Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van John_p
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 49 bijdrage(n) van John_p (Pagina: 1 van 5)
Topic: Behringer DCX2496 Ploppend (Popcorn) geluid op 1 kanaal (25-3-2017 21:50:00)
Dus inderdaad een toeslag op de uren is niet meer dan normaal lijkt mij.. Aan de andere kant draai je toch meestal in het weekend en 's avonds waar in een normale CAO altijd al toelsag op de uren zit. violgens een normale CAO wordt een feestdag NIET anders dan een zondag uitbetaald...
Draai alleen maar besloten feesten en heb lekker vrij met O&N zelfs niets verhuurd
Hij doet het weer, heb de flatcables incl connectoren vervangen. Nu aan beide kanten vast in de print... kabouter plop niet meer gehoord
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (25-3-2017 21:45:00)
De 18V voedingen (van de link in de eerste post) hebben maar en 2 draads 230V aansluiting zonder RA ze zijn dus dubbel geiisoleerd. Heb je ook zeker geen problemen dat er iets aan aarde zou hangen.
Topic: Behringer DCX2496 Ploppend (Popcorn) geluid op 1 kanaal (19-3-2017 22:32:00)@Tom
Had wel gezocht maar geen streepje tussen de X en de 2 maar het lijkt dus een flat cable probleem te zijn. Zal hem morgen eens open maken en de connectoren sowieso vervangen. Of als ik heel veel zin heb de kabel uitsplitsen en een voor een vast solderen in de print. Want wat er niet in zit kan ook niet kraken.
Schema heb ik ondertussen maar de voeding staat er niet bij. Zal ook geen rocket science zijn.
Als ik het zo terug lees zijn er eigenlijk alleen maar problemen met de Flat cables,
Ik las ook iets van elco's verwijderen op de uitgang. Zelf begin ik daar niet aan.. Deze zitten er in om de DC van het signaal te halen. mocht er ooit iets mis gaan dan heb je niet meteen een dikke gelijkspanning op de uitgang staan. (Ben Elektronica techneut met 35 jaar ervaring...)
Topic: Behringer DCX2496 Ploppend (Popcorn) geluid op 1 kanaal (19-3-2017 11:37:00)Had wel gezocht maar geen streepje tussen de X en de 2 maar het lijkt dus een flat cable probleem te zijn. Zal hem morgen eens open maken en de connectoren sowieso vervangen. Of als ik heel veel zin heb de kabel uitsplitsen en een voor een vast solderen in de print. Want wat er niet in zit kan ook niet kraken.
Schema heb ik ondertussen maar de voeding staat er niet bij. Zal ook geen rocket science zijn.
Als ik het zo terug lees zijn er eigenlijk alleen maar problemen met de Flat cables,
Ik las ook iets van elco's verwijderen op de uitgang. Zelf begin ik daar niet aan.. Deze zitten er in om de DC van het signaal te halen. mocht er ooit iets mis gaan dan heb je niet meteen een dikke gelijkspanning op de uitgang staan. (Ben Elektronica techneut met 35 jaar ervaring...)
Hallo,
Gisteren een vreemd probleem ontdekt in mijn DCX2496 heb deze al zo'n 8 jaar in mijn ampr-rack zitten en tot gisteren altijd prima gewerkt. Ineens uit het niets hoorde ik steeds een ploppend geluid op 1 kanaal zowel uit de laag als uit de top kasten. Heel vreemd en heel vervelend. Tijdens een voordracht vlug de top kasten (mat 2x15) full range aangesloten en toen was het ploppen weg. Daar mooi het feestje mee kunnen doordraaien.
Ik gebruik een combi DEQ2496 DCX2496 welke via de AES poort verbonden zijn dus digitaal.
Heb vannacht nog het mengpaneel direct op de DCX2496 aangesloten en ook dan zit het ploppen erin. Het lijkt dus echt in de DCX2496 te zitten.
Het probleem lijkt temperatuur afhankelijk. Als de DCX2496 koud is doet hij het probleemloos.
Ik sluit de voeding uit gezien deze voor beide kanalen is en het andere kanaal prima werkt
Verder zag ik ook het display verlichting van de DCX2496 niet helemaal constant branden. Ik heb netspanningscontrole in mijn rack zitten en die stond op 233 Volt dus prima.
Ik heb op diverse fora als wat gelezen over de "popcorn" sound of "backed bacon"
Iemand hier "helaas" ook al ervaringen mee gehad ?? en ideeën voor oplossingen zijn natuurlijk welkom
Topic: DAP RS-215 (19-1-2009 18:13:00)Gisteren een vreemd probleem ontdekt in mijn DCX2496 heb deze al zo'n 8 jaar in mijn ampr-rack zitten en tot gisteren altijd prima gewerkt. Ineens uit het niets hoorde ik steeds een ploppend geluid op 1 kanaal zowel uit de laag als uit de top kasten. Heel vreemd en heel vervelend. Tijdens een voordracht vlug de top kasten (mat 2x15) full range aangesloten en toen was het ploppen weg. Daar mooi het feestje mee kunnen doordraaien.
Ik gebruik een combi DEQ2496 DCX2496 welke via de AES poort verbonden zijn dus digitaal.
Heb vannacht nog het mengpaneel direct op de DCX2496 aangesloten en ook dan zit het ploppen erin. Het lijkt dus echt in de DCX2496 te zitten.
Het probleem lijkt temperatuur afhankelijk. Als de DCX2496 koud is doet hij het probleemloos.
Ik sluit de voeding uit gezien deze voor beide kanalen is en het andere kanaal prima werkt
Verder zag ik ook het display verlichting van de DCX2496 niet helemaal constant branden. Ik heb netspanningscontrole in mijn rack zitten en die stond op 233 Volt dus prima.
Ik heb op diverse fora als wat gelezen over de "popcorn" sound of "backed bacon"
Iemand hier "helaas" ook al ervaringen mee gehad ?? en ideeën voor oplossingen zijn natuurlijk welkom
Ben met Smaart aan het stoeien geweest natuurlijk ook met een meetmicrofoon, een versterker, Laptop, mengpaneel en de nodige kabels. Ook met Smaart meet ik een kantelpunt op ongeveer 2KHz heb simpelweg de laag speakers losgekoppeld en een keer gemeten. Daarna de hoogdriver losgekoppeld en alleen de laag speakers gemeten. Daarna nog een keer het "totaal" ook niet onbelangrijk. Hetgeen ik zag op de laptop zag er zeker NIET slecht uit behoorlijk recht. (voor zover je een rechte lijn kunt zien op al die bibberbalkjes in Smaart)
De kantelfrequentie van het filter in de RS-215 / SM-215 ligt op ongeveer 2Khz
Topic: DAP RS-215 (18-1-2009 09:53:00)De kantelfrequentie van het filter in de RS-215 / SM-215 ligt op ongeveer 2Khz
Ik heb er pas 2 van deze kastjes bij. Klinken verwonderlijk goed, hoog wel iets te schreeuwerig waar dat is er wel uit te EQ-en. Zal komende week het filter eens meten en zien waar ze het hoog laten beginnen. Er zit in ieder geval een defitige hoorn op het hoog +/- 50 x 20 cm de exacte maten weet ik zo niet. Het rendement van de Laag drivers ligt niet zo hoog (rond de 97dB) Als ik ze in WinISD invoer kom ik zelfs maar op 96,83dB uit. wel weer een n van 2,37%
edit: Heb ondertussen het kantelpunt gemeten de deze ligt rond de 2100 Hz. Op deze freq is de laagdriver -3dB t.o.v. het input signaal. De HF driver is wat moeilijker te meten omdat de demping in het filter nogal frequentie afhankelijk is. Met SMAART en Roze ruis zal dat wat makkelijker gaan. Mooie test voor komende week.. Heb ook roze ruis in mijn DEQ 2496 zitten.
Voor de nieuwsgierige onder ons de T/S parameters:
FS 44 Hz
DC 6 ohm
QMS 12
QES 0,59
QTS 0,56
VAS 166L
CMS 160
BL 16,3
Sd 0,085m2
hc 16mm
hg 10mm
Voice coil 75,5mm
Topic: DAP RS-215 (17-1-2009 11:06:00)edit: Heb ondertussen het kantelpunt gemeten de deze ligt rond de 2100 Hz. Op deze freq is de laagdriver -3dB t.o.v. het input signaal. De HF driver is wat moeilijker te meten omdat de demping in het filter nogal frequentie afhankelijk is. Met SMAART en Roze ruis zal dat wat makkelijker gaan. Mooie test voor komende week.. Heb ook roze ruis in mijn DEQ 2496 zitten.
Voor de nieuwsgierige onder ons de T/S parameters:
FS 44 Hz
DC 6 ohm
QMS 12
QES 0,59
QTS 0,56
VAS 166L
CMS 160
BL 16,3
Sd 0,085m2
hc 16mm
hg 10mm
Voice coil 75,5mm
De speakers komen van ZOMAX-Pro audio uit China
Datasheet bass speaker van de SM/RS-215
Datasheet Hoge tonen speaker van de SM/RS-215
zoek maar eens op het net staan, hebben een nette internet site waar je ook alle parameters kunt vinden.
De hoogdriver is dezelfde als in de JB systems vibe 30 deze is gewoon te verkrijgen kost rond de 45 Euro
Succes
Topic: Dap RS-215 / SM-215 (17-1-2009 11:02:00)Datasheet bass speaker van de SM/RS-215
Datasheet Hoge tonen speaker van de SM/RS-215
zoek maar eens op het net staan, hebben een nette internet site waar je ook alle parameters kunt vinden.
De hoogdriver is dezelfde als in de JB systems vibe 30 deze is gewoon te verkrijgen kost rond de 45 Euro
Succes
De SM-215 en de RS-215 zijn volgens mij op de afwerking na hetzelfde. De RS heeft ijzeren hoekjes en vilt bekleding zodat deze wat minder beschadigen bij transport enz.
Ik zou niet meer dan 1KW op de kastjes zetten, met mijn palladium 1200 (2x600W) gaan ze al als een brandweer, een beetje meer zou mogen maar zou er toch wel eeen beetje voorzichting mee zijn.. Heb je de filters al eens bekeken ?? Ik heb er al eens een hoogdriver uitgehad..
Topic: DAP PD-44T / JB systems PT44 Diafragma (31-12-2008 13:44:00)Ik zou niet meer dan 1KW op de kastjes zetten, met mijn palladium 1200 (2x600W) gaan ze al als een brandweer, een beetje meer zou mogen maar zou er toch wel eeen beetje voorzichting mee zijn.. Heb je de filters al eens bekeken ?? Ik heb er al eens een hoogdriver uitgehad..
Hallo,
Ik heb een van mijn Drivers defect, een DAP PD-44T na wat speur en vergelijk werk blijkt deze identiek te zijn aan de JB systems PT44. Beide zijn 1.74" 44mm Drivers en zijn qua maten en uiterlijk gelijk. Ik heb me suf gezocht maar kan NERGENS losse spreekspoellen voor deze drivertjes vinden. Weet iemand OF deze uberhaupt tekoop zijn ?
Topic: Wat kosten jullie nou? (15-12-2008 20:29:00)Ik heb een van mijn Drivers defect, een DAP PD-44T na wat speur en vergelijk werk blijkt deze identiek te zijn aan de JB systems PT44. Beide zijn 1.74" 44mm Drivers en zijn qua maten en uiterlijk gelijk. Ik heb me suf gezocht maar kan NERGENS losse spreekspoellen voor deze drivertjes vinden. Weet iemand OF deze uberhaupt tekoop zijn ?
Sylvia schreef:
Toeslagen voor het werk op zon- en feestdagen zijn vastgelegd in de CAO, en ik heb nog nooit een CAO gezien waarin geen toeslag bovenop het salaris werd gegeven voor werk op zon- en feestdagen.
Werk in de kleinmetaal Za 150% Zondag/feestdag 200% gewoon volgens CAO.. Dus inderdaad een toeslag op de uren is niet meer dan normaal lijkt mij.. Aan de andere kant draai je toch meestal in het weekend en 's avonds waar in een normale CAO altijd al toelsag op de uren zit. violgens een normale CAO wordt een feestdag NIET anders dan een zondag uitbetaald...
Draai alleen maar besloten feesten en heb lekker vrij met O&N zelfs niets verhuurd