Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kees
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 38 bijdrage(n) van Kees (Pagina: 3 van 4)
Topic: Sunlite 2006 (19-8-2006 19:28:00)Dat ben ik niet met je eens, de huisstijl heeft wel degelijk te maken met de referentie naar kwaliteit.Topic: 1 pc, 2 beelschermen,2muizen,2toetsenborden (8-8-2006 00:32:00)Het type dat we op dit moment op oog hebben is een Par 64 van Showtec. linkTopic: Beste merk (7-8-2006 14:26:00)Deze zou gebruikt worden bij het vrijdansen en afdansen. Vrijdansen is vrijwel elke week en dan komen alle stijlen langs. Daarnaast is het de bedoeling dat er elke maand 1 of 2 nieuwe lichtshows zijn die op muziek in de pauzes draaien.Topic: Beste merk (6-8-2006 20:39:00)
Die snelheidsfader is wel mogelijk, en wel zo:
In Sunlite, zorg ervoor dat de Swithframe (rood) van de gobo's of shutter actief is (kan je zien doordat er een stippellijn omheen zit).
Ga dan naar Button > Instelling (of gebruik sneltoets Ctrl + P, of de snelbutton (hamertje met roodgele achtergrond).
Dan kies je in het nieuwe venster voor het tabblad Dimmer / Speed
In dit tabblad kan je in 'Show a fader into the button' aanvinken: 'Show the Speed fader'.
Klik op OK en tadaa hij doetet.
Afhankelijk van je lamp doetie et dan ook in het echt, aangezien niet alle lampen de gobo's met verschillende snelheden kunnen bedienen. Let dan ook even op, afhankelijk van je computerkwaliteit, zie je dit soms niet in de visualizer.
Als je nog vragen hebt, stuur je maar een mail.
Grtsz, Kees
Topic: Beste merk (19-8-2006 19:14:00)In Sunlite, zorg ervoor dat de Swithframe (rood) van de gobo's of shutter actief is (kan je zien doordat er een stippellijn omheen zit).
Ga dan naar Button > Instelling (of gebruik sneltoets Ctrl + P, of de snelbutton (hamertje met roodgele achtergrond).
Dan kies je in het nieuwe venster voor het tabblad Dimmer / Speed
In dit tabblad kan je in 'Show a fader into the button' aanvinken: 'Show the Speed fader'.
Klik op OK en tadaa hij doetet.
Afhankelijk van je lamp doetie et dan ook in het echt, aangezien niet alle lampen de gobo's met verschillende snelheden kunnen bedienen. Let dan ook even op, afhankelijk van je computerkwaliteit, zie je dit soms niet in de visualizer.
Als je nog vragen hebt, stuur je maar een mail.
Grtsz, Kees
We hebben een aantal mensen gesproken en de meningen gehoord over licht. Er was dus een voorkeur met LED en dit zal in de bar dan ook veel gebruikt gaan worden. Maar voor het showwerk in de danszaal gaan we waarschijnlijk een heleboel kleine parren ophangen, die rechtnaar beneden schijnen, met een hoek van 10 graden oid. Als we ze dan ook nog matrix aansturen, kunnen we er logo's etc mee maken. De scanners blijven zeker en verder wordt de zaal waarschijnlijk via hazers beambaar gemaakt.
Er werd ook wat gezegd over Oilcrackers, maar daar heb ik geen ervaring mee. Iemand wel?
Topic: Logo ontwerpen (13-8-2006 19:41:00)Er werd ook wat gezegd over Oilcrackers, maar daar heb ik geen ervaring mee. Iemand wel?
KVM schreef:
Gelukkig gaat een klant bij een eerste indruk nooit af op een logo.Ik heb persoonlijk nogal wat problemen met RDP, het is handig.. true. Sterker nog, voor mijn serverconnecties van een desktop gebruik ik het altijd. Maar als er een of andere slimme pcheld in mijn netwerk vraagt waarom de printer het weer niet doet, is Radmin geweldig! Zeker nu met de nieuwe versie (beta nog helaas), al chattend en muisbewegend hoef ik niet meer te lopen! :p
Topic: Beste merk (7-8-2006 19:03:00)Douwe schreef:
Het hangt erg af van welk type en merk je kiest maar mijn ervaring is dat de LED par nog niet kan tippen aan de lichtopbrengst van een conventionele par.Ik heb nog een vraagje, heeft iemand ervaring met die LED parren? En dan vooral kwa lichtopbrengst, in een zaal van 150m2, is 12 stuks genoeg?
Topic: Beste merk (7-8-2006 00:08:00)René Eppink schreef:
Moet zeggen, een laser in een dansschool lijkt mij persoonlijk helemaal niks.Ik ben een tijd terug begonnen met Sunlite, heb er nu een aantal shows mee geprogrammeerd, nog geen LED-panelen. Maar bij het vinden van een goed programma heb ik er een stuk of tien gehad. Fairlight zegt uiteraard neem LJ van Martin. Heb ik ook wel geprobeerd maar de 3d visualisering deed et niet
, weg ermee dus. Uiteindelijk zag ik Sunlite en het stond me gelijk aan, kwa uitstraling etc. Kort daarna kwam ik een lichtverhuur bedrijf tegen dat hier ook mee werkte en kon zo nog wat dingen opvangen. Daarom Sunlite, maar ik zal eens naar die anderen kijken. thnx
Topic: Beste merk (6-8-2006 17:31:00)
, weg ermee dus. Uiteindelijk zag ik Sunlite en het stond me gelijk aan, kwa uitstraling etc. Kort daarna kwam ik een lichtverhuur bedrijf tegen dat hier ook mee werkte en kon zo nog wat dingen opvangen. Daarom Sunlite, maar ik zal eens naar die anderen kijken. thnxNa meer overleg heb ik wat meer duidelijk gekregen. We hebben allereerst idee's opgedaan bij de showroom van Fairlight. Verder weet ik nu duidelijk budget: 10.000, en er uiteraard liever onder
.
Al dit spul wordt opgehangen en blijft dan hangen. Verder moet er wel gekeken worden naar stroomverbruik, dus LED is een uitkomst. Omdat de danszaal hoofdzakelijk gebruikt wordt voor het trainen, moet er goede algemene verlichting zijn, die de hele dag aan kan staan. Wederom LED. Maar om de sferen te bepalen, willen we ook gebruik gaan maken van LED-panelen.
Zoals eerder gezegd is de hoogte belangrijk, een MH heeft dus geen go, scanners daarentegen wel, en die geven een prima effect. Op dit moment ziet mijn to buy list er zo uit:
Omschrijving - Aantal - Prijs - Subtotaal - DMX adressen
LED, Showtec Glasspaneel, 60x120 - 3x - 670,58 - 2011,74 - link - DMX 144
LED Par 64, Showtec - 12x - 121,00 - 1452,00 - link - DMX 48
Scan, JB-Systems The Winner II, combypacket - 2x - 822,69 - 1645,38 - link - DMX 40
Laser, Showtec Shogun DJ G-40- 2x - 478,15 - 956,30 - link - DMX 10
Rookmachine, Antari Z-1200 - 1 - 268,90 - 268,90 - link - DMX 1
Computer DMX control Sunlight - 1 - 649,00 - 649,00
Totaal 6983,32 DMX 263
(zodra ik weet hoe ik links moet maken zal ik ze ff goed maken!
)
(helemaal niets, hoofdzakelijk met mijn ogen te maken
maar ik vergeet et noooit meer)
Prijzen zijn ex BTW.
Vragen hierover, wat vinden jullie van deze opstelling, aanvullingen etc? Is het beter een Hazer te gebruiken?
Topic: 1 pc, 2 beelschermen,2muizen,2toetsenborden (6-8-2006 14:34:00)
.Al dit spul wordt opgehangen en blijft dan hangen. Verder moet er wel gekeken worden naar stroomverbruik, dus LED is een uitkomst. Omdat de danszaal hoofdzakelijk gebruikt wordt voor het trainen, moet er goede algemene verlichting zijn, die de hele dag aan kan staan. Wederom LED. Maar om de sferen te bepalen, willen we ook gebruik gaan maken van LED-panelen.
Zoals eerder gezegd is de hoogte belangrijk, een MH heeft dus geen go, scanners daarentegen wel, en die geven een prima effect. Op dit moment ziet mijn to buy list er zo uit:
Omschrijving - Aantal - Prijs - Subtotaal - DMX adressen
LED, Showtec Glasspaneel, 60x120 - 3x - 670,58 - 2011,74 - link - DMX 144
LED Par 64, Showtec - 12x - 121,00 - 1452,00 - link - DMX 48
Scan, JB-Systems The Winner II, combypacket - 2x - 822,69 - 1645,38 - link - DMX 40
Laser, Showtec Shogun DJ G-40- 2x - 478,15 - 956,30 - link - DMX 10
Rookmachine, Antari Z-1200 - 1 - 268,90 - 268,90 - link - DMX 1
Computer DMX control Sunlight - 1 - 649,00 - 649,00
Totaal 6983,32 DMX 263
(zodra ik weet hoe ik links moet maken zal ik ze ff goed maken!
)Edit Mod: Sylvia: wat is er onduidelijk aan de positie of de inhoud van Forum Help?
(helemaal niets, hoofdzakelijk met mijn ogen te maken
maar ik vergeet et noooit meer)Prijzen zijn ex BTW.
Vragen hierover, wat vinden jullie van deze opstelling, aanvullingen etc? Is het beter een Hazer te gebruiken?
Voor het beheren van computers op afstand, via een netwerk of via het internet, gebruik ik Radmin (https://www.radmin.com/). Heel erg handig programma, maar dus altijd twee pc's nodig.