Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Tha joshh

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 101 bijdrage(n) van Tha joshh (Pagina: 4 van 11)

Topic: hoe mp3 tracklist printen? (21-4-2004 22:45:00)
ik gebruik de "print screen" knop wel eens voor dit soort geintjes. Even plakken in word, en printen maar.
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (21-4-2004 19:23:00)

Dré schreef:

Als een lampje wit uitslaat van buiten terwijl het glas niet gebarsten is dan zou ik wellicht mezelf (of de verkoper) even een tik voor het hoofd geven. Kans is dan namelijk HEEL erg groot dat er toch viezigheid op de lamp gezeten heeft. Je mag NOOIT met je jatten aan de lamp komen. Altijd een keukenpapiertje o.i.d. gebruiken. Voor de zekerheid kun je er zelfs voor kiezen een nieuwe lamp ALTIJD even schoon te maken (met een heel klein beetje alcohol op een keukenpapiertje).
Dat is precies wat ik gedaan heb, netjes met mn poten er vanaf gebleven (handschoen) en daarna voor de zekerheid met 95% alcohol het lampje nog eens gepoetst. En toch gaan de lampjes erdoor alsof ik een geldplantage heb.
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (20-4-2004 17:55:00)

SP-Audio schreef:

Maar wat zouden jullie nou doen? goedkope showtec's kopen voor 7.50 of dure philips voor 22,- die bijna even lang meegaan?
Staan die in de webshop?!? [edit]Ow, al gevonden[/edit]Ik denk dat ik dan maar gewoon 2 van die showtecjes ga bestellen, dan doe ik meteen die meting. Maar stel dat er nou meer dan 24V over staat... valt daar iets simpels tussen te solderen?
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (20-4-2004 17:53:00)
De lampen in de Firestorm scans hebben geen geveerde ophanging, maar het spiegeltje en die twee wieltjes die veroorzaken nou toch ook niet echt shokken? Geen barsten in de lampvoet te ontdekken. Wel een warmtevlek op de reflector. (een vlek op de reflector vlak naast de lamp zelf met zo'n olie achtige kleur) De lamp zelf is aan de bovenkant wit beslagen. (neem dus aan dattie gewoon doorgebrand is)
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (19-4-2004 20:31:00)

maurice schreef:

heb ook niet gezegt dat dat het probleem is,.. het verlengt alleen de levensduur aanzienlijk,.. hoorde ook dat philips wel meer gelul heeft met lampjes, die snel stuk gaan!
Het ligt echt niet aan Philips hoor, de GE lampjes die er eerder in zaten zijn op dezelfde manier gesneuveld... ook tijdens een show angry
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (18-4-2004 23:03:00)
Ik ben ervan overtuigd dat het probleem zit in de scan zelf. Volgens de leverancier waren er al meerdere gevallen bekend met een te hoge uitgangsspanning. Het lampje krijgt dan een te hoog voltage te verwerken, en geeft na een relatief korte tijd de geest.
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (18-4-2004 23:00:00)

martyndegraaf schreef:

Als je meer dan 24 volt meet, wat heb je dan gemeten? Zo uit de fitting? Dat is dan onbelast en is altijd een volt of wat hoger.
Ik moet nog meten, en ja, ik weet dat ik ze dan belast moet meten.
Vaak is het een combinatie van idd naamloze bocht, niet genoeg af laten koelen en schokken met afbreken, vervoer ed.
naamloos is het probleem niet dus, ik laat ze idd altijd een halfuurtje afkoelen met de fans aan. ook schokken is het niet, netjes ge-flightcased.
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (18-4-2004 22:30:00)

speakerfreak schreef:

zeker weten dat der lampjes goed vet/zuur vervrij zijn, en dat je er niet met je tengels aan heb gezeten?
yep, schoon,nooit met mn fikken aangezeten.
welke lampjes gebruik je, naamlose rotzooi?
Philips
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (18-4-2004 22:12:00)
Het is een bekend probleem bij deze scanner: het lampjes-snel-door-laten-branden. Nu heb ik daar bij de twee huidige exemplaren nog geen last mee gehad. (de eerste twee teruggestuurd vanwege hetzelfde probleem) Maar van het weekend brandden beide lampjes van beide scans kort na elkaar door. (nog maar +- 12 brand-uren)

Nu denk ik dat de uitgangsspanning voor de lamp van de scan te hoog is (+24V dus). Wat ik nu zou willen proberen is de uitgangsspanning stabiliseren op 24V. Is er iemand die een suggestie heeft voor een compacte schakeling die ik er tussen zou kunnen solderen? Ander tips zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt.
Topic: Spiegelbol "ontkleuren" (7-4-2004 20:40:00)

koentjes schreef:

en er is natuurlijk weer niemand die eraan denkt dat de binnenkant van de bol gemaakt is van piepschuim

en jawel.... dat lost op in....... jawel! wink ;)
Bij mij is die bol toch echt van PVC hoor....