Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Spil
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 47 bijdrage(n) van Spil (Pagina: 4 van 5)
Topic: minimale techno (23-6-2004 10:14:00)
Freaks / The Creeps (You’re Giving Me)
Legowelt / Disco Rout
Alter Ego / Transphormer
Die freaks is wel zooooo vet! Vooral de Steve Bug rmx..
Legowelt is een leuke classic (Joh. Heil rmx) en Transphormer is waarschijnlijk het album he?Topic: minimale techno (17-5-2004 15:19:00)Valt ie ook niet, tis meer deep techno, ohja en trouwens iedereen in dit topic moet zeker naar Awakenings gaan 3 juli.Wat dacht je... Daar staan me een helden!!! Villalobos (mainstage nota bene), Luciano (live), Wighnomy Brothers, enz enz enz... Topic: minimale techno (17-5-2004 14:18:00)
hoe is die steve bug - future retro 101? Heb um in bestelling staan maar nog niet binnen; ken um ook nietHeeeel housey maar erg lekker! Topic: minimale techno (17-5-2004 14:18:00)
Oliver Hacke - No Name EP - Trapez
...Is dit toevallig Trapez LTD 012 (3 tracks)?? Zo ja, waar heb je die gevonden?Bij mijn vaste platenboertje in Duitsland... Decks-Records...Topic: minimale techno (14-5-2004 17:00:00)
Ik ben namelijk met het cultuurpodium in Oss bezig met brainstormen over dance-avonden. Ik, en de mensen bij het cultuurpodium, hebben weinig verstand van het opzetten van een dance-feest, maar we willen wel heel iets anders doen dan de meeste discotheken en grotere parties hier in de buurt. Ik zat dus persoonlijk te denken aan een 'minimal-avond' aangezien dat een redelijk nieuwe stroming is (en ik het heerlijk muziek vindt). maar dan moeten er wel genoeg betaalbare dj's zijn die zo'n avond willen vullen. Wellicht ken jij mensen (of jijzelf) die daaraan mee willen werken????
Er zijn inderdaad steeds meer gelegenheden waar minimaal bod komt.. Awakenings heeft een shitload aan namen geboekt voor het a.s. festival. Verder doet Electronation vrij veel met minimal (Herr Arter en Terry Toner), Reactor komt met een minimale zaal, inderdaad de door jou genoemde pop podia (simplon, Roosje), Household (voorheen Mono, ook van Bart Skils, net als Voltt).
Over jouw plannen in Oss: tuurlijk zou ik daaraan mee willen werken.. ;) Mail me maar op info@djspilly.nl als je meer informatie hebt.. Zou zelf natuurlijk graag willen draaien en ken misschien ook wel wat mensen die ik zou kunnen regelen... Laat maar weten wat je plannen zijn.. :D Dan lullen we per mail/msn/telefoon wel verder...
Greetz, HarmTopic: minimale techno (13-4-2004 15:00:00)En waar kan ik die muziek kopen? Ik woon in Oss, NB. (of all places) en hier zitten geen platenzaken. En on-line; bijv via dancegrooves, is dit soort muziek haast niet te krijgen.
Dus wie helpt me op weg?!
brazDuitsland..
En bij rare-records in eindhoven ben ik achtergekomen. Zijn inderdaad allemaal duitse labels spilly. heb ff voor een kleine 100 euro geshopt en man, wat draait dit lekker zeg, die muziek. Grote favoriet tot nu toe: plastikman - closer. echt weirde shit. En het label Perlon is ook echt mijn ding. Maar hoe houdt je deze muziek interessant voor de dansvloer. Ik vind het het luistermuziek.... niet dat daar wat mis mee is. Wat draai jij erbij om de vloer aan de gang te houden. Ik dacht zelf aan wat electro en tech-house en misschien wel wat breakbeat. any suggestions?
Sorry dat ik nu pas reageer! Hoe ik het interessant hou? Ik probeer waar mogelijk veel met tools te werken, al dan niet op 3 decks. Je hebt een aantal platen/labels die perfecte 3 decks platen uitbrengen waar bijvoorbeeld echt alleen maar een bas en een hihat of iets dergelijks te horen is. Een goed voorbeeld zijn de platen van Studio 1 uit Keulen. Die hebben een serie uitgebracht (al een hele tijd uit) die puur en alleen bestaan uit kleuren. Zo heb je o.a. Gelb, Blau, Rose, Rot, Gold, Silber, enzovoorts. Ook het album van Hawtin (DE9 - Closer to the edit) doet het goed omdat het alleen maar uit loops bestaat... Ik draai ook veel Perlon shit en dat moet je inderdaad interessant maken voor de dansvloer... Succes!Nieuwe Hawtin?! Serieus? Laatste die ik van hem heb was onder zijn alter ego Plastikman op Minus en die plaat heette "I Don't Know" (wereldnummer)... Die was echter heeeel minimaal en ik kan me niet voorstellen dat Rodrigues minimal draait.. Zie die Spectral trouwens nog nergens staan... Spectral 17 is al even uit en daarna zie ik geen releases..
Topic: minimale techno (10-6-2004 15:54:00)2 Braz: die opbouw heb ik ook automatisch hoor.. Lijkt me ook vrij normaal omdat het anders vrij saai kan gaan worden...
nieuwe plaatjes:
Carsten Jost - THE LOST TRACKS PT 2 - Dial 019
False - SINK THE SHIP EP - Minus21
Holden - A BREAK IN THE CLOUDS - Border Community 01BC
Mathew Jonson - ADVANCES - Itiswhatitis / iiwii007
Studio 1 - ORANGE - Studio 005
Robag Wruhme - WUZZELBUD KK (2LP) - Musik Krause / MKLP001
Topic: minimale techno (27-5-2004 21:57:00)nieuwe plaatjes:
Carsten Jost - THE LOST TRACKS PT 2 - Dial 019
False - SINK THE SHIP EP - Minus21
Holden - A BREAK IN THE CLOUDS - Border Community 01BC
Mathew Jonson - ADVANCES - Itiswhatitis / iiwii007
Studio 1 - ORANGE - Studio 005
Robag Wruhme - WUZZELBUD KK (2LP) - Musik Krause / MKLP001
braz schreef:
Freaks / The Creeps (You’re Giving Me)
Legowelt / Disco Rout
Alter Ego / Transphormer
Legowelt is een leuke classic (Joh. Heil rmx) en Transphormer is waarschijnlijk het album he?
Tjah, fuck die platen maar even hoor.. Als die namen op een festival staan, dan ben ik daar present...
Acid Maria & Electric Indigo
Jacek Sienkiewicz
Koze
Lauhaus & Melon
Luciano
Monica Electronica
Steve Bug
Tobi Neumann
Wighnomy Brothers
= minimal stage op awakenings
daarbij komt nog een steve rachmad (house set), bart skils, terry toner & herr arter en ricardo villalobos op de mainstage en ik ben verkocht...
Topic: minimale techno (17-5-2004 14:19:00)Acid Maria & Electric Indigo
Jacek Sienkiewicz
Koze
Lauhaus & Melon
Luciano
Monica Electronica
Steve Bug
Tobi Neumann
Wighnomy Brothers
= minimal stage op awakenings
daarbij komt nog een steve rachmad (house set), bart skils, terry toner & herr arter en ricardo villalobos op de mainstage en ik ben verkocht...
DJ Quinten schreef:
Jorky schreef:
He ik wist niet dat Joris Voorn ook in de minimale stijl valt, weten jullie ook andere goede platen á la Joris Voorn?braz schreef:
he spilly,hoe is die steve bug - future retro 101? Heb um in bestelling staan maar nog niet binnen; ken um ook niet
MuuskE schreef:
Spil schreef:
...Oliver Hacke - No Name EP - Trapez
...
Hier zo'n beetje mijn laatste aanwinsten van de laatste weken...
MONOBOX RMX 2 - TRADE/REALM - LOGISTIC
MINIMAL ALLSTARS - RADICAL RHTYHM - ITALIC
PALOMA QUICK - OLDSCHOOL CUTS VOL 1 - RANDOM DYNAMICS
RICARDO VILLALOBOS - LUNA - PLAYHOUSE
RICARDO VILLALOBOS - BREDOW - PERLON
PLASTIKMAN - CLOSER - NOVAMUTE
JORGE GEBAUHR - MY BEST FRIEND THEME - MY BEST FRIEND
JOHN TEJADA & MAXWELL - HIGHER - PALETTE
STEVE BUG - FUTURE RETRO 101 - POKER FLAT RECORDINGS
Plastikman - I don't know - Minus
Run Stop Restore - Geometry EP - Minus
V.A. - Postoffice - Telegraph
Robag Wruhme - Jenna Makks EP - Milnormodern
Pan/Tone - Unsubscribe - Sub Static
Kiki - Age of Cancer - BPitch Control
Someone Else - Ball Lickin EP - Musik Krause
Sweet Candy - Don't Stop That - Lebensfreude
2 $ Egg - Graphit - Klang
Toro - Planet May - My Best Friend
Pieter K - Communication - Palette
Gabriel Ananda - Atropa Belladonna - Karmarouge
Minimal Man - Chicken Store - Perlon
Oliver Hacke - No Name EP - Trapez
Joris Voorn - The First Sound - Sound Architecture
Paloma Quick - Oldskoolcuts vol.1 (Alexi Delano rmx) - Random Dynamics
2 Dollar Egg - 4 Rooms (2LP) - i220
Francis Harris & Erich Lee - High Pressure - Sunshine
Sten - Restless (Sender)
Quenum & Lee Van Dowski - Extensio (Cadenza)
Topic: minimale techno (22-4-2004 10:32:00)MONOBOX RMX 2 - TRADE/REALM - LOGISTIC
MINIMAL ALLSTARS - RADICAL RHTYHM - ITALIC
PALOMA QUICK - OLDSCHOOL CUTS VOL 1 - RANDOM DYNAMICS
RICARDO VILLALOBOS - LUNA - PLAYHOUSE
RICARDO VILLALOBOS - BREDOW - PERLON
PLASTIKMAN - CLOSER - NOVAMUTE
JORGE GEBAUHR - MY BEST FRIEND THEME - MY BEST FRIEND
JOHN TEJADA & MAXWELL - HIGHER - PALETTE
STEVE BUG - FUTURE RETRO 101 - POKER FLAT RECORDINGS
Plastikman - I don't know - Minus
Run Stop Restore - Geometry EP - Minus
V.A. - Postoffice - Telegraph
Robag Wruhme - Jenna Makks EP - Milnormodern
Pan/Tone - Unsubscribe - Sub Static
Kiki - Age of Cancer - BPitch Control
Someone Else - Ball Lickin EP - Musik Krause
Sweet Candy - Don't Stop That - Lebensfreude
2 $ Egg - Graphit - Klang
Toro - Planet May - My Best Friend
Pieter K - Communication - Palette
Gabriel Ananda - Atropa Belladonna - Karmarouge
Minimal Man - Chicken Store - Perlon
Oliver Hacke - No Name EP - Trapez
Joris Voorn - The First Sound - Sound Architecture
Paloma Quick - Oldskoolcuts vol.1 (Alexi Delano rmx) - Random Dynamics
2 Dollar Egg - 4 Rooms (2LP) - i220
Francis Harris & Erich Lee - High Pressure - Sunshine
Sten - Restless (Sender)
Quenum & Lee Van Dowski - Extensio (Cadenza)
braz schreef:
Toch nog bedankt voor de late rsactie Spil! Ik heb die studio1-serie inmiddels ook ontdekt, maar nog niets van aangeschaft. (weinig geld op het moment) Valt me trouwens wel op dat er in de media steeds meer geschreven wordt over deze minimale variant op techno, maar dat er nog maar weinig feestjes worden gegeven waar deze muziek aan bod komt. (ben nu tegengekomen: Simplon, doornroosje en Voltt, maar daar houdt het mee op) Komt dat omdat deze stijl gewoon nog niet populair genoeg is of omdat er weinig dj's zijn die deze stijl goed beheersen?Ik ben namelijk met het cultuurpodium in Oss bezig met brainstormen over dance-avonden. Ik, en de mensen bij het cultuurpodium, hebben weinig verstand van het opzetten van een dance-feest, maar we willen wel heel iets anders doen dan de meeste discotheken en grotere parties hier in de buurt. Ik zat dus persoonlijk te denken aan een 'minimal-avond' aangezien dat een redelijk nieuwe stroming is (en ik het heerlijk muziek vindt). maar dan moeten er wel genoeg betaalbare dj's zijn die zo'n avond willen vullen. Wellicht ken jij mensen (of jijzelf) die daaraan mee willen werken????
Over jouw plannen in Oss: tuurlijk zou ik daaraan mee willen werken.. ;) Mail me maar op info@djspilly.nl als je meer informatie hebt.. Zou zelf natuurlijk graag willen draaien en ken misschien ook wel wat mensen die ik zou kunnen regelen... Laat maar weten wat je plannen zijn.. :D Dan lullen we per mail/msn/telefoon wel verder...
Greetz, Harm
braz schreef:
Spil]
Dus wie helpt me op weg?!
braz