Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Zzzzzzzzzzzz

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 45 bijdrage(n) van Zzzzzzzzzzzz (Pagina: 4 van 5)

Topic: biertjehhh??? tijdens het draaien... (11-9-2003 11:16:00)
Ik vind ook dat je niet mag drinken tijdens het draaien!
daarom draai ik ook niet (als dj dan)

Ik doe wel regelmatig het licht tijdens een band optredens. Dan drink ik wel wat. De hoeveelheid alcohol die ik drink is ook omgekeerd evenredig met de kwaliteit van de bands... Met een goede band ben ik ingespannen bezig om er wat moois van te maken. Als een "band" alleen een bak tyfusherrie kan maken sta ik lekker (soms aan de bar met een programma aan) te drinken.

Wel balen dat we regelmatig slechte bands hebben ;)
Topic: Gevraagd, ideeen thema feest.. (10-9-2003 20:49:00)
Wij hebben laatst een "Tour of duty" feest gehad... was ook een groot succes!
Topic: Gebruik van AtoMix MP3 programma - Tips? (2-9-2003 18:18:00)
Het(virtualDJ) lijkt er zo veel op omdat het de opvolger is van atomixmp3.
Op de site staat dat virtual DJ atomix zal opvolgen. echter zal atomix blijven bestaan aangezien virtualdj nogal hoge systeemeisen heeft (minimaal pIII 800, pIV1,2GHz aanbevolen)

Ik vind virtualDJ er nogal goedkoop uitzien voor een programma van 100 euro. (is natuurlijk makkelijk op te lossne d.m.v. skins.
Topic: Hoe wordt je LJ ? (27-8-2003 09:28:00)
Eerst even over dat het alleen om het resultaat gaat...

[offtopic]
Dat is natuurlijk waar en dat zal waarschijnlijk ook niemand ontkennen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat he teen 'kick'geeft als je met zo min mogelijk apparatuur een mooie show neer kan zetten.
Zie het maar als iemand die in een eenpersoons zijlbootje de aceaan over gaat steken terwijl dat ook kan met een cruise schip...
Wel vind ik het er een stuk professioneler uit zien als je met een tafel komt waarmee je alles aanstuurt. dus niet 8 controllertjes voor van alles en nog wat.
[/offtopic]

Mijn carriere als LJ (of ook wel licht nicht) is begonnen in een jongerencentrum. Ik was hier al barmedewerker en op een vergadering werd een keer gevraagd of iemand intresse had om te helpen met het licht. Omdat ik wel eens "gespeeld" had met de spullen van een vriend van mijn broer op feestje leek het me wel leuk om te gaan doen.

Ik ben toen begonnen met het helpen bij het ophangen van de lichten (we heben wel een vaste locatie maar proberen er toch altijd weer iets apparts van te maken) en diezelfde acond mocht ik ze ook bedienen. 's middags was al uitgelegd hoe de tafel (zero88 lightmaster xl) ongeveer werkte. Dat ging goed en al snel hielp ik standaard met opbouwen van van alles en nog wat. en ging ik ook het licht doen tijdens avonden met live bands. Nog wat later ben ik ook tijdens cabaretvoortellingen het licht gaan doen (als er niemand van de cabaretiers mee was tenminste).

Ik doe dit nogsteeds met veel plezier. Maar omdat ik het in het weekend nogal druk heb (jongerencentrum, sociale contacten onderhouden etc) ben ik er nooit verder mee gegaan.
Topic: Lichtplan maken (17-8-2003 13:16:00)
Je zou ook eens naar smartrdaw (www.smartdraw.com) kunnen kijken. is officieel een programma voor diagrammen (data flow diagram, structure chart, beslissings tabel etc) maar kan ook makkelijk rechte lijnen en blokjes en rondjes tekenen. en het is niet duur (als je een beetje je best doet gratis).
Topic: Wat kosten jullie nou? (5-8-2003 22:49:00)

GiJs schreef:

jij werkt dus wit?
Ik werk zwart bij een bollenboer ;)
verder heb ik geen drive-in oid.

Het was gewoon een tip die wel vaker in kleinere bedrijven(bijna elke branche) toegepast word.
Topic: Wat kosten jullie nou? (5-8-2003 22:39:00)

Tom schreef:

Die je dan wel netjes aan de belastingen moet afdragen!
feit blijft dat je dan voor de avond 19% meer krijgt. je krijgt dus 238 i.p.v. 200

en dat daarvan dan 19% afgedragen moet worden is logisch...

en het is ook meer een tip voor de "beginnende" drive-in die nog niet precies weet hoeveel hij ongeveer wil vragen. Natuurlijk kan je deze truuk als grote drive in minder moeilijk toepassen om dat dan idd alles officieel via een offerte gaat.
Maar als iemand je op een verjaardag aanspreekt en vraagt wat kost het nou om jouw drive in voor mijn feestje te huren zou je het kunnen proberen.

en heel eerlijk tegenover je klanten is het ook niet...
Topic: Wat kosten jullie nou? (5-8-2003 14:00:00)
Nog een handige tip bij het "onderhandelen" over de prijs:

Stel jij zegt dat gaat je 200 euro kosten en de tegenpartij zegt "ow das goedkoop!"
dan kan je er altijd nog bij zeggen "ja daar komt nog wel btw bij"

en weer 19% winst ;)
Topic: DJ-nickname (5-8-2003 12:56:00)
Ik ben geen DJ ofzo (ga misschien wel een beetje draaien in een jongeren centrum. maar dan nog)

een naam in de richting van "heeft afgelast", "is er niet" of "entree gratis" lijkt me wel wat razz :p

staat wel leuk op de posters :D en anders Hypos (god van de slaap)
Topic: Cyclone (4-8-2003 20:13:00)
en de ander is te lui om even naar de kast te lopen en een paracetamol (of morfine shocked 8O) te pakken wink ;) razz :p

maar je hebt wel een beetje gelijk. Al kan het ook wel een beetje vriendelijker.