Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Juiced

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 47 bijdrage(n) van Juiced (Pagina: 3 van 5)

Topic: Rode verlichting (neon?) (21-5-2004 11:44:00)
Goedemorgen allemaal,
Ik ben bezig een schoolfeest te organiseren, thema daarvan is "Moulin Rouge". Nu is alles bijna rond qua licht & geluid, ben alleen nog opzoek naar rode neon/TL verlichting. Deze komen aan de zijkant van een rechtopstaande truss te hangen, op de plek waar danseressen komen te staan. Probleem is nu dat ik nergens, maar dan ook nergens, kan vinden waar die buizen te huur zijn, of wat ze uberhaupt kosten. Het gaat in totaal om zo'n 8 buizen, heeft iemand een idee of ze te huur zijn? Of kan ik beter zoiets zoeken als LagoLED? Ze mogen namelijk niet te duur worden, wat met lagoled volgensmij wel het geval is.
Alvast bedankt voor de moeite happy :)
Topic: Pioneer weer een stap verder. (5-5-2004 18:33:00)

Gupy schreef:

Het laagste wat ik gezien heb is € 2900,00
www.futurestyle.org/archives/p/pioneerDVJ-X1.htm
(scroll naar onder)

Echter in de USA staat ie nog op ca. 3200 dollar. En ik geloof dat de dollar iest lager staat dan de Euro.


We zullen eens vragen of Jeroen er meer van weet.
Dacht dat deze ook al op de Nederlandse Pioneer website stond? www.pioneer.nl
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (17-4-2004 12:25:00)
Woensdag getelefoneerd met de locatie waar ik het feest wilde houden (naast een plas)... op de datum die we in ons hoofd hadden hadden zij al iets anders gepland, dus moest het één of twee weken eerder. Daarnaast deden ze erg moeilijk over de geluidsproductie, dus ben nu hard op zoek naar een nieuwe locatie... maar het is wel even zuur dat de maarsseveen niet doorgaat sad :(
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (13-4-2004 13:05:00)

descon schreef:

Ik heb van verschillende feestjes meegemaakt dat de vvk slecht liep , maar het feest wel gezellig was en financieel uit kon.

de meeste mensen nemen niet de moeite om kaarten te halen en komen gewoon op de avond zelf.
Kan ik me voorstellen, maar je neemt als organisator natuurlijk wel een groter risico. Je kan het op de avond zelf halen van kaarten enigszins inperken door te zeggen dat er ALLEEN VVK is, maar dat kan ook weer een averechts effect hebben (nl dat mensen denken "laat dan maar zitten")... beiden hebben dus hun risico's, maar als je VVK goed geregeld hebt en mikt op een bepaald break-evenpoint (bijv. 60% van je omzet uit VVK, en dan om break-even te draaien ga je uit dat die 60% VVK zorgt voor een drankomzet van 40% -=> = 100% en je bent uit de kosten).
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (12-4-2004 11:02:00)

descon schreef:

[citaat van teknoknights schreef:

- zoek een winkel om eventueel VVK te doen. Best een winkel waar echt alle soorten mensen naartoe trekken.
Ook niet nodig en zorgt vaak voor veel extra werk. Tenzij je verwacht dat je de locatie meerdere keren kan vullen ( bijv een zaal van 400 man en je verwacht 1200)Voor een eerste feestje niet echt nodig
Hoe wou je dan die verkoop regelen? Wou je jou eigen 06 onderaan de flyer zetten en "bel maar voor kaartjes"? Dat komt als eerste niet echt professioneel over, en lijkt mij ook niet echt gemakkelijk. VVK is behoorlijk belangrijk voor een beginner lijkt mij. Wordt er namelijk nauwelijks verkocht in de VVK, dan kan je op tijd overwegen om alles af te blazen. Als om 3 uur snachts tijdens het feest blijkt dat er nog geen 50 man op afkomt, dan is het een beetje te laat, en kost je dit een héleboel geld.
Dus: ik zou ook iets zoeken voor VVK. Enige nadeel is is dat je niet direct weet wat voor publiek je binnen krijgt, eventuele relnichten krijg je dus ook binnen...

Hardman:
Lees inderdaad het topic nog even goed door. MAAR LET OP: Er zijn om dit moment een kleine honderd organisaties in Nederland die "wel eens een hardstylefeestje" organiseren. Alleen met een flyertje de deur uit, en een standaard hardstyle line-up, kom je er niet. Je valt simpelweg gewoon niet genoeg op. Zorg dus dat je, als je echt is iets anders wil doen en voldoende publiek wil trekken, iets "unieks" hebt. Iedereen lijkt het tegenwoordig leuk om een feestje te organiseren, maar velen komen niet verder dan de "standaard" avond. Zoek een vette locatie, doe wat dingen die anders nooit zijn op dat soort feesten. Ik ben nu zelf bezig een feest te organiseren, heb m'n locatie (hoor woensdag of het doorgaat :) ) mee: aan een grote plas. Maar voor mij is dit nog niet genoeg om op te vallen, het moet gekker en gekker, simpelweg omdat ik mensen wat voor hun geld wil bieden.
Ik wil niet suggereren dat jij er te makkelijk over denkt ofzo, maar ga voor jezelf even na wat je wil doen, en hoe je dat wil doen, en ga niet in het wilde weg een feestje houden want dat doen al teveel mensen laugh :D
Topic: Spiegelbol "ontkleuren" (8-4-2004 17:13:00)

dj beat schreef:

Losse spiegel mattenhoe ziet er dat uit (als er dat uitziet gelijk een mat met allemaal losse spiegels op wil ik dat wel op mijn kamer hangen;spotje erop vetjes)

greetz bjorn
Moet je even op de site van Conrad kijken, daar zag ik ze laatst staan... even zoeken op "spiegelmat" ofzo.
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (8-4-2004 17:05:00)
Heb even jullie site bekeken, en je verteld daarop dat je ieder feest van locatie wil wisselen. Dat zijn vijf locaties per jaar! Ik weet niet waar je woont, maar ik zou hier in maarssen en omstreken met héle grote moeite vijf locaties kunnen vinden die mij en mijn bezoekers voldoende kunnen bieden.

Wat je denk ik beter kan doen, is even die aankondiging weghalen, en één uitbater zoeken. Hier je eerste feest houden, en dan kijken of alles bevalt. Gaat alles goed met garderobe, security, drank etc., en vindt de uitbater alles ook op rolletjes (nou ja, er gebeurt altijd wat) lopen, dan zou je een contract af kunnen sluiten. In dat contract leg je data voor de vier nog te komen feesten af. Zo zijn jullie zeker van je zaaltje, de uitbater zeker van zijn verhuur, en hoogstwaarschijnlijk krijg je nog korting ook.

Ander voordeel van een vaste zaal, is dat je de zaal PLUS het personeel een beetje leert kennen. Dat stuurt gewoon véél makkelijker aan, en mensen zijn bereid meer voor je te doen naar mate ze weten dat jij bezig bent een serieus feestje neer te zetten.

Als je serieus over wil komen, en niet wil hebben "daar heb je hun weer", moet je proberen ook een zo serieus mogelijke uitstraling proberen te hebben. Probeer echte leuke thema's ofzo te bedenken, zo maak je iedere keer iets anders van de zaal, en merken mensen dat je ook daadwerkelijk bezig bent iets te organiseren. Maak er geen "mushroom"-feest (niet lullig bedoeld), daarmee bedoel ik een doorgezakte aluminium balk met 8x par eraan, een derby en een mushroom, strobo en rook. Wat je zegt, probeer wat leuke dingen (paar mac's of martin scans misschien in je budget? een MX-10 of Mac250 zijn niet zó enorm duur in je verhuur) te huren. Moet je uiteraard wel de kennis in huis hebben!

Succes!
Topic: Truss & Moving Head (7-4-2004 23:04:00)
Snap je verwarring, die klem heeft 4 "grijppunten", maar deze zijn verwerkt in twee beugels. Die zitten ongeveer 15 cm uit elkaar, en hebben elk grijppunt koppel je aan een stuk truss. Zo is dus iedere trussbuis op twee punten met de mac bevestigd. Die twee beugels komen voort uit één klem, die je op je mac klemt.
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (7-4-2004 18:10:00)
[hele slechte grappenmode]
Ach, dan kan je gelijk van het gezeur af dat er geen hond op je feestje komt sad :(
[/hele slechte grappenmode]

Ziet dr gezellig uit!
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (4-4-2004 19:38:00)
Goed bezig! Wat betaal je nou voor zo'n DJ?

Weet iemand trouwens of je nog verplicht bent auteursrechten te betalen voor de muziek? In België is dit met SABAM geregeld, maar is er in Nederland ook zo'n soort organisatie?