecht merk zit er af en toe een rotte appel tussen. De kwaliteitscontrole en toleranties bepalen ook voor een groot deel de kosten van een product...

Het zou best kunnen dat ze er bij de Xbox voor kiezen om zo af en toe een foute te verkopen. Misschien is dat goedkoper dan een probleem verhelpen wat toch niet veel voorkomt. Mja erg netjes is het niet. Goed voorbeeld was de Syrincs set. Lekkere fabrikant ben je als de dealer (die geen troep wil verkopen) alles zelf laat testen en vervolgens ook nog opscheept met problemen van ontevreden klanten.
Topic: Syrincs M3-220 DT vraagje (2-5-2006 19:50:00)

sucksir schreef:

Wel raar dat ze van die vage PC-kabels gebruiken voor die topjes en ook nog wit. Hoe cheap kan het zijn,
In de audiowereld worden er wel vaker Dsub of printerkabels gebruikt. Wel zo handig want je kunt ze overal kopen en het ziet er beter uit dan 6 losse kabels (voor beide topjes). Je hebt ze zelfs die verlopen van Dsub naar 8x jack of XLR.
Topic: Technics koptelefoon: RP-DH1200 (1-5-2006 10:40:00)

Dré schreef:

Dik 50 stuks verkocht, geen enkele klacht over scheuren ontvangen.
De RP-HD1200 is toch nog niet eens een jaar op de markt? Het zou niets verbazen als er straks nog meer mensen zijn met dit probleem. Van pieter weet ik dat hij een van de eerste was met deze hoofdtelefoon. Maargoed de tijd zal het leren.
Topic: Technics koptelefoon: RP-DH1200 (1-5-2006 09:53:00)

Laxap schreef:

Ik met mijn grote hoofd gebruik deze koptelefoon gemiddeld 3 uur per dag. En ik heb echt niet het idee dat hij kapot gaat op de manier hoe ik hem behandel.
Pieter zal dat idee ook wel hebben gehad. Als je ziet waar de scheur zit zal dit wel weer een constructiefout zijn. Het is bijna dezelfde plek waar mijn v700 ooit ging scheuren. Precies daar komt alle kracht op te staan wanneer je hem uitklapt (om op je hoofd te zetten). Het materiaal zal in het begin wel sterk genoeg zijn maar door vermoeiing neemt langzaam de sterkte af.

Ik snap ook niet waarom bijna al die fabrikanten zo'n ingewikkeld draaisysteem toepassen. Als je hem open maakt zit het vol met busjes en veertjes. Door al die mechanica blijft er bijna geen materiaal over om de boel stevig uit te voeren.
Topic: XONE:92 of DJM800? (28-4-2006 09:05:00)

Sebastiaan schreef:

in het geval van een soundbite lijkt mij dat je sample gewoon loopt, met de fader van aux kanaal open, en zo kan je met de 'gewone kanalen" gewoon een plaatje gelijk zetten en inmixen, en andersom ook natuurlijk. dus welke problemen jij met een soundbite ook heb zou ik niet weten.
Met gewoon loopen is het idd geen probleem. Ik heb een SoundbiteXL die je ook kan gebruiken als externe filter. Dan laat hij de input zogenaamd meteen door als output. Deze output is echter dusdanig vertraagt dat je het niet met het gewone signaal kunt mixen. Deze situatie heb je volgens mij met alle digitale effect apparaten.

Maargoed we dwalen een beetje af van de Xone:92 / DJM800 discussie...
Topic: XONE:92 of DJM800? (27-4-2006 17:31:00)
Ik weet dat het kort door de bocht is maar blijkbaar lukt het niet erg mn punt duidelijk te maken (tegenover Sebastiaan). Uiteraard zal de xone aan alle normen voldoen wat betreft aansluitingen en routing. Het probleem met digitale effect apparaten is alleen dat je ze niet via de "analoge weg" kunt mixen met een signaal dat niet door het apparaat is geweest. Gewoon vanwege de vertraging die ontstaat door de digitale processing. Zelf heb ik ervaring met 3 verschillende effectapparaten (SoundbiteXL, Alesis Philtre en Pioneer EFX-500) en die geven allemaal dit probleem.

Overigens beweer ik niet dat de Xone92 een slechte mixer is of dat je überhaupt send-return nodig hebt om goed met externe effecten te kunnen werken. Ik zeg alleen dat de send-return van de Xone's niet optimaal werkt met digitale effect apparaten. Dat is een wezenlijk verschil met de manier waarop Pioneer omgaat met (externe) effecten happy :)
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (27-4-2006 15:07:00)
Nouja je maken gewoon een goede handleiding in het Engels. Dan sturen ze die naar een aantal vertaalbureau's omdat ze zelf geen Spaans, Duits, Nederlands etc kunnen. Mensen die de boel vertalen hebben geen verstand van djgear en vertalen gewoon letterlijk wat er staat wink ;)