Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Fracktone

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 3 van 14)

Topic: PCDJ DMX (28-9-2007 23:37:00)
Voor zover ik weet zijn de huidige Blue-Lite/PCDJ DMX gebruikers in Nederland niet actief op dit forum. Voor informatie kun je dan ook het beste terecht op het PCDJ board, hier is een speciaal forum voor PCDJ DMX of te kijken op het forum van innovateshowcontrols. Hier kun je direct zien hoe het met de support van de fabrikant zit.

Momenteel is PCDJ DMX, en ook de andere Blue-Lite producten, leverbaar voor een extreem lage introductie prijs.
Wat het programma te bieden heeft is eenvoudig na te gaan door de gratis software te downloaden. Diegenen die echt geintereseerd zijn kunnen zelfs geheel vrijblijvend de hardware voor een proef/test periode in bruikleen krijgen.
Mocht het product binnen vier weken na aanschaf toch niet bevallen dan wordt zondermeer de aanschaf prijs terug betaald.
Garantie is één jaar en wordt door mij in Nederland afgehandeld. Aangezien de PCDJ DMX/X1-mini geen servicebare onderdelen heeft wordt deze, indien een door ons geconstateerd defect, binnen 24 uur vervangen door een nieuw exemplaar (tenzij het defect door eigen schuld is ontstaan).

Bovenstaande regelementen zijn alleen geldig op producten die via mij of één van de door mij erkende verkoop punten zijn aangeschaft. Geld dus niet op eigen import uit de VS of waar dan ook.

Ik durf deze garanties te geven op de hardware omdat deze van uitstekende kwalitijd is en in de VS geproduceert worden (dus geen onverwachte China grappen met goedkopere onderdelen of zo).

Momenteel wordt er hard gewerkt aan een Nederlandstalige handlijding (snel start handlijding is reeds beschikbaar) en een Nederlandse/Europese website.

Ik nodig dan ook iedereen uit om de software te downloaden en eens te kijken of je er iets mee kunt. Vragen en of opmerkingen kunnen rechtstreeks naar mij gestuurd worden. Deze zullen tevens, ongecensureerd (mits fatsoenlijk taal gebruik), op mijn website geplaatst worden.

Lucas Homborg
Fracktone
Topic: PCDJ DMX (28-9-2007 20:19:00)

Dj Jix schreef:

JeroenVDV schreef:

fracktone schreef:

Als er geen Hog op staat is het per definitie niet interesant
En jij neemt zo'n blaaskaak serieus? laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Dit is idd wel heel erg kort door de bocht. Vergelijk een hog maar eens met bijvoorbeeld een GrandMA of een Pearl. ELke tafel heeft z'n nadelen en z'n voordelen.
De opmerking was ook ironisch, een variant op: wat de boer niet kent dat eet hij niet.
En de post van KVM bewijst dat er vaak zo wordt gedacht.

Overigens vraagt de OP alleen om gebruikers ervaringen. Aangezien KVM deze niet geeft, slechte nog goede ervaringen, vind ik zijn post nogal overbodig en enkel geplaatst met het doel om PCDJ-DMX als slecht, of in iedergeval niet interesant product af te schilderen.
Dit zonder dat hij zich kennelijk ook maar een beetje in het product verdiept heeft.

Ik wil helemaal niet zeggen dat dit nu het beste product is wat er bestaat of zo, maar het is zeker niet een programma wat één of andere wizkid even in elkaar gezet heeft om snel wat geld te verdienen.
Integendeel, deze jongens kennen de klappen van de zweep en hebben producties neergezet waar wij alleen maar van kunnen dromen.
Topic: PCDJ DMX (28-9-2007 10:26:00)

KVM schreef:

Wat zijn de redenen hiervan, en kies je bijvoorbeeld niet voor het welbekende Daslight/Sunlite o.i.d?
Ik kan wel enkele zeer goede redenen opnoemen maar het gaat dan al snel op reclame lijken. Feit is dat er al enkele licht/geluid bedrijven zijn, die met zeer bekende artiesten werken, naar volle tevredenheid van deze soft/hardware gebruik maken.

KVM schreef:

PCDJ product is redelijk nieuw, dus dan moet je van erg goede huize komen wil je hiermee de markt veroveren.
Martin.
Uit deze opmerking blijkt dat jij je totaal niet in het product verdiept hebt en dan ook niet weet waar je het over hebt.

PCDJ DMX is namelijk niets meer dan een handelsnaam voor het door Innovateshowcontrols ontwikkelde Bleu Lite. Dat Innovate showcontrols en Bluelite hier (nog) niet bekend zijn komt omdat het product niet uit commercieele overwegingen is ontwikkeld maar puur uit onvrede, van Innovates klanten, over reeds bestaande systemen is ontstaan.

De oprichter van Innovate Showcontrols Joe Fitzpatrick komt dan ook inderdaad van wel zeer goede huize en heeft in de afgelopen 25/30 jaar zijn sporen meer dan verdient.
Je wordt namelijk niet zomaar licht designer in het Hollywood Plaza (LA).
Al in de jaren tachtig heeft hij al vele shows ontworpen voor de groten der aarde zoals, Pink Floyd, Pia Zadorra en Mr. Mister om maar een paar te noemen.

Meer recentelijk is de Blue-lite soft/hardware o.a. ingezet als hoofd sturing voor de Iron Maiden tour door de VS en draaien de shows van Six Flags Texas op de Blue-lite X1.
En dat één van de grootste show productie bedrijven in de VS (YLS entertainment) zweert bij de Blue-Lite producten is natuurlijk ook niet voor niets.

Een in Nederland wel bekende licht man verwoorde het onlangs zo: "Als er geen Hog op staat is het per definitie niet interesant maar Blue-Lite heeft mij overtuigd dat er wel degelijk zeer goede alternatieven zijn".

PCDJ DMX/Blue-Lite X1-Mini is een zeer interresant product voor zowel de beginner met DMX (door de zeer eenvoudige bediening) als voor de ervaren licht man.
Het is zeker de moeite waard om de software eens uit te proberen en eens te kijken op de website: https://www.innovateshowcontrols.com.

Lucas Homborg
Fracktone
Topic: PC/Laptop sturing vervoeren? (18-5-2007 08:49:00)

KVM schreef:

Bovendien, waarom zal men Daslight natuurlijk niet voor de show gebruiken.??

Martin.
Hierin moet ik Martin gelijk geven, steeds meer (en zeker grotere shows) maken gebruik van DMX sturing op een PC/laptop. Simpel omdat het meer mogelijkheden bied, eenvoudiger te programmeren is en flink kosten besparend werkt.

De afgelopen Aerosmith (Route of all evil) USA-toer draaide volledig op Bluelite DMX software, 2 X1-mini's + Artnet-out voor de Catalyst mediaserver(Video wall). Het gebruik van PC software wordt vaak niet opgemerkt omdat de PC meestal met een conventionele DMX tafel (via DMX in) wordt bediend. Op deze manier combineer je de kracht en mogelijkheden van PC sturing met het bedienings gemak van een normale tafel (schuiven en knoppen zijn makkelijker te bedienen dan muis en toetsenbord). Met een dergelijke combinatie zijn de mogelijkheden ongekend, dat is ook de reden waarom één van de grootste show productie bedrijven in de VS, YLS-entertainment, uitsluitend nog met PC gestuurde DMX systemen werkt.
Topic: PC Systeem voor produceren (18-3-2006 07:15:00)
Misschien is dit ook wel wat voor je: https://www.openlabs.com
Topic: mixprogramma voor windows 98 gezocht, pentium 2 (9-11-2005 16:39:00)
PCDJ RED/BLUE geen probleem.
Topic: Mix programma gezocht (9-11-2005 11:02:00)

Querrie schreef:

PCDJ lijkt wel een goed programma, volgens mij als ik dat zo zie in de screenshots ook voorluister per speler, maar kan ik ook de spelers allebei een andere geluidskaart laten gebruiken en dan voorluisteren met de derde geluidskaart of zoiets met multichannel
Vrijwel alle DJ programma's kunnen, met de meeste 5.1 kaarten, iedere speler naar een apart kanaal sturen (voor sounblaster kaarten heb je dan wel speciale drivers nodig).
Iedere speler kan je dus op een eigen kanaal op een mixer aansluiten.
Je kan dan gewoon je mixer als voorafluister apparaat gebruiken.
Voordeel is dat je dan ook andere aangesloten apparatuur kunt afluisteren zoals CD of TT (of wat je dan ook maar aan je mixer hebt aangesloten).
Topic: Mix programma gezocht (8-11-2005 18:56:00)

max-dj-psycho schreef:

als je moet draaien gewoon effe je laptop mee pakt deze aansluit en gewoon draait met je laptop. Maar als dit echt het geval wordt is voor mij de lol er snel af
Neem je nu ook alleen maar een CD speler of een TT mee dan?

Leg eens uit wat het verschil is dan tussen draaien met PC of CD speler!
Behalve dat het minder zwaar is, je de gewenste plaat veel sneller start klaar hebt, Je niet meer met bakken platen/CD's hoeft te zeulen terwijl je er veel meer kan mee nemen.
Topic: Mixpanel, naar Computer (1-9-2005 08:25:00)

dj-d schreef:

even off topic.. is deze https://www.pcdjhardware.com/DAC3.asp gewoon een cd-speler controller maar dan met een andere kabel ? want mijn cd-speler control unit is precies het zelfde op wat kleurtjes na dan

volgens mij word de speler ook gemaakt door reloop.. als ik het uit mijn hoofd zeg is het volgens mij de RCD-2850
Ja en nee.
Controller komt uit dezefde oem fabriek, layout en bedienings gedeelte is dus gelijk.
De DAC-3 is echter met firmware aangepast voor computer gebruik.
Ga dus niet een USB stekker aan je CD unit solderen.
Dit zal in de eerste plaats niet werken maar je hebt zelfs kans dat je PC en controller het niet overleven.

Dit om even duidelijk te maken dat, hoewel ze er hetzelfde uitzien, het twee totaal verschillende apparaten zijn.
Ga hier dus niet mee experimenteren!
Topic: Keuze rackmount/desktop (30-8-2005 08:54:00)

Webbie schreef:

Ik durf zelfs te beweren dat zo'n Aldi-pc (van een paar jaar oud) ook al voldoet.
Ik heb een paar klanten die een Medion (ALDI) computer gebruiken, werkt wel maar is toch geen echte aanrader.
Vaak problemen mee.

Webbie schreef:

Waar ik Fracktone absoluut gelijk in moet geven, dat het gebruik van een 1U kast echt van de pot gerukt is.
Dat is niet helemaal wat ik zeg.
Er zijn genoeg situaties waarin een 1U kast zeer welkom is.
Bijvoorbeeld voor inbouw in een kast zoals deze of deze om maar iets te noemen.

Ik gebruik hier speciale 1U server kasten voor van 35 cm diep. Dan kun je er namelijk wel een HD in kwijt (dwars geplaatst voor MB) en een slim-line CD-rom (zoals in laptops zit). Om voldoende koeling te krijgen heb je dan wel een radiale ventilator nodig. En deze staan er om bekend nogal wat geluid te produceren.

De door Jeroen Zelle aangehaalde kast (22.5 cm diep) is bedoelt voor gebruik als router of firewall (oid) kast.
Daar heb je dan wel genoeg aan omdat er geen harde schijven of CD-rom spelers in zitten. Ook de koeling kan een stuk minder zijn omdat er geen bewegende delen in zitten of processors die heet worden.

Ik geloof nooit dat deze bedoelt is als volwaardige PC kast. Ze zijn er dus wel in een korte uitvoering maar dan ben je beperkt in je schijven of je moet er een nemen die ongeveer 60 tot 70 cm diep is. Maar die kun je niet in een DJ rack kwijt.

En een aangepast laptop moederbord en componenten lijkt mij ook niet erg bevorderlijk voor de prijs.