Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van John_p

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 49 bijdrage(n) van John_p (Pagina: 4 van 5)

Topic: Ontwerp voor Beyma 18G400 (20-11-2007 08:25:00)
Hallo,

Ben nog steeds op zoek naar een leuke baskast zag zojuist deze RCF BASSBIN gepost door ronald weet iemand voor welke speakers deze kast is ontworpen ?? Dit is namelijk wel het type kast wat ik zoek. Heb nog 2x RCF L18S800 en 2x Beyma 18G550 wellicht dat een van beide speakers goed in deze kasten past. Hoewel dat ze beide qua specs niet ver uit elkaar liggen.

Iemand een idee ?
Topic: GZ: Gezocht Schema DAP palladium P-1600 (9-11-2007 11:38:00)
Hier ook alleen maar IRF540N's 2 x een paartje heb ze alle vier vervangen.. ben met een lamp van 40 watt begonnen, gezien mijn variac niet hier staat, het goede kanaal komt in, het defecte nog niet, bleek er nog een 22 ohm weerstand kapot te zijn (van Basis naar aarde) toch wel belangrijk voor de bias..... meteen ook de rest van de weerstanden nagemeten / vergeleken met goede kanaal, zijn er nog een paar verlopen (12k//10k) zou iets van 5,6k moeten zijn maar meet bijna 7K

De Emiter weerstanden heb ik allemaal vervangen.. Heb wel wat ervaring in audio/video reparatie... tijdens mijn MTS stage en 3 jaar erna in de audio/video reparatie gezeten (in die tijd hadden de weerstanden en transistoren nog gewoon pootjes hahaha) maar dat is al weer bijna 20 jaar geleden. Ben wat meer thuis in de HF techniek.

De op-ampjes zijn heel.. nog ff wat weerstandjes gaan halen.. en kijken of hij niet meer in de protect springt..

Na wat wwerstandjes vervangen te hebben doet hij het weer... ruim 130V top-top sinus 1KHz op de dummy, kan eigelijk maar 250W hebben maar met een flinke blower wel een minuutje een halve kilo.. of een onsje meer razz :p

mocht er toch nog iemand een schema hebben... ik houd me altijd nog aanbevolen.

Een ieder bedankt voor de tips lamp in serie i.p.v. Variac, op-amps/comparators nakijken

Heb trouwens ook meteen die afgrijselijk lelijke blauwe ledjes eruit gegooid, groene OK ledjes en gele signal ledjes erin gezet, ga dat ook maar bij mijn andere amps doen ziet er een stuk rustigere uit dan dat felle blauw.
Topic: GZ: Gezocht Schema DAP palladium P-1600 (8-11-2007 22:34:00)
Heb ondertussen 2x 4 torren binnen, meet ook even de rest na.. zou wel heel naar zijn als er een driver nog C-E sluiting heeft en meteen de volle voedingsspanning op de Basis van de eindtorren zet....

van de IRF-540N's lagen er ook 2 uit er heeft dus nogal wat stroom gelopen... Heb nog steeds geen schema maar ik neem aan dat ik de + en - 113V nog ff los kan laten hangen en alleen de + en - 56V erop kan zetten..

Zal komen weekend even alles weer in elkaar bakken, de Variac erop en langzaam opdraaien... totdat hij begint te roken ;-)
Topic: GZ: Gezocht Schema DAP palladium P-1600 (5-11-2007 18:57:00)
Heb ondertussen wel de schema's van de Oude DAP P40, 500, 1000, 1200, 1600 en 2400 versterkers gevonden maar nog steeds geen schema van de Palladium Vintage P1600

Na wat meten al wel de fout gevonden en ook de oorzaak..... Een van de emitter weerstanden is spontaan hoogohmig geworden daardoor deden er in de Positive kant (bij de 2SC5200 torren) maar 3 torren mee aan de negative kant. Die zijn alle 3 wijlen... (de 2SA1943 torren) zijn allemaal nog heel

Dus 4 nieuwe torren erin en meteen wat nieuwe weerstanden en we kunnen weer knallen...

De versterker van binnen ziet er best aardig uit... je kunt wel zien dat het niet een "A merk" apparaat is afwerking is het "net" niet helemaal. wel een Epoxy print enz.. goede ringkern trafo goede componenten maar een "chinees" soldeerbadje gebruikt.... ;-)
Topic: GZ: Gezocht Schema DAP palladium P-1600 (4-11-2007 18:50:00)
Oke,

Heb de clipper in mijn DXC 2496 inderdaad niet op -20dB staan staat op -12dB.

De clipper kan ik niet met een schakelaar uitzetten. Tenminste niet bij de DAP's op mijn Ecler PAM560E wel die draait op een paar topjes.

Mocht er nog iemand een schema hebben.... kan ik ook eens kijken hoe de clipper in elkaar zit, maar bovenal eerst even het ene kanaal repareren.. ;-) Zal zonder schema ook wel lukken maar een plattegrond erbij is altijd wel handig mocht er iets in de sturing uitliggen. En de voeding ziet er ook niet helmaal "gewoon" uit... lijkt wel een klasse H voeding (2 spanningen waartussen geschakeld kan worden om warmteproductie te verminderen bij lagere vermogens)
Topic: GZ: Gezocht Schema DAP palladium P-1600 (4-11-2007 13:43:00)
Hallo

Een van mijn versterkers ligt eruit, om hem te repareren ben ik op zoek naar het schema van de DAP palladium P-1600.

Weet er toevallig ook iemand of de clippers uit te zetten zijn ? heb een Behringer DCX-2496 en daar zit een limmiter in dus eenmaal goed ingeregeld hoeft mijn versterker ook niet nog een keer te clippen.

Iedere info is van harte welkom.

Groet, John
Topic: Beyma 18G550 in een BR118 kast ??? (21-9-2007 16:25:00)
Hallo,

Had een tijdje geleden een vraag gesteld over een kast voor een Beyma 18G550 speaker. ben aan het zoeken gegaan en heb de parameters van diverse drivers vergeleken. Verder de parameters in Winisd ingevoerd en wat kasten gesimuleerd. Als ik een BR118 (18 sound ontwerp) kast neem met de orginele 18LW1400 erin en deze vergelijk met een Beyma 18G550 dan liggen de grafieken bijna over elkaar heen. het zou dus aannemelijk zijn dat deze speaker zich goed tuisvoelt in deze kast. Is er iemand hier op het forum die dit wellicht al eens geprobeerd heeft ???? Ik heb ook de bandpass kast van Beyma in Winisd gezet de B04/3 bandpass 40-120 Hz en die geeft een lagere SPL en daarbij ook nog eens een powerdip rond de 50 Hz

Het is niet helemaal de BR118 kast maar de kast beschreven in de 18" subwoofer kit

De afmetingen van de kast zijn gelijk alleen de baspoort is wat anders geconstueerd.

18LW1400

FS 31 Hz
Re 5 ohm
BL 24,7
QMS 7,2
Qes 0,31
Qts 0,29
Vas 297 l
X max 9,5mm
le 2,3mH

18G550

FS 36 Hz
Re ??
BL 24,4
QMS 8,88
Qes 0,39
Qts 0,37
Vas 210 l
X max 9 mm
le 1,4mH

iemand enig idee of dit (goed) gaat werken ???
Topic: Welke kasten voor een Beyma 18G550 iemand een goed klinkende tip ? (4-7-2007 18:59:00)
Om even duidelijk te maken wat ik wil bouwen

- Een kast die niet te groot is max 75cm diep en 60 breed en 80 hoog o.i.d.

- Wil ze gaan gebruiken samen of ter vervanging / ondersteuning van 2x ZECK sub 18 kasten

- Heb een paar RCF toppen met een 15" en een hoorn erin

- Muziek die erop / uit moet gaan komen is voornamleijk 80/90 jaren disco

- Als disco set zou hij zo'n 150 tot 200 man aan moeten kunnen is nu wat aan de krappe kant met de Zeck

- De bassen zouden ook ter aanvulling van een AXYS Source set gebruikt kunnen gaan worden bij een top 40 band

Ik gebruik nu de Zeck kasten actief gefilterd 35 - 90Hz alles erboven gaat naar de RCF toppen

Na wat zoeken heb ik ook nog een ontwerp van de 184 SUB gevonden (Rog Mogale) met een PD 184 speaker maar een 18G550 zou ook passen met andere lengtes van de poorten
Topic: Welke kasten voor een Beyma 18G550 iemand een goed klinkende tip ? (3-7-2007 22:49:00)
Hallo,

Weer bijna vakantie en het begint te kriebelen.... Heb nog 2 Beyma's 18G550 liggen waar ik een kast omheen wil gaan bouwen. Ik heb liever een dB-tje meer dan dat de kast hoger in freq gaat. Het moeten echte SUB kasten worden. Heb op speakerstore diverse ontwerpen gezien, een BP kast naar ontwerp van Beyma 40-120Hz ontwerp staat HIER hier redelijk klein van afmeting. Verder staat er een bandpass hoorn waar ook deze speaker in past DIT ontwep dus.

Er zullen wellicht nog vele andere ontwerpen zijn. Wat ik zoek is een niet te groote kast die ook niet al te moeilijk te bouwen is. Ik heb de beschikking over een goed uitgeruste timmermanswerkplaats.

Alle tips en reacties zijn welkom
Topic: Wie weet wat dit is ?? (18-4-2007 19:14:00)
Op de speaker staat iets wat op een datum in ieder geval jaartal lijkt 2003 dacht ik dus hij is al een paar jaartjes oud.. wellicht dat ze toen nog AMP aansluitingen gebruikte. Ik had aal eerder de tip van een SM-118 gekregen maar zag toen ook het verschil van de aansluitklemmen.