Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Martyndegraaf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 4 van 16)
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (28-12-2007 20:11:00)Serieuze keuken dan voor een particulier
Topic: Powercon maken in een Eon (29-11-2007 17:02:00)Ik gebruik voor al mijn coderingen/beletteringen een Brother label printer, heeft ook netjes wit-op-zwarte tapes.Topic: Stroom verdelen (10-11-2007 15:08:00)
In onze toepassing (licht en geluid op lokatie) hoeft de nul niet voor iedere eindgroep appart geschakeld te worden. Kijk maar naar utiliteits verdelers met smeltveiligheden.Helaas, hier moet ik je toch op beide punten op de vingers tikken:
1) Iedere verdeler moet sind september 2005 voorzien zijn van een eigen hoofdschakelaar. Gedachte gang hierachter is dat in een verdeler een voeding opgedeeld wordt in vele eigdgroepen. In het kader van overzcht en veiligheid dient alles dus achter een hoofdschakelaar te zitten die alle fasen en nul afschakeld van de voeding.
2) Eénfase groepen moeten ten aller tijden voorzien zijn van een groepenschakelaar die wederom de NUL meeschakeld. UItzondering hierop zijn driefase groepen tot 32A.
Een 230V groep bestaande uit slechts 1 zekering en that's it zijn dus niet toegestaan!
Krachtvelden van 32A of meer zonder 3 / 4 polige groepenschakelaar ook niet!
3x16 mag dan weer wel zonder schakelaar uitgevoerd zijn
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (10-11-2007 14:47:00)en dan maar 4 parretjes basisverlichting?
Topic: Conus van speaker kapot (5-11-2007 18:37:00)
Gewoon voldoende overhead nemen in je voeding.
Vergeet niet dat de klant de lokatie bepaald en zolang daar niet genoeg vermogen ter beschikking is kun je bijv. de aggeregaat en dergelijke kosten (diesel/kabels/verdelers) gewoon doorbereken. Vooraf heel duidelijk zijn in dit soort zaken voordat de opdracht geplaats wordt.
Als argument geef ik altijd aan dat wij voor kwaliteit gaan, niet alleen voor maar zeker ook achter de schermen. Laat die mensen maar eens indenken wat er allemaal voort kan komen uit een ondeugdelijke stroomvoorziening.
Vaak begrijpen ze het dan wel en draaien ze bij. Als je maar duidelijk en open bent tegenover de klant.
En het gebeurt overal hoor. Laats een opening gehad van een pand. Compleet met catering en verzorging door de Arjan van Dijk-groep. Deze vroegen vriendelijk of er 125kVA ter beschikking was. Zo niet, hoppa dikke aggeregaat achter de tent en een regel extra op de factuur
Topic: krachtstroom (26-12-2007 13:37:00)Vergeet niet dat de klant de lokatie bepaald en zolang daar niet genoeg vermogen ter beschikking is kun je bijv. de aggeregaat en dergelijke kosten (diesel/kabels/verdelers) gewoon doorbereken. Vooraf heel duidelijk zijn in dit soort zaken voordat de opdracht geplaats wordt.
Als argument geef ik altijd aan dat wij voor kwaliteit gaan, niet alleen voor maar zeker ook achter de schermen. Laat die mensen maar eens indenken wat er allemaal voort kan komen uit een ondeugdelijke stroomvoorziening.
Vaak begrijpen ze het dan wel en draaien ze bij. Als je maar duidelijk en open bent tegenover de klant.
En het gebeurt overal hoor. Laats een opening gehad van een pand. Compleet met catering en verzorging door de Arjan van Dijk-groep. Deze vroegen vriendelijk of er 125kVA ter beschikking was. Zo niet, hoppa dikke aggeregaat achter de tent en een regel extra op de factuur
joepjuh7 schreef:
...stroomuitsplitsing vanaf 63 amperé ... (Keuken particulier) ...
Nog nooit een EON van binnen gezien maar als je de ruimte hebt kun je er het beste een 2 of 3 mm alu plaatje achter je Powercon zetten (aan de binnenkant dus) waar het chassis doorheen gaat en uiteraard ook de popnagels.
Of als je geen zin heb om te maken bestel je er zo een, zaag in 2en en je hebt er gelijk 2.
Op die manier heb je wat meer body om het chassis vast te zetten en belast je de behuizing wat minder.
Topic: Stroom verdelen (23-11-2007 18:28:00)Of als je geen zin heb om te maken bestel je er zo een, zaag in 2en en je hebt er gelijk 2.
Op die manier heb je wat meer body om het chassis vast te zetten en belast je de behuizing wat minder.
AM Top is wel de meest ideale.
Niet dat lamme steek gedoe (Da's de STAR-Top) gewoon dubbele schroeven en klaar is Kees.
Zien er mooi en degelijk uit en zeer betaalbaar.
De Pro-Top zien er vrijwel t zelfde uit maar daarbij kun je de behuizing open schroeven.
Bij de AM-Top gewoon ouderwets: twee schroeven tussen de pennen en t binnewerk komt eruit.
Mooiste zijn nog de Power-Top maar die zijn dan weer wel onbetaalbaar :-(
Heerlijk die 400-pagina Mennekes catalogus
Topic: Stroom verdelen (13-11-2007 17:36:00)Niet dat lamme steek gedoe (Da's de STAR-Top) gewoon dubbele schroeven en klaar is Kees.
Zien er mooi en degelijk uit en zeer betaalbaar.
De Pro-Top zien er vrijwel t zelfde uit maar daarbij kun je de behuizing open schroeven.
Bij de AM-Top gewoon ouderwets: twee schroeven tussen de pennen en t binnewerk komt eruit.
Mooiste zijn nog de Power-Top maar die zijn dan weer wel onbetaalbaar :-(
Heerlijk die 400-pagina Mennekes catalogus
Vraag is alleen waar ga je de grens leggen? Ik kan bij Dré een kilometer truss bestellen, hier de plaatselijke sprothal volhangen (aan ty-raps) en heel de buts komt naar beneden?!
LAten we hopen dat iedereen zo wijs is om zo goed mogelijk te weten waar je grens ligt....
(Ik weet het, er zijn er een hoop die dat niet weten)
Topic: Stroom verdelen (12-11-2007 18:44:00)LAten we hopen dat iedereen zo wijs is om zo goed mogelijk te weten waar je grens ligt....
(Ik weet het, er zijn er een hoop die dat niet weten)CyberDance schreef:
Alles wordt overigens wel nog voorzien van nummering (uitgangen en automaten) maar daar ben ik nog even voor op zoek naar wit-op-zwart belettering die goed blijft zitten op dit soort blokken.joepvandemortel schreef:
Als eerste het verhaal van de hoofdschakelaar. De verdelers die in onze branche gebruikt worden zijn allemaal voorzien van een steker. Dit houd in de je altijd inprikt op een bestaande installatie. En deze is (mits correct geinstalleerd) voorzien van een hoofdschakelaar. De hele installatie is dus in één handeling spanningsloos te maken. Een hoofdschakelaar is in onze verdeler's niet nodig. TENZIJ je de verdeler rechtstreeks op een aggregaat aansluit, dan moet er wel een hoofdschakelaar tussen. Vaak zit die al op het aggregaat.In onze toepassing (licht en geluid op lokatie) hoeft de nul niet voor iedere eindgroep appart geschakeld te worden. Kijk maar naar utiliteits verdelers met smeltveiligheden.
1) Iedere verdeler moet sind september 2005 voorzien zijn van een eigen hoofdschakelaar. Gedachte gang hierachter is dat in een verdeler een voeding opgedeeld wordt in vele eigdgroepen. In het kader van overzcht en veiligheid dient alles dus achter een hoofdschakelaar te zitten die alle fasen en nul afschakeld van de voeding.
2) Eénfase groepen moeten ten aller tijden voorzien zijn van een groepenschakelaar die wederom de NUL meeschakeld. UItzondering hierop zijn driefase groepen tot 32A.
Een 230V groep bestaande uit slechts 1 zekering en that's it zijn dus niet toegestaan!
Krachtvelden van 32A of meer zonder 3 / 4 polige groepenschakelaar ook niet!
3x16 mag dan weer wel zonder schakelaar uitgevoerd zijn
Waarschijnlijk is dit al eens aangehaald maar een Uninteruptable Power Suply (UPS) is een apparaat die tussen een voeding en een gebruiker wordt gezet die bij NETUITVAL een ongestoorde overdracht waarborgt naar een NOODSTROOMVOOZIENING, tezamen met een alarmering.
Deze apparaten komen voort uit het als maar groeiende data-tijdperk van computers ed. Speciaal bedoeld om een korte periode (15-30min) een stroomvoorziening te waarbgorgen om computer gegevens op te slaan en pc's en servers VEILIG AF TE KUNNEN SLUITEN.
Een UPS is dus géén "soort van aggeregaat" waar je wel een tijd vermogen uit kunt trekken!
Googel eens wat op UPS of zoek eens in dit forum, is zeker te weten al eens meerdere malen naar voren gekomen.
Topic: Filmpje lichtset (9-11-2007 17:33:00)Deze apparaten komen voort uit het als maar groeiende data-tijdperk van computers ed. Speciaal bedoeld om een korte periode (15-30min) een stroomvoorziening te waarbgorgen om computer gegevens op te slaan en pc's en servers VEILIG AF TE KUNNEN SLUITEN.
Een UPS is dus géén "soort van aggeregaat" waar je wel een tijd vermogen uit kunt trekken!
Googel eens wat op UPS of zoek eens in dit forum, is zeker te weten al eens meerdere malen naar voren gekomen.
Ricardoke] schreef:
movingheads zijn robejes 250 wash
Uitgedroogd in combinatie met hevige trilling is wellicht een dodelijke combinatie....
Was ook geen kunstof conus neem ik aan?
Was ook geen kunstof conus neem ik aan?