Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Arneblommaert
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 44 bijdrage(n) van Arneblommaert (Pagina: 4 van 5)
Topic: Bouwplan Punisher sub (12-4-2015 03:34:00)
Heeft er iemand nog het originele bouwplan staan van de mk2 versie?
Ik kan enkel dit nog vinden op internet en het is niet bepaald duidelijk.
hornplans.free.fr/punisher2.html
CNC-versie is natuurlijk ook altijd handig ;).
Topic: Delay stack (30-12-2014 03:04:00)Ik kan enkel dit nog vinden op internet en het is niet bepaald duidelijk.
hornplans.free.fr/punisher2.html
CNC-versie is natuurlijk ook altijd handig ;).
Veel meningen hierzo, als je kan delayen waarom zou je het dan niet doen vraag ik me zelf af?
Het is sowieso vermoeiend voor het publiek om naar twee verschillende puntbronnen te luisteren.
Wss hebben ze het zelf niet eens door maar het zit hem tussen de oren, geluid wordt daar ook verwerkt,vandaar psycho akoestiek. Verder is Smaart gewoon een zeer handige tool!
Nog even iets leuk om over na te denken;
Een derde eigenschap van ons gehoor werd vastgelegd door Helmut Haas in 1949 als “de wet van de
eerste golffront” vastgelegd. Wanneer twee geluiden onze oren bereiken met een tijdverschil dat
kleiner is dan 30 milliseconden, zullen wes teeds het eerste lokaliseren en het tweede niet waarnemen zelfs al is het vertraagde signaal tot 10 dB luider dan het eerste. De twee geluiden zullen als één signaal ervaren worden. Pas wanneer het tijdsverschil groter is dan 35 msec.zullen we het tweede
geluid als een “echo” ervaren.
Topic: Cubo Kick (12-12-2014 03:34:00)Het is sowieso vermoeiend voor het publiek om naar twee verschillende puntbronnen te luisteren.
Wss hebben ze het zelf niet eens door maar het zit hem tussen de oren, geluid wordt daar ook verwerkt,vandaar psycho akoestiek. Verder is Smaart gewoon een zeer handige tool!
Nog even iets leuk om over na te denken;
Een derde eigenschap van ons gehoor werd vastgelegd door Helmut Haas in 1949 als “de wet van de
eerste golffront” vastgelegd. Wanneer twee geluiden onze oren bereiken met een tijdverschil dat
kleiner is dan 30 milliseconden, zullen wes teeds het eerste lokaliseren en het tweede niet waarnemen zelfs al is het vertraagde signaal tot 10 dB luider dan het eerste. De twee geluiden zullen als één signaal ervaren worden. Pas wanneer het tijdsverschil groter is dan 35 msec.zullen we het tweede
geluid als een “echo” ervaren.
Ontworpen rondom dezelfde driver als in de xtro, leuk. De kappa is wel een budget oplossing denk ik dan, conus is toch veel minder stijf en xmax.. maar leuk ontwerp!!
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (23-11-2014 22:44:00)
Jep de punisher staat op gelijke hoogte met de lab horn van kwaliteit, al dan niet beter ( persoonlijke voorkeur)
Ik vind hem iig ideaal vanwege zen compactheid en snelle lage fysische impact. Je kasten worden veel gebruikt in de free party scene van NL en ENG ;)
Klinkt leuk die hifi! Jammer dat je niets meer ontwerpt!
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (22-11-2014 22:31:00)Ik vind hem iig ideaal vanwege zen compactheid en snelle lage fysische impact. Je kasten worden veel gebruikt in de free party scene van NL en ENG ;)
Klinkt leuk die hifi! Jammer dat je niets meer ontwerpt!
Leuk setje
En ja drie punishers per kant is ideaal, 1 xtro kan dit wel bijhouden voor dance muziek :)
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (21-11-2014 03:02:00)
En ja drie punishers per kant is ideaal, 1 xtro kan dit wel bijhouden voor dance muziek :) Heb net even je filmpjes over Smaart bekeken, respect voor je kennis ;)
Als ik ooit men set wil laten uitmeten weet ik aan welk adres ik moet zijn hehe :p
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (21-11-2014 01:06:00)Als ik ooit men set wil laten uitmeten weet ik aan welk adres ik moet zijn hehe :p
Mooie set heb je ;) Voor welke doeleinden?
Wij hadden eerst 6x Martin 115
dan vervangen door 4x wbin sa 4518 en 2x martin 115
stappen nu dus over op 3x punisher per kant met een xtro op.
Zal best wel knallen :)
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (20-11-2014 23:40:00)Wij hadden eerst 6x Martin 115
dan vervangen door 4x wbin sa 4518 en 2x martin 115
stappen nu dus over op 3x punisher per kant met een xtro op.
Zal best wel knallen :)
Leuk spul die apex processor ;)
Met ap1 en 2 filter weet ik niet echt wat je bedoelt.
Welke subs heb je? Punishers?
Topic: Het Punisher baskast topic (20-11-2014 18:11:00)Met ap1 en 2 filter weet ik niet echt wat je bedoelt.
Welke subs heb je? Punishers?
Iemand toevallig punisher kasten te koop?
Topic: Xtro mid hoorn koppeling (20-11-2014 18:09:00)Bij de originele crossover settings moet je de 8 inch echt wel crossen tot 2.5khz, of dit dan volledig vlak verloopt is de vraag.
De phase plug maken ze dus niet meer.. Ik vind de xtro top wel zeer netjes klinken in het midhoog, hoog. En de kick die er van af komt voor dance muziek tja die is gewoon weg top!
De phase plug maken ze dus niet meer.. Ik vind de xtro top wel zeer netjes klinken in het midhoog, hoog. En de kick die er van af komt voor dance muziek tja die is gewoon weg top!