Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Elmande
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 31 bijdrage(n) van Elmande (Pagina: 4 van 4)
Topic: Nieuwe app (19-5-2008 22:46:00)
Hallo mensen
Omdat wij in onze vriendengroep vaak feestjes geven thuis en op locatie heb ik besloten om weer eens wat PA spulletjes aan te schaffen. Ik had vroeger altijd een drive in show en heb daar nog best leuke cd spelers (axis), mixer, versterker etx van over gehouden.
Nu is mijn kennis allen een beetje verwaterd in de loop der jaren (of op sommige gebieden nooit echt aanwezig geweest;)) en heb ik dus wat simpele vraagjes:
1.- Mijn versterker outputs zijn 2xklemmen, 2xjacks, 2xXLR.. ik wil 4x DAPk112 aanschaffen maar deze dienen dmv Speakon aangesloten te worden.. bestaan de kabels JACK --> Speakon en XLR --> Speakon ? die klemmen gebruik ik verder niet.
2.- Het aansluiten van meerdere versterkers op een mixer.. heb lang gelezen en gezocht maar het kwartje wil maar niet vallen, ik schijn een crossover nodig te hebben maar lees overal dat deze dingen gebruikt worden om top/subkast te scheiden en hoor nerges om versterkers door te linken? Kan iemand mij in normale taal uitleggen hoe ik 2 simpele PA versterkertjes koppel?
3.- Na al dat geneuzel naar wat nieuwe boxjes, lampjes etc kon ik het niet laten om naar nieuwe cd spelers te kijken.. ik hoef geen pioneer 1000MK weetikveelwat maar ook geen prut. Mijn oog viel op de Numark Axis 9 [E 329) en alle reviews zijn zeer positief, ik zag op deze site ook een andere cd speler met dezelfde specs als de Numark, het gaat hier om de DAP TL-850'(E 250, Dre's choice). Waar zit hem dat prijsverschil in? In mijn ogen zijn de spelers identiek.. betaal je voor het merk? of is het echt de kwaliteit? Iemand ervaring met de DAP want kan ook geen reviews vinden.
Nou ik wacht in spanning af op de antwoorden BVD!
Omdat wij in onze vriendengroep vaak feestjes geven thuis en op locatie heb ik besloten om weer eens wat PA spulletjes aan te schaffen. Ik had vroeger altijd een drive in show en heb daar nog best leuke cd spelers (axis), mixer, versterker etx van over gehouden.
Nu is mijn kennis allen een beetje verwaterd in de loop der jaren (of op sommige gebieden nooit echt aanwezig geweest;)) en heb ik dus wat simpele vraagjes:
1.- Mijn versterker outputs zijn 2xklemmen, 2xjacks, 2xXLR.. ik wil 4x DAPk112 aanschaffen maar deze dienen dmv Speakon aangesloten te worden.. bestaan de kabels JACK --> Speakon en XLR --> Speakon ? die klemmen gebruik ik verder niet.
2.- Het aansluiten van meerdere versterkers op een mixer.. heb lang gelezen en gezocht maar het kwartje wil maar niet vallen, ik schijn een crossover nodig te hebben maar lees overal dat deze dingen gebruikt worden om top/subkast te scheiden en hoor nerges om versterkers door te linken? Kan iemand mij in normale taal uitleggen hoe ik 2 simpele PA versterkertjes koppel?
3.- Na al dat geneuzel naar wat nieuwe boxjes, lampjes etc kon ik het niet laten om naar nieuwe cd spelers te kijken.. ik hoef geen pioneer 1000MK weetikveelwat maar ook geen prut. Mijn oog viel op de Numark Axis 9 [E 329) en alle reviews zijn zeer positief, ik zag op deze site ook een andere cd speler met dezelfde specs als de Numark, het gaat hier om de DAP TL-850'(E 250, Dre's choice). Waar zit hem dat prijsverschil in? In mijn ogen zijn de spelers identiek.. betaal je voor het merk? of is het echt de kwaliteit? Iemand ervaring met de DAP want kan ook geen reviews vinden.
Nou ik wacht in spanning af op de antwoorden BVD!