Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pro Rental
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 3 van 12)
Topic: TW Audio (14-11-2014 10:35:00)
Ondertussen ben ik ongeveer al enkele maanden eigenaar van 4x B30 en 4x M12 van TW Audio.
Bij mij aangestuurd op 2x Synq 3k6 met DBX Driverack PA2.
Keuze van het versterkerrack ligt hierbij. Ik doe geen PA-werk, dus geen moeilijke technische fiches oid. Enkel privefeesten, bedrijfsevenementen, toespraken, enz.
Een powersoftrack met 2 versterkers in kost ongeveer een 8000 euro. Dit maal 2, want ik kan 2 afzonderlijke setjes plaatsen.
Dat was me nog net iets te veel, zeker in het marktsegment waar ik me in bevind.
Daarom mijn keuze voor een 'kwalitatief minder' versterkerrack.
Mijn geluid zal misschien iets minder strak klinken dan met de powersoft amps, maar het klinkt nog steeds zeer goed.
Al bij al, zeer makkelijk systeem. Sub-top setje kan makkelijk tot 300 a 350 man aan.
4 subben met 2 toppen ongeveer 400 tot 450 personen.
Heb ik een groter systeem nodig, dan huur ik powersofts bij. Bij kleine jobs kan je simpelweg geen 100 euro extra aanrekenen omwille van een duur versterkerrack.
Topic: DBX Driverack PA2 (3-3-2014 15:04:00)Bij mij aangestuurd op 2x Synq 3k6 met DBX Driverack PA2.
Keuze van het versterkerrack ligt hierbij. Ik doe geen PA-werk, dus geen moeilijke technische fiches oid. Enkel privefeesten, bedrijfsevenementen, toespraken, enz.
Een powersoftrack met 2 versterkers in kost ongeveer een 8000 euro. Dit maal 2, want ik kan 2 afzonderlijke setjes plaatsen.
Dat was me nog net iets te veel, zeker in het marktsegment waar ik me in bevind.
Daarom mijn keuze voor een 'kwalitatief minder' versterkerrack.
Mijn geluid zal misschien iets minder strak klinken dan met de powersoft amps, maar het klinkt nog steeds zeer goed.
Al bij al, zeer makkelijk systeem. Sub-top setje kan makkelijk tot 300 a 350 man aan.
4 subben met 2 toppen ongeveer 400 tot 450 personen.
Heb ik een groter systeem nodig, dan huur ik powersofts bij. Bij kleine jobs kan je simpelweg geen 100 euro extra aanrekenen omwille van een duur versterkerrack.
Iemand al ervaring met dit toestel?
Topic: Modulair klanksysteem (24-2-2014 16:15:00)Zoals eerder aangegeven doe ik niet vaak PA-werk. Dat de Powersoft versterkers misschien anders zullen klinken, daar zal je mij niet horen op tegenspreken. Of Lab Gruppen, of Hoelsternn, of Crown IT-XXXX serie. Geluid is maar zo goed als de zwakste schakel, net zoals veel dingen. Maar hoeveel mensen die op een bedrijfsevenement, fuif, trouw, jubileum oid, horen het verschil tussen desbetreffende versterkers, of processors enz. Prijskaartje is natuurlijk ook anders dan een Synq Digit, maar er zal sneller budget vrij zijn voor eventueel een spare versterker mee te nemen. Het is niet omdat er een A-merk opstaat dat het ergens niet kan fout lopen.
Laat ons eerlijk zijn, als mensen een bepaald merk luidsprekers zien hangen, gaan ze al uit van een welbepaald klankkleur, zonder de achterliggende technische kennis. Enige waarover veel mensen vallen is, hoe luid het staat, en als die micro nu wel of niet fluit in de speakers. Hoe goed/slecht iets klinkt, is voor mij een zeer persoonlijk iets. JBL klinkt over het algemeen mooi voor mij. VRX vind ik zonder EQ zeer agressief klinken. Maar daarom wil ik nog niet beweren dat VRX een slechte lijn is, daarom zijn er al te veel in verhuur en hebben de luidsprekers hun al zeker bewezen. Veel mensen, net zoals ik, vinden dat RCF ook agressief in het hoog overkomt. Er zijn mensen die dit net leuker vinden om mee te werken.
Wat bij mij vooral aantrekt bij een merk zoals bvb TW Audio is:
-compactheid
-gewicht
-modulair
-aanstuurbaar met zelfde versterkers
- dingen die ik ook al eerder aangaf bij de openingspost.
Waar er nog niemand feedback over gaf is D&B? Q-serie? Q1, Q7, Q10?
Groeten,
Topic: Modulair klanksysteem (20-2-2014 20:23:00)Laat ons eerlijk zijn, als mensen een bepaald merk luidsprekers zien hangen, gaan ze al uit van een welbepaald klankkleur, zonder de achterliggende technische kennis. Enige waarover veel mensen vallen is, hoe luid het staat, en als die micro nu wel of niet fluit in de speakers. Hoe goed/slecht iets klinkt, is voor mij een zeer persoonlijk iets. JBL klinkt over het algemeen mooi voor mij. VRX vind ik zonder EQ zeer agressief klinken. Maar daarom wil ik nog niet beweren dat VRX een slechte lijn is, daarom zijn er al te veel in verhuur en hebben de luidsprekers hun al zeker bewezen. Veel mensen, net zoals ik, vinden dat RCF ook agressief in het hoog overkomt. Er zijn mensen die dit net leuker vinden om mee te werken.
Wat bij mij vooral aantrekt bij een merk zoals bvb TW Audio is:
-compactheid
-gewicht
-modulair
-aanstuurbaar met zelfde versterkers
- dingen die ik ook al eerder aangaf bij de openingspost.
Waar er nog niemand feedback over gaf is D&B? Q-serie? Q1, Q7, Q10?
Groeten,
Dat Tw duurder is, is natuurlijk geen voordeel. Dat de luidsprekers passief zijn, daar bedoelde ik een voordeel mee.
Topic: Modulair klanksysteem (20-2-2014 16:42:00)De overweging blijft tussen DB Technologies en TW Audio gaan.
Actief vs passief.
30 maart is er een uitgebreide demo van TW in Belgie. Daar zal ik zeker gebruik van maken om even te luisteren.
Ik zou ze wel aansturen met andere versterkers dan hun 'aanbevolen' Powersoft versterkers. Ik heb nog enkele Synq 3K6 versterkers liggen die naar mijn mening ook zullen voldoen. Met een DBX Driverack PA moet dit toch wel aardig lukken.
Kostprijs is natuurlijk wel wat anders dan DB Tech, maar voordeel van passief weegt natuurlijk ook wel door.
Topic: Modulair klanksysteem (12-2-2014 20:26:00)Actief vs passief.
30 maart is er een uitgebreide demo van TW in Belgie. Daar zal ik zeker gebruik van maken om even te luisteren.
Ik zou ze wel aansturen met andere versterkers dan hun 'aanbevolen' Powersoft versterkers. Ik heb nog enkele Synq 3K6 versterkers liggen die naar mijn mening ook zullen voldoen. Met een DBX Driverack PA moet dit toch wel aardig lukken.
Kostprijs is natuurlijk wel wat anders dan DB Tech, maar voordeel van passief weegt natuurlijk ook wel door.
Heeft er iemand de besproken systemen toevallig in verhuur zitten die ik eventueel kan komen beluisteren? Natuurlijk ben ik met enkele merken aan het onderhandelen en afspraken aan het maken voor demo's, maar beluisteren met een verkoper, of beluisteren met iemand die on the road gaat met het materiaal lijkt mij toch net iets anders...
Topic: Modulair klanksysteem (7-2-2014 19:26:00)Ik ben momenteel bezig met een onderhandeling voor een DB Technologie set.
Ik heb prijsindicaties gekregen van:
T4 toppen
T8 toppen
S10 subs
S1518 subs
Naar het schijnt zou laatstgenoemde de nieuwe versie of upgrade zijn van de S10.
Er volgt zeker een uitgebreide demo hierover. Ik zal deze hier dan ook posten.
Ik ben van de veronderstelling dat bovengenoemd merk misschien voor mij de beste oplossing kan zijn. Ik moet de demo nog afwachten natuurlijk. Als ik alles op een rijtje zet, budget, all-round gebruik, compactheid, compatibiliteit enz lijkt me dit de meest verstandige keuze.
Ik zeg niet dat DB Tech hét beste merk is, met dé beste boxen. Dit is ook niet de discussie die gevoerd moet worden. Ik ben van mening dat men materiaal koopt naargelang de jobs die je hebt, of tot waar je uw bedrijf wil laten groeien. Er bestaan zeker merken die beter zullen klinken, maar daar zal ook een ander prijskaartje aanhangen die volgens mij dan ook langer duren vooraleer die zich terugbetaald hebben. En laat ons eerlijk zijn. We doen het wel allemaal graag, maar de uiterlijke reden is toch wel geld verdienen, en niet kunnen pronken met wat voor materiaal je wel hebt staan in je loods.
Dit zou voor mij niet mogelijk zijn met een A-merk (lees duurder merk), of het zou naar mijn inziens te lang duren vooraleer de investering zich terugbetaald.
Topic: Modulair klanksysteem (4-2-2014 13:38:00)Ik heb prijsindicaties gekregen van:
T4 toppen
T8 toppen
S10 subs
S1518 subs
Naar het schijnt zou laatstgenoemde de nieuwe versie of upgrade zijn van de S10.
Er volgt zeker een uitgebreide demo hierover. Ik zal deze hier dan ook posten.
Ik ben van de veronderstelling dat bovengenoemd merk misschien voor mij de beste oplossing kan zijn. Ik moet de demo nog afwachten natuurlijk. Als ik alles op een rijtje zet, budget, all-round gebruik, compactheid, compatibiliteit enz lijkt me dit de meest verstandige keuze.
Ik zeg niet dat DB Tech hét beste merk is, met dé beste boxen. Dit is ook niet de discussie die gevoerd moet worden. Ik ben van mening dat men materiaal koopt naargelang de jobs die je hebt, of tot waar je uw bedrijf wil laten groeien. Er bestaan zeker merken die beter zullen klinken, maar daar zal ook een ander prijskaartje aanhangen die volgens mij dan ook langer duren vooraleer die zich terugbetaald hebben. En laat ons eerlijk zijn. We doen het wel allemaal graag, maar de uiterlijke reden is toch wel geld verdienen, en niet kunnen pronken met wat voor materiaal je wel hebt staan in je loods.
Dit zou voor mij niet mogelijk zijn met een A-merk (lees duurder merk), of het zou naar mijn inziens te lang duren vooraleer de investering zich terugbetaald.
Ik had gisteren een vertegenwoordiger van DB Tech - RCF aan de lijn.
Zij hebben wel enkele kasten in hun gamma die ik zeker niet wil uitsluiten.
Staat DB Tech en RCF als B en A merk op de markt, of is dit te verwaarlozen? Het prijsverschil tussen beide merken is er wel, maar betaal je kwaliteit, of enkel het logo?
Ik weet dat klankkleur zeer persoonlijk is en ik altijd al van mening was dat RCF nogal agressief in het hoog overkwam. Maar met goeie settings kan het wel leuk klinken. Dit is met alles zo veronderstel ik.
Het is niet de bedoeling om over 1 nacht ijs te gaan en vlug een klanksysteem te kopen. Ik wil me zeker genoeg informeren naar wat er op de markt is, wat 'goed' is, en vooral wat er betaalbaar blijft. Want investeren is 1 ding, maar rendabel zijn iets anders. En aan mijn wensen/eisen blijft voldoen. Over het feit actief/passief moet ik me misschien wat flexibeler opstellen. Het heeft allebei voor en nadelen.
Ik heb weinig PA-werk, dus daaruit kan je al een hoop afleiden.
In de veronderstelling dat ik een 'topmerk' aankoop, vraag ik me af als ik daar meer werk zal uitkrijgen? Of grotere jobs? Dat betwijfel ik allemaal vrij sterk. Enige kleine voordeel is het eventuele doorverhuren aan collega's met dezelfde topkasten, maar hoeveel keer zal dit voorvallen? Ik ken de agenda van mijn collega's niet. En daarvoor is het me ook niet om te doen.
Ik kreeg al vaak de reactie als ik zou investeren in 'merk X' dat dit veel meer zou verhuurd worden, rental partners/pool enz enz. Zoals een medeforumlid hier al aangaf, rental pool, al goed en wel, maar iedereen kijkt eerst voor zijn jobs.
Topic: Modulair klanksysteem (3-2-2014 19:59:00)Zij hebben wel enkele kasten in hun gamma die ik zeker niet wil uitsluiten.
Staat DB Tech en RCF als B en A merk op de markt, of is dit te verwaarlozen? Het prijsverschil tussen beide merken is er wel, maar betaal je kwaliteit, of enkel het logo?
Ik weet dat klankkleur zeer persoonlijk is en ik altijd al van mening was dat RCF nogal agressief in het hoog overkwam. Maar met goeie settings kan het wel leuk klinken. Dit is met alles zo veronderstel ik.
Het is niet de bedoeling om over 1 nacht ijs te gaan en vlug een klanksysteem te kopen. Ik wil me zeker genoeg informeren naar wat er op de markt is, wat 'goed' is, en vooral wat er betaalbaar blijft. Want investeren is 1 ding, maar rendabel zijn iets anders. En aan mijn wensen/eisen blijft voldoen. Over het feit actief/passief moet ik me misschien wat flexibeler opstellen. Het heeft allebei voor en nadelen.
Ik heb weinig PA-werk, dus daaruit kan je al een hoop afleiden.
In de veronderstelling dat ik een 'topmerk' aankoop, vraag ik me af als ik daar meer werk zal uitkrijgen? Of grotere jobs? Dat betwijfel ik allemaal vrij sterk. Enige kleine voordeel is het eventuele doorverhuren aan collega's met dezelfde topkasten, maar hoeveel keer zal dit voorvallen? Ik ken de agenda van mijn collega's niet. En daarvoor is het me ook niet om te doen.
Ik kreeg al vaak de reactie als ik zou investeren in 'merk X' dat dit veel meer zou verhuurd worden, rental partners/pool enz enz. Zoals een medeforumlid hier al aangaf, rental pool, al goed en wel, maar iedereen kijkt eerst voor zijn jobs.
Als ik een set zou hebben van 4 of 6 topkasten per kant, zou ik mijn grootste jobs aankunnen. Dus groter dan zo'n systeem zou het niet moeten worden. Om er een getal op te kleven, 800 a 1000 personen…
Nog niemand een reactie met ervaringen van DB Technologies, T4,T8? Of RCF TT serie? Deze komen van dezelfde fabriek… Pro's en con's hierover?
Topic: Modulair klanksysteem (2-2-2014 12:38:00)Nog niemand een reactie met ervaringen van DB Technologies, T4,T8? Of RCF TT serie? Deze komen van dezelfde fabriek… Pro's en con's hierover?
L'acoustics zou ik graag nog een demo van krijgen. Deze vraag ik zeker na. Wel is 36 kg voor 1 topkast ook niet echt weinig te noemen. Maar misschien moet ik dat dan maar voor goed bijnemen.
Gisteren ben ik samen met een collega gaan luisteren naar twee sets van TW Audio. Had deze al eens eerder gehoord, maar het verbaasde me toch opnieuw.
Set 1 dat we beluisterd hebben was 18 inch sub met 10 inch top, 1,4 inch driver voor het hoog. Aangestuurd op een powersoft versterker.
Volle klank, hoog en mid zeker gedefinieerd, misschien wel beter met een 12 inch topkast, maar deze was niet voorradig om te luisteren.
Set 2 was een dubbel 15 inch sub, met 2 line array 'vera10' topkasten. De sub ging niet zo diep als de enkel 18 inch, maar het mid en hoog waren toch merkbaar een stuk beter. Ook aangestuurd op een powersoft versterker. De verdeler liet me wel weten dat het beter klinkt met twee subs per kant.
Moest dit een bekender merk zijn, was mijn keuze al lang gemaakt. Maar ik heb TW audio nog nergens tegengekomen in verhuur. Ook al klinkt het super… .
Met 16 kg voor een topkastje, is dit toch al iets anders dan de Arc Wide van L'Acoustics.
Welliswaar heeft TW audio maar een 10 inch, de Arc een 12 inch en de vrx ook 12 inch
Ik ben altijd al een JBL fan geweest, maar wat ik gisteren gehoord heb, daar kan een VRX systeem toch nog niet aan tippen.
Niettegenstaande dat VRX zijn strepen al verdiend heeft, frequent op de markt te vinden is, en makkelijk bij te huren…
Iemand ervaringen met DB Technologies ?
Gisteren ben ik samen met een collega gaan luisteren naar twee sets van TW Audio. Had deze al eens eerder gehoord, maar het verbaasde me toch opnieuw.
Set 1 dat we beluisterd hebben was 18 inch sub met 10 inch top, 1,4 inch driver voor het hoog. Aangestuurd op een powersoft versterker.
Volle klank, hoog en mid zeker gedefinieerd, misschien wel beter met een 12 inch topkast, maar deze was niet voorradig om te luisteren.
Set 2 was een dubbel 15 inch sub, met 2 line array 'vera10' topkasten. De sub ging niet zo diep als de enkel 18 inch, maar het mid en hoog waren toch merkbaar een stuk beter. Ook aangestuurd op een powersoft versterker. De verdeler liet me wel weten dat het beter klinkt met twee subs per kant.
Moest dit een bekender merk zijn, was mijn keuze al lang gemaakt. Maar ik heb TW audio nog nergens tegengekomen in verhuur. Ook al klinkt het super… .
Met 16 kg voor een topkastje, is dit toch al iets anders dan de Arc Wide van L'Acoustics.
Welliswaar heeft TW audio maar een 10 inch, de Arc een 12 inch en de vrx ook 12 inch
Ik ben altijd al een JBL fan geweest, maar wat ik gisteren gehoord heb, daar kan een VRX systeem toch nog niet aan tippen.
Niettegenstaande dat VRX zijn strepen al verdiend heeft, frequent op de markt te vinden is, en makkelijk bij te huren…
Iemand ervaringen met DB Technologies ?