Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Berry
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 114 bijdrage(n) van Berry (Pagina: 4 van 12)
Topic: Speakon versies (2/4/6/8 polig)??? (27-8-2005 15:04:00)
Als je het nog vóór de winter doet heb je niet van die koude vingers en heb je er geen hele dag voor nodig
Topic: Speakon versies (2/4/6/8 polig)??? (27-8-2005 13:14:00)Onzin. Natuurlijk kan alles kapot, maar als je een 2-polige plug naar z'n grootje helpt ben je wel lekker bezig en vraag ik me af hoe de rest van je spullen eruit ziet
.
Ik heb nu zowel 2- als 4-polige in gebruik. Verschil zit 'm in de montage aan je kabels, de 2-polige werkt wat lastiger (zie advies Dré in shop) maar na 10 pluggen kan je het met je ogen dicht. Tja, als je er maar 4 nodig hebt ......Topic: omroepen (22-8-2005 14:45:00)Check ik voor je.
Ik stel voor dat we de rest via mail afhandelen en je hier voor de geïnteresseerden het eindresultaat nog even vermeld. Fijne vakantie.Topic: omroepen (19-8-2005 22:21:00)
worden alle drie de aders gebruikt? of is het gewoon twee aderig met een aarde ofzo?Waar een derde ader voor dient, geen idee, mijns inziens niet perse noodzakelijk, een plus en een min is voldoende. Wellicht heeft een van onze techneuten hier een verklaring voor.Lees jij altijd over de vetgedrukte alinea's heen? Kijk nog eens goed op pagina 1 van het document in je mail
.
En ik heb nog iets voor je, nu je voorkeur uitgaat naar 100V:
Twee flinke hoorns. Kosten je een retourtje Den Haag - Papendrecht en een biertje
Zijn oude dingen die jarenlang aan onze kantinegevel voor het hoofdveld hebben gehangen en waar inmiddels nieuwe voor zijn aangeschaft, ze beginnen mij in de weg te liggen. Hoorns zijn wat beschadigd, drivers aardig verroest maar ...... ze blazen nog steeds en flink ook!
Je moet dus alleen nog een 100V-versterker zien te regelen, ik hoor het wel.
Topic: omroepen (18-8-2005 23:08:00)alleznet schreef:
Dan doe ik denk ik ook even 4x neutrik 4 polig erbij voor als ik op een koude winterdag niets te doen heb
DJJD schreef:
De enige reden dat mensen vaak een 4 polige speakon gebruiken waar ze maar 2 polig nodig hebben, is dat de 4 polige versie van Neutrik een stuk steviger schijnt te zijn.
.Ik heb nu zowel 2- als 4-polige in gebruik. Verschil zit 'm in de montage aan je kabels, de 2-polige werkt wat lastiger (zie advies Dré in shop) maar na 10 pluggen kan je het met je ogen dicht. Tja, als je er maar 4 nodig hebt ......
Oeps, probleem!
Dit weekend bij vereniging kast met oude zooi gecheckt en ik vond:
- 3 “kegels” (kegelvormige kunststof binnenzijde) met daarin 3 drivers
- maar slechts één hoorn (buitenzijde)!
We hadden jaren terug 3 hoorns buiten hangen, kennelijk waren er twee zo slecht aan toe dat die in de container zijn verdwenen
.
Wie helpt mij mijn belofte aan Ruben waar te maken en nog een hoorn (alleen buitenkant dus) maar twee is natuurlijk nog mooier, te vinden?
Het zal echter gezien het verouderde type niet meevallen, je moet er maar net over struikelen in een rommelhok.
In het ergste geval wordt het ludieke zelfbouw:
Een omgekeerde harde kunststof afvalemmer of plantenpot van ongeveer dezelfde vorm en afmetingen moet ook werken (toch?). Je hangt die dingen ergens buiten het zicht, niemand die het ziet maar wel hoort omroepen
.
Het gaat om de Philips LBC 3404, fototje en tekening vind je hier.
Alvast bedankt voor jullie moeite en hulp.
Topic: omroepen (20-8-2005 19:32:00)Dit weekend bij vereniging kast met oude zooi gecheckt en ik vond:
- 3 “kegels” (kegelvormige kunststof binnenzijde) met daarin 3 drivers
- maar slechts één hoorn (buitenzijde)!
We hadden jaren terug 3 hoorns buiten hangen, kennelijk waren er twee zo slecht aan toe dat die in de container zijn verdwenen
.Wie helpt mij mijn belofte aan Ruben waar te maken en nog een hoorn (alleen buitenkant dus) maar twee is natuurlijk nog mooier, te vinden?
Het zal echter gezien het verouderde type niet meevallen, je moet er maar net over struikelen in een rommelhok.
In het ergste geval wordt het ludieke zelfbouw:
Een omgekeerde harde kunststof afvalemmer of plantenpot van ongeveer dezelfde vorm en afmetingen moet ook werken (toch?). Je hangt die dingen ergens buiten het zicht, niemand die het ziet maar wel hoort omroepen
.Het gaat om de Philips LBC 3404, fototje en tekening vind je hier.
Alvast bedankt voor jullie moeite en hulp.
djmouse schreef:
nog enig idee van het vermogen van de hoorns? zodat ik opzoek kan een een versterker die minstens deze twee hoorns aankan...dj mouseIk stel voor dat we de rest via mail afhandelen en je hier voor de geïnteresseerden het eindresultaat nog even vermeld. Fijne vakantie.
djmouse schreef:
bij diverse 100 volt speakers op internet word vermeld ''uitgevoerd met 3 aderige kabel''worden alle drie de aders gebruikt? of is het gewoon twee aderig met een aarde ofzo?
djmouse schreef:
worden de speakers in serie of parallel geschakelt?
.En ik heb nog iets voor je, nu je voorkeur uitgaat naar 100V:
Twee flinke hoorns. Kosten je een retourtje Den Haag - Papendrecht en een biertje
Zijn oude dingen die jarenlang aan onze kantinegevel voor het hoofdveld hebben gehangen en waar inmiddels nieuwe voor zijn aangeschaft, ze beginnen mij in de weg te liggen. Hoorns zijn wat beschadigd, drivers aardig verroest maar ...... ze blazen nog steeds en flink ook!
Je moet dus alleen nog een 100V-versterker zien te regelen, ik hoor het wel.
Ruben, check mail
Topic: omroepen (18-8-2005 15:52:00)
djmouse schreef:
schaam
dj mouseIk kon verder niets over je versterker vinden en betwijfel dus of dit een 100V-versterker is, want die heb je wel nodig voor aansturing van deze hoorns. Op Marktplaats zie je regelmatig geschikte versterkers langskomen voor weinig geld.
Verdere aandachtspunten bij evt. aanschaf:
- let op het wattage van de driver, neem niet de lichtste gezien de oppervlakte die je ermee wil beslaan.
- er zijn ook hoorns in aluminium uitvoering i.p.v. kunststof, en zijn wat duurder. Kunststof wordt broos na verloop van jaren, brokkelt af en is schadegevoelig. Aluminium is veel duurzamer.
PatrickK schreef:
Waarom trouwens in een topic uit 2003?Een nieuwsbericht:
ISP's winnen zaak tegen BREIN
Internet service providers (ISPs) zijn niet verplicht om naam, adres en woonplaats (NAW) gegevens van abonnees op verzoek aan stichting Brein te verstrekken. Dat heeft de kort geding rechter te Utrecht vandaag bepaald. De uitspraak is een belangrijke overwinning voor het recht op privacy van internetgebruikers.
Brein vorderde van de ISP's de NAW-gegevens van abonnees die volgens haar illegale bestanden uitwisselden via peer-to-peer (P2P) software zoals Kazaa. Brein, die de belangen van de muziekindustrie behartigt, had een Amerikaans recherchebureau, MediaSentry, opdracht gegeven de zgn. IP-adressen van de abonnees te verzamelen. Volgens Brein zouden de ISP's de abonnees moeten kunnen identificeren met behulp van het IP-adres. De ISP's weigerden aan het verzoek te voldoen.
De rechter heeft nu bepaald dat dit terecht was. Volgens de rechter heeft Brein c.q. MediaSentry de gegevens op onrechtmatige wijze verkregen, namelijk in strijd met de Wetbescherming persoonsgegevens (Wbp) en het advies van het College bescherming persoonsgegevens (CBP). Daardoor heeft Brein de privacy van de abonnees geschonden.
(Bron: KPN Intra-site)
Topic: Versterkerrack aansluiten (19-6-2005 23:15:00)ISP's winnen zaak tegen BREIN
Internet service providers (ISPs) zijn niet verplicht om naam, adres en woonplaats (NAW) gegevens van abonnees op verzoek aan stichting Brein te verstrekken. Dat heeft de kort geding rechter te Utrecht vandaag bepaald. De uitspraak is een belangrijke overwinning voor het recht op privacy van internetgebruikers.
Brein vorderde van de ISP's de NAW-gegevens van abonnees die volgens haar illegale bestanden uitwisselden via peer-to-peer (P2P) software zoals Kazaa. Brein, die de belangen van de muziekindustrie behartigt, had een Amerikaans recherchebureau, MediaSentry, opdracht gegeven de zgn. IP-adressen van de abonnees te verzamelen. Volgens Brein zouden de ISP's de abonnees moeten kunnen identificeren met behulp van het IP-adres. De ISP's weigerden aan het verzoek te voldoen.
De rechter heeft nu bepaald dat dit terecht was. Volgens de rechter heeft Brein c.q. MediaSentry de gegevens op onrechtmatige wijze verkregen, namelijk in strijd met de Wetbescherming persoonsgegevens (Wbp) en het advies van het College bescherming persoonsgegevens (CBP). Daardoor heeft Brein de privacy van de abonnees geschonden.
(Bron: KPN Intra-site)
jeroenvdv schreef:
Heeft een crossover dan een "by-pass"? Als'ie 1 versterker verhuurt, zal'ie full-range gebruikt worden.Dus kwestie van X-over frequentie even aanpassen.