Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Niels.de.koning

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 76 bijdrage(n) van Niels.de.koning (Pagina: 4 van 8)

Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (27-1-2008 20:41:00)
38 x 38 x 170cm. Door deze vorm verlies je maar heel weinig vloeroppervlak in de woonkamer en benut je de hoogte van de ruimte optimaal.
Ga ik ook gauw even aan mijn vrouw vertellen laugh :D

Wat doet 1 zo'n ding in de p.a. qua SPL, hoeveel stekken voor diepgang? Heb ze zelf in het echt nog nooit gezien en gehoord.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (27-1-2008 18:32:00)
Ga je zowel binnen als buiten werken dan is het een mogelijkheid om voor een "hybride" te gaan. In feite een "tapped" rear loaded band pass hoorn (systematische benaming). Ook de "tapped" hoorn is een optie maar misschien als beginproject een beetje vergezocht.
https://speakerstore.nl/index.php?l=nl&pg=12&prjID=50

Deze dus? Dit is een 12 incher. Kunnen de Beyma15g400 hier dan ook in?
Aanvankelijk dacht ik dat die stepped hoorn een hifi project was.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (25-1-2008 17:46:00)
https://img502.imageshack.us/img502/926/t18copies006ph0.jpg

Is dit de tapped horn?
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (25-1-2008 16:39:00)
Beyma 15 G 400
TS parameters zijn:
Qts 0,275.........Qms 8,3
Vas 175l...........Qes0,284
Fs 35 Hz...........SPL99 dB
Re 6 ohm...........pe 400 watt
Le 1,3...............BL 22,7
Xmax0,70 cm.....dia 38,8cm
Z 8 ohm............Sd 830 cm2
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (25-1-2008 01:46:00)
Ik bouw waarschijnlijk 2 proefmodellen. De 184 bandpas-sub van speakerplans en een 186 folded hoorn ook van speakerplans. Beide aangepast en berekend op een 15, i.p.v. 18 inch.. Beyma 15g400 (omdat ik deze voorradig heb).

Suggesties zijn heel erg welkom! Ik heb 3/4 indoorwerk en 1/4 outdoor.

Toepassing van de stek: 100-300 man feest/knallen.

Tot 1200+ man achtergrond dj. (Ik ben huis dj van de Hoge School Leiden met een kleine 4000 studenten, voor de volle bak huur ik natuurlijk bij, maar het gaat om de basis).

100-330 feest en 2x600 man achtergrond) Speakers moeten soms op 2 verschillende velden gericht staan.. achtergrond.. 600 binnen, 600 buiten.

Soms 2 podiums en weinig tijd om, om te bouwen.

Iedereen en allemaal die de laatste 10 dagen gereageerd hebben. Super bedankt. Ik heb echt deze dagen wat tijd gehad mij te verdiepen en enorm veel geleerd. 10 dagen geleden vond ik 0,78 nog een lage qts waarde shocked 8O razz :p
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (25-1-2008 01:17:00)
Hebbes, snap hem! Gelukt.. alhoewel ben voorlopig nog niet klaar maar de theorie lukt.

Thanks Niels
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (24-1-2008 16:51:00)
2,0 x Pi, eg2,83, rg0,0, cir--
s1 415, s2 930, Con 60 f12--
s3 1208, s4 1280, L34... dan blijft ie onheroepelijk op 0 staan

Alvast bedankt hoor.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (24-1-2008 15:02:00)
Hornresp of ik loopt niet goed. Ik loop vast op L34 (als ik het goed begrijp; de lengte tussen part 3 en 4) sad :(
Topic: Intro voor mijn Drive in show (24-1-2008 00:19:00)
Gaat het om een vocal of techno intro. In laatste geval kan ik in Reason misschien wat voor je maken.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (24-1-2008 00:10:00)
Hornresp.. Twee keer zonder succes mee gestoeid.Ligt aan mij.. Ik ben geen HTS-er. Eg waarden? met een bepaalde stroompje waar je meen ik het werk-voltage van de circuits van je Amp moet invoeren en nog meer know-how dingen die voor mij know-niet zijn.

Je moet meen ik van tevoren weten in hoeveel delen je je hoorn wil bouwen; ik vind het prettig als zo'n programma op z'n minst met een advies komt, op het moment dat je je parameters invoert.

Ik ben gewoon benieuwd of iemand een tekening of ervaring heeft voor een hoorn voor de 15g400, en er rekening mee wil houden, dat ik 4 tot 6 van deze beyma's beschik.
Addicted