Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Elmande
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 31 bijdrage(n) van Elmande (Pagina: 1 van 4)
Topic: Audacity signaal probleem (29-10-2008 11:42:00)
Hey Bedankt :)
Mijn laptop heeft geen line ingang beetje karig eigenlijk! Er stond op i'net dat je de mic ingang wel kan gebruiken maargoed dan krijg je het signaal dus nooit echt goed. Bedankt voor het advies ik ga dat behringer ding maar halen en dan zal het wel beter gaan.
Topic: Audacity signaal probleem (28-10-2008 19:18:00)Mijn laptop heeft geen line ingang beetje karig eigenlijk! Er stond op i'net dat je de mic ingang wel kan gebruiken maargoed dan krijg je het signaal dus nooit echt goed. Bedankt voor het advies ik ga dat behringer ding maar halen en dan zal het wel beter gaan.
Hallo iedereen,
Sinds kort ben ik erachter hoe mn mixen op te nemen met behulp van een laptop + audacity. Het signaal gaat vanuit de rec van mn mixer naar de mic ingang van mn laptop en ik selecteer dit signaal dan als opneemsignaal. Het gaat allemaal goed, ook het opslaan als mp3 enzo maar alleen als ik het geluid heel zacht zet. Als ik de master van mn mixer dichtdraai blijft het signaal in audacity gelijk alleen als ik mn kanaalfaders naar beneden sleur gebeurd er wat met het signaal, maar aangezien ik ook setjes van feestjes op wil nemen moet het geluid gewoon hard kunnen.
Ik denk persoonlijk dat dit aan het feit ligt dat ik het via de mic ingang doe en dus te weinig controle over het signaal heb (ook al zet ik de mic dicht dan nog overstuurd) Ik wilde een Behringer UCA-202 U-CONTROL aanschaffen om zo het probleem op te lossen nu natuurlijk de vraag is het hiermee opgelost?
En ja ik heb de search gebruikt maar vond niet echt mijn antwoord hierin.
Topic: verloop probleem! (1-8-2008 20:35:00)Sinds kort ben ik erachter hoe mn mixen op te nemen met behulp van een laptop + audacity. Het signaal gaat vanuit de rec van mn mixer naar de mic ingang van mn laptop en ik selecteer dit signaal dan als opneemsignaal. Het gaat allemaal goed, ook het opslaan als mp3 enzo maar alleen als ik het geluid heel zacht zet. Als ik de master van mn mixer dichtdraai blijft het signaal in audacity gelijk alleen als ik mn kanaalfaders naar beneden sleur gebeurd er wat met het signaal, maar aangezien ik ook setjes van feestjes op wil nemen moet het geluid gewoon hard kunnen.
Ik denk persoonlijk dat dit aan het feit ligt dat ik het via de mic ingang doe en dus te weinig controle over het signaal heb (ook al zet ik de mic dicht dan nog overstuurd) Ik wilde een Behringer UCA-202 U-CONTROL aanschaffen om zo het probleem op te lossen nu natuurlijk de vraag is het hiermee opgelost?
En ja ik heb de search gebruikt maar vond niet echt mijn antwoord hierin.
Ik heb de jack-spk male kabel besteld en het werkt prima :) Bedankt voor de hulp iig.
Topic: verloop probleem! (30-7-2008 22:52:00)Je hebt gelijk nu ik het lees ja! Beetje verwarrend door de afbeelding. Heb de hele dag op strand gelegen met koud bier dus wil alleen nog maar plaatjes lezen nu;)
Ik denk echter dat ik toch maar voor deze ga want ik heb 2 speaker setjes en deze hangen dan aan de XLR aansluiting op de amp en mn nieuwe dan via de jack met deze kabel.
www.new-line.nl/v/6138
Topic: verloop probleem! (30-7-2008 22:47:00)Ik denk echter dat ik toch maar voor deze ga want ik heb 2 speaker setjes en deze hangen dan aan de XLR aansluiting op de amp en mn nieuwe dan via de jack met deze kabel.
www.new-line.nl/v/6138
nou die zocht ik eigenlijk dus net niet want die speakon gaat niet in mijn speakertjes, dat was nou juist het hele probleem. Die Jack - male speakon is volgens mij wel de goeie die ik kan gebruiken ja.
Topic: verloop probleem! (30-7-2008 22:28:00)Hallo jongens,
Vandaag mn bestelling binnen gekregen, 2x MC 12 + speakerkabels. Omdat mijn versterker XLR + Jack + Klem aansluitingen heeft besloot ik om voor deze kabel te gaan:
www.new-line.nl/v/6121
XLR in versterker uitgang ging prima maar toen.. speakon ging niet in de speaker. Balen. Ik denk dat de speakonplug male moet zijn en niet female zoals besteld. Ik heb newline gemaild of ik deze dus terug kan sturen.
Welke kabels moet ik nu wel hebben?? Versterker moet XLR female in en speaker dus blijkbar speakon male, alleen ik kan dit verloopje nergens vinden :( Omdat er ook jack uitgangen op de amp zitten zou ik dan ook voor deze: /v/6136 kunnen gaan? Moeten er altijd male pluggen in je speaker?
Ik wacht jullie wijze woorden af ;)
www.new-line.nl/v/6136
Topic: hoeveel vermogen ? (23-7-2008 23:44:00)Vandaag mn bestelling binnen gekregen, 2x MC 12 + speakerkabels. Omdat mijn versterker XLR + Jack + Klem aansluitingen heeft besloot ik om voor deze kabel te gaan:
www.new-line.nl/v/6121
XLR in versterker uitgang ging prima maar toen.. speakon ging niet in de speaker. Balen. Ik denk dat de speakonplug male moet zijn en niet female zoals besteld. Ik heb newline gemaild of ik deze dus terug kan sturen.
Welke kabels moet ik nu wel hebben?? Versterker moet XLR female in en speaker dus blijkbar speakon male, alleen ik kan dit verloopje nergens vinden :( Omdat er ook jack uitgangen op de amp zitten zou ik dan ook voor deze: /v/6136 kunnen gaan? Moeten er altijd male pluggen in je speaker?
Ik wacht jullie wijze woorden af ;)
www.new-line.nl/v/6136
Ik had juist het idee dat het omgekeerd was maar dan is de doorslag bij deze gegeven. Ik ga voor de "minder slechte" MC's dan maar. Jammer dat ze nu even niet meer direct leverbaar zijn bestel ze morgen en dan hopen dat ik ze toch binnen een weekje heb.
Is het dan ook zo dat de palladium serie "minder slecht" is als de VX serie versterkers? Heb een versterker staan hier (2 x 250W @ 4 Ohm) maar wil deze eigenlijk ook vernieuwen.
Topic: hoeveel vermogen ? (23-7-2008 23:26:00)Is het dan ook zo dat de palladium serie "minder slecht" is als de VX serie versterkers? Heb een versterker staan hier (2 x 250W @ 4 Ohm) maar wil deze eigenlijk ook vernieuwen.
Ok dankje voor het advies :). Vind de DAP "mooier" maar de JB's zit naast speakon ook klemaansluiting op, niet dat ik van plan ben ze zo aan te sluiten maar is toch makkelijk misschien.
Topic: hoeveel vermogen ? (23-7-2008 23:15:00)Nee kan ze niet 2e hands kopen, zocht 2 nieuwe budget/hobby speakertjes voor op mn kamer + wat feestjes bij vrienden zoals ik dus al zei. Ik kwam bij deze uit omdat ze goedkoop zijn, redelijk netjes ogen, vermogen is goed genoeg voor mijn doeleinden. Vriend van me heeft de K115 en die klinken zeer netjes zoals iedereen wel kan beamen maar deze overstijgen mijn doel een beetje. Dus vandaar de MC12 of de TSX 12..
Topic: hoeveel vermogen ? (23-7-2008 23:03:00)Ja heb daar ook genoeg over gehoord ja maar ik heb nu toevallig deze 2 op het oog en vraag dus welke ik het beste kan nemen.