Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BailaXtasis
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 51 bijdrage(n) van BailaXtasis (Pagina: 4 van 6)
Topic: zelfbouw statief? tips? Ideeën? (4-9-2003 11:55:00)
Ik kan aan zo veel ijzer, aluminium, etc... komen als ik wil!! Dicht bij ons zit een oudijzerhandelaar. Een hele betonnen werf vol stukken van veranda's, regenpijpen, enz... maar ook mooi gerief hoor en niets verroest!! mijn lat heb ik in 2 gezaagd en na wat zoekwerk daar heb ik een lat gevonden die perfect in de andere holle lat past, zo kan ik alles gemakkelijker vervoeren en het blijft even stevig!!
Zo'n chinees ding kan ik inderdaad niet gebruiken, die kunnen volgens de boekjes meestal 40kilo dragen...dus 30kilo in het echt en als je je effecten niet mooi symmetrisch verdeeld kun je het volgens mij nog es omver blazen ook...
Een soort lange uitschuifbuis met een mooie stevige pikkel (voet) lijkt me misschien de beste oplossing?Maar zo'n ding dat openplooit zie ik mezelf nog niet direct maken uit wat oud ijzer!!
Dus iedereen gebruikt een echt statief? Niemand die geld te WEINIG heeft?
Topic: zelfbouw statief? tips? Ideeën? (2-9-2003 18:16:00)
Is inderdaad hééél goedkoop Tom, maare... ik ben een rasechte Belg
Ik denk niet dat m'n pa effe 100km wil rijden en dan tot de conclusie komen dat de staieven niet in onze auto geraken
Ik zoek ook veel op 2de hands-sites...
Ik heb ze nog niet echt nodig en als ik ze zou nodig hebben zal ik er dan wel snel een paar nieuwe kopen. Helaas kan ik ze dus ook niet echt hier in de webshop kopen
Hoewel er soms heel mooie aanbiedingen zijn.
Topic: zelfbouw statief? tips? Ideeën? (3-9-2003 18:56:00)
Ik denk niet dat m'n pa effe 100km wil rijden en dan tot de conclusie komen dat de staieven niet in onze auto geraken
Ik zoek ook veel op 2de hands-sites... Ik heb ze nog niet echt nodig en als ik ze zou nodig hebben zal ik er dan wel snel een paar nieuwe kopen. Helaas kan ik ze dus ook niet echt hier in de webshop kopen
Hoewel er soms heel mooie aanbiedingen zijn.oké, best een nieuw en degelijk statief kopen dus...
maar welk? Zo een van Powerdrive uit de Webshop? Het beue is dat ik géén T-bar meer nodig heb, enkel 2 telescoopbuizen met poten aan.
Topic: zelfbouw statief? tips? Ideeën? (2-9-2003 22:06:00)maar welk? Zo een van Powerdrive uit de Webshop? Het beue is dat ik géén T-bar meer nodig heb, enkel 2 telescoopbuizen met poten aan.
moet je aan allelei stukken stevig metaal komen en zo...
Ik kan aan zo veel ijzer, aluminium, etc... komen als ik wil!! Dicht bij ons zit een oudijzerhandelaar. Een hele betonnen werf vol stukken van veranda's, regenpijpen, enz... maar ook mooi gerief hoor en niets verroest!! mijn lat heb ik in 2 gezaagd en na wat zoekwerk daar heb ik een lat gevonden die perfect in de andere holle lat past, zo kan ik alles gemakkelijker vervoeren en het blijft even stevig!!
Zo'n chinees ding kan ik inderdaad niet gebruiken, die kunnen volgens de boekjes meestal 40kilo dragen...dus 30kilo in het echt en als je je effecten niet mooi symmetrisch verdeeld kun je het volgens mij nog es omver blazen ook...
Een soort lange uitschuifbuis met een mooie stevige pikkel (voet) lijkt me misschien de beste oplossing?Maar zo'n ding dat openplooit zie ik mezelf nog niet direct maken uit wat oud ijzer!!
Dus iedereen gebruikt een echt statief? Niemand die geld te WEINIG heeft?
oké, in het forum heb ik inderdaad al gelezen dat zelfgemaakte stelling, statieven enz... niet het beste idee zijn inzake veiligheid voor de effecten alsook voor de mensen die eronder lopen...
Maar... ik heb reeds een lange aluminium buis van ongeveer 4m. (heeft ongeveer 10€ gekost, niet veel dus
) Ik heb dit gebruikt om over een garagepoort te hangen. Op dat moment had ik dus geen statieven nodig. Nu zou ik dit wel nodig hebben(langs beide kanten van de lat één), heeft er iemand hier een idee om dit ook op een goedkope manier op te lossen (een beter idee als tafels stapelen
) of is het toch beter om deftige statieven te kopen (zonder de T-bar)? er hangt ongeveer 50kg gewicht aan... dus een truss-opwind-systeem zou ik wat overdreven vinden of ben ik daar ook verkeerd in?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Topic: velleman Vs. ander merk (22-8-2003 10:50:00)Maar... ik heb reeds een lange aluminium buis van ongeveer 4m. (heeft ongeveer 10€ gekost, niet veel dus
) Ik heb dit gebruikt om over een garagepoort te hangen. Op dat moment had ik dus geen statieven nodig. Nu zou ik dit wel nodig hebben(langs beide kanten van de lat één), heeft er iemand hier een idee om dit ook op een goedkope manier op te lossen (een beter idee als tafels stapelen
) of is het toch beter om deftige statieven te kopen (zonder de T-bar)? er hangt ongeveer 50kg gewicht aan... dus een truss-opwind-systeem zou ik wat overdreven vinden of ben ik daar ook verkeerd in? Alvast bedankt voor de reacties!!
Er zitten wel degelijk verschillen tussen merken als AJD, JB-systems, skytech en showtec. Hoewel ze allemaal hetzelfde basisconcept gebruiken verschillen ze toch ietwat.
Ik heb hier 2scimitars liggen, de ene van JB-systems en de andere heeft geen merk en er staat niets van tekst als "scimitar" op gedrukt. Even allebei open gedaan...
Verschillen? een andere lamp, een andere koeling, een ander motertje voor gobo's te selecteren én bij de merkloze zat er een extra ijzeren plaat met een gat tussen de lamp en de gobo's en een extra plaat rondom de lamp zelf zodat de buitenkant minder warm wordt. Ook zaten de draden van de merkloze mooi ingepakt in een soort zwart omhulsel zodat je ze niet ziet lopen naar de spiegel.
Ondanks deze verschillen zie ik weinig verschil in het effect zelf maar de koeling is beter en de spiegel draait vlotter (de andere ietwat in schokken).
Ik heb hier ook nog 2 gobotunnels ook en heb ze ook beide tesamen opengedaan. Uiterlijk is er een verschil in vorm (meer gestroomlijnd) maar qua effect is dit ongeveer hetzelfde. Binnen is de electronica juist hetzelfde!! maar... de JBsystems goboflower heeft een soort openklapsysteem, met een extra plaat voor het overtollige licht tegen te houden en de warmte te beperken. En ook een beter systeem om de lamp te vervangen, het ziet er gewoon allemaal veel robuuster uit!!
Nog een simpel voorbeeld... m'n broer heeft een spiegelbolset gekocht bij velleman. De par36spot is een hemelsbreed verschil tov mijn GE Par36spot!! Je kan de velleman lamp even goed vervangen door je bureaulamp!!
Dit verklaart ook het verschil in prijs!!
eigenlijk zou je bij je aankoop eerst je lichteffect es moeten openvijzen...
Topic: LED moonflower V.S. Halogeenlampje... (8-8-2003 10:03:00)Ik heb hier 2scimitars liggen, de ene van JB-systems en de andere heeft geen merk en er staat niets van tekst als "scimitar" op gedrukt. Even allebei open gedaan...
Verschillen? een andere lamp, een andere koeling, een ander motertje voor gobo's te selecteren én bij de merkloze zat er een extra ijzeren plaat met een gat tussen de lamp en de gobo's en een extra plaat rondom de lamp zelf zodat de buitenkant minder warm wordt. Ook zaten de draden van de merkloze mooi ingepakt in een soort zwart omhulsel zodat je ze niet ziet lopen naar de spiegel.
Ondanks deze verschillen zie ik weinig verschil in het effect zelf maar de koeling is beter en de spiegel draait vlotter (de andere ietwat in schokken).
Ik heb hier ook nog 2 gobotunnels ook en heb ze ook beide tesamen opengedaan. Uiterlijk is er een verschil in vorm (meer gestroomlijnd) maar qua effect is dit ongeveer hetzelfde. Binnen is de electronica juist hetzelfde!! maar... de JBsystems goboflower heeft een soort openklapsysteem, met een extra plaat voor het overtollige licht tegen te houden en de warmte te beperken. En ook een beter systeem om de lamp te vervangen, het ziet er gewoon allemaal veel robuuster uit!!
Nog een simpel voorbeeld... m'n broer heeft een spiegelbolset gekocht bij velleman. De par36spot is een hemelsbreed verschil tov mijn GE Par36spot!! Je kan de velleman lamp even goed vervangen door je bureaulamp!!
Dit verklaart ook het verschil in prijs!!
eigenlijk zou je bij je aankoop eerst je lichteffect es moeten openvijzen...
Zoals dré zei zijn er verscheidene LED-producten te vinden bij "Lagoled"
Hier zie je toch enkele indrukwekkende foto's www.lagotronics.nl/lagoled.com/projects/mixed/broch2003/picsbroch03.htm (druk ook even op "see next")
Maar helaas, er staan geen prijzen bij...
Dit: www.lagotronics.nl/lagoled.com/products/fixdot/fix100.htm is bijvoorbeeld heel mooi gevonden. een 12V socket om in de plaats van een halogeenlamp te steken en ze zijn RGB!! en dit:www.lagotronics.nl/lagoled.com/products/others/mrw200.htm is de witte versie en lijkt me ook wel vrij straf te zijn.
Van die showtec moonflower is inderdaad niets te vinden
, misschien eens bij showtec zelf informeren?
Topic: LED moonflower V.S. Halogeenlampje... (5-8-2003 23:00:00)Hier zie je toch enkele indrukwekkende foto's www.lagotronics.nl/lagoled.com/projects/mixed/broch2003/picsbroch03.htm (druk ook even op "see next")
Maar helaas, er staan geen prijzen bij...
Dit: www.lagotronics.nl/lagoled.com/products/fixdot/fix100.htm is bijvoorbeeld heel mooi gevonden. een 12V socket om in de plaats van een halogeenlamp te steken en ze zijn RGB!! en dit:www.lagotronics.nl/lagoled.com/products/others/mrw200.htm is de witte versie en lijkt me ook wel vrij straf te zijn.
Van die showtec moonflower is inderdaad niets te vinden
, misschien eens bij showtec zelf informeren?En nu maar wachten op Dré z'n kennis over wat hij verkoopt...
Over die LED's, volgens mij zijn lasers ook LED's maar dan hele straffe. LEDs en LASERs zijn beide lightgevende diodes.
En die fietslampjes met dat heel wit flitsend licht, daar kijk je ook best niet in, dit werkt ook met een reflector en een stuk of 5 LED's.
Om een zaal te verlichten met LED's zal lastig worden door de heel fijne straal, maar dit is des te mooier als effect met een wolkje rook
Topic: LED moonflower V.S. Halogeenlampje... (4-8-2003 21:21:00)
Over die LED's, volgens mij zijn lasers ook LED's maar dan hele straffe. LEDs en LASERs zijn beide lightgevende diodes.
En die fietslampjes met dat heel wit flitsend licht, daar kijk je ook best niet in, dit werkt ook met een reflector en een stuk of 5 LED's.
Om een zaal te verlichten met LED's zal lastig worden door de heel fijne straal, maar dit is des te mooier als effect met een wolkje rook
Hey, heeft er iemand ervaring met dit toestel? op de foto ziet het er nogal "waauuuww" uit!!
www.new-line.nl/v/11251 (LED's ipv een halogeenlamp.)
Is de sterkte van die lamp vergelijkbaar met 50Watt of eerder naar de 150Watt?? Verder lijkt het me heel tof om meer zulke effecten te maken met LED's. Weet er iemand of er nog zo meer van dit soort effecten zijn buiten dit hierboven en dit??: www.new-line.nl/v/11252
En zijn zulke LED's niet meer te vergelijken met MSD(ontladings)lampen door hun heel erg wit licht? Misschien zelfs een waardige vervanger??
Let me know...
Topic: lounge (3-8-2003 14:04:00)
www.new-line.nl/v/11251 (LED's ipv een halogeenlamp.)
Is de sterkte van die lamp vergelijkbaar met 50Watt of eerder naar de 150Watt?? Verder lijkt het me heel tof om meer zulke effecten te maken met LED's. Weet er iemand of er nog zo meer van dit soort effecten zijn buiten dit hierboven en dit??: www.new-line.nl/v/11252
En zijn zulke LED's niet meer te vergelijken met MSD(ontladings)lampen door hun heel erg wit licht? Misschien zelfs een waardige vervanger??
Let me know...
EN...zelfs ik heb zo'n catalogus in huis!!
en zelfs een complete prijslijst!!
Ik vond mijn idee van de goboflower toch beter als die PARtjes met een kleurwisselaar
50Watt tegenover 250W
Showtec heeft een colorchanger met DMX voor 280€ volgens m'n prijslijst, vrij duur dus. Maar dit heeft zelfs een shutter en dimmer!!!De goboflower die ik bedoel hebben ze inderdaad ook ongeveer maar dit noemen ze een "Promospot". De gobo die je er zelf kan insteken draait gewoon rond maar heeft geen verschillende kleuren dus dat is niet echt een oplossing! en dit kost 210€, veeel te veel geld voor zoiets dus!! verder vind ik niet echt iets bruikbaar.
Topic: lounge (1-8-2003 19:52:00)
en zelfs een complete prijslijst!!Ik vond mijn idee van de goboflower toch beter als die PARtjes met een kleurwisselaar
50Watt tegenover 250W
Showtec heeft een colorchanger met DMX voor 280€ volgens m'n prijslijst, vrij duur dus. Maar dit heeft zelfs een shutter en dimmer!!!De goboflower die ik bedoel hebben ze inderdaad ook ongeveer maar dit noemen ze een "Promospot". De gobo die je er zelf kan insteken draait gewoon rond maar heeft geen verschillende kleuren dus dat is niet echt een oplossing! en dit kost 210€, veeel te veel geld voor zoiets dus!! verder vind ik niet echt iets bruikbaar.
Colorchangers zonder DMX dus?? Weet ik niet of dit bestaat maar ik wou juist hetzelfde hebben en heb het dan maar zelf "gemaakt"
Ik heb namelijk m'n Gobotunnel (met één ronddraaiende gobo in) veranderd. De gobo eruit, de straal zo fijn mogelijk instellen en voila...
Dit werkt dan gewoon op muziek en heeft een fijne beam die veranderd van kleur (4kleuren+wit) vanb 250Watt. Zo'n gobotunnel kan je op 2de hands sites vinden want ze worden niet meer nieuw verkocht (denk ik). Je kan er natuurlijk ook een zelfgemaakt gobotje insteken, een met 'n heel fijn gaatje bijvoorbeeld, dan heb je bijna een laserstraal
Maar om even op de Topic te blijven... colorchangers gaan veel geld kosten voor die kelder én zijn veel te helder!!!! Of je moet er een hebben met dimming maar dan wordt het heel kostelijk hoor.
Ik heb namelijk m'n Gobotunnel (met één ronddraaiende gobo in) veranderd. De gobo eruit, de straal zo fijn mogelijk instellen en voila...
Dit werkt dan gewoon op muziek en heeft een fijne beam die veranderd van kleur (4kleuren+wit) vanb 250Watt. Zo'n gobotunnel kan je op 2de hands sites vinden want ze worden niet meer nieuw verkocht (denk ik). Je kan er natuurlijk ook een zelfgemaakt gobotje insteken, een met 'n heel fijn gaatje bijvoorbeeld, dan heb je bijna een laserstraal
Maar om even op de Topic te blijven... colorchangers gaan veel geld kosten voor die kelder én zijn veel te helder!!!! Of je moet er een hebben met dimming maar dan wordt het heel kostelijk hoor.