Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj-raze
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 174 bijdrage(n) van Dj-raze (Pagina: 3 van 18)
Topic: i-show beamshow (17-7-2008 22:05:00)
Jeroen heb jij mijn mail ontvangen?? Vorige week reeds gestuurd.
edit: bedoel dj-raze)ALs het goed is heb je een mail in je inbox
. Was het even vergeten
Topic: i-show beamshow (15-7-2008 09:21:00)
Laser weer redelijk goed gekregen vandaag naar lang prutsen. Staat nu op marktplaats en er komt waarschijnlijk een andere van ABLE laser (dochter van cni).
Bedankt voor jullie hulp.
Gr Jeroen
Topic: i-show beamshow (15-7-2008 18:56:00)Bedankt voor jullie hulp.
Gr Jeroen
Ilda gebeuren doorgelezen. Ook dat gedeelte met de cirkel. Mijn cirkel blijft hoe dan ook,onder welke snelheid dan ook en welke hoek dan ook te groot. Bijgevoegd het filmpje en een foto van i-show.
https://www.dj-raze.nl/new-line/ilda.jpg
https://www.dj-raze.nl/new-line/MOV01322.MPG
https://www.dj-raze.nl/new-line/galvos.jpg
een en ander ook al aan het stellen geweest maar het word er niet beter op
Topic: i-show beamshow (15-7-2008 11:19:00)https://www.dj-raze.nl/new-line/ilda.jpg
https://www.dj-raze.nl/new-line/MOV01322.MPG
https://www.dj-raze.nl/new-line/galvos.jpg
een en ander ook al aan het stellen geweest maar het word er niet beter op
Watt-Xtra schreef:
OT:Jeroen heb jij mijn mail ontvangen?? Vorige week reeds gestuurd.
edit: bedoel dj-raze)
. Was het even vergeten
Ik zal vanavond even een aantal foto's proberen te maken. Mischien een klein filmpje handig?
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Topic: i-show beamshow (15-7-2008 09:10:00)Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Het ILDA testpatroon lijkt helemaal nergens op helaas. op 20k gaat hij figuur voor figuur weergeven (eerst kruisje dan cirkeltje dan lijntjes enz.) Zou het kunnen dat de galvo's gewoon slecht afgeregeld zijn? En zijn er zo nog website o.i.d. waar het één en ander beschreven staat over animatielasers en die galvo's e.d.? Wil er graag wat meer over leren gezien ik er geen ervaring mee heb en er niets van gezegd word in de handleiding.
Gr Jeroen
Topic: i-show beamshow (14-7-2008 23:17:00)Gr Jeroen
Dat betekent dus dat de laser eigenlijk niet geschikt is voor mooie animatie's? Op youtube staan een helehoop animatie filmpjes op zo'n 20kpps en die zien er stukken beter uit. Dan neem ik aan dat 20kpps de max scansnelheid is. Ik scan gemiddelt op zo'n 15 graden.
Stukje uit de handleiding ("scanner: ILDA 28Kpps +-30 degree")
Topic: i-show beamshow (14-7-2008 22:07:00)Stukje uit de handleiding ("scanner: ILDA 28Kpps +-30 degree")
Shows gaan op dit moment vrij k*t(heb wel wat meer showtjes in het programma gevonden). Zit namelijk met het volgende probleem:
Ze beweren dat deze laser 30Kpps galvo's heeft. Nu zou dat best kunnen maar mijn figuren kloppen van geen kant. Cirkels zijn geen hele cirkels, driehoeken zijn halve lijnen etc. Het geheel is ook erg stroboscopisch bij 30kpps. Ook als ik de scanspeed naar 20kpps gooi dan worden de figuren niet veel beter.
Kan ik deze galvo's afstellen en de snelheid omhoog gooien (naar 30kpps) zodat de animatie's vloeiend worden en de rondjes weer rond?
gr jeroen
Topic: BROM in Speakers (12-7-2008 17:04:00)Ze beweren dat deze laser 30Kpps galvo's heeft. Nu zou dat best kunnen maar mijn figuren kloppen van geen kant. Cirkels zijn geen hele cirkels, driehoeken zijn halve lijnen etc. Het geheel is ook erg stroboscopisch bij 30kpps. Ook als ik de scanspeed naar 20kpps gooi dan worden de figuren niet veel beter.
Kan ik deze galvo's afstellen en de snelheid omhoog gooien (naar 30kpps) zodat de animatie's vloeiend worden en de rondjes weer rond?
gr jeroen
Het kan een hele hoop geweest zijn. Ook dus de wcd(wand contact doos). Wat ik op mijn opleiding(electronica) ook wel merk is dat tl buizen verschrikkelijk storen. Verder kun je een aardlus gehad hebben. Er zijn dus een helehoop dingen die een brom kunnen veroorzaken, dus kan het niet zomaar de schuld aan de wcd geven.
Gr Jeroen
Topic: BROM in Speakers (11-7-2008 13:11:00)Gr Jeroen
Of indien die erop zit je mic ingang muten
Topic: i-show beamshow (8-7-2008 16:10:00)
Welke software zou je me eventueel aan kunnen raden wat ook met de converter werkt?