Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )jeroen(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 60 bijdrage(n) van )jeroen( (Pagina: 4 van 6)
Topic: Hulp nodig : Studio Subwoofer ontwerpen / bouwen. (3-11-2003 18:09:00)
Powersound, de prijs van de csx 257 staat op www.speakerland.com bij losse units van peerless. Dacht iets van 110 euro. De kast is ongeveer 90 liter groot. Als je deze ruimte ervoor over hebt dan kan ik je wel wat meer info geven van lengte en grootte van de baspoort.
Topic: Hulp nodig : Studio Subwoofer ontwerpen / bouwen. (3-11-2003 11:36:00)Ik heb de Peerless csx 257 gebruikt voor een sub bij mijn 5.1 systeem. Het geluid is uitstekend, alleen denk ik dat ik voor mijn ruimte een iets grotere basspeaker had moeten kiezen, want de 10" moet te snel afhaken vergeleken met de satellieten. Maar voor studiogebruik zit je met dit speakertje toch wel goed.
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (24-9-2003 10:39:00)Ik heb thuis een 10" subje, en hier trilt de bank ook (en de ramen). Dus dat wil weinig zeggen. Het gaat ook om andere dingen zoals het frequentiebereik.
Topic: Een sub bouwen voor thuis, welke speakers, welke kast (6-9-2003 17:44:00)Ik heb een Peerless subwoofer staan voor mijn dolby surrround systeem. Een 10", ik dacht de csx 257 W, in een basreflexbehuizing van 90 Liter. Beetje groot, maar dan heb je wel lekker laag: (f3 punt op 25 Hz.)
Omdat 90 liter een vrij grote kast (ik had de ruimte) is kan je beter iets kleiners zoeken. Pak winisd er eens bij en simuleer wat kasten met speakers van www.visaton.com of www.lautsprechershop.de (staan veel speakers bij, EN er staan al veel subplannen op)
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (26-8-2003 09:54:00)Omdat 90 liter een vrij grote kast (ik had de ruimte) is kan je beter iets kleiners zoeken. Pak winisd er eens bij en simuleer wat kasten met speakers van www.visaton.com of www.lautsprechershop.de (staan veel speakers bij, EN er staan al veel subplannen op)
Euh 700 watt continue mag ook 600 zijn (was maar een voorbeeldje) en die speakers zijn er echt wel als je op www.speakerstore.nl gaat kijken. Er zitten een paar leuke van 18sound bij.
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (25-8-2003 22:06:00)Mij lijkt het ook weleens leuk om een klein setje zoals dit te bouwen, waar dan wel een vrij goed en hard geluid uit komt. Bijvoorbeeld een 12" bas van 700 watt continue + 8"/1" van ongeveer 400 watt continue met een goed rendement.
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (25-8-2003 19:32:00)Nijhuisr, waar heb je die roosters vandaan? Zoek nog een hoop van dat spul namelijk.
Topic: Transmissie Lijn boxen (21-8-2003 18:00:00)TL in auto's? Kan je daar een plaatje van laten zien?
Topic: zelfbouw glijbaan (22-7-2003 06:29:00)Is het niet zo dat de speaker in een glijbaan heel erg stug moet zijn opgehangen (en geen grote Xmax hoeft te hebben)? Want ik ben al heel wat glijbaantjes tegengekomen, nou die speaker zag je (bijna) niet bewegen....
Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (2-7-2003 21:47:00)Bartsegers, ik heb voor de kasten van de PAX 158 een manifold gebouwd (PBaudio).