Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ JB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 3 van 20)

Topic: Cd's kopieren (25-3-2010 21:24:00)

richarddv schreef:

sorry voor het kicken van dit topic

Ik ben er pas achter gekomen dat ik illegaal geperste cd's in de koffer heb zitten sad :( .(de cd's zien er gewoon orgineel uit)
Is er één of ander teken/merk waaraan een 100% orginele cd te herkennen is?
Heb ook ooit wat kopiën via Marktplaats gekregen. De jongen vertelde dat hij het verschil niet kon zien, terwijl de kleuren fletser waren, covers waren slecht uitgeknipt/gevouwen (al bij al geen slechte printer) en bij één cd was zelfs duidelijk te zien dat het een internetdownload was waarvan de gebruiker een 'custom' versie had met extra tracks (ander font/kleurafwijking). Twee jaar later wacht ik nog steeds op mijn geld, want de bank wil het niet terugstorten zonder bewijs van politie-aangifte en de politie vond het een te laag bedrag om de aangifte voor aan te nemen. angry

Dus: lagere resolutie covers, fletse kleuren (minder intens), knip- en vouwlijntjes van Nero Cover Designer, geknipt met een schaar ipv een nette fabriekcut met bleeding.
Topic: Drie gewonden door omgevallen lichtstellage (18-3-2010 20:02:00)
Het kan inderdaad van alles zijn, maar het is altijd terug te leiden naar een menselijke fout. Wellicht inderdaad niet van het bedrijf zelf, maar materiaal dat 'zomaar' breekt geloof ik niet in.
Topic: Drie gewonden door omgevallen lichtstellage (18-3-2010 16:34:00)
Daar noem je ook wel een vervelend ongeval. Hoewel de redenen hiervoor nergens officieel zijn gepubliceerd op internet, bestaat het gerucht dat er zowel een fout is gemaakt in de gewichtsbepaling/-verdeling (er zouden dan meer hijspunten nodig zijn geweest) en een falend hijsmiddel (geen visuele inspectie?), waardoor de krachtverdeling buitenproportioneel werd. Beiden zijn menselijke factoren. Met name visuele inspectie wordt nog wel eens verwaarloosd als men met uitzendkrachten werkt (wat niet geheel ongebruikelijk is).

@BigBang: tsja, de aanwijzingen zijn redelijk duidelijk, maar niets compleet uitgesloten. Overigens lijkt het een tamelijk groot bedrijf. Ze hoeven niet perse allemaal beunhazen te zijn, maar er hoeft net maar één rotte appel in je team te zitten en de rapen zijn gaar.
Topic: Drie gewonden door omgevallen lichtstellage (18-3-2010 15:49:00)

DeMennooos schreef:

We zijn er geen van allen bij geweest, hebben het niet gebouwd en weten niet het fijne er van.
Geef toe: je hoeft geen waarzegger te zijn om te weten wat er is ongeveer is gebeurd. Je geeft zelf al de conclusie: die borgpin kan men niet de schuld geven. Er was opzet in het spel. Niet de opzet om brokken te maken, maar wel de opzet om de regeltjes niet zo nauw te nemen (in welke vorm dan ook: inspectie of de opstelling zelf). Helaas is brokkenmaken nog altijd een niet geheel onmogelijk gevolg van 'prutsen'. Ik heb zelf ook een keer zo'n ongeluk meegemaakt waar het een wonder is dat mijn collega enkel met een flinke portie schrik het heeft overleefd (doorkliefde MAC, afgekeurde truss en een windup met geknapte staalkabel). Ik kan me best kwaad om zulke mensen die liever zeggen dat ze inderdaad de opstelling kunnen maken en geld vangen dan eerlijk toegeven dat ze het niet op een manier kunnen doen die veilig is. Ik zou nog bijna pleiten voor een beunhazendatabase voor al die etters die niet snappen dat zelfs relatief simpele rigging als deze nog flinke risico's met zich meebrengt. Helaas dempt men dan de put als het kalf al verdronken is.
Topic: Drie gewonden door omgevallen lichtstellage (18-3-2010 00:19:00)
Ik blijf het gek vinden... Zelfs bij opbouwen/afbouwen is het soms een hel om die poten op/neer te schuiven, dat schuivende blokje loopt constant klem. Er moest wel een hoop aan het schokken zijn, wil zoiets onder spanning ineens aan het schuiven gaan (of de outrigger stond volledig in de smeerolie). Ik gok dat er meer aan de hand is en dat er smoezen worden bedacht.

In zo'n gymzaal worden geen borgpennen uit statieven getrokken, als dat toch gebeurd, valt dat enorm op. Daarna gaat het niet zomaar aan de schuif.

Ik zou bijna denken dat die poot "in de weg stond", dus dat die ingeklapt is gebleven. Ik ken het bedrijf verder niet, wil niet moedwillig zwartmaken, maar tot nu toe is dit voor mij aannemelijker. Daarnaast zou ik sowieso zo'n installatie niet tussen pogo-kids zetten in een gymzaal. Je zal maar doorschieten met een oefening en met je oogkas in de hoek van een statief belanden. Ook tandjes kunnen maar weinig horizontale kracht weerstaan.
Topic: Zumba nummers (18-3-2010 00:05:00)
King Africa - E-O-Zumba-E. Goed nummer, blijft hangen. (Ik neem aan dat het een Zumba-nummer is.)
Topic: Themamuziek Politie Gevangenis (12-3-2010 18:54:00)
Soundtrack van Police Academy!
Topic: Themamuziek Politie Gevangenis (11-3-2010 20:48:00)
Delinquent Habits - Tres Delinquentes
Frankie Lymon & The Teenagers - I'm Not A Juvenile Delinquent
JXL featuring Peter Tosh & Friends - Don't Wake Up The Policeman
N.W.A. - F**k Tha Police
Red Hot Chili Peppers - Police Helicopter
System Of A Down - Prison Song

Alles leuk aanvullen met sound clips van sirenes, dichtslaande ouderwetse celdeuren, politieradiofragmenten, etc.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (9-3-2010 21:13:00)
Ik beantwoord dit met een vraag die je zelf laatst hebt geschreven: voor wie sta je licht te schuiven? Voor de fotograaf of voor het uitgaanspubliek?

Die tweede dus! Fotograaf moet dus maar improviseren om zijn plaatjes te kunnen schieten.

Ik heb overigens de fotografen in de club waar ik werkte nooit horen klagen. Kwestie van je spullen en kwaliteiten goed op orde hebben. Flitsen is niet verboden en met een enigszins redelijke camera kun je meer dan enkel flits aan of flits uit fotograferen. Gewoon een klein beetje bijflitsen is vaak al voldoende. Daarnaast hangt het van je camera af hoeveel ruis je verdraagt bij hogere ISO's. Fotograferen die veel betaald werk doen in clubs schieten dan ook meestal met de wat duurdere dSLR's (denk aan een Canon 5D of 1D) en met degelijke externe flitser.
Topic: Lacie harddisk drive (9-3-2010 21:07:00)
Gelukkig is het allemaal gestandaardiseerd, dus het kan inderdaad geen kwaad. Zoals gebruikelijk: wees lief voor fragiele contacten en forceer niets als het niet lukt. Zorg dat niets/niemand (incl. jijzelf) geen statische lading heeft voor je gaat knutselen.