Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Poelmans
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 32 bijdrage(n) van Poelmans (Pagina: 3 van 4)
Topic: Hebben "oud hout" luidsprekers onderhoud nodig? (16-1-2005 17:51:00)
@Contour: kan je ook een reden geven waarom ronde magneten beter geluid geven?
Topic: video toepassing (7-1-2005 17:13:00)Neem een camcorder mee naar je klussen en vraag een kameraad om wat shotjes te maken? En dan monteer je dit thuis
Topic: Liveset opnemen met MP3 (2-1-2005 13:49:00)er is ook een reeks opname toestellen van marantz, oa een solid-state recorder (MP3 op een flashkaartje van meer als een gieg?), zowal 19" als draagbaar.
Het ding heeft zelfs 2 XLR micro-ingangen wat het uitermate geschikt maakt voor je stereomicrofoon-opstelling rechtstreeks op aan te sluiten. lijningangen zijn ook beschikbaar.
Nog een voordeel is dat je het MP3 bestand vervolgens digitaal kan kopieren naar je PC.
Alleen kost het beestje om en bijde 700 euro (de draagbare) en de 19" tegen de 1000 aan ;). Het is dan ook bedoeld om bijvoorbeeld livesets op te nemen die op stubru uitgezonden zullen worden of dergelijke...
Ik weet ook niet wat je ermee wilt opnemen: wil je als je zelf gaat draaien het ding simpel op je mixer aansluiten, of heb je een set microfoons om echt het live geluid (muziek door de boxen + reactie van volk) op te nemen. Anyway, dit is het apparaat: https://www.d-mpro.eu.com/users/folder.asp?FolderID=1582&CatID=18&SubCatID=169
Topic: Martin Lightjockey + WYSIWYG (7-12-2004 12:15:00)Het ding heeft zelfs 2 XLR micro-ingangen wat het uitermate geschikt maakt voor je stereomicrofoon-opstelling rechtstreeks op aan te sluiten. lijningangen zijn ook beschikbaar.
Nog een voordeel is dat je het MP3 bestand vervolgens digitaal kan kopieren naar je PC.
Alleen kost het beestje om en bijde 700 euro (de draagbare) en de 19" tegen de 1000 aan ;). Het is dan ook bedoeld om bijvoorbeeld livesets op te nemen die op stubru uitgezonden zullen worden of dergelijke...
Ik weet ook niet wat je ermee wilt opnemen: wil je als je zelf gaat draaien het ding simpel op je mixer aansluiten, of heb je een set microfoons om echt het live geluid (muziek door de boxen + reactie van volk) op te nemen. Anyway, dit is het apparaat: https://www.d-mpro.eu.com/users/folder.asp?FolderID=1582&CatID=18&SubCatID=169
ok tnx voor je uitleg ;)
Topic: Martin Lightjockey + WYSIWYG (6-12-2004 16:23:00)tnx Men Design, da was wa ik wou weten
de rest begint hier maar te ijle over wat een dongle wel of niet kan ;)
@ Men Design: weet je ook hoe je wholehog PC er aan hangt?
greetz
Topic: Martin Lightjockey + WYSIWYG (5-12-2004 11:58:00)de rest begint hier maar te ijle over wat een dongle wel of niet kan ;)
@ Men Design: weet je ook hoe je wholehog PC er aan hangt?
greetz
Yo luitjes
Ik ben weer eens aant prullen geslagen met Martin Lightjockey. Ik ben normaal meer met geluid, en DJ bezig, maar af en toe pruts ik eens graag met een PC controller + offline visualizer.
Nu hoorde ik van een kameraad die LJ is dat WYSIWYG echt wel beter is dan MSD. Blijkbaar is da ook zo, maar hoe zorg ik dat het ding (de DEMO) de signalen van martin lightjockey ontvangt?
Greetz
Topic: Crossover bypass (20-11-2004 12:09:00)Ik ben weer eens aant prullen geslagen met Martin Lightjockey. Ik ben normaal meer met geluid, en DJ bezig, maar af en toe pruts ik eens graag met een PC controller + offline visualizer.
Nu hoorde ik van een kameraad die LJ is dat WYSIWYG echt wel beter is dan MSD. Blijkbaar is da ook zo, maar hoe zorg ik dat het ding (de DEMO) de signalen van martin lightjockey ontvangt?
Greetz
maar als ik me nu niet vergis:
die sub uitgang van een behringer geeft wel eht sub signaal, maar dit wordt zo nier weggefilterd van de rest... Dus je topkasten geven nog altijd sub signaal.
Als je nu de stereo low uitgang gebruik, die doet dit wel. Dan heb je een stereo laag signaal, en een stereo hoog signaal, ipv een mono laag signaal en een stereo fullrange signaal.
Topic: JB psx-15 (25-10-2004 20:05:00)die sub uitgang van een behringer geeft wel eht sub signaal, maar dit wordt zo nier weggefilterd van de rest... Dus je topkasten geven nog altijd sub signaal.
Als je nu de stereo low uitgang gebruik, die doet dit wel. Dan heb je een stereo laag signaal, en een stereo hoog signaal, ipv een mono laag signaal en een stereo fullrange signaal.
SSS (in belgie: www.sss-events.be) gebruikt deze versterkertjes bij de kleinere geluidssetjes.
steken in de standaardamprack voor kleiner dingen 1 EP2500 voor de tops, en 2 in bridge voor de subs. Hangen meestal zelfbouw-speakers op in het genre van die ohms: Top is 200W en subs zijn 800W. En kheb nooit problemen mee geweten (draai toch redelijk veel op die kerel zijn materiaal).
Topic: JB psx-15 (25-10-2004 10:35:00)steken in de standaardamprack voor kleiner dingen 1 EP2500 voor de tops, en 2 in bridge voor de subs. Hangen meestal zelfbouw-speakers op in het genre van die ohms: Top is 200W en subs zijn 800W. En kheb nooit problemen mee geweten (draai toch redelijk veel op die kerel zijn materiaal).
Idd, gewoon 1 per kanaal...
Ik meen ook ergens gelezen te hebben (maar kweet bijlange niemeer of het klopt) dat je met alles op kanaal A en niets op kanaal B de voeding assymetrisch belast, wat tot gevolg heeft dat de versterker minder presteert, en het nog een klein beetje slecht is voor de voeding? Maar ik herhaal: ik weet het niemeer precies, ik dacht da ik zoiets gelezen had... Correct me if this is wrong...
Maar tzou in ieder geval zonde zijn om in mono te gaan draaien terwijl stereo perfect lukt
Topic: JB psx-15 (24-10-2004 12:14:00)Ik meen ook ergens gelezen te hebben (maar kweet bijlange niemeer of het klopt) dat je met alles op kanaal A en niets op kanaal B de voeding assymetrisch belast, wat tot gevolg heeft dat de versterker minder presteert, en het nog een klein beetje slecht is voor de voeding? Maar ik herhaal: ik weet het niemeer precies, ik dacht da ik zoiets gelezen had... Correct me if this is wrong...
Maar tzou in ieder geval zonde zijn om in mono te gaan draaien terwijl stereo perfect lukt
Als ik het goed lees: 8 ohm: 450W per kanaal?
idd das een mogelijkheid... Maar denk er aan: nie gaan oversturen dan, ook nie lichtjes
idd das een mogelijkheid... Maar denk er aan: nie gaan oversturen dan, ook nie lichtjes