Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Soundmen
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 33 bijdrage(n) van Soundmen (Pagina: 3 van 4)
Topic: Ev speakers (20-2-2006 11:36:00)
maar nu komt het....
wat zit er precies in z'n ev box want het ljikt me sterk dat hun (ev) er voor 2500 (incl. winkelprijzen)euro aan spullen inzitten misschien zou het wel zo zijn dat hun onderzoek doen maar dan nog kan het toch neit zo duur zijn en betaal je uit eindelijk voor de naam.
dus kan iemand mij vertellen wat de x-sub van even nu daadwerkelijk aan elktra apparatuur in zich heeft? en hoe en wat? Mijn idee was om er eerst een schiedings filters in te zetten en dan door te lussen naar de toppen. verder wil ik na loop van tijd een cross-over...en dan het scheidings filter eruit.
en andere optie zou zijn helemaal niets in de basbox zetten en dan gewoon via een cross-over gaan werken.(dat is toch wel het idee maar wegens niet gelijk teveel geld wil ik het misschien doen via een scheidings filter in de sub.
graag reactie's
robert
Topic: w-bin of niet? (20-2-2006 09:31:00)wat zit er precies in z'n ev box want het ljikt me sterk dat hun (ev) er voor 2500 (incl. winkelprijzen)euro aan spullen inzitten misschien zou het wel zo zijn dat hun onderzoek doen maar dan nog kan het toch neit zo duur zijn en betaal je uit eindelijk voor de naam.
dus kan iemand mij vertellen wat de x-sub van even nu daadwerkelijk aan elktra apparatuur in zich heeft? en hoe en wat? Mijn idee was om er eerst een schiedings filters in te zetten en dan door te lussen naar de toppen. verder wil ik na loop van tijd een cross-over...en dan het scheidings filter eruit.
en andere optie zou zijn helemaal niets in de basbox zetten en dan gewoon via een cross-over gaan werken.(dat is toch wel het idee maar wegens niet gelijk teveel geld wil ik het misschien doen via een scheidings filter in de sub.
graag reactie's
robert
hallo,
ja ik weet wel wat ik nu wil hebben ik wil wbins zelf gaan maken voor projecten buiten of lange zalen en daarbij nog een gewone set denk hier bij aan EV (gewoon als set kopen).
bedankt allemaal!
o trouwens ik had gehoord dat er een programma is die je boxen kunnen berekenen. verdere info zal nog volgen als ik er meer van weet.
groeten
robert
Topic: Ev speakers (20-2-2006 09:22:00)ja ik weet wel wat ik nu wil hebben ik wil wbins zelf gaan maken voor projecten buiten of lange zalen en daarbij nog een gewone set denk hier bij aan EV (gewoon als set kopen).
bedankt allemaal!
o trouwens ik had gehoord dat er een programma is die je boxen kunnen berekenen. verdere info zal nog volgen als ik er meer van weet.
groeten
robert
hey partick,
mensen zullen nu een hele rare indruk van jou krijgen hehe(beetje offtopic)
groeten
je klasgenoot
Topic: w-bin of niet? (16-2-2006 21:50:00)mensen zullen nu een hele rare indruk van jou krijgen hehe(beetje offtopic)
groeten
je klasgenoot
ja dat kan wel zo zijn maar er staat toch echt spec. bij dus die kan ik dan toch vergelijken met elkaar of zie ik dat verkeerd ?
ik kijk natuurlijk wel prijs bewust maar ook naar de kwaliteit.
Topic: w-bin of niet? (16-2-2006 21:16:00)ik kijk natuurlijk wel prijs bewust maar ook naar de kwaliteit.
nou ik wil zeker wel geld uit geven daar aan maar ik hoor iedereen hier over beyma speaker en als ik de kwaliteit prijs/verhouding onderzoek valt het allemaal best wel mee vergeleken met bijv''dap'' kan hier best aan tippen(voor 200 minder als je ook natuurlijk naar de kwaliteit kijkt).
dat wil niet zeggen dat ik dap speakers wil want daar heb ik al te slechte ervaringen mee. de speakers die behringer gebruikt(jensen) vind ik op zich wel aardig over het geld weet i het nog niet i moet nog prijzen met spec. ontvangen.
maar of het nu ev of beyma is ik denk dat alles tegewoordig uit china komt of is dat te kort door de bocht? ik bedoel ik weet niet precies hoe en wat kwa boxen wel maar asl het aan komt op lossen speakers ben ik nog best ene broekie.
maar doordat ik behringer heb gehoord (de nieuwe pro lijn) moet i zeggen dat ik toch wel onder de indruk was van die 18" die hun gebruiken.
a.s. dinsdag ga ik naar een winkel met een vriend waar ze allemaal losse speakers hebben hangen en ook getest kunnen worden dus ik denk dat ik daar wel een hoop wijzer uit wordt
ik zal jullie zeker op de hoogte houden!
robert
Topic: w-bin of niet? (16-2-2006 16:06:00)dat wil niet zeggen dat ik dap speakers wil want daar heb ik al te slechte ervaringen mee. de speakers die behringer gebruikt(jensen) vind ik op zich wel aardig over het geld weet i het nog niet i moet nog prijzen met spec. ontvangen.
maar of het nu ev of beyma is ik denk dat alles tegewoordig uit china komt of is dat te kort door de bocht? ik bedoel ik weet niet precies hoe en wat kwa boxen wel maar asl het aan komt op lossen speakers ben ik nog best ene broekie.
maar doordat ik behringer heb gehoord (de nieuwe pro lijn) moet i zeggen dat ik toch wel onder de indruk was van die 18" die hun gebruiken.
a.s. dinsdag ga ik naar een winkel met een vriend waar ze allemaal losse speakers hebben hangen en ook getest kunnen worden dus ik denk dat ik daar wel een hoop wijzer uit wordt
ik zal jullie zeker op de hoogte houden!
robert
hej
BEDANKT!!!
ik denk dat ik dus nu toch ga voor "gewone" speakers wel zal ik gaan voor 18" en ik wil dan de x-sub van EV na bouwen (2x18")maar zoiets zou ik graag willen horen, maar nu komt het ik vind ev speakers erg tot te duur. beyma vind ik ook wel duur tot vergelijking met andere speakers die ik heb gezien jensen speakers zijn ook niet echt duur maar willen wel. kan iemand nog wat advies daarover komen???
dank je
Robert
Topic: w-bin of niet? (16-2-2006 11:50:00)BEDANKT!!!
ik denk dat ik dus nu toch ga voor "gewone" speakers wel zal ik gaan voor 18" en ik wil dan de x-sub van EV na bouwen (2x18")maar zoiets zou ik graag willen horen, maar nu komt het ik vind ev speakers erg tot te duur. beyma vind ik ook wel duur tot vergelijking met andere speakers die ik heb gezien jensen speakers zijn ook niet echt duur maar willen wel. kan iemand nog wat advies daarover komen???
dank je
Robert
zoals ik hier uit begrijp zou ik dus beter kunnen "gewone" subs kan gebruiken want het zal hoofdzakelijk voor binnen zijn (teminste in het begin).
graag een reactie
Robert
Topic: w-bin of niet? (16-2-2006 10:35:00)graag een reactie
Robert
ik was nog niet klaar... hihi de reactie erboven gaat over de peavey black shadow 15 " maar die gaat 127 dB! en in de tekening van de reactie erboven staat onderaan een schematje en daar staat in dat deze maar 96 dB gaan wat is het verschil? zit het um in het systeem van de wbin ? is het ook zo dat als je er een 18" speaker in zet dat je ze dan harder kwa dB kan laten gaan?
Robert
Topic: w-bin of niet? (16-2-2006 10:23:00)Robert
hej DANK JE WEL voor de tekening ! hie zou ik zeker weten wel wat mee kunnen!
maar zoals ik net las kun je voor binnen(denk aan kroegen en zalen)beter gewone kasten nemen ipv wbins. maar zou je naar de buiten lucht gaan kun je beter over stappen op wbins.
maar ik zou wel graag een 18" speaker erin willen zou deze net zoveel dB kunnen produceren als een enkele 18" gewone kast of dubbele 18" kast?
graag zou ik het horen
want de wbins zou de dus goed zelf te maken zijn
robert
Topic: Ev speakers (16-2-2006 09:34:00)maar zoals ik net las kun je voor binnen(denk aan kroegen en zalen)beter gewone kasten nemen ipv wbins. maar zou je naar de buiten lucht gaan kun je beter over stappen op wbins.
maar ik zou wel graag een 18" speaker erin willen zou deze net zoveel dB kunnen produceren als een enkele 18" gewone kast of dubbele 18" kast?
graag zou ik het horen
want de wbins zou de dus goed zelf te maken zijn
robert
hej
zou je me de link kunnen geven waar dat staat uitgelegd?
dank je
robert
zou je me de link kunnen geven waar dat staat uitgelegd?
dank je
robert