Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Massive
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Massive (Pagina: 3 van 20)
Topic: mixers (21-1-2005 19:29:00)Raad ik af. DJ Koptelefoons zijn SPL gericht, en zeker bij de goedkopere gaat dat ten koste van de geluidskwaliteit. Ze dempen ook nog eens, dus ongeschikt voor een wandelingetje of fietstochtje door de stad. En een smaakkwestie; met zo'n bakbeest op je kop is toch geen porum in het verkeer!Topic: Koptelefoon voor onderweg (21-1-2005 16:09:00)
hierTopic: Koptelefoon voor onderweg (20-1-2005 17:35:00)Dit was tijdens de accoustische set aan de andere kant van de zaal. er zat zo ontiegelijk veel laag, vooral in de zang, dat je aan de zijkanten van het podium (midden was beter inderdaad) alleen maar een doffe waas van gebrom om je oren geslingerd kreeg. Publiek aan de zijkant verkozen dan ook massaal de hal als rustpunt.
Zoals ik nu lees heeft het dus ook wel deels aan de speakers gelegen. Maar een licht/geluid crew die het presteert om bij een spectaculair bedoelde opening op een gigantisch projectescherm de tekst 'no signal input' te projecteren doet je ook twijffelen
Opvolgend een 'special act' van de bassist, die mooi voor lul stond omdat hij stond te wachten (op het starten van een md'tje?') en er niets gebeurde.. Sta je dan voor een dikke 1000 man..
Nee, de oude crew+geluidsset vond ik vele malen beter! Nu in gebruik bij de band Papa Di Grazzi, recentelijk geweest, en dat klonk wel als vanouds retestrak. (weet zo niet welk merk daar gebruikt word)Topic: GAE users (19-1-2005 22:09:00)
Het ding is al 3 jaar op de markt, en geen mens heeft een mening...
In dit topic zijn we inmiddels al heel wat mixers verder. Telkens als je een advies gegeven is, kom je weer met een nieuw product aanzetten. Dat je twijfelt bij de aanschaf begrijp ik best hoor! Maar een hoop research kun je zelf doen, en van de modellen die dan overblijven zou je nog eens advies kunnen vragen.
Op deze manier kom je er natuurlijk nooit uit
Ik zou de gegeven adviezen nog eens goed bekijken, én zeker de 'dré's choice' mixers daarvan in de gaten houden. Prijs/kwaliteitsverhouding én weinig problemen is namelijk de reden dat ze die stempel verdienen, dus dan weet je zeker dat je goed zit.
Topic: Koptelefoon voor onderweg (21-1-2005 19:03:00)In dit topic zijn we inmiddels al heel wat mixers verder. Telkens als je een advies gegeven is, kom je weer met een nieuw product aanzetten. Dat je twijfelt bij de aanschaf begrijp ik best hoor! Maar een hoop research kun je zelf doen, en van de modellen die dan overblijven zou je nog eens advies kunnen vragen.
Op deze manier kom je er natuurlijk nooit uit
Ik zou de gegeven adviezen nog eens goed bekijken, én zeker de 'dré's choice' mixers daarvan in de gaten houden. Prijs/kwaliteitsverhouding én weinig problemen is namelijk de reden dat ze die stempel verdienen, dus dan weet je zeker dat je goed zit.
dj double b schreef:
als je niet zo'n nek koptelefoon wilt zou ik gewoon een redelijk goedkope "dj" koptelefoon kopen.Shure E5
Kan me niet voorstellen dat zoiets nou zo verkeerd klinkt
Als m'n px100 het begeeft ga ik denk ik eens de instapper van Shure (E2) proberen.
Topic: mixers (20-1-2005 19:33:00)Kan me niet voorstellen dat zoiets nou zo verkeerd klinkt
Als m'n px100 het begeeft ga ik denk ik eens de instapper van Shure (E2) proberen.
correctie: vlaai
Topic: minimum producing studio (20-1-2005 18:27:00)
wes2819 schreef:
Kun je die link niet misschien hier zetten?Denk er bij de px200 wel om dat dit een gesloten koptelefoon is!
Kun je dus absoluut niet in het verkeer gebruiken, gezien de demping.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (20-1-2005 10:36:00)Kun je dus absoluut niet in het verkeer gebruiken, gezien de demping.
Yep.
Topic: Koptelefoon voor onderweg (20-1-2005 10:26:00)Ik gebruik een Sennheiser px100. Kost iets van 35 euro geloof ik. Geluid is heel redelijk, voor de prijs gewoon goed. Fris hoog, tikje overdreven in het laag (op men mp3-speler haal ik er met de EQ gewoon een beetje af.)
En heel handig: op te vouwen! ding verdwijnt zo in je jaszak
Heb 'm nu een jaartje denk ik, gaat elke dag mee op de fiets, in de trein en in de bus (en weer terug). En nog geen slijtage.
link
Topic: GAE users (20-1-2005 10:09:00)En heel handig: op te vouwen! ding verdwijnt zo in je jaszak
Heb 'm nu een jaartje denk ik, gaat elke dag mee op de fiets, in de trein en in de bus (en weer terug). En nog geen slijtage.
link
dexter schreef:
Dat er tijdens het mega spektakel mensen zijn uitgelopen vindt ik een beetje gek, want als je niet voor de boxen ging staan was het gewoon zoals in menig discotheek.Zoals ik nu lees heeft het dus ook wel deels aan de speakers gelegen. Maar een licht/geluid crew die het presteert om bij een spectaculair bedoelde opening op een gigantisch projectescherm de tekst 'no signal input' te projecteren doet je ook twijffelen
Opvolgend een 'special act' van de bassist, die mooi voor lul stond omdat hij stond te wachten (op het starten van een md'tje?') en er niets gebeurde.. Sta je dan voor een dikke 1000 man.. Nee, de oude crew+geluidsset vond ik vele malen beter! Nu in gebruik bij de band Papa Di Grazzi, recentelijk geweest, en dat klonk wel als vanouds retestrak. (weet zo niet welk merk daar gebruikt word)
Ah, dus daar kwam de naam me bekend van voor.
Heb Melrose eenmalig op zien treden met deze speakerset (zo lang is het nog niet in gebruik, omdat de band opgesplitst is, de oude set is naar de andere band gegaan)Dit was tijdens hun jaarlijkse optreden in de Klinker te Winschoten. Zonder twijfel het grootste optreden dat ze verzorgen.
Nu denk ik dat het probleem niet zozeer bij de apparatuur, maar meer bij de soundengineers lag, maar: het geluid was echt helemaal niks!! Speakers gingen zwaar over hun nek; keyboard leek soms wel een distortion-modus te hebben. Van definitie was geen sprake meer; alles klonk akelig hard en vervormd.
Constant mensen met vingers in hun oren, een vriend van mij is de zaal uitgelopen omdat hij letterlijk niet kon blijven staan van de pijn. Ik had men doppen in, en was er érg blij mee.
Maar zoals ik al zei; dit leek me meer een afstelkwestie dan de kwaliteit van de speakers.
Heb Melrose eenmalig op zien treden met deze speakerset (zo lang is het nog niet in gebruik, omdat de band opgesplitst is, de oude set is naar de andere band gegaan)Dit was tijdens hun jaarlijkse optreden in de Klinker te Winschoten. Zonder twijfel het grootste optreden dat ze verzorgen.
Nu denk ik dat het probleem niet zozeer bij de apparatuur, maar meer bij de soundengineers lag, maar: het geluid was echt helemaal niks!! Speakers gingen zwaar over hun nek; keyboard leek soms wel een distortion-modus te hebben. Van definitie was geen sprake meer; alles klonk akelig hard en vervormd.
Constant mensen met vingers in hun oren, een vriend van mij is de zaal uitgelopen omdat hij letterlijk niet kon blijven staan van de pijn. Ik had men doppen in, en was er érg blij mee.
Maar zoals ik al zei; dit leek me meer een afstelkwestie dan de kwaliteit van de speakers.