Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Tha joshh

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 101 bijdrage(n) van Tha joshh (Pagina: 3 van 11)

Topic: Winner 1 scan (26-6-2004 00:23:00)

Reemski schreef:

Geen apart shutterKANAAL. De winner 2 heeft ook geen aparte shutter, maar een apart kanaal om het gobowiel als shutter te gebruiken.
Wat is het voordeel of het nut van een appart shutter kannaal?
Topic: truss slaat wit uit (15-6-2004 21:17:00)

Hendrik schreef:

Als je al met een zuur begint om de oxidatie er af te krijgen.... lijkt mij niet goed te komen, of heb je zelf positieve ervaringen ermee?
Ja, Ik heb de wit-uitgeslagen alu hoeken van een flightcase met heel sterk verdund zoutzuur bewerkt (azijnzuur geeft natuurlijk het zelfde effect) Case is nu mooi schoon. Je moet inderdaad uitkijken dat je niet de hele toplaag wegvreet.
Topic: truss slaat wit uit (15-6-2004 00:01:00)
Als het aluminium wit is uitgeslagen dan is het inderdaad geoxideerd. Het is vrij lastig om de truss zijn volledige glans terug te geven. Je zou het er voorzichtig met fijn schuurpapier af kunnen schuren, en het dan met een polijstborstel bewerken om het alu zijn glans terug te geven. Wat je eventueel ook zou kunnen doen (alleen als schuren niet helpt) is het aluminium bewerken met een zeer sterk verdund zuur (te sterk geconcentreerd zuur, en je alu lost op sad :( ), maar om het terug te laten glanzen moet je dan alsnog polijsten.
Topic: Showtec / Firestorm ---VS--- JB systems / Winner (27-4-2004 10:30:00)

SP-Audio schreef:

ik heb afgelopen weekend met de firestorms gewerkt, het viel me op dat de spiegel niet mooi stil stond bij een vast shot, zelfs met het gebruik van een terminator. Ook vind ik de shutter eigenlijk net iets te langzaam, maar dat komt omdat die via het gobowiel wordt geshut. Het is wel handig dat ze lekker compact zijn.
Wat voor een dmx aansturing gebruik je dan? Ik heb een scanmaster 2 en daarbij staan ze perfect stil. Hiervoor heb ik ze een enkele keer aan de showmaster24 gehangen, en dan staan ze inderdaad niet stil, dan willen ze wel eens bibberen, van gobo of kleur verschieten zonder dat daar opdracht voor gegeven is.
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (27-4-2004 10:26:00)

SP-Audio schreef:

Nee, ik denk niet dat het aan een piekspanning van het net ligt. Ik denk dat het ook gewoon met warmte te maken heeft. De leidinkjes in de hals van de lamp zetten uit als de lamp warm is. Als de lamp na een tijdje dan weer uitgeschakeld word dan krimpen die leidinkjes weer en daardoor kunnen scheurtjes of barstjes ontstaan, en dan geeft de lamp geen volledige kring meer en dus ook geen licht meer. Terwijl de gloeidraad er wel nog goed uit ziet.
Wat bedoel je precies met leidinkjes?
Topic: Showtec / Firestorm ---VS--- JB systems / Winner (26-4-2004 23:18:00)

djmouse schreef:

ik wist niet dat hij dit probleem ook had razz :p
dj mouse
Zelfde probleem met die gevallen Mouse?
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (26-4-2004 23:15:00)
sorrie voor mijn onduidelijkhied, ik bedoel dat er meer apparaten op het blok zaten, niet alleen scans dus.
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (26-4-2004 22:28:00)

Tom schreef:

maak eens een goede foto van de voet
Als het goed is komt de foto eraan (toch peter?)

Tevens een nieuwe theorie: De scans zaten op een verdeelblok op het net aangesloten... Stel dat een van die apparaten veel stroom trok, en als deze ingeschakeld werd een piekstroom veroorzaakte?
Topic: Showtec / Firestorm ---VS--- JB systems / Winner (25-4-2004 22:50:00)
Ik heb enkele maanden geleden 2 firestorms gekocht... als ik er nu zou moeten kopen kocht ik Winners!
Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (25-4-2004 22:41:00)
Ok, vandaag heb ik samen met peter de scans doorgemeten met de multimeter. Belast en onbelast zijn er geen waarden boven de 24V. Dat is dus niet de oorzaak van het doorbranden van al die lampjes.

Wel bleken er in het gips (wat eigenlijk geen gips is) van de lampvoet van het doorgebrande lampje toch barstjes te zitten.

Dus nu denk ik dat het aan de koeling moet liggen. De fan blaast nu lucht het apparaat IN, eerst langs het lampje ,dan langs de spoel en alle andere electronica. Dit leek mij niet logisch. Graag jullie meningen/suggesties hierover.