Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Soundsmurf

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 92 bijdrage(n) van Soundsmurf (Pagina: 3 van 10)

Topic: Versterken spraak musical (8-2-2012 13:09:00)
PZM's in combinatie met goede EQ's is in dit geval dan eigenlijk de enige werkende oplossing als je geen headsets mag/kan gebruiken.

Condensatoren (richt, shotgun) gaan je vooral problemen geven met feedback omdat ik gok dat het om amateurs gaat. Ik heb hele slechte ervaringen uit het verleden met het gebruik van condensators aan de rand van een podium of er boven (men praat nu eenmaal niet omhoog) voor spraak/zang versterking (zeker met amateurs die geen budget hadden voor headsets). Mijn ervaring met PZM's bij koren als ook op scholen (en kinderen zijn echt een ramp als de zaal eenmaal vol met ouders zit anders kunnen ze praten en gillen als de beste) zijn redelijk tot goed maar het is niet te vergelijken met headsets, wonderen bestaan alleen in Harry Potter films.

Toch zou ik proberen te achterhalen waarom geen headsets en uitleggen wat de voordelen zijn ten opzichte van de alternatieven. Ze zien opstellingen op TV (Henny Huisman met dat koren programma bijvoorbeeld) maar de mics die ze zien is voor de opname en niet voor de zaalversterking.

Edit: Tom was mij net voor zo te lezen.

Edit 2:
Lees op een ander forum dat slechte ervaringen de oorzaak zijn dus pas mijn laatste regel een beetje aan;

Toch zou ik proberen te achterhalen waarom geen headsets (wat was/waren de slechte ervaring(en)) en uitleggen wat de voordelen zijn ten opzichte van de, toch zeker slechtere, alternatieven (proberen weg te nemen van de bezwaren). Headsets zijn eigenlijk de enige juiste methode in deze situatie en waarom gaat het in de pro wereld altijd (meestal) gewoon goed.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (6-2-2012 13:25:00)
Tja het ene moment sta je een aantal mooie vrouwen van zenders te voorzien (zelfs eens met gaffa aan een zeer bevallig, voor haar god zij dank geschoren, bovenbeentje staan plakken omdat mevrouw haar zenderzakje kwijt was) en het volgende moment zijn het een stel fatsige mannen (maar ook vrouwen zijn er in deze klasse).

Alles heeft zijn voor- en nadelen.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (1-2-2012 13:11:00)
Waarom aansluiten aan de voorzijde, versterkerrack...
- tegen een muur
- onder een podium
- vul maar aan
...plaatsen

Allemaal situaties waarbij aan de voorzijde makkelijker is. Bij ons zitten de panelen wel aan de onderzijde waardoor de kabels niet voor de apparatuur hangen. Mee eens, achter staat natuurlijk netter maar praktisch in veel van onze situaties... neen.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (31-1-2012 17:03:00)
Ehhmm, je kan ook zelf even in Google "ASL intercom verhuur Zuid-Holland" ingeven luilak.
Het zal je verrassen dat je veel relevante resultaten zal halen en het antwoord via die weg al had gehad/sneller is dan hier inloggen, je vraag inkloppen en dan maar wachten op antwoorden.

Kortom, zoek met Google en vind heel veel bedrijven die ASL verhuren.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (31-1-2012 13:32:00)
ASL bestellingen systeem; "Een cappuccino voor nu en doe mij straks maar een nummel 274"
Topic: Slechtste ervaring (31-1-2012 13:29:00)

djgys schreef:

bij mij zit alles in de aanhanger dus altijd alles bij ( is niet zo heel veel ) laugh :D
Zet ook even erbij waar die staat kunnen de boefjes hem zo komen halen zonder veel moeite. Gewoon even aanknopen die kar en weg is ALLES.
Topic: PA markt 2012 (24-1-2012 13:08:00)

Tom schreef:

tja, maar die trekbal zal er toch uit moeten voordat je hem aan de volgende auto kunt haken sneaky :V
Gewoon de bal van een andere bus ook afschroeven (als ze er voor gaan hebben ze dat al gedaan natuurlijk) en simpel de bal aan de bus schroeven. Valt het helemaal niet op dat de wagen gejat is. Staalkabel doet ook wonderen ertussen of zoals iemand al beschreef een touw/sleepkabel.

Onthou nu maar gewoon, als ze echt iets willen dan krijgen ze het ook, je kunt het ze alleen zo moeilijk mogelijk maken en hopen dat ze daarom die van de buurman pakken.
Topic: Drive-in show websites (21-1-2012 23:58:00)

BSS schreef:

Dit zijn volgens mij fotos waar niemand op zit te wachten. :-/ Leuk dat er taart was.. tenzij dat ook in je 80 euro zit?
Zet ook gelijk even alle portret geschoten foto's recht, staat niet zo knullig en kijkt makkelijker.
Foto's van taarten horen op een website van banketbakkers thuis.
Topic: Router inbouwen in 19" (21-1-2012 23:53:00)

djgys schreef:

ik heb gisteren van bol.com de Konig, 4-Poorts Usb Netwerk Server gekocht en die heeft 4 usb poorten en werkt ook goed.
ik heb er 2x de Crown XTI 2000 aanhangen en dan naar een router met WIFI en dan drivertje op je laptop en kan in met Hiqnet verbinding maken,

je moet gewoon een usb server hebben die software heeft die de usb virtueel maakt op je pc.
Mooi dat de Konig dit niet heeft als ik het zo lees.

Ken ook andere verhalen van menig gebruiker die de goedkope versie van Conrad hebben geprobeerd en uiteindelijk toch voor stabiel kozen. Dit kost ze wel even 30 euro extra over de balk met een el cheapo apparaatje. Ik heb gekozen voor zekerheid op basis van ervaringen van andere met Silex maar dan wel wat duurdere USB servertje.

Je laatste zin klopt en zo werken deze USB servers natuurlijk allemaal maar hoe stabiel is het. De Conrad versie verbreekt elke 30 seconden de verbinding om hem dan weer op te bouwen met het USB apparaat. Dit vind je software niet zo leuk en ik ook niet tijdens een show.
Topic: Wat kosten jullie nou? (21-1-2012 23:43:00)

dj krissie schreef:

CD's MEENEMEN? dat is echt zo 2011!!

USB stickie meenemen en inprikken toch??
Waar zijn de echte DJ's???
Maar wat jij zegt krissie die mp3's klinken natuurlijk helemaal werelds.

Gelukkig ken ik vooral DJ's die anno 2012 nog wel kunnen draaien, niks zo 2011 beste jongen.