Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Paulus0013
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 111 bijdrage(n) van Paulus0013 (Pagina: 4 van 12)
Topic: Twijfels over laser output (15-10-2008 18:45:00)
Staat er niet in de gebruiksaanwijzing van de Medialas doos hoe je de uitgangsspanning aan verschillende single ended en differential drivers aanpast?Uhm handleiding?
Gevonden! https://www.medialas.de/data/USB-Box.pdf
Zo te zien zeggen ze daar hetzelfde als jij. Paar van die pinnen naar de ground verbinden en dat zou het al oplossen. Vreemd dat die Chinezen dat niet meteen in het verloopje doen dan.Topic: Twijfels over laser output (10-10-2008 16:56:00)
Zoals ik al zei ik heb de lasers als consument gekocht. Niets geen bedrijfsnaam of wat dan ook.
Er werd 2 jaar garantie geboden bij aankoop.
Ik heb de facturen eens gepakt.
Het gaat om 2x500RGY laser, 2x400G en 1x2000G welke ik sinds november 2007 heb aangeschaft.
Je zou dus zeggen dat ze allemaal onder garantie vallen, aangezien we nog ruim binnen de 2 jaar zitten.
Laserworld gaf per mail aan eigenlijk alleen de 2000G te willen checken, aangezien hun aanbod alleen gold voor zaken aangeschaft in de laatste 6 maanden.
Ik krijg het idee dat ze hiermee zelf ook meer richting zakelijke garantie van slechts 6 maanden willen werken.
Topic: Twijfels over laser output (15-10-2008 17:54:00)Er werd 2 jaar garantie geboden bij aankoop.
Ik heb de facturen eens gepakt.
Het gaat om 2x500RGY laser, 2x400G en 1x2000G welke ik sinds november 2007 heb aangeschaft.
Je zou dus zeggen dat ze allemaal onder garantie vallen, aangezien we nog ruim binnen de 2 jaar zitten.
Laserworld gaf per mail aan eigenlijk alleen de 2000G te willen checken, aangezien hun aanbod alleen gold voor zaken aangeschaft in de laatste 6 maanden.
Ik krijg het idee dat ze hiermee zelf ook meer richting zakelijke garantie van slechts 6 maanden willen werken.
Waarom hameren jullie zo op het punt consumentenkoop of niet?
Topic: Twijfels over laser output (15-10-2008 07:08:00)Het betreft toch echt een consumentenkoop.
Het product op zich hoéft daar niets aan af te doen. Iedereen kan die apparaten eigenlijk aanschaffen.
Maar goed zie dit maar tot een goed einde te brengen.
Het juridisch loket zou ik ook eens kunnen bellen voor informatie.
Ik weet niet exact hoe Duits recht geregeld is, wel dat het veel lijkt op dat van NL, wat wil je met de EU regels.
Een ding is zeker, ik ben op dit moment best de lul.
De units zelf doen het niet naar behoren en de kans is vrij groot dat ik bepaalde klussen mis zal lopen als er niet snel een oplossing komt. En gezien de reactie van Laserworld vrees ik het ergste.
Topic: Twijfels over laser output (14-10-2008 04:33:00)Het product op zich hoéft daar niets aan af te doen. Iedereen kan die apparaten eigenlijk aanschaffen.
Maar goed zie dit maar tot een goed einde te brengen.
Het juridisch loket zou ik ook eens kunnen bellen voor informatie.
Ik weet niet exact hoe Duits recht geregeld is, wel dat het veel lijkt op dat van NL, wat wil je met de EU regels.
Een ding is zeker, ik ben op dit moment best de lul.
De units zelf doen het niet naar behoren en de kans is vrij groot dat ik bepaalde klussen mis zal lopen als er niet snel een oplossing komt. En gezien de reactie van Laserworld vrees ik het ergste.
Het verhaal is nog niet ten einde.
Om een of andere reden vindt meneer Laserworld dat zijn lasers toch echt de juiste output geven.
Er stond een typenummer op de diode in de 2000G. Eerste informatie levert op dat het een 500mW diode zou betreffen. Dat zou helemaal een mooie boel worden!
Of er moet 1500 bedoeld worden... fijn verlies dan van 900mW op de schone spiegels. Welke van de 2 zullen we kiezen? Lijkt me beiden niet hoopgevend.
Owja op de diode zat ook een sticker waar de output op was doorgestreept met een stift. Ik kan nog vaag dpss lezen en iets van 500mW. Ik had stille hoop dat er nog een '1' voor had gemoeten.
Nog een mooie reactie was dat ik wellicht beter bij de concurrent kon gaan kopen.
Zoiets idioots vraag ik toch ook weer niet? Ik confronteer ze alleen met onze metingen.
Heb ze gevraagd of ik langs kan komen en ze me ter plekke kunnen laten zien dat de diodes de juiste output geven.
Ik vrees echter het ergste, vooral gezien hun laatste reactie waarin ze allerlei compleet irrelevante zaken in de discussie te betrekken. Om eens iets te noemen: 'waarom koop je zoveel lasers?', 'andere zaken aan de units zijn wel goed'.
Dit kan nog vrij vervelend worden en ik vrees dat ik toch echt aan het kortste eind ga trekken, ook al zou ik gelijk hebben.
Topic: Twijfels over laser output (10-10-2008 18:01:00)Om een of andere reden vindt meneer Laserworld dat zijn lasers toch echt de juiste output geven.
Er stond een typenummer op de diode in de 2000G. Eerste informatie levert op dat het een 500mW diode zou betreffen. Dat zou helemaal een mooie boel worden!
Of er moet 1500 bedoeld worden... fijn verlies dan van 900mW op de schone spiegels. Welke van de 2 zullen we kiezen? Lijkt me beiden niet hoopgevend.
Owja op de diode zat ook een sticker waar de output op was doorgestreept met een stift. Ik kan nog vaag dpss lezen en iets van 500mW. Ik had stille hoop dat er nog een '1' voor had gemoeten.
Nog een mooie reactie was dat ik wellicht beter bij de concurrent kon gaan kopen.
Zoiets idioots vraag ik toch ook weer niet? Ik confronteer ze alleen met onze metingen.
Heb ze gevraagd of ik langs kan komen en ze me ter plekke kunnen laten zien dat de diodes de juiste output geven.
Ik vrees echter het ergste, vooral gezien hun laatste reactie waarin ze allerlei compleet irrelevante zaken in de discussie te betrekken. Om eens iets te noemen: 'waarom koop je zoveel lasers?', 'andere zaken aan de units zijn wel goed'.
Dit kan nog vrij vervelend worden en ik vrees dat ik toch echt aan het kortste eind ga trekken, ook al zou ik gelijk hebben.
Victor schreef:
Ik ben met je eens dat Laserworld het erg bont maakt. Het zijn ook een beetje cowboys...Staat er niet in de gebruiksaanwijzing van de Medialas doos hoe je de uitgangsspanning aan verschillende single ended en differential drivers aanpast?
Gevonden! https://www.medialas.de/data/USB-Box.pdf
Zo te zien zeggen ze daar hetzelfde als jij. Paar van die pinnen naar de ground verbinden en dat zou het al oplossen. Vreemd dat die Chinezen dat niet meteen in het verloopje doen dan.
Laat ik voorop stellen dat ik het redelijk met je eens ben over wat je voor je geld krijgt.
Dit neemt echter niet weg dat hetgeen je krijgt eigenlijk amper overeenkomt met wat je denkt te krijgen en wat je beloofd wordt.
En met een range van 50% zoals bij de 2000G schiet je ook weinig op. Naar mijn idee is een 1watt laser niet een 2watt en kan je ze niet onder dit motto verkopen. Voor de pro gebruikten ze een range van 1500-2000mW. De show nemen ze kennelijk nog wat ruimer.
Nog even en ze gaan beweren dat een dergelijke unit tussen 200 en 2000 moet doen. Je gaat je haast afvragen of ze zelf dan nog wel weten wat ze verkopen.
Mijn verwachtingen horen er eigenlijk niet toe te doen.
Men behoort spullen te leveren volgens de specs. En als het even kan een redelijke range te nemen.
Edit: je zegt voor de prijzen die Laserworld rekent...
Ga je dan uit van: prijzen op hun site, prijzen op eBay, prijzen bij retailers, andere prijslijsten die ronddwarrelen?
Daarin zit nogal een flink verschil; 50% is geen uitzondering.
Een 2000G doet op hun website bijna 10k. Ik mag hopen dat je voor dat geld dan toch ook wel wat krijgt. En niet zoals ik op 600mW uitkomt.
Iemand nog ideeen hoe ik de RGB laser 5 volt kan geven met mijn hardware?
Ik gebruik de medialas usb box v2.
Is het wellicht een kwestie van wat pinnen naar de ground verbinden? Of komt er meer bij kijken.
Topic: Twijfels over laser output (10-10-2008 01:46:00)Dit neemt echter niet weg dat hetgeen je krijgt eigenlijk amper overeenkomt met wat je denkt te krijgen en wat je beloofd wordt.
En met een range van 50% zoals bij de 2000G schiet je ook weinig op. Naar mijn idee is een 1watt laser niet een 2watt en kan je ze niet onder dit motto verkopen. Voor de pro gebruikten ze een range van 1500-2000mW. De show nemen ze kennelijk nog wat ruimer.
Nog even en ze gaan beweren dat een dergelijke unit tussen 200 en 2000 moet doen. Je gaat je haast afvragen of ze zelf dan nog wel weten wat ze verkopen.
Mijn verwachtingen horen er eigenlijk niet toe te doen.
Men behoort spullen te leveren volgens de specs. En als het even kan een redelijke range te nemen.
Edit: je zegt voor de prijzen die Laserworld rekent...
Ga je dan uit van: prijzen op hun site, prijzen op eBay, prijzen bij retailers, andere prijslijsten die ronddwarrelen?
Daarin zit nogal een flink verschil; 50% is geen uitzondering.
Een 2000G doet op hun website bijna 10k. Ik mag hopen dat je voor dat geld dan toch ook wel wat krijgt. En niet zoals ik op 600mW uitkomt.
Iemand nog ideeen hoe ik de RGB laser 5 volt kan geven met mijn hardware?
Ik gebruik de medialas usb box v2.
Is het wellicht een kwestie van wat pinnen naar de ground verbinden? Of komt er meer bij kijken.
Ben ik weer ;).
Ik ben van de week bij -bart- langsgeweest, waarvoor nog mijn dank, en we hebben het volgende geconstateerd:
De RGB unit kwam inside niet verder dan een 2-2.5V. Logisch dus dat je dan wat output te kort gaat komen.
De unit krijgt alleen +2.5v aangestuurd via zijn utp plug.
Deze plug stuurt het volgende aan:
1. X+
2. Y+
3. R
4. G
5. B
6. X-
7. Y-
8. GND
Direct op 5 volt ging het er al beter uitzien!
We gingen van zo'n 60mW groen naar 300.
Rood ging van 200 naar zo'n 500.
En blauw tenslotte deed al 200mW.
De spiegels hadden bij groen een verlies van ongeveer 20% en bovengenoemde waarden zijn gemeten buiten de unit.
Dan ben ik eens benieuwd hoe het zit met dat voltage gebeuren.
Volgens de verkoper van de unit hadden andere mensen met een dergelijke unit geen last van output verlies. Zij gebruiken andere software en waarschijnlijk dan ook andere hardware om de laser aan te sturen. Is er geen standaard in de aansturing? Of kan je binnen die standaard nog wat schuiven ofzo?
Naast de RGB laser hebben we ook de spullen van Laserworld nog eens gemeten.
De 400G kwam buiten de unit op 150mW.
Een 500mW RGY laser hebben we gemeten op 150mW groen en 200mW rood. Die zou 150g en 350r moeten doen.
Thuis heb ik de units (heb er 2) even opengetrokken en zag het volgende:
200mW groene module en 300mW rode in unit 1.
300mW groene module en 300mW rode in unit 2.
Nu kan ik er voor groen nog inkomen, het zou een diode kunnen zijn die zijn specs niet haalt, maar dan zouden ze hem toch beter ook een andere sticker kunnen geven lijkt me.
Van het rood snap ik het even niet. Een 300mW module gaat sowieso al geen 350 doen als je die normaal gebruikt.
Mooier was nog een 2000G unit die we op toch wel 600mW hebben gemeten. Deze unit is nieuw, dus vervuiling zou geen issue moeten zijn. Daarbij zaten de spiegels in deze unit ingepakt. Je kan me veel vertellen over optiek en verliezen, maar dit is wel erg extreem naar mijn idee.
De reactie van laserworld was:
Topic: Twijfels over laser output (21-9-2008 19:20:00)Ik ben van de week bij -bart- langsgeweest, waarvoor nog mijn dank, en we hebben het volgende geconstateerd:
De RGB unit kwam inside niet verder dan een 2-2.5V. Logisch dus dat je dan wat output te kort gaat komen.
De unit krijgt alleen +2.5v aangestuurd via zijn utp plug.
Deze plug stuurt het volgende aan:
1. X+
2. Y+
3. R
4. G
5. B
6. X-
7. Y-
8. GND
Direct op 5 volt ging het er al beter uitzien!
We gingen van zo'n 60mW groen naar 300.
Rood ging van 200 naar zo'n 500.
En blauw tenslotte deed al 200mW.
De spiegels hadden bij groen een verlies van ongeveer 20% en bovengenoemde waarden zijn gemeten buiten de unit.
Dan ben ik eens benieuwd hoe het zit met dat voltage gebeuren.
Volgens de verkoper van de unit hadden andere mensen met een dergelijke unit geen last van output verlies. Zij gebruiken andere software en waarschijnlijk dan ook andere hardware om de laser aan te sturen. Is er geen standaard in de aansturing? Of kan je binnen die standaard nog wat schuiven ofzo?
Naast de RGB laser hebben we ook de spullen van Laserworld nog eens gemeten.
De 400G kwam buiten de unit op 150mW.
Een 500mW RGY laser hebben we gemeten op 150mW groen en 200mW rood. Die zou 150g en 350r moeten doen.
Thuis heb ik de units (heb er 2) even opengetrokken en zag het volgende:
200mW groene module en 300mW rode in unit 1.
300mW groene module en 300mW rode in unit 2.
Nu kan ik er voor groen nog inkomen, het zou een diode kunnen zijn die zijn specs niet haalt, maar dan zouden ze hem toch beter ook een andere sticker kunnen geven lijkt me.
Van het rood snap ik het even niet. Een 300mW module gaat sowieso al geen 350 doen als je die normaal gebruikt.
Mooier was nog een 2000G unit die we op toch wel 600mW hebben gemeten. Deze unit is nieuw, dus vervuiling zou geen issue moeten zijn. Daarbij zaten de spiegels in deze unit ingepakt. Je kan me veel vertellen over optiek en verliezen, maar dit is wel erg extreem naar mijn idee.
De reactie van laserworld was:
Of course there are some variations in power with our lasers. But I still think that the lasers meet the minimum requirements, otherwise they wouldn't have been sent
Vrij apart! Vooral omdat ik voordat men de 2000G opstuurde specifiek heb gevraagd of ze de output konden meten. Dit omdat ik wellicht interesse had in een 2e exemplaar en het fijn zou zijn als de output redelijk overeenkomt. Maar dit meten wilde men niet doen.Ja uhm ik wil best langskomen!
Alleen ik wil niet aan de gang blijven. Ben ook al naar Vinkeveen gereden, voor kennelijk een niet representatieve outputmeting.
Wat betreft meten heb ik geen enkele apparatuur in huis, omdat ik tot dusverre nog nooit iets nodig heb gehad.
Als ik hier thuis het woord multimeter noem kijken ze me schaapachtig aan.
Topic: Twijfels over laser output (21-9-2008 17:13:00)Alleen ik wil niet aan de gang blijven. Ben ook al naar Vinkeveen gereden, voor kennelijk een niet representatieve outputmeting.
Wat betreft meten heb ik geen enkele apparatuur in huis, omdat ik tot dusverre nog nooit iets nodig heb gehad.
Als ik hier thuis het woord multimeter noem kijken ze me schaapachtig aan.
Is zo'n 400mw ding simpel?
Mijn excuses, met simpel bedoel ik dat ze vaak maar 7 kleuren kunnen maken.Ik heb nog wel een foto van de binnenkant, voor zover het enig nut heeft voor de discussie:
https://www.lj-jp.nl/IMG_1625.JPG 3MB
Groen onder, rood midden en blauw boven.
De scans zouden volgens specs >95% reflectie moeten doen.
En soms wil het rood nog wel eens zwak blijven branden.
Topic: Twijfels over laser output (21-9-2008 16:55:00)https://www.lj-jp.nl/IMG_1625.JPG 3MB
Groen onder, rood midden en blauw boven.
De scans zouden volgens specs >95% reflectie moeten doen.
En soms wil het rood nog wel eens zwak blijven branden.
Ik wil niet té eigenwijs overkomen, maar probeer je me echt wijs te maken dat dit wat er uitkomt ook echt datgene is waar ik het mee moet doen?
Dus dat zelfs puur groen uitgestuurd een verlies van dik 50% geeft?
quote
Ik heb deze rgb laser gekocht er van uitgaande dat het groen in evenwicht zou zijn met de andere genoemde groene lasers. En niet met het idee dat ie eigenlijk een stuk minder zichtbaar is. Want nog minder zichtbaar dan wat ik al had vond ik compleet nutteloos, daar kan je amper wat mee. Immers je koopt al een simpele rgb laser vanaf 1000 Euro. Dat het niet veel voorstelt is natuurlijk een ander verhaal. Maar ik heb er bewust voor gekozen om niet een simpel 400mW ding te nemen.
Ik kan dan leuk de specs op mijn site zetten van de fabrikant, een klant ziet dat net als van die andere lasers en verwacht iets gelijkwaardigs, maar de praktijk laat toch echt een ander plaatje zien.
Dus dat zelfs puur groen uitgestuurd een verlies van dik 50% geeft?
quote
Dat zal niet de reden zijn dat Paulus daarom de vraag stelt.
Nou eigenlijk een beetje.Ik heb deze rgb laser gekocht er van uitgaande dat het groen in evenwicht zou zijn met de andere genoemde groene lasers. En niet met het idee dat ie eigenlijk een stuk minder zichtbaar is. Want nog minder zichtbaar dan wat ik al had vond ik compleet nutteloos, daar kan je amper wat mee. Immers je koopt al een simpele rgb laser vanaf 1000 Euro. Dat het niet veel voorstelt is natuurlijk een ander verhaal. Maar ik heb er bewust voor gekozen om niet een simpel 400mW ding te nemen.
Ik kan dan leuk de specs op mijn site zetten van de fabrikant, een klant ziet dat net als van die andere lasers en verwacht iets gelijkwaardigs, maar de praktijk laat toch echt een ander plaatje zien.