Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van King ryan
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 48 bijdrage(n) van King ryan (Pagina: 4 van 5)
Topic: installeren, afstellen, regelen apparatuur (21-1-2004 01:26:00)
Naar mijn mening dient de gain om het verschil in volume te compenseren. Voor de duidelijkheid: kleine verschillen die worden veroorzaakt door het verschil in de gemasterde tracks. Volgens mij stel je eerst de eq in en daaroverheen eventueel de gain. De master e.d. zou maar 1 keer ingesteld moeten worden.
Het is voor iedereen anders natuurlijk en het verschilt per mixer/setup. Ik heb bijv. de voorkeur dat de faders helemaal uit zijn. Als je druk aan het schuiven bent, heb je geen tijd om de juiste positie van de fader in de gaten te houden, stel je voor dat je telkens per ongeluk uitschiet! Dat klinkt ook voor geen meter!
Topic: labels afplakken? (18-1-2004 20:24:00)Het is voor iedereen anders natuurlijk en het verschilt per mixer/setup. Ik heb bijv. de voorkeur dat de faders helemaal uit zijn. Als je druk aan het schuiven bent, heb je geen tijd om de juiste positie van de fader in de gaten te houden, stel je voor dat je telkens per ongeluk uitschiet! Dat klinkt ook voor geen meter!
Dit is wel onder andere de reden dat vinyl zo duur is.
Topic: labels afplakken? (18-1-2004 20:06:00)ik ben een beetje vaag?(doe teveel dingen tegelijk).
Inderdaad ...het afplakken van platenlabels om daarmee de exclusiviteit mee te waarborgen. Dat dat nog steeds gebeurt vind ik zonde. Als je een titel van mij wilt weten, heb ik geen moeite om dat te geven. Niet dat mijn koffer een open boek is ofzo...maar ik gun het de maker van dat juweeltje van een plaat gewoon.
Topic: labels afplakken? (18-1-2004 19:36:00)Inderdaad ...het afplakken van platenlabels om daarmee de exclusiviteit mee te waarborgen. Dat dat nog steeds gebeurt vind ik zonde. Als je een titel van mij wilt weten, heb ik geen moeite om dat te geven. Niet dat mijn koffer een open boek is ofzo...maar ik gun het de maker van dat juweeltje van een plaat gewoon.
De zin of onzin van labels afplakken.......
Topic: Welk midi keyboard ? (18-1-2004 14:43:00)Voor de duidelijkheid MicroKORG is een synth, MicroKONTROL een midi. Mij was bijna het verkkerde geleverd.
Topic: In het rood draaien en clippen (18-1-2004 14:24:00)Waarom grijpen die stagemanagers dan niet gewoon in. Als het mijn systeem zou zijn of onder mijn verantwoording vallen zou ik ingrijpen of ben ik nu makkelijk aan het praten?
Topic: In het rood draaien en clippen (17-1-2004 19:32:00)check!
Topic: In het rood draaien en clippen (17-1-2004 19:08:00)Waar staat RMS voor bedoel ik.....
Topic: In het rood draaien en clippen (17-1-2004 19:07:00)Kijk dat bedoel ik!
Met zulke antwoorden kan ik iets mee.
Sommige mensen vergeten dat er ook superleken op deze forum zijn. Voor de kenners is het logisch natuurlijk, maar wat ik hier lees staat lijnrecht tegenover wat ik zie in praktijk over dit onderwerp. Vandaar dus mijn nieuwsgierigheid. Dan kan je wel gaan zeggen dat het gewoon zo is, rood is fout enz. punt uit, maar daar kan ik niks mee.
Ik begreep al dat het fout is in het rood te gaan en nu snap ik hoe het toch kan in div. clubs en dat het gewoon geen zin heeft.
ps Wat is RMS.
Topic: In het rood draaien en clippen (17-1-2004 18:29:00)Met zulke antwoorden kan ik iets mee.
Sommige mensen vergeten dat er ook superleken op deze forum zijn. Voor de kenners is het logisch natuurlijk, maar wat ik hier lees staat lijnrecht tegenover wat ik zie in praktijk over dit onderwerp. Vandaar dus mijn nieuwsgierigheid. Dan kan je wel gaan zeggen dat het gewoon zo is, rood is fout enz. punt uit, maar daar kan ik niks mee.
Ik begreep al dat het fout is in het rood te gaan en nu snap ik hoe het toch kan in div. clubs en dat het gewoon geen zin heeft.
ps Wat is RMS.
Mijn excuses voor het namecallen.....
Ik wil gewoon serieus weten waarom in clubs wel in het rood gedraaid kan!!!worden, terwijl dat niet goed is, ik heb dat naar mijn mening duidelijk aangegeven. Waarom een DJ dat doet is niet boeiend, maar dat het kan wel. Ik kan dan niks met antwoorden over stoplichten en dergelijke of "het is gewoon zo..." Het is meer regel dan uitzondering dat er in clubs 'te luid 'wordt gedraaid.
Het is mij nu duidelijk(denk ik), dat dergelijke systemen beschermd zijn tegen de onverschilligheid van de dj.
tnx Ryan
Ik wil gewoon serieus weten waarom in clubs wel in het rood gedraaid kan!!!worden, terwijl dat niet goed is, ik heb dat naar mijn mening duidelijk aangegeven. Waarom een DJ dat doet is niet boeiend, maar dat het kan wel. Ik kan dan niks met antwoorden over stoplichten en dergelijke of "het is gewoon zo..." Het is meer regel dan uitzondering dat er in clubs 'te luid 'wordt gedraaid.
Het is mij nu duidelijk(denk ik), dat dergelijke systemen beschermd zijn tegen de onverschilligheid van de dj.
tnx Ryan