Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Ronny

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 74 bijdrage(n) van Ronny (Pagina: 3 van 8)

Topic: Bouw Nexo Alpha E (3-7-2004 20:54:00)
met andere woorden: nexo heeft op die manier er voor gezorgt dat niet jan en allemaal eens even hun systemen gaan nabouwen. Tis misschien vergezocht van mij, maar ik denk wel dat daar dus ook wel een strategie achter zit.

mvg
ronny
Topic: Bouw Nexo Alpha E (29-6-2004 19:22:00)
En wat dan nog als je nabouwt. Zonder processor klinkt nexo k*t laugh :D

Ge je die dan wel kopen?
Topic: Welke 18" speaker? (14-6-2004 13:52:00)
ik vraag me af waarom de baspoorten bij de rcf esw1018 zo groot zijn. Heeft dit dan enig voordeel? of zijn al die andere fabrikanten van br subs dan verkeerd met de kleinere poorten?
Topic: C sub (29-5-2004 16:51:00)
ok bedankt voor je uitleg

mvg
ronny
Topic: C sub (29-5-2004 15:57:00)
heb me laten wijsmaken dat de c-sub nog slechter draagt als een simpele basreflex sub.... Iemand een mening hierover?

mvg
ronny
Topic: stroomprobleempje met crest 7001 (7-5-2004 09:24:00)
dat is zo ongeveer wat ik al zei, blijkbaar speelt de transformator toch ook nog mee en voor een groter deel als ik eerst dacht wink ;) .

mvg
ronny
Topic: stroomprobleempje met crest 7001 (6-5-2004 21:13:00)
Ronny: Bij ringkerntrafo's (en wie gebruikt die niet tegenwoordig) is het wel degelijk mede DE TRAFO ZELF die voor zo'n enorme piekstroom zorgt bij het aanzetten. Dat wordt inderdaad veroorzaakt door de energie die nodig is om het magnetisch veld in de trafo op te bouwen. Goede test? Pak maar eens een kale trafo en hang die aan het net. Je zult zien dat hij zonder problemen een inschakelstroom trekt die 2 x zo hoog is als de maximale stroom die hij onder vollast kan trekken. Pas daarna gaan de bufferelco's hun tanden laten zien (een trafo werkt immers niet eerder dan wanneer er een magnetisch veld is opgewekt).
tja ik weet dat een inductieve last wel voor piekstromen kan zorgen, maar wist niet dat het effect van het magnetisch veld zo een grote invloed had op de stroom bij het inschakelen. Ik dacht dat het volledig aan de condensatoren lag.
Bij dus weer wat bijgeleerd laugh :D

mvg
ronny
Topic: stroomprobleempje met crest 7001 (6-5-2004 16:10:00)
De trafo moet nl eerst gemagnetiseerd worden vóór ie ook als trafo werkt...in die paar milliseconden dat je hem vol op spanning gooit is ie dus eigenlijk een gewone kortsluiting...
Hoe zwaarder de amp, hoe groter de trafo, hoe groter de kortsluiting en hoe langer het duurt....
Dat stunten met die zekering aan uit aan uit, is dus niks meer als geforceerd ervoor zorgen dat er al een magnetische lading is in de trafo, waardoor ie bij de zoveelste poging, voldoende (rest)magnetisme heeft opgebouwd om wat minder sterk in te klappen...
En wie heeft je dat wijsgemaakt?

een voeding van een versterker bevat gewoon veel condensatoren die zich ontladen wanneer de versterker niet is ingeschakeld. Bij de volgende keer dat je die versterker inschakeld gedragen die condensatoren zich gewoon als een kortsluiting. Aangezien ze bijgevolg de secundaire zijde van de trafo "kortsluiten" zal er in de primaire ook een zeer grote stroom vloeien. Deze stroom is groot genoeg om dus menig automaat er uit te laten vliegen.

Heel dit proces is er maar heel kort, maar wel lang genoeg om dus een automaat eruit te laten vliegen laugh :D.

oplossing: inschakelvertraging die na seconde of 2 overbrugt wordt door een contact van een relais. Kun je dit trouwens niet laten inbouwen, zou toch wel mogen voor een een versterker uit die prijsklasse.

mvg
ronny
Topic: Casus, regen. (23-4-2004 09:31:00)
die opblaasbare dingen worden niet alleen in de buitenlucht gebruikt hoor. heb ze ook al regelmatig binnen gezien. deze waren dan ingebouwd in speciale party tafels die midden in het publiek stonden..... de bescherming was dan ook eerder tegen bier en vlugge vingers laugh :D

mvg
ronny
Topic: Ervaring TitanStrobe 3000 (Martin Atomic Copie?) (6-4-2004 16:51:00)
idd voor dat geld heb je ook een atomic happy :)

mvg
ronny