Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Fracktone
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 4 van 14)
Topic: Keuze rackmount/desktop (29-8-2005 22:50:00)
Wat erin komt:
Pentium Mobile moederbord, Mini ITX, 17 x 17 cm
Intel Pentium M , 1.4 ghz ( vergelijkbaar met 2,4 ghz)
40 mm CPU koeler
512 MB DDR-Ram laag profiel
300 gb harde schijf
Er is ook een mogelijkheid om een PCI kaart erin te zetten + een normale cdrom speler
De kast is namelijk speciaal gemaakt voor dat moederbord & het is niet te koop bij Conrad.Nog één maal dus: Door jou genoemde kast:
1U = 44 mm hoog Maximale breedte (intern) 42 cm, diepte maximaal 21 cm (Intern)
CD Rom speler = 43 mm hoog
Deze krijg je er dus nooit in tenzij de kast van 0.5 mm plaat is gemaakt
Is de gebruikte metaal dikte groter (wat ik wel denk anders wordt het wel een heel slap geval)
dan moet je dus een stuk uit de onder of bovenkant flexen. Ook niet goed voor de stevigheid.
CD rom is diep: 21 cm met aansluitingen. Zou dus net kunnen.
CD rom is breed: 15 cm + MB 17 cm + 1U voeding (meestal) 10 cm totaal is 42 cm.
Zou dus precies passen.
Maar:
waar laat je die pci kaart en harde schijf dan?????
Deze moeten dus zweven boven het moederbord! Boven CD-rom en voeding is immers geen plaats.
Helaas is daar ook geen plaats (ruimte in de hoogte) vanwege de aansluitingen, CPU + koeler en geheugen chips.
Nogmaals dus veel succes.
Als je hem klaar hebt kom hem dan maar laten zien (op mijn kosten).
Zetten we hem aan een 24 uurs test in een rackcase. Als alles goed werkt (en werken blijft) en de prijs is goed koop ik er direct minimaal 4 van je.Topic: Keuze rackmount/desktop (28-8-2005 11:43:00)
Eventueel iemand nog een versie die ik 2e hands mag overkopen? (moet wel legaal zijn)Stuur mij een mailtje met waarom je de oude RED wilt hebben.
Heb je een goede reden dan is het geen probleem.
Officieel is RED niet meer leverbaar behalve voor een aantal verhuurbedrijven die met RED werken. Ik heb dus licenties genoeg in voorraad.Topic: Geluidjes (23-8-2005 16:14:00)
Hardware & software:
- Maya EX 7.1 USB geluidskaart
Het speciale aan dit systeem is dat alles binnenin de kast zit, dus ook de aansluitingen van het moederbord. Op deze manier is het dummy & sloop proof. Op de achterkant komen Neutrik aansluitingen.Interessant project wat je nu al een tijdje loopt te verkondigen maar waar nog steeds niets van komt.
Ik vraag me alleen af waarom je een "consumer grade" USB (externe) geluidskaart gaat gebruiken.
Ook volg ik je verhaal van de "Neutrik" aansluitingen op de achterkant niet helemaal.
Je zegt dat alles binnen in de kast zit, ook de moederbord aansluitingen.
Of je moet dus iedere keer de kast open schroeven om de boel aan te sluiten,
of je gaat alle aansluitingen (muis, toetsenbord, monitor, USB, etc.) naar de achterkant verlengen.
Dan kan ik je Neutrik verhaal volgen, ik wist alleen niet dat Neutrik ook USB, monitor en keyboard stekkers maakte.
Buiten dat zie ik hier ook het nut niet helemaal van in (om deze te vervangen).
Of ben je van plan om de MAYA EX7 ook in de kast te gaan inbouwen en deze aansluitingen op Neutrik stekkers te brengen? Lijkt mij ook een totaal nutteloos plan. Ten eerste heeft het dan helemaal geen nut meer dat je een USB kaart hebt, je kan hem dus niet meer ergens anders gebruiken. Ten tweede heb je intern alsnog de normale aansluitingen zitten, oftewel een setje extra contact punten in de aansluit lijn dus.
Of ben je van plan om de Neutrik stekkers direct op de print van de EX7 te solderen?
Je kan in dat geval veel beter voor een PCI kaart met een break-out box kiezen.
Haal je de break-out box er af en soldeer je de kabel aan de Neutrik stekkers.
Heb je in ieder geval een veel beter geluid en kun je, als je dat wilt, zelfs gebalanceerde aansluitingen maken.
[edit]Dré, je hebt gelijk, laaten we het beestje wel bij zijn naam noemen (= aangepast)[/edit]Topic: Keuze rackmount/desktop (21-7-2005 22:07:00)
Jeroen Zelle schreef:
Ok ik zal jullie wat meer informatie geven over de computer.Wat erin komt:
Pentium Mobile moederbord, Mini ITX, 17 x 17 cm
Intel Pentium M , 1.4 ghz ( vergelijkbaar met 2,4 ghz)
40 mm CPU koeler
512 MB DDR-Ram laag profiel
300 gb harde schijf
Er is ook een mogelijkheid om een PCI kaart erin te zetten + een normale cdrom speler
De kast is namelijk speciaal gemaakt voor dat moederbord & het is niet te koop bij Conrad.
1U = 44 mm hoog Maximale breedte (intern) 42 cm, diepte maximaal 21 cm (Intern)
CD Rom speler = 43 mm hoog
Deze krijg je er dus nooit in tenzij de kast van 0.5 mm plaat is gemaakt
Is de gebruikte metaal dikte groter (wat ik wel denk anders wordt het wel een heel slap geval)
dan moet je dus een stuk uit de onder of bovenkant flexen. Ook niet goed voor de stevigheid.
CD rom is diep: 21 cm met aansluitingen. Zou dus net kunnen.
CD rom is breed: 15 cm + MB 17 cm + 1U voeding (meestal) 10 cm totaal is 42 cm.
Zou dus precies passen.
Maar:
waar laat je die pci kaart en harde schijf dan?????
Deze moeten dus zweven boven het moederbord! Boven CD-rom en voeding is immers geen plaats.
Helaas is daar ook geen plaats (ruimte in de hoogte) vanwege de aansluitingen, CPU + koeler en geheugen chips.
Nogmaals dus veel succes.
Als je hem klaar hebt kom hem dan maar laten zien (op mijn kosten).
Zetten we hem aan een 24 uurs test in een rackcase. Als alles goed werkt (en werken blijft) en de prijs is goed koop ik er direct minimaal 4 van je.
Volgens mij is dat zon standaard 19" conrad kastje die bijna niets kosten.
Wens je veel geluk.
Enkele problemen die je tegenkomt:
Meeste moederborden zijn 22cm to 24cm diep past dus niet. Optie dus een Barebone MB
Moederbord dient horizontaal geplaatste audio connectors te hebben (anders te hoog)
Speciale CPU koeler wegens hoogte van standaard koeler
Je hebt een speciale voeding nodig
Een normale CD rom speler krijg je er niet in moet dus een micro drive worden.
Verder neem ik aan dat er ook nog wat HD's in moeten, waar wil je die nog kwijt dan?
Ik ben benieuwd.
Topic: Keuze rackmount/desktop (26-8-2005 18:59:00)Wens je veel geluk.
Enkele problemen die je tegenkomt:
Meeste moederborden zijn 22cm to 24cm diep past dus niet. Optie dus een Barebone MB
Moederbord dient horizontaal geplaatste audio connectors te hebben (anders te hoog)
Speciale CPU koeler wegens hoogte van standaard koeler
Je hebt een speciale voeding nodig
Een normale CD rom speler krijg je er niet in moet dus een micro drive worden.
Verder neem ik aan dat er ook nog wat HD's in moeten, waar wil je die nog kwijt dan?
Ik ben benieuwd.
PimW schreef:
Offtopic: ik ben nog op zoek naar een LEGALE versie van de oude vertrouwde Pcdj Red (géén VRM). Fracktone: officieel wordt deze niet meer verkocht...is er toch nog een mogelijkheid om er aan te komen?Eventueel iemand nog een versie die ik 2e hands mag overkopen? (moet wel legaal zijn)
Heb je een goede reden dan is het geen probleem.
Officieel is RED niet meer leverbaar behalve voor een aantal verhuurbedrijven die met RED werken. Ik heb dus licenties genoeg in voorraad.
Of als je geen spelpoort hebt (laptop b.v.)kun je gebruikmaken van deze.
Maar er zijn tegenwoordig ook heel veel keybords met USB aansluiting.
Topic: Geluidjes (23-8-2005 13:14:00)Maar er zijn tegenwoordig ook heel veel keybords met USB aansluiting.
Ook een leuke (en nog gratis ook) is looptrax van Mixvibes.
Werkt heel mooi met een midi keyboard, kun je onder iedere toets een sample zetten.
https://www.mixvibes.com/pageeng/page.php?x=oldver
Kijk onderaan de pagina.
Topic: Keuze rackmount/desktop (5-8-2005 09:52:00)Werkt heel mooi met een midi keyboard, kun je onder iedere toets een sample zetten.
https://www.mixvibes.com/pageeng/page.php?x=oldver
Kijk onderaan de pagina.
Het beste kun je de recordcase op de zelfde drive als je MP3's zetten.
In zowel de oude PCDJ versies als de VRM versies kun je het pad naar de recordcase aanpassen.
Dit heeft als voordeel dat je een backup van je C drive op een CD/DVD kunt zetten, bij een fout in het (besturings)programma kun je dan snel herstellen en is alles weer bij het oude. Voor je MP3's en recordcase kun je eventueel een reserve copie op een andere HD zetten.
Je kan zelfs je tweede (D) drive in een verwisselbaar station zetten. Ik heb dit aan een aantal grote drive-in shows geleverd, deze werken met verschillende DJ's die ieder hun eigen schijf met muziek en recordcase hebben.
Bij het begin van een show drukken ze hun eigen schijf er in en alles is precies zo als zij het hebben willen.
De meeste DJ's hebben dan thuis op hun eigen computer ook een bracket zitten zodat ze thuis alles kunnen bewerken/aanpassen.
Topic: Keuze rackmount/desktop (25-7-2005 09:07:00)In zowel de oude PCDJ versies als de VRM versies kun je het pad naar de recordcase aanpassen.
Dit heeft als voordeel dat je een backup van je C drive op een CD/DVD kunt zetten, bij een fout in het (besturings)programma kun je dan snel herstellen en is alles weer bij het oude. Voor je MP3's en recordcase kun je eventueel een reserve copie op een andere HD zetten.
Je kan zelfs je tweede (D) drive in een verwisselbaar station zetten. Ik heb dit aan een aantal grote drive-in shows geleverd, deze werken met verschillende DJ's die ieder hun eigen schijf met muziek en recordcase hebben.
Bij het begin van een show drukken ze hun eigen schijf er in en alles is precies zo als zij het hebben willen.
De meeste DJ's hebben dan thuis op hun eigen computer ook een bracket zitten zodat ze thuis alles kunnen bewerken/aanpassen.
"Ik ga een computer bouwen met als hoofd doel muziek (geluid) weer te geven.
Ik besteed heel veel aandacht (en geld) aan de aansluitingen.
Maar ik ga wel bezuinigen op dat onderdeel die voor de kwaliteit van het geluid moet zorgen."
Ergens ontgaat mij hier de logica, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Dat je geen 240 Euri aan een geluidskaart wilt uitgeven kan ik nog begrijpen, maar om nu naar een MAYA EX7 te gaan vind ik zonde.
Niet dat de MAYA EX7 slecht is maar voor die 119 euri kun je ook een MAYA44 MK2 kopen.
Deze PCI kaart geeft toch een heel stuk beter geluid.
Topic: Keuze rackmount/desktop (22-7-2005 09:16:00)Ik besteed heel veel aandacht (en geld) aan de aansluitingen.
Maar ik ga wel bezuinigen op dat onderdeel die voor de kwaliteit van het geluid moet zorgen."
Ergens ontgaat mij hier de logica, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Dat je geen 240 Euri aan een geluidskaart wilt uitgeven kan ik nog begrijpen, maar om nu naar een MAYA EX7 te gaan vind ik zonde.
Niet dat de MAYA EX7 slecht is maar voor die 119 euri kun je ook een MAYA44 MK2 kopen.
Deze PCI kaart geeft toch een heel stuk beter geluid.
Jeroen Zelle schreef:
Ik ga binnenkort beginnen aan een compleet zelf te bouwen 19" muziekcomputer.Hardware & software:
- Maya EX 7.1 USB geluidskaart
Het speciale aan dit systeem is dat alles binnenin de kast zit, dus ook de aansluitingen van het moederbord. Op deze manier is het dummy & sloop proof. Op de achterkant komen Neutrik aansluitingen.
Ik vraag me alleen af waarom je een "consumer grade" USB (externe) geluidskaart gaat gebruiken.
Ook volg ik je verhaal van de "Neutrik" aansluitingen op de achterkant niet helemaal.
Je zegt dat alles binnen in de kast zit, ook de moederbord aansluitingen.
Of je moet dus iedere keer de kast open schroeven om de boel aan te sluiten,
of je gaat alle aansluitingen (muis, toetsenbord, monitor, USB, etc.) naar de achterkant verlengen.
Dan kan ik je Neutrik verhaal volgen, ik wist alleen niet dat Neutrik ook USB, monitor en keyboard stekkers maakte.
Buiten dat zie ik hier ook het nut niet helemaal van in (om deze te vervangen).
Of ben je van plan om de MAYA EX7 ook in de kast te gaan inbouwen en deze aansluitingen op Neutrik stekkers te brengen? Lijkt mij ook een totaal nutteloos plan. Ten eerste heeft het dan helemaal geen nut meer dat je een USB kaart hebt, je kan hem dus niet meer ergens anders gebruiken. Ten tweede heb je intern alsnog de normale aansluitingen zitten, oftewel een setje extra contact punten in de aansluit lijn dus.
Of ben je van plan om de Neutrik stekkers direct op de print van de EX7 te solderen?
Je kan in dat geval veel beter voor een PCI kaart met een break-out box kiezen.
Haal je de break-out box er af en soldeer je de kabel aan de Neutrik stekkers.
Heb je in ieder geval een veel beter geluid en kun je, als je dat wilt, zelfs gebalanceerde aansluitingen maken.
[edit]Dré, je hebt gelijk, laaten we het beestje wel bij zijn naam noemen (= aangepast)[/edit]
Zolang je de PC gebruikt voor PCDJ is upgraden niet nodig.
Heb zelf al ongeveer 4 jaar een 1U kast. Deze heeft ongeveer twee en een half jaar op een P3 gedraait zonder koelventilator (paste toen niet (wel met koel element)) zonder problemen.
Deze is ongeveer anderhalf jaar geleden ge upgrade naar een Celeron 2000Mhz (nu wel met koeling) vanwege de komst van PCDJ Scratch.
Met 256Mb draait deze zonder problemen. Kan zelfs scratch en FX tegelijk laten draaien (of FX en RED VRM) zodat ik 4 spelers tegelijk kan gebruiken met 2 DAC-2 controllers. (geluidskaart Waveterminal 192M).
Deze is wel aangesloten op het netwerk (achter Sisco router met Firewall)zodat ik de recordcase e.d. vanaf mijn bureau PC kan edditten.
Topic: Horeca PC systeem (14-7-2005 09:09:00)Heb zelf al ongeveer 4 jaar een 1U kast. Deze heeft ongeveer twee en een half jaar op een P3 gedraait zonder koelventilator (paste toen niet (wel met koel element)) zonder problemen.
Deze is ongeveer anderhalf jaar geleden ge upgrade naar een Celeron 2000Mhz (nu wel met koeling) vanwege de komst van PCDJ Scratch.
Met 256Mb draait deze zonder problemen. Kan zelfs scratch en FX tegelijk laten draaien (of FX en RED VRM) zodat ik 4 spelers tegelijk kan gebruiken met 2 DAC-2 controllers. (geluidskaart Waveterminal 192M).
Deze is wel aangesloten op het netwerk (achter Sisco router met Firewall)zodat ik de recordcase e.d. vanaf mijn bureau PC kan edditten.
Martin,
Als je prijzen vermeld vertel er dan ook bij waar deze weg komen.
De hier genoemde prijs komt van de PCDJ website en is online verkoop uit de VS.
Je moet dan dus ook voor garantie in de VS zijn.
Daarbij komt nog het volgende:
Quote van de PCDJ site bij berekenen verzendkosten:
"Verzendkosten EUR 60.92" /quote
"Wanneer goederen naar een ander land worden geëxporteerd, passeren deze de douane en worden mogelijk invoerrechten geheven. De ontvanger van de goederen moet alle verschuldigde invoerrechten voldoen."
Dit komt op het volgende neer:
303,75 Controller + RED VRM
9,11 3% invoer rechten
60,92 Verzendkosten
71.00 BTW 19% (over 373.78)
30,00 Handeling kosten verlader (deze moet de BTW ETC. voorschieten om uit te kunnen leveren)
Komt het totaal dus op: 474,78 Euro.
Kun je dus toch beter naar een Nederlandse verkoper gaan, daar kost hij (advies prijs) 420.00 Euro
Scheelt ruim 50 euro en je wordt gewoon in nederland geholpen als er iets mis mocht zijn.
Als je prijzen vermeld vertel er dan ook bij waar deze weg komen.
De hier genoemde prijs komt van de PCDJ website en is online verkoop uit de VS.
Je moet dan dus ook voor garantie in de VS zijn.
Daarbij komt nog het volgende:
Quote van de PCDJ site bij berekenen verzendkosten:
"Verzendkosten EUR 60.92" /quote
"Wanneer goederen naar een ander land worden geëxporteerd, passeren deze de douane en worden mogelijk invoerrechten geheven. De ontvanger van de goederen moet alle verschuldigde invoerrechten voldoen."
Dit komt op het volgende neer:
303,75 Controller + RED VRM
9,11 3% invoer rechten
60,92 Verzendkosten
71.00 BTW 19% (over 373.78)
30,00 Handeling kosten verlader (deze moet de BTW ETC. voorschieten om uit te kunnen leveren)
Komt het totaal dus op: 474,78 Euro.
Kun je dus toch beter naar een Nederlandse verkoper gaan, daar kost hij (advies prijs) 420.00 Euro
Scheelt ruim 50 euro en je wordt gewoon in nederland geholpen als er iets mis mocht zijn.