Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj-exca
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 43 bijdrage(n) van Dj-exca (Pagina: 3 van 5)
Topic: Synq SMX-2 (4-6-2005 11:39:00)Idd, had ik ook een keertje voorgestelt om hem hoger te maken dan kunnen de potmeters boven elkaar er ook nog 2 kanalen bij of vu-meter per kanaal of wat ze het beste vinden. De SMX-1 moest compact zijn maar persoonlijk vind ik een 19" zowieso niet compact (in vergelijking met een battle mixer of de denon dn-x1500 bvb.), de hoogte telt niet zozeer. Het was natuurlijk wel interessant als je de controller van je cdspeler voor de mixer in je rack hing, maar voor mij mag hij zeker groter zijn. We zullen wel zien... Ook had ik nog ergens gelezen over een kleine bug met de effector... Synq bekend. Wat ik wel leuk vind aan de denon dn-x1500 is dat je met een potmetertje gelijk welke ingang aan gelijk welk kanaal kan toewijzen. Ik hoop deze functie te zien, maar Synq kennende zal dit toch weer zeer compleet en goed bedacht oplossen.Topic: Synq SMX-2 (1-6-2005 21:09:00)
Ik ga geen persoon verklikken, ik heb uiteindelijk per ongeluk al teveel gezegd, maar om de spanning weg te nemen: het was niemand van op new-line die mij de informatie heeft meegedeelt dus jullie hoeven geen verantwoording meer af te leggen enzo...
Greetz
Topic: Synq SMX-2 (4-6-2005 10:56:00)Greetz
Njà sorry dan dat ik het online heb gezet maar ik dacht dat er geen geheimen waren aangezien het mij zomaar van de organisatie uit is meegedeeld.
Topic: Synq SMX-2 (2-6-2005 20:21:00)Nog iets wat ik graag gezien zou hebben: de faders op de huidige SMX-1 zitten met contactpinnetjes op de print gedrukt, beter zou zijn met kabeltjes zoals bij denon (mijn stokpaardje) dat is veiliger voor de print en voor stroomverlies. Ik ben ook benieuwd welke faders er gaan inzitten... en hopelijk zal de prijs meevallen en wordt de smx-1 nog goedkoper
Topic: Synq SMX-2 (1-6-2005 21:40:00)Victor Junior schreef:
Allicht een beter lay-out, ik bedoel ruimtelijker ingedeelt, overzichtelijker.Uit pure verwondering en omdat ik wou weten of ik best zou wachten op een nieuwe van synq in plaats van nu de smx-1 te kopen, heb ik eens een mailtje naar Beglec gedaan om te vragen of Synq aan een nieuwe mixer werkt. Eigenlijk had ik dit antwoord negatief verwacht of toch in de aard dat men niets zou lossen. Tot mijn verwondering kreeg ik het antwoord dat men volop aan het werken is aan een SMX-2 en dat deze in het najaar zal beschikbaar zijn. Bij deze vind ik het de moeite om er op te wachten, te hopen dat kinderziektes verdwenen zijn. En voor de rest ben ik zeer benieuwd naar met wat ze gaan uitpakken.
Groeten, exca.
Topic: TSX-15 brol tweeter (19-5-2005 19:18:00)Groeten, exca.
Bedankt, hoeveel zou er dan in moeten?
Topic: TSX-15 brol tweeter (16-5-2005 21:24:00)Wel ik denk dat ik de oplossing heb: hij speelt nu perfect met hoorn en alles erop. Als ik de contacten wat verduw (die op de print met de spoel zit enzo) valt het geluid weg. Als ik de print dan wat terug duw hapert het en door wat te proberen komt het uiteindelijk terug. Ik zie dit als een fabrieksfout: dit was altijd al het geval bij deze tweeter. Door vorige week luid te spelen (drum & bass = veel continue bas) is de print wat verschoven en is het geluid weggevallen. Dus nu zaterdag ga ik naar Key met de tweeter, een demotje geven van het slechte contact en met een nieuwe naar huis onder garantie hopelijk (ik zal maar zwijgen dat ik het zelf heb opengedaan)...
voor mij is dit opgelost.
Bedankt voor de reacties, ik zal me hoe dan ook toch maar eens een nieuwe versterker aanschaffen, groeten.
Topic: TSX-15 brol tweeter (16-5-2005 20:58:00)voor mij is dit opgelost.
Bedankt voor de reacties, ik zal me hoe dan ook toch maar eens een nieuwe versterker aanschaffen, groeten.
Nieuwe update: Ik heb de tweeter eens volledig opengesmeten, niks gezien, terug toegedaan. Toch nog even getest en hij werkte weer, op volledig volume, ging heel luid, gewoon dood normaal zoals het zou moeten. Als ik de print met te contacten wat bewoog was terug gedaan. Terug opengesmeten. Het ligt blijkbaar aan het printje dus, printje uit de magneet gehaald. Waar het spoelletje in de magneet gaat is in de magneet een kleine opening voorzien... daar zit olie in. Raar genoeg maar langs 1 kant. Is dit het probleem waarom het niet werkt? En welke olie moet er dan bij? Als ik de print naar boven duw zodat het plaatje tegen de onderkant van de bullet drukt gaat het weer wel. Als ik dan de zijkant van het plaatje naar beneden duw wat zou gebeuren zou de hoorn eropzitten komt het volledig tot zijn recht. Maar als de hoorn erop zit gaat het printje weer naar beneden en is het weer gedaan
De tweeter is dus alles behalve opgeblazen... maar wat nu
Topic: TSX-15 brol tweeter (15-5-2005 17:19:00)
De tweeter is dus alles behalve opgeblazen... maar wat nu
OKé, bedankt voor de reacties.
Wel, het wordt dus eens tijd om een nieuwe tweeter te kopen. Nochtans JBSystems mailt me dat ik garantie heb als het 'membraantje' niet doorgebrand is. Dus heb ik de tweeter eruit gevezen en ik zie nergens iets verbrand, niks. Wel volledig opzij 3 piepkleine gaatjes waar wat licht doorschijnt maar dat is net aan 3 openingen in het metaal achteraan. Ik heb de volledige driver opengevezen, de bullet eruit gehaald, contacten blootgelegt (in de magneet zelf kan je echter niet binnen) maar ook daar is niks mis mee. Ik heb dan alles terug toegevezen en audioklemmetjes aan mijn kabeltjes van de tweeter gezet voor over de contacten van de toekomstige tweeter te schuiven. Voor alle zekerheid steek ik de contacten nog even over de kappotte tweeter en hé er komt heel stil geluid door
voor alle zekerheid doe ik het contact er weer eens af en op maar er komt, veel stiller dan normaal, echt nog wat geluid door. Nu is dit echter al afgelopen
Zou dit hier toch een garantiegeval kunnen zijn?
Oja ter informatie: De tweeter zit zeer stevig en mooi in elkaar, over het multiplex van de TSX daarintegen zullen we maar zwijgen voor hij uiteen valt. Ik heb de woofer dichtbij kunnen bestuderen en deze maakt al (niet hevig maar toch) uitslagen als de muziek stil staat (beetje hoger dan een stereoketen volume)
Groeten,
Brecht
Topic: TSX-15 brol tweeter (12-5-2005 15:43:00)Wel, het wordt dus eens tijd om een nieuwe tweeter te kopen. Nochtans JBSystems mailt me dat ik garantie heb als het 'membraantje' niet doorgebrand is. Dus heb ik de tweeter eruit gevezen en ik zie nergens iets verbrand, niks. Wel volledig opzij 3 piepkleine gaatjes waar wat licht doorschijnt maar dat is net aan 3 openingen in het metaal achteraan. Ik heb de volledige driver opengevezen, de bullet eruit gehaald, contacten blootgelegt (in de magneet zelf kan je echter niet binnen) maar ook daar is niks mis mee. Ik heb dan alles terug toegevezen en audioklemmetjes aan mijn kabeltjes van de tweeter gezet voor over de contacten van de toekomstige tweeter te schuiven. Voor alle zekerheid steek ik de contacten nog even over de kappotte tweeter en hé er komt heel stil geluid door
voor alle zekerheid doe ik het contact er weer eens af en op maar er komt, veel stiller dan normaal, echt nog wat geluid door. Nu is dit echter al afgelopen
Zou dit hier toch een garantiegeval kunnen zijn? Oja ter informatie: De tweeter zit zeer stevig en mooi in elkaar, over het multiplex van de TSX daarintegen zullen we maar zwijgen voor hij uiteen valt. Ik heb de woofer dichtbij kunnen bestuderen en deze maakt al (niet hevig maar toch) uitslagen als de muziek stil staat (beetje hoger dan een stereoketen volume)
Groeten,
Brecht
Probleem! De palladiums zijn niet te koop hier in Key-Music (België) de grootste muziekwinkel in een 4-delige keten. Wat nu te doen? ze raden mij de jb-systems versterker aan maar zoals ik al zei ik hoef geen overlawaaierige versterker op mijn kamer. Weet iemand een andere winkel waar je deze wel kan kopen? Of een goed alternatief?