Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Trancemaster

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 41 bijdrage(n) van Trancemaster (Pagina: 3 van 5)

Topic: Versterker naar de knoppen (23-12-2004 19:20:00)
Heb een groot probleem met 1 van mijn versterkers.

Het was een week geleden dat ik hem gebruikt had. Dus ik zet hem aan, had 15 seconden
muziek en toen vlogen de stoppen van het huis eruit. Dus ik nieuwe stoppen erin gedaan. En weer alles 1 voor 1 aangezet. Toen bleek dus dat 't de peavey versterker was die de problemen veroorzaakte.

het is een peavey 1.3k

https://members.chello.nl/n.kooter/peavey13k.jpg"

Ik had hem weggebracht naar winkel waar ik hem had gekocht.
En daar kwam naar boven dat de eindtrappen + de transformator kapot waren.

Nu vraag ik mezelf af hoe dit in één keer kan gebeuren. Versterker stond nog niet voor
een kwart open. En hij staat al een half jaar aangesloten op de rest, en er is niets
veranderd kwa aansluitingen.

Nu hoop ik dat er hier mensen zitten die voor de hobby graag met versterkers knutselen.
Als ik hem liet maken ging met dat minimaal €350 kosten. En dat is wat teveel van 't goede.

met vriendelijke groet,
Mark.
Topic: SUB-meeting (3-10-2004 02:33:00)
Ik ben ook zeer gëintresseerd in de punisher kist & lab kisten dus ik ben zwaar benieuwd happy :)
Hoop dat ik langs kan/mag komen wink ;)
Topic: Recone/reparatie Peavy Hisys 118XT (4-6-2004 21:06:00)

nijhuisr schreef:

vreemde manier van "reconen". is die magneet zo duur dan dat je die nog een keer gebruikt? wat kost een nieuwe?
een complete 15" blackwidow kost: €409

magneet volgens mij €240 ofzo, heb laatst wat bonnetjes opgeruimt dus die heb ik zo niet meer bij de hand.
Topic: Recone/reparatie Peavy Hisys 118XT (4-6-2004 21:00:00)

nijhuisr schreef:

ow? kan je mischien even uitleggen hoe je dan een black widdow reconed?

ik ken dat princiepe niet.
Een peavey blackwidow speaker bestaat uit 2 delen:

- basket/spoel
- magneet

Als je je spoel kapot hebt dan kun je de basket af de magneet schroeven, en er een nieuwe basket opzetten. Die kun je dus los bestellen.
Dus als je een magneet heb kun je dus voor 200 euro ofzo een "nieuwe" speaker hebben.

Dus dit is niet reconen maar complete nieuwe basket + spoel erop zetten.

Maar ik weet dus niet hoe oud die speaker van DJRE is. En wat er precies kapot is.
Topic: Recone/reparatie Peavy Hisys 118XT (4-6-2004 20:52:00)

nijhuisr schreef:

het lijkt me niet verstandig om de magneet los te maken, en ik zie ook niet in waarom je dat zou doen.
Omdat 't ervoor gemaakt is misschien
je moet natuurlijk wel voorzichtig doen maar dat spreekt voorzich.
heb er zo al verschillende vervangen wink ;)
Topic: Recone/reparatie Peavy Hisys 118XT (4-6-2004 20:45:00)
Bij die peavey speakers kun je de basket apart vervangen. Je kun de magneet met 3 bouten losdraaien.

Voor de prijs moet je ff bellen naar peavey dealer:

ARK - SERVICE CENTRE
OTTERKOOG 63
1822 BW ALKMAAR
072 5627295

Spullen kun je daar rechtstreeks bestellen.
Topic: PROGRAM & RMS Vermogen (24-3-2004 20:35:00)

DjLudo schreef:

Hallo,

Na de aankoop van een PEAVEY UL118 18" subwoofer, met een vermogen van 1000 watt program en een paar keer gedraaid te hebben met 1200 Watt aan versterkervermogen erover ben ik er nu 8er gekomen dat hij maar 500 watt RMS is, wat is dat verschil in RMS en PROGRAM, de officieele specs zijn: 500 RMS, 1000 PROGRAM, 2000 PEAK. Maar met die zeg dikke kilowatt op zijn donder, RMS gaat hij als een bezetene te keer en klinkt perfect, wie kan mij dit uitleggen/verhelderen

Gr Ludo
Gaat dit kistje ook een beetje hard?? Ben ik benieuwd naar namelijk want ik heb hier ook al naar gekeken. happy :)
Topic: Carnaval 2004 (28-1-2004 19:14:00)

Dj Ferry schreef:

@t Trancemaster: Maar die plaatjes zijn behoorlijk saai razz :p
hehe weet ik, alleen voor de zatte mens maakt 't allemaal niet uit laugh :D
Topic: Carnaval 2004 (28-1-2004 15:17:00)
Ik heb hier alweer een hele stapel carnavalssingles liggen, maar om nou te zeggen dat er iets geweldigs tussen zit...

Welke het wel goed zal doen, is denk ik: "Lel aan die bel", maar die heb ik dan weer net niet...
Is zijn dit jaar een hoop plaatjes van K3 gebruikt. Dancebeat eronder, klaar. Is wel heel goedkoop zo.
Topic: Carnaval 2004 (27-1-2004 23:55:00)
Ik zeg de hit van dit jaar wordt:

Jules - Ik moet elke vergadering verzetten