Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Xplod

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 199 bijdrage(n) van Xplod (Pagina: 3 van 20)

Topic: gezocht drive in partner (8-6-2008 21:15:00)

StijnS schreef:

Xplod schreef:

StijnS schreef:

Hmm... Interessant topic

Ik vind het ook wel plezierig om met iemand samen te kunnen werken. Ik heb dit tot voor kort gedaan, maar mijn "collega" heeft er de brui aan gegeven.
Ik doe voornamelijk all-around feestjes, met ambiance muziek. Elektronisch spul aan mekaar draaien ligt me niet zo helemaal. Dus als er iemand is die dat wat goed kan is het zeker leuk meegenomen.

Ondertussen heb ik al een stevig setje onder de vingers (Sub-top met W-BIN basskast"jes")

En niet onbelangrijk: Ik ben 17.8 (nog 2 maandjes en 18 laugh :D) en zit in Hechtel, Noord-Limburg, België.
Dus het gaat enkel om het draaien? En hoe zou je het dan regelen ivm vergoeding?

Mvg
Ach, ik sta ook open voor andere dingen. Mensen die graag een hulpje willen bij PA mogen me ook altijd opbellen.
Vergoeding? Ik ben erg flexibel, en wil gerust alles bespreken.
Ok, mocht je ooit hulp nodig hebben, dan laat je maar iets van je horen!

Btw, ik zag hier dat je binnenkort afzakt naar Bree? laugh :D Laat je me tegen dan (indien mogelijk) weten hoe/wie/wat/waar/wanneer? happy :) Altijd leuk om eens kennis te maken met iemand van het forum.

Mvg
Topic: gezocht drive in partner (8-6-2008 20:43:00)

StijnS schreef:

Hmm... Interessant topic

Ik vind het ook wel plezierig om met iemand samen te kunnen werken. Ik heb dit tot voor kort gedaan, maar mijn "collega" heeft er de brui aan gegeven.
Ik doe voornamelijk all-around feestjes, met ambiance muziek. Elektronisch spul aan mekaar draaien ligt me niet zo helemaal. Dus als er iemand is die dat wat goed kan is het zeker leuk meegenomen.

Ondertussen heb ik al een stevig setje onder de vingers (Sub-top met W-BIN basskast"jes")

En niet onbelangrijk: Ik ben 17.8 (nog 2 maandjes en 18 laugh :D) en zit in Hechtel, Noord-Limburg, België.
Dus het gaat enkel om het draaien? En hoe zou je het dan regelen ivm vergoeding?

Mvg
Topic: D&B C4 of EV MT2 of Turbosound (7-6-2008 12:06:00)

)pieter( schreef:

Mocht het nodig zijn, dan kan ik wel voor je regelen dat je de set met korting kan huren, je laat maar iets weten als je interesse hebt.
Hoor ik daar een telefoon naar zutendaal gaan? laugh :D
Toch niet (meer)... wink ;)
Meer kan ik je hierover wel niet vertellen... happy :)

@ Bjorn: Nog een klein vraagje: Is een terrein van 150m² niet wat klein voor de genoemde 500-700 personen?

Mvg
Topic: D&B C4 of EV MT2 of Turbosound (6-6-2008 23:52:00)
Hey Bjorn,

Wat is het budget voor het huren van een set? Als het budget er is zou ik ook zeker kijken voor een Martin Audio WSX/W8C setje, wij hebben goede ervaringen met deze set. Mocht het nodig zijn, dan kan ik wel voor je regelen dat je de set met korting kan huren, je laat maar iets weten als je interesse hebt.

Btw, om welke wei gaat het dan eigenlijk?

Mvg

Offtopic: ik ga je morgen nog proberen te bellen ivm de JBF, er is ergens iets niet goed gegaan... happy :)
Topic: Zelfbouwproject:: laser (5-6-2008 21:36:00)
Bedankt voor de reacties, ik ben al een stuk wijzer geworden! happy :)

Zo te zien is het bouwen van een laser veel simpeler dan verwacht, is wel een mee(of in dit geval eerder een tegen-)valler.
Eventueel dat ik dan de printjes zelf zou kunnen maken, maar hier moet ik dan eerst nog wat over opzoeken om te zien in hoeverre dit haalbaar zou zijn. Het maken van een RGB-laserunit is helaas budgetair niet haalbaar.

Maar hoe zit het dan precies als je alles geplaatst en aangesloten hebt? Moeten er dan nog zaken afgesteld worden, of is dit mits gebruik van goede materialen niet meer nodig?

Voor de rest heb ik nog een aantal vragen over de software, aansluitingen, ILDA, ..., maar ik ga dan maar eens eerst de link naar Circuitsonline doorzoeken... happy :)

Dan nog een paar korte vraagjes specifiek over de galvo's en diode:

- Als ik het goed gelezen heb hier op het forum zijn galvo's slijtagegevoelig; klopt dit?
- In het Tweedehandsforum staat dus een setje 6210H-galvo's te koop voor 150 euro. Dit lijkt me -mits in goede staat uiteraard- een goede prijs of ben ik mis? Waar zou ik trouwens kunnen vinden welke scansnelheid met deze galvo's haalbaar is? Het is de bedoeling dat de laser in staat is om mooie vloeiende bewegingen te maken.
- Kan iemand me vertellen van welke factoren de kwaliteit van een diode afhankelijk is? Ik heb bijvoorbeeld dit al gevonden, maar stem me vragen bij de kwaliteit?

Alvast bedankt voor de reacties, morgen krijg ik al dan niet goedkeuring voor het project (zou normaal geen probleem mogen zijn), ik hou jullie op de hoogte. happy :)

PS: heeft er hier toevallig nog iemand ooit een laser gebouwd?
Topic: Zelfbouwproject:: laser (4-6-2008 13:07:00)
Aangezien ik nu in mijn voorlaatste jaar 'elektromechanica' zit is het moment aangekomen dat wij een onderwerp voor onze 'geïntegreerde proef' (oftewel 'einwerk' razz :p wink ;) ) mogen kiezen om dan volgend jaar zowel theoretisch als praktisch dit onderwerp te behandelen.

Zoals de titel al doet vermoeden was ik aan het denken om als project een laser te bouwen, echter heb ik zelf (nog) niet voldoende kennis om dit helemaal alleen uit te voeren.
Ik ga sowieso hulp krijgen van 2 leerkrachten elektronica, maar hoop ook dat ik hier op het forum nog wat kleine dingen kan bijleren waar ik op moet letten... happy :)
Het is namelijk zo dat mijn kennis wat betreft laserdiodes, drivers, galvo's, ... bijna onbestaande is.

Doel:
Ik heb in gedachten om een 'simpele' doch kwalitatieve laser te bouwen. Het moet geen 'mW-monster' worden; ik zat zelf te denken aan enkel een groene diode van 100-150 mW. Ook zou ik graag met galvo's willen werken, hier heb ik al wat informatie over opgezocht op internet (dadelijk meer hierover). Over de financiële kant van het verhaal heb ik ook nog niet echt een idee, maar ik voorzie een 1000-1500 euro voor het project (in de hoop dat dat mogelijk is met mijn eisen).
Qua aansturing e.d. moet ik nog rondzoeken wat de mogelijkheden zijn en wat de beste keuze is.

Dan nog in verband met de galvo's: ik heb na wat zoekwerk al kunnen vinden dat de Cambridge Technology CT6800 zowat de top moet zijn op gebied van galvo's? Maar daarbij heb ik ook al vaag iets kunnen vinden dat deze helaas rond de 500 euro per stuk kosten (mits mijn bronnen juist zijn.)
Dan vroeg ik mij af of de in het Tweedehands-forum aangeboden Cambridge Technology 6210H galvo's ook zouden voldoen voor mijn doel? Ik wil een laser die sowieso rustige lijnen e.d. kan projecteren (dus geen zenuwachtig China-geval). Is dat mogelijk met de 6210H galvo's?

Alvast bedankt! happy :)

PS: ik hoop niet dat ik de indruk schep dat ik anderen mijn 'huiswerk' wil laten maken. Ik wil dit topic vooral gebruiken voor vragen specifiek ivm lasers, de overige elektronische kant van het verhaal zal ik via betreffende leerkrachten kunnen bevragen.
Mocht het project effectief van start gaan, dan zal ik ook in dit topic stipt de vorderingen van het project posten, inclusief de technische achtergrond enz. Het is namelijk de bedoeling dat wij naast de eigenlijke realisatie van het prject ook een theoretische bundel over de werking moeten maken, welke ik dan eventueel ook wil delen met het forum.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (28-5-2008 22:14:00)

kevinos91 schreef:

Xplod schreef:

Was weer een mooie test ivm 'rustig blijven en helder nadenken over een oplossing'... laugh :D

Mvg
Da's er een van het Tempo team laugh :D
Ik ben niet mee?! happy :)
Is dat misschien iets van in Nederland...? razz :p

Mvg
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (28-5-2008 22:07:00)

GoeieGast schreef:

Maarja, 'derden' appratuur laten aansluiten op jouw spul zonder dat verder ook te controleren is natuurlijk vrágen om moeilijkheden...

En wat is er nu met de mixer?
Wij wilden het aansluiten, maar ze haddeen niet echt geduld en begonnen al direct...

Wat er met de mixer scheelt is nog niet duidelijk, deze wordt één van deze dagen eens binnen gedaan. Was ook 'maar' een SMX-1, misschien dat zo'n dinge het verschil maken met een Rodec/Pioneer/... happy :)
Was weer een mooie test ivm 'rustig blijven en helder nadenken over een oplossing'... laugh :D

Mvg
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (28-5-2008 18:15:00)
Nog een leuke:

Op een feest wilden de laatste 2 dj's (draaiden samen) graag hun CDJ-800's aansluiten. Geen probleem, wij doen daar niet moeilijk om. Alleen moeten ze dan wel op zijn minst weten dat cd-spelers niet worden aangesloten op 'phono'... shut up :X angry

Resultaat: rotslecht overstuurd geluid , en om één of andere mysterieuze reden gaven de XLR's van de master sindsdien geen signaal meer (RCA werkt nog perfect). Tweede gevolg: het zaalgeluid (setje van 8x 18G50 en 4x dubbel 12" top voor zaaltje van 300 personen ashamed :$ laugh :D ) was weg...

Aangezien het geen doen was om dan een lange RCA-kabel na de versterking te trekken hebben we het signaal gewoon doorgelust vanuit het monitar-rack. Resultaat: als de dj's hun monitors harder of stiller wilden zetten had dat dus ook invloed op het zaalgeluid.

Vanaf nu zullen we dus zelf maar bijkomende afspeelapparatuur aansluiten aangezien de dj's dat zelf al niet meer kunnen... shut up :X

Mvg
Topic: Zeuz 15400c-4: defect? Wat te doen? (22-4-2008 19:38:00)
Een vrij late reactie van mijn kant.

De bassen staan opgeslagen in een geisoleerde kelder, waar ook de ketel van de cv staat. Vocht lijkt mij niet direct een probleem dus.
Ik steek het gewoon in het tijdlang tot het uiterste gebruikt hebben van de luidspreker.

Dan maar stilaan uitkijken voor een nieuwe set, iets in de trant van 2x SM3 bas en 2x SM3 top... happy :)

Bedankt nog voor de reacties!

Mvg