Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Frisbee

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 3 van 20)

Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (8-6-2006 09:55:00)
Het is misschien handiger als jullie een mp3'tje opnemen en die naar mij mailen of online zetten (rapidshare.de oid). Dan maak ik er wel zo'n plaatje van.

Als je dit gebruikt om te testen: 30 sec. witte ruis. Dan laat je hem eerst 30 seconden lopen met de EQ in het midden, dan een keer met het laag dicht, een keer met het mid dicht en een keer met het hoog dicht. Het kan best in 1 opname met een korte stilte tussen de verschillende EQ standen.

Zet je versterker wel zacht want die ruis klinkt nergens naar. Als je toch bezig bent kan je het misschien ook ff met dit muziekje doen en dan om de 8 beats de EQ veranderen, dan kunnen we gelijk horen hoe het klinkt. Bij de djm600 klinkt het dan bijvoorbeeld zo: djm600_eq.mp3
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (7-6-2006 18:39:00)

Dré schreef:

Aah, nu weet ik zeker dat je in de veronderstelling bent dat de Nuo's allen dezelfde EQ gebruiken. Jammer maar helaas niet het geval.
Ok dat wist ik idd niet. Heb met de 5 en de 2 gemixt maar het was me ook niet opgevallen dat ze anders waren, weer wat geleerd happy :)
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (7-6-2006 13:10:00)

Dré schreef:

Weet je zeker dat je ervaring hebt met de Nuo 5??? Da's namelijk zo ongeveer de enige mixer is het toplaag nog overeind laat als je het laag wegdraait (en véél muzikaler dan de EQ van de 2002)!!!
Ik heb ervaring met de Nuo5 en Nuo2. Hoewel het een goeie EQ is zit er toch best aardig wat muziek onder het bass knopje, meer dan met de Numark (hoewel ik het niet naast elkaar getest heb). Overigens is de toonregeling van de 2000 serie heel anders dan van de Numark 3000 serie (die klinkt nergens naar). De 2002 laat alles boven de 500hz met rust als je de bass helemaal killt, volgens mij ligt dat bij de Nuo wel hoger.

Misschien dat iemand met een Nuo zo vriendelijk zou willen zijn om zo'n frequentie plaatje te maken met True RTA, dan weten we het zeker happy :)
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (6-6-2006 22:34:00)
Hier zijn 2 plaatjes van de toonregeling van een Numark DM2002 en van een Pioneer DJM600.

DM2002_EQ.jpg
DJM600_EQ.jpg

Paatjes zijn gemaakt met True RTA gratis te downloaden op trueaudio.com (eenvoudig programma).

Als ik het met CoolEdit probeer na te maken moet ik de Q op 3 laten. Bij de djm zijn de center frequenties 70, 1k en 13k. Bij de Numark 20, 400 en 10k. Komt niet helemaal overeen met het plaatje maar dan krijg ik in CoolEdit wel een mooi symmetrische curve.

Ik zou proberen die Numark na te maken, dat is echt een hele fijne EQ (misschien nog wel beter dan de Nuo). Hij killt volledig, laat veel muziek over als je de bass weg draait en de som van alle potjes in dezelfde stand is altijd een rechte lijn (= neutrale klank). Van de low ligt de hoekfrequentie op 500hz wat ik wel zo prettig vind werken. Bij de meeste mixers ligt dat op 1000hz en dan verdwijnt er best veel muziek onder het laag knopje (bij de Nuo ook). Enige andere EQ waarvan de low maar tot 500hz loopt is die van Traktor DJ Studio. Met de nieuwste versie van Traktor kun je verschillende toonregelingen kiezen, oa die van de Xone92 en de Nuo4. Als je die download (demo?) kun je ff kijken met True RTA hoe die curves precies lopen.

Kan je op de Denon eigenlijk ook de maximale demping instellen? dat is wel belangrijk...
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (6-6-2006 15:27:00)

jadjong schreef:

Om de een of andere reden werken de haakjes op mijn toetsenbord niet meer
Misschien helpt het om [Ctrl] + [Shift] te drukken. Dan schakelt je toetsenbord om naar een andere taal en zitten alle tekens op een andere (of weer op de goede) plek...
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (3-6-2006 18:04:00)
Als de effecten op de 1500 net zo goed klinken als op de dns-3500 kun je misschien ook de djm600 overwegen. De echo en flanger vind ik op de djm beter klinken dan op de Denon, ook is Denon niet zo goed in het bepalen van het tempo wat toch wel belangrijk is met effecten. De line-faders zijn hetzelfde op de 1500 als op de 600, en de EQ vind ik op de djm beter klinken en aanvoelen dan op de 1500.

Hij is alleen wel wat duurder maar er zijn winkels waar je hem voor 850 kan kopen... Of misschien een 2e hands? Ik heb er al 3 jaar plezier van en heb niet het idee dat i me in de steek gaat laten oid. Als je toch liever de Denon neemt moet je hier ff op het 2e hands forum kijken, Rutgerlan verkoopt hem (zo goed als nieuw).
Topic: probleem cue button cdj-800 (3-6-2006 14:06:00)
Een compressor zou ik niet gebruiken, de meeste huis-tuin-keuken compressoren blazen nogal wat olie mee in de lucht. Een busje 'dust off' lijkt me veiliger, kun je bij de betere computer winkel kopen.
Topic: BPM Studio Controller (28-5-2006 23:56:00)
Misschien werkt die controller wel net zo goed met djdecks, dan ben je een stuk goedkoper uit (licentie is 30 euro). Je kan de volledige versie gratis downloaden om te proberen, alleen heb je dan een 30 minuten beperking. Het werkt met diverse controllers dus je hebt best kans dat het met die van jou ook werkt wink ;)
Topic: XONE:92 of DJM800? (27-5-2006 13:33:00)
Maarja als je een auto zoekt met een trekhaak hoef je niet bij de Ferrari dealer te gaan kijken. Ik bedoel, met de djm kan je een dingen dat met de xone niet kan (en omgekeerd). Als je de mogelijkheden belangrijker vindt dan hoe de mixer aanvoelt... Bovendien is dat ook een kwestie van wennen. Na een paar maanden draaien met een bepaalde mixer voelt het allemaal wel goed en vertrouwd aan.
Topic: fader start. (26-5-2006 18:38:00)
Heb je het al met een gewoon (stereo) mini-jack kabeltje geprobeerd? Ik heb een Pioneer mixer en Denon cd-spelers en de faderstart werkt gewoon zoals het hoort.