Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BailaXtasis
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 51 bijdrage(n) van BailaXtasis (Pagina: 1 van 6)
Topic: Wat is er mis met mijn scanner? (4-6-2004 17:38:00)
Probeer dan eens aansturen op een ander kanaal of hang er slechts één aan, stuur even aan en dan alleen de ander en kijk of hij ook goed werkt.
Dan weet je tenmiste al een beetje of het niet je scan zelf is die "kapot" is.
Suc6Topic: Wat is er mis met mijn scanner? (4-6-2004 17:33:00)
Zo'n DMX interface is op zich niet zo moeilijk te maken en kost niet overdreven veel maar HET grote nadeel is dat je bijna altijd zelf de software moet schrijven. En als er al programma's bestaan, die dan nog eens gratis zijn, zullen ze nooit helemaal naar behoren werken en dus af een toe crashen, vastlopen en dat soort dingen.
Ook worden de meeste programma's geschreven zodat ze ENKEL werken met de interface die dat bedrijf levert, anders verkopen die helemaal niets meer.
Als je je veel kopzorgen en uren werk wilt uitsparen, geef je beter 100€ meer uit en koop je zo'n interface of een echte DMX-controller.
Verder zijn er nog verscheidene topics over het zelfbouwen van een interface én het programmeren ervan. (als ik me niet vergis staat er zelfs eentje "sticky")
Suc6...Topic: DMX zelfbouw (21-3-2004 10:53:00)
de plaats van een DMX apparaat in een lus maakt niks uit voor storingsgevoeligheid. het kan net zo goed de eerste als de laatste zijn.
Oooh, wist ik niet, is het dan logisch dat er één perfect werkt en de andere niet goed? Dacht altijd dat ze dan allemaal flipten.Probeer dan eens aansturen op een ander kanaal of hang er slechts één aan, stuur even aan en dan alleen de ander en kijk of hij ook goed werkt.
Dan weet je tenmiste al een beetje of het niet je scan zelf is die "kapot" is.
Suc6
Inderdaad een Terminator gebruiken OF eventueel even kijken of je op de scan de polariteit niet kan istellen of wat met de DIP-switches prutsen (eens een ander kanaal proberen).
Hang ze eens omgekeerd aan elkaar (2-1 ipv 1-2), als het weer de laatste in de rij is die raar doet moet je zo'n terminator maken.
Succes, DJ BA!LA
Topic: DJ-nickname (27-5-2004 16:56:00)Hang ze eens omgekeerd aan elkaar (2-1 ipv 1-2), als het weer de laatste in de rij is die raar doet moet je zo'n terminator maken.
Succes, DJ BA!LA
M'n naam is DJ BA!LA XTAS!S. alles behalve gemakkelijk, eigenlijk vrij stom gekozen maarja... (ik ga hem ooit wel eens veranderen in DJ Baila.)
Niemand kan hem uitspreken, het is dus spaans...
Baila = dans
Xtasis => extasis = extase.
Dus een dans-extase, ook wel "staat van bezwering door muziek" genoemd
Groetjes
Topic: DMX zelfbouw (21-3-2004 20:05:00)Niemand kan hem uitspreken, het is dus spaans...
Baila = dans
Xtasis => extasis = extase.
Dus een dans-extase, ook wel "staat van bezwering door muziek" genoemd
Groetjes
ik ben ook op zoek naar een zelfbouw DMX interface, nu ik heb wel wat software(lj ,sweetlight,...)nu als ik zelf een interface maak gaat die dan werke met de software die ik heb?
Hangt ten eerste af van de interface, USB, Serieel,...Zo'n DMX interface is op zich niet zo moeilijk te maken en kost niet overdreven veel maar HET grote nadeel is dat je bijna altijd zelf de software moet schrijven. En als er al programma's bestaan, die dan nog eens gratis zijn, zullen ze nooit helemaal naar behoren werken en dus af een toe crashen, vastlopen en dat soort dingen.
Ook worden de meeste programma's geschreven zodat ze ENKEL werken met de interface die dat bedrijf levert, anders verkopen die helemaal niets meer.
Als je je veel kopzorgen en uren werk wilt uitsparen, geef je beter 100€ meer uit en koop je zo'n interface of een echte DMX-controller.
Verder zijn er nog verscheidene topics over het zelfbouwen van een interface én het programmeren ervan. (als ik me niet vergis staat er zelfs eentje "sticky")
Suc6...
Hééél mooi, en als je even verder klinkt kom je op de nederlandse importeur en daar staat een uitleg waarvoor je geen duits moet kunnen.
www.obm-veenendaal.nl/dmx/ en dan op "DMX PC Interfacekaart ISA Slot" klikken. Blijkbaar werkt deze kaart dan nog eens met verscheidene GRATIS DMX programma's.
Dit is is ook interresant, klik op "USB DMX ADAPTER". Voor 215€ van USB naar DMX. Zou dit hetzelfde zijn als ze sinds kort bij JB-systems verkopen?
Ik begin het al jammer te vinden dat ik een scanmaster gekocht heb, is natuurlijk wel compacter dan een PC maar ja...
Topic: Usb naar dmx converter zelfbouwen? (15-3-2004 17:03:00)www.obm-veenendaal.nl/dmx/ en dan op "DMX PC Interfacekaart ISA Slot" klikken. Blijkbaar werkt deze kaart dan nog eens met verscheidene GRATIS DMX programma's.
Dit is is ook interresant, klik op "USB DMX ADAPTER". Voor 215€ van USB naar DMX. Zou dit hetzelfde zijn als ze sinds kort bij JB-systems verkopen?
Ik begin het al jammer te vinden dat ik een scanmaster gekocht heb, is natuurlijk wel compacter dan een PC maar ja...
dank u maar euhmm... die post heb ik 3 maand geleden gepost!!
Heb ondertussen al een simpele scanmaster gekocht, dan moet ik geen hele PC meesleuren.
Toch bedankt
Topic: grote spiegelbollen (11-3-2004 17:33:00)
Heb ondertussen al een simpele scanmaster gekocht, dan moet ik geen hele PC meesleuren.
Toch bedankt
Euhm, wel oplette hé met zo bollen.
Heb geweten dat iemand met een 1meter bol afkwam en er geen dubbele deur was in de zaal dus kon ie er niet door.
1 meter is volgens mij toch genoeg, ik zou m'n geld aan iets anders hangen maar het is wel héél mooi natuurlijk.
Topic: Praten tussen de platen door... (5-3-2004 18:37:00)Heb geweten dat iemand met een 1meter bol afkwam en er geen dubbele deur was in de zaal dus kon ie er niet door.
1 meter is volgens mij toch genoeg, ik zou m'n geld aan iets anders hangen maar het is wel héél mooi natuurlijk.
Ik heb vorig weekend fuifje gad en daar vertond blijkbaar niemand iets van wat ik zeg hoewel ik mezelf perfect verstond, het was een micro van de personen zelf ginder. HEEL VERVELEND, iedereen zat zo raar te kijken naar mij en stopte dan nog eens met dansen.
Als je iets te zeggen hebt, zeg dan iets zinnigs!!
Ik kom allesins niet te vlug meer aan die mic schuiver!!
Topic: DMX zelfbouw (3-12-2003 22:10:00)
Als je iets te zeggen hebt, zeg dan iets zinnigs!!
Ik kom allesins niet te vlug meer aan die mic schuiver!!
Euhm, is de "martin 2510" (een zwarte langwerpige bak met enkele knoppen op) zo'n systeem waardoor je van je computer een DMX-controller kan maken? Is denk ik al een vrij oud toestel. Er wordt hier gepraat over een insteekkaartje maar dit is alles behalve "insteek"
Enig idee hoeveel dit kost?
Ervaring hiermee?
Wat voor PC heb je nodig om zulke DMX-programma's te draaien?
DANK U
Topic: Usb naar dmx converter zelfbouwen? (30-11-2003 21:11:00)Enig idee hoeveel dit kost?
Ervaring hiermee?
Wat voor PC heb je nodig om zulke DMX-programma's te draaien?
DANK U
Hey, ik wil zo goedkoop mogelijk m'n Scimitars aansturen, zou zo'n controller bouwen een goede manier zijn?
Qua software, JB-systems heeft onlangs zo'n USB-controller in z'n producten opgenomen EN je kan gratis de software ervoor downloaden. www.dmx512.ch/
Vinden jullie dit goed want ik weet helemaal niets over DMX-software.
IS 750€ voor zo'n USB-dingetje niet ongelooflijk veel te veel geld?
En heeft iemand als deze USB-DMX draad kunnen maken??
DANK U
Qua software, JB-systems heeft onlangs zo'n USB-controller in z'n producten opgenomen EN je kan gratis de software ervoor downloaden. www.dmx512.ch/
Vinden jullie dit goed want ik weet helemaal niets over DMX-software.
IS 750€ voor zo'n USB-dingetje niet ongelooflijk veel te veel geld?
En heeft iemand als deze USB-DMX draad kunnen maken??
DANK U